Jake Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 mitä sillä ohjaustehostimella tekee, pois vaan, säästyy painoa - vaihat vaan jostain harvemman välityksen simpukkaan ja Ison ratin
KKOSKINEN Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Joku sano joskus noista ahdinvehkeistä, että jos on liian rikkaalla "Runs like a cheesecake" ja jos laihalla "melts like a cheesecake".
xaekx Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Tietty vois yrittää sitä saada samaan remmiin laturin ja vesipumpun kanssa pitemmällä hihnalla, mutta taitaa seki olla vähä arveluttava ratkaisu. Tarkalleen ottaen mikä seikka tuossa on arveluttavaa? Uudemmassa serpentiinihihnasysteemissähän sama remeli pyörittää kaikkia apulaitteita.
Jarno Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2006 tarkottaa vissiin,etta jos ne ei ole linjassa keskenaan...?
z 28 jari Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Tosta fmu:sta senverran,että uudessa horodissa oli tarinaa nelsonracingin turbopatista,siinä käyttivät 1:1 fmu:ta ja moottorinohjaukseen motekkia.Artikkelissa oli että mikäli fmu:ta ei käytetä ,ahdon vaikutus bensanpaineisiin on negatiivinen.Ts. jos bensanpaineet on esim.kolmekiloa ennenkuin ahdin alkaa ahtaa,ja ahdin ahtaa kilon painetta on nettobensanpaineet kaksi kiloa kilon ahtopaineella.
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Tarkalleen ottaen mikä seikka tuossa on arveluttavaa? Uudemmassa serpentiinihihnasysteemissähän sama remeli pyörittää kaikkia apulaitteita. Niin vaan ku täähän ei ole se serpentiinihihnasysteemi niin siinä on odotettavissa 2 ongelmaa: - sattuuko linjaus muiden apulaitteiden kanssa - pitäisi ilmeisesti kehitellä jotain hihnan kiristimiä, eihän serpentiinihihna systeemissäkään ole apulaitteet täysin suoraan hihnalla toisissaan, vaan ymmärtääkseni siellä on hihnan ohjareita ja kiristimiä jokunen olemassa (?)
Senior Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 .....- pitäisi ilmeisesti kehitellä jotain hihnan kiristimiä, eihän serpentiinihihna systeemissäkään ole apulaitteet täysin suoraan hihnalla toisissaan, vaan ymmärtääkseni siellä on hihnan ohjareita ja kiristimiä jokunen olemassa (?) Ei ohjureita, yksi kiristin serpentiinivimpaimissa.
xaekx Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Niin vaan ku täähän ei ole se serpentiinihihnasysteemi niin siinä on odotettavissa 2 ongelmaa: - sattuuko linjaus muiden apulaitteiden kanssa - pitäisi ilmeisesti kehitellä jotain hihnan kiristimiä, eihän serpentiinihihna systeemissäkään ole apulaitteet täysin suoraan hihnalla toisissaan, vaan ymmärtääkseni siellä on hihnan ohjareita ja kiristimiä jokunen olemassa (?) Linjaus hoidetaan säätämällä sitä ohjaustehostimen pumpun syvyyttä ahtimen kiinnityslevyssä prikoilla tai holkeilla. koska pumppu on joka tapauksessa pakko siirtää pois alkuperäiseltä paikaltaan, niin pumpun linjauksen joudut itse säätämään sijoititpa pumpun minne tahansa. Hihnan kiristys hoituu samalla tavalla kuin ennenkin, laturilla kiristämällä. Kyllä se siitä selkenee kun alkaa sitä ahtimen kiinnityslevyä sinne mallailemaan.
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Linjaus hoidetaan säätämällä sitä ohjaustehostimen pumpun syvyyttä ahtimen kiinnityslevyssä prikoilla tai holkeilla. koska pumppu on joka tapauksessa pakko siirtää pois alkuperäiseltä paikaltaan, niin pumpun linjauksen joudut itse säätämään sijoititpa pumpun minne tahansa. Hihnan kiristys hoituu samalla tavalla kuin ennenkin, laturilla kiristämällä. Kyllä se siitä selkenee kun alkaa sitä ahtimen kiinnityslevyä sinne mallailemaan. Joo kyllä se varmaankin asennusvaiheessa tulee sitten ne käytännössä toteutettavat mahdollisuudet esiin. Onkos kellään tietoa kuinka paljon se ohjaustehostin siirtyy eteenpäin tuossa asennuslevyssä? Ajattelin vaan että tuohan muodostuu ongelmaksi siinä vaiheessa, jos se siirtyy niin paljon eteenpäin että se menee ohi siitä seuraavasta hihnapyörästä joka pyörittää tällä hetkellä laturia ja vesipumppua. En tosin muista oliko mulla kampuralla vielä kolmaskin hihnapyörä vapaana siellä ihan keulassa?? Pitääpä tarkistaa... Joo viisaimmalta se tällä hetkellä ainakin kuulostaa siirtää se ohjaustehostin samaan hihnaan vesipumpun ja laturin kanssa ja linjata se ahdin sillä kampuralle tulevalla hihnapyörällä. Kuulostaa lapsellisen helpolta, saas nähä mitä totuus sitte on!
TransNAM Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Ei muuta kun kalupakki ja marketista asennussarja niin kyl se siitä. Ainahan voi kasata vanhat takas siks aikaa jos joutuu isompia osia tekemään.
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Tällainen tee se itse sarja tuli "postiluukusta" tänään Äkkiseltään vilaistuna pari asiaa pitää ainakin hankkia: - K&N suodatin (toi on joku paperisuodatin mikä tuli mukana) - Uusi moniurahihna ahtimelle (entisessä jo murtumia yms.) - Pitää tehdä ihan kunnon putkistot imu- ja painepuolelle, entiset haitarikumista Mitenhän lienee painepuolella letku venyny paineilla ja imupuolella on varmasti mennyt melko läjään tuo haitariputki... Tänään myös katselin pellin alle miten toi sinne sopisi, niin hoksasin että eihän mulla tuollaisenaan voikaan laittaa tuota ohjaustehostinta samaan hihnaan laturin ja vesipumpun kanssa, ku ohjaustehostin on normaali hihnalla ja laturi yms puolestaan moniurahihnalla kuten tuo ahdinkin. Onkos mulla tuo systeemi muutettu sitten osittain jo serpentiinihihnasysteemiksi vai mitä tää nyt on..? Niin ja mikäs tuo musta Boschin mötikkä on tossa asennustelineen ja PAXTONIN painepuolen käyrien välissä?Paxton_2.jpg_thumb
Jarno Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 olisko boshin by-pass venttiili,samanlainen mulla on tallin poydalla... Nayttas olevan ahtomittari tungettu noihin paineputkiin,vai mika mittari se on? Muuten nayttaa kokolailla taydelliselta paketilta,on toi spacerikin mukana kampuran ja ahtimen pyoran valiin.
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 olisko boshin by-pass venttiili,samanlainen mulla on tallin poydalla... Nayttas olevan ahtomittari tungettu noihin paineputkiin,vai mika mittari se on? Muuten nayttaa kokolailla taydelliselta paketilta,on toi spacerikin mukana kampuran ja ahtimen pyoran valiin. Joo ahtopainemittarihan toi on, mutta väärässä paikassahan se tuossa on, näyttää varmaan villejä lukemia ku läppiä käyttää ahdoilla kiinni. By-pass venttiili, mihin kohti se asennetaan ja mitä virkaa sillä on..?
Jarno Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Paitsi,etta... Onko ne kaikki holkit ja prikat tuolla toisen putken sisalla,vai puuttuvatko kokonaan?
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Paitsi,etta... Onko ne kaikki holkit ja prikat tuolla toisen putken sisalla,vai puuttuvatko kokonaan? On mulla kaiken maailman holkkeja, pultteja ja prikkoja tuolla toisen putken sisällä, laatikon pohjallaki taitaa vielä jotaki sälää olla. Ei tossa kuvassa oo niitä haitariputkiakaan, oli niin pirun rumat ettei kehannu kuvaan laittaa Niin ja tossa kampuralle tulevassa hihnapyörässä on nuo 3 pulttia paikallaankin...
Jarno Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 by-pass on ohivuoto-venttiili. Eli samaa sarjaa kun dumppi,hukkaportti jne.. tuolla ohjataa ilma lappien ohi imusarjaan kun lapat kiinni ja imusarjassa alipaine,noin karkeasti kerrottuna. Tai voi sen pistaa suhauttelemaan suoraan ilmaankin..
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 by-pass on ohivuoto-venttiili. Eli samaa sarjaa kun dumppi,hukkaportti jne.. tuolla ohjataa ilma lappien ohi imusarjaan kun lapat kiinni ja imusarjassa alipaine,noin karkeasti kerrottuna. Tai voi sen pistaa suhauttelemaan suoraan ilmaankin.. No niin vähä ajattelinki. Eli mihin tuo nyt sitte tossa asennettais? Tuohon viimeiseen käyrään mikä tossa on ennen läppiä vai?? Eli mun ei tartte alkaa erikseen hommaamaan mitään hukkaporttia tms. kerran tuo tuli mukana...
Jarno Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Eikos se siihen tulis. Joko jatat se siihen puhisemaan,tai sitte siihen pikkuliittimeen plenimista alipaineletu ja ja se toinen paksumpi imusarjaan. Viisaammat saa vahvistaa tai korjata taman asennusohjeen!! Noin sen olen itse ymmartany. Itse en tuotakaan jaksanu laittaa,asennuslistalla kylla mutta saastaa kylla ahdinta paljon,kun lapat menee kiinni ja ahdin pyorii viela miljoonaa. -alunperinhan tuo sarja on suunniteltu toimimaan ilman mitaan valvea-
Guest pile Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Joo ahtopainemittarihan toi on, mutta väärässä paikassahan se tuossa on, näyttää varmaan villejä lukemia ku läppiä käyttää ahdoilla kiinni. ;D ;D ;D
Guest pile Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 No niin vähä ajattelinki. Eli mihin tuo nyt sitte tossa asennettais? Tuohon viimeiseen käyrään mikä tossa on ennen läppiä vai?? Eli mun ei tartte alkaa erikseen hommaamaan mitään hukkaporttia tms. kerran tuo tuli mukana... by bass asennetaan ilmamäärämittarilla varustetussa autossa kierrättämään ilmaa painepuolelta ahtimen imupuolelle silloin kun läpät lyödään yhtäkisti kiinni ja nimen omaan ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin . sen takia että ecm ei luule että ilman kulutusta on vaikka ei olekkaan ja turhaa rikastaa seosta.jos map ohjattu niin silloin voi suhauttaa ilman ulos ihan vapaasti
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 by bass asennetaan ilmamäärämittarilla varustetussa autossa kierrättämään ilmaa painepuolelta ahtimen imupuolelle silloin kun läpät lyödään yhtäkisti kiinni ja nimen omaan ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin . sen takia että ecm ei luule että ilman kulutusta on vaikka ei olekkaan ja turhaa rikastaa seosta.jos map ohjattu niin silloin voi suhauttaa ilman ulos ihan vapaasti Nyt en ihan ymmärrä Jos siis ilmamäärämittari on imupuolella, ja tuo by-pass valve asennetaan ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin, niin se ilmahan menee kuitenki ilmamäärämittarin ohi ahtimelle takas. Vai käykö siinä sitten niin, että ilman virtaus "heikkenee" imupuolella siinä vaiheessa ku ylimääräiset ilmat suhahtaa ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin?
Jarno Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 juurikin noin,virtaus imuputkessa vahenee.
Guest pile Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Nyt en ihan ymmärrä Jos siis ilmamäärämittari on imupuolella, ja tuo by-pass valve asennetaan ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin, niin se ilmahan menee kuitenki ilmamäärämittarin ohi ahtimelle takas. Vai käykö siinä sitten niin, että ilman virtaus "heikkenee" imupuolella siinä vaiheessa ku ylimääräiset ilmat suhahtaa ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin? koetetaan nyt uudelleen eli itse by bass tulee paine puolelle mutta vapauteen päästettävä ilma johdetaan putkella ahtimen imupuolelle ,ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin niin että ilmamäärämittarin kautta ei kulje ilmaa. voi kun sais piirrettyä kuvan tuosta niin olis varmaan vähän selkeempi esittää
BlackZ Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2006 koetetaan nyt uudelleen eli itse by bass tulee paine puolelle mutta vapauteen päästettävä ilma johdetaan putkella ahtimen imupuolelle ,ahtimen ja ilmamäärämittarin väliin niin että ilmamäärämittarin kautta ei kulje ilmaa. voi kun sais piirrettyä kuvan tuosta niin olis varmaan vähän selkeempi esittää Niin niin, siis noin kai sen ymmärsinkin, eli kun ylimääräinen ilma painepuolelta johdetaan ilmamäärämittarin ja ahtimen väliin, se tavallaan "puhaltaa" sitä ilmaa myös ilmamäärämittariin päin näin ollen vähentäen ilmamäärämittarin läpi ahtimelle kulkevaa ilmavirtausta kun painetta tulee ilmamäärämittarilta päin tulevaa ilmaa vastaan. Eikö, vai menikö se vieläki päin honkia..? edit: Mutta mitäs te olette siitä mieltä kun mulla on tuo laturi ja vesipumppu sillä moniurahihnalla, onko toi jo muutettu sinne serpentiinihihna systeemiin päin vai onko noissa vanhemmissakin koneissa ihan normaalia tuo moniurahihna? Kun vain tuo ohjaustehostin on tolla perinteisellä onkos tuo nyt sitten "kiilahihnalla" vai miksi sitä kutsutaan...
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään