Sarita Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 29. Elokuuta, 2008 ..mites se meni lasten suusta kuulet totuuden. no kaupan pihalla lapset huuteli kovasti että sulla on hieno auto:) Lasten ja juoppojen suusta totuus tulee!
rokzetä Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 mä ymmärrän kyllä noita jotka tulee huoltoasemalla vinoileen.ei oo kovin kiva valuttaa kallista bensaa/naftaa pakolliseen riisikehonsiirtimeen,en tykkää siitä ittekkään.mutta että rupeisin paukuttaan siitä leukoja jolleki...
PSN Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Mistä hitosta teille riittää noita bensiksen paskanpuhujia?? Mua ei ole ikinä kukaan edes vilkassutkaan nihkeän näkösesti, ku olen ollut tankkaamassa camaroa/buikkia/muuta jenkkipömpeliä.
Rale Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Mistä hitosta teille riittää noita bensiksen paskanpuhujia?? Mua ei ole ikinä kukaan edes vilkassutkaan nihkeän näkösesti, ku olen ollut tankkaamassa camaroa/buikkia/muuta jenkkipömpeliä. jostain tunkiolta niitä aina sateen jälkeen nousee
HFB Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 "pyörre käy tankissa", "paljonko vie satasella", "bensarosvo", "myy nyt pois ja osta semmonen semmonen tdi-paskakasa".... Noihin typeryyksiin kuuluu vastata just jotain NIIN vittumaista takasin,että tulee kerralla selväksi kysyjän tyhmyys! Vituttaa tollaset järkevästi ajattelevat tuulipuvun kuluttajat niin paljon,ettei veri kierrä. ostetaan halvinta,syödään vaan kotona kun ravintolassa kallista, ei muka varaa lähteä ulkomaille, jne. kaiken pitää olla edullista,järkevää ja halpaa käyttää! MUKAVUUDESTA ei kukaan oo varmaan kuullutkaan,valitetaan vaan!! mihin helvettiin ne kuvittelee kaiken säästämänsä käyttävän,kun ei mitään vo tehdä,kun ei oo varaa nimenomaan... tiedän useita tapauksia joilla nimenomaan on rahaa, mut ei sitä raaski mihinkään laittaa, halvempaa on valittaa vaan joka asiasta ja katsoa muiden ostoksia silmiä nurien... jokainen laittaa rahansa mihin laittaa, oli sitä vähän tai paljon. kaikki kiva maksaa, siitä on turha valittaa ei se parane
Antti Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 30. Elokuuta, 2008 Naapuri tai joku vastaava sano kun ajoin pihaan: "Onko sun koneessas vikaa vai miksi se pitää tollasta ääntä ?" - Siellä on ahdin...... Kaikki ei vissiin tajua
Cosa Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2008 Kirjoitettu 31. Elokuuta, 2008 Eilen Räyskälässä pikkupojat huusivat "Ferrari voittaa, Ferrari voittaa", kun Sarita oli lähtövaloissa jonkun vanhan mustan Sciroccon kanssa
Jäsen F Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Mistä hitosta teille riittää noita bensiksen paskanpuhujia?? Mua ei ole ikinä kukaan edes vilkassutkaan nihkeän näkösesti, ku olen ollut tankkaamassa camaroa/buikkia/muuta jenkkipömpeliä. Sama täällä. 12 vuotta olen tankannut Firebirdiä. En muista, että kukaan olisi mitenkään kommentoinut kulutusta tms.
Guest Ezzy Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Eilen Minimanin parkkiksella olarissa. Kuulin perheen keskustelun seasta sanat "ritari ässä" ja "huonokuntoinen", kun he kävelivät autoni suunnasta ovea kohti
rokzetä Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Eilen Minimanin parkkiksella olarissa. Kuulin perheen keskustelun seasta sanat "ritari ässä" ja "huonokuntoinen", kun he kävelivät autoni suunnasta ovea kohti tais olla perheellä uus auto....joka on jo paperiliittiminä tiimarissa 10 vuoden päästä,kun sun "huonokuntoinen" ponu vielä kulkee ja kiiltää.
5,7 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 1. Syyskuuta, 2008 Niillä ei vaan ole rahaa suurimmalla osalla taitaa vaan oikeesti olla näin
TAKKU Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Mulla on tämän kesän ollut auto vanhempien luona tallissa ja kummityttö (6 vee) odotti puol päivää, että näkis Ponun kun varttuneempi väki autosta puhui. Pitihän sitä sitten käydä katsomassa. Mentiinpä sitten ulos ja tempasin pressun pois, niin tyttö jäi töröttään huuli pyöreenä: "OHO!" "Laita käyntiin!" Kädet heti korville ja odottamaan.
Guest Ezzy Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 tais olla perheellä uus auto....joka on jo paperiliittiminä tiimarissa 10 vuoden päästä,kun sun "huonokuntoinen" ponu vielä kulkee ja kiiltää. Eipä kyllä hirveesti kulje eikä o kiiltänyt sitten dioren käsittely (6kk sitten) jälkeen.
CamRaato94 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 suurimmalla osalla taitaa vaan oikeesti olla näin Suurin osa näistä bensa-asema itkijöistä "jenkit syö bensaa, osta TDI, 1000 kierroksen verran kunnolla vetävä ihme" lienevät ansiotyöläisiä, joten ongelma on jossain muualla kuin rahavaroissa. Pitää vaan osata kohdentaa ne rahat oikeisiin paikkoihin. Ei sitä 30v maximaalista asuntolainaa, joka pakottaa ajamaan sillä Corollalla eläkeikään. Pitää uskaltaa olla erilainen. Ehkäpä se vanhan itänaapurin meininki edelleen elää täällä vahvana, siis että jokaisella pitää olla samanlainen kerrostalokuutio, itäauto ja sama palkka teki töitä tai ei. Tämä kirjoitus sisälsi siis huumoria.
rstuning Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Pitää vaan osata kohdentaa ne rahat oikeisiin paikkoihin. Itseasiassa juuri näin... Käyn yksin töissä (no okei muija käy puolipäivätöis), maksan melko kallista omakotitaloa, elätän kaks lasta, muijan ja koiran. Autoja on 7kpl joista 4kpl rekisterissä. Niin ja ihan vaan "perus" kuorma-auto kuskin palkalla
Guest Ezzy Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Suurin osa näistä bensa-asema itkijöistä "jenkit syö bensaa, osta TDI, 1000 kierroksen verran kunnolla vetävä ihme" lienevät ansiotyöläisiä, joten ongelma on jossain muualla kuin rahavaroissa. Pitää vaan osata kohdentaa ne rahat oikeisiin paikkoihin. Ei sitä 30v maximaalista asuntolainaa, joka pakottaa ajamaan sillä Corollalla eläkeikään. Pitää uskaltaa olla erilainen. Ehkäpä se vanhan itänaapurin meininki edelleen elää täällä vahvana, siis että jokaisella pitää olla samanlainen kerrostalokuutio, itäauto ja sama palkka teki töitä tai ei. Tämä kirjoitus sisälsi siis huumoria. Kyllä ne prioriteetit aina jossakin vaiheessa muuttuu, kuten itsellänikin. Auto myyntiin ja 500e kuussa johonkin muuhun.
Rale Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 4. Syyskuuta, 2008 aina voi rakentaa ja laittaa, ei se ole aina rahasta kiinni sellaiset bensiksellä valittavat luuserit on vaan elämästä jo luovuttaneita ;D paikasta A paikkaan B voi liikkua tyylillä ja tarvittaessa nopeasti camarolla tai sitten surkeasti ja hitaasti jollain kiinalaisella paskalla. se on vain valinta kysymys ;D
CamRaato94 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kyllä ne prioriteetit aina jossakin vaiheessa muuttuu, kuten itsellänikin. Auto myyntiin ja 500e kuussa johonkin muuhun. Harrastuksista tulee pitää kiinni, eikä ulkoisen paineen saa antaa vaikuttaa päätöksiin . Hyvä harrastus lienee sellainen josta saa positiivisia kokemuksia ja vastapainona työlle. Toki esim. kasvanut perhe (lapset) muuttaa asioiden tärkeysjärjestystä ja pistää monesti syystäkin miettimään. aina voi rakentaa ja laittaa, ei se ole aina rahasta kiinni sellaiset bensiksellä valittavat luuserit on vaan elämästä jo luovuttaneita ;D paikasta A paikkaan B voi liikkua tyylillä ja tarvittaessa nopeasti camarolla tai sitten surkeasti ja hitaasti jollain kiinalaisella paskalla. se on vain valinta kysymys ;D Bensiksellä olen itse sutkautellut takaisin näille ihmettelijöille mm. "Nyt pitää ajaa paljon, kun bensaa vielä saa", myös "f**ck the fuel economy" tarra oli jossain vaiheessa käytetty mielipiteen ilmaisin. Kaikki on niin suhteellista, koska ihan rahassa laskien voi todeta, että uuden auton vuosittaisessa arvon alennuksessa menetetyllä rahalla ostaa bensat F-Bodyyn. Toki jos tilanne on 90-luvun 1.4L Japsi vs. 90-luvun V8 F-Body ei asiaa voi enää perustella arvon alennuksella. Nämä bensiksen irvileuat tapaavat monesti ajaa uudenkarheilla, muutaman vuoden ikäisillä autoilla. Heillä vuositasolla palaa rahaa tonnikaupalla pelkkään auton arvon alenemiseen. Hieman offtopic, mutta liittyy vanha auto vie paljon bensaa <> uusi vie vähän bensaa, mutta pudottaa paljon arvoaan: Mitä olen juttuja seurannut ja asiaa pohtinut niin tällä hetkellä autoverotus näyttäisi menevän siihen suuntaan, että uuden ja vanhan auton vuosittaisesta käytöstä tulee kutakuinkin yhtä kallista vuosimaksujen myötä. Tulevaisuus?: Uuden auton myyntihinnasta ei makseta enää autoveroa vaan kaikki verot käyttömaksuina. Ennen auton hinnassa mukana ollut vero (iän myötä hinnasta vähentynyt) osuus ei vähenisi mihinkään, sitä ei enää olisi siinä muodossa. Kyseessä on vuosittainen/kuukausittainen käyttömaksu käytöstä, jonka maksaminen EI PÄÄTY KOSKAAN AUTON KÄYTTÖIÄN AIKANA. Vanhoja autoja alkaa siinä vaiheessa menemään paalattavaksi oikein vauhdilla, koska vanhaa ei ole taloudellisesti järkevä pitää (jos käyttömaksu ei laske auton iän mukana tms). Syrjäseudulla 1000€ vanhalla halpa-autolla pientä matkaa ajavat yh-äidit, eivät enää paljoa ajele, jos tähän halpa-autoon tulee 500€ vuosittainen käyttömaksu vielä kaikkien vakuutusten lisäksi. Toki uusien autojen hinnat laskevat autoveron poistuttua (22% alv ei poistu), eikä hyvävaraisille, autoa muutaman vuoden välein vaihtaville tule muutosta kokonaiskuluihin. Ehkäpä vähävaraisten ei tarvitsekaan enää autoilla? Toisaalta jos tuon tulevan käyttömaksun pystyy keskeyttämään ja kohdentamaan vain auton käyttökuukausille, ei se ehkä rankaise kesäautoilijaa niin rajusti. Esim. F-Bodyillähän monesti ajetaan vain kesäkausi. Paikasta A -> B liikkuvat toki tarvitsevat autoa 12kk vuodessa ja siitä sitten maksavat. Suuri osa autoilijoista on näitä paikasta toiseen liikkujia, joita auton tekniikka ei kiinnosta lainkaan. Sitten ovat harrasteautoilijat. Autoharrastukselle tulisi antaa mahdollisuus. Autoveron kokonaan käyttömaksuksi muuttaminen lopettaisi tämän Tullin tuontiautojen veroarvo-arvuuttelun. Autoveron poisto tarkoittaisi tosiasiassa Suomen autokaupan vapauttamista EU:n laajuiselle hintakilpailulle. Se on sitten toinen stoori mitä se tekisi kotimaisen autokaupan työllisyydelle. Toisaalta nyt kärvistellään vapaan kilpailun kurjuudessa jo muilla aloilla, miksi autoala olisi erilainen?
Guest Ezzy Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Harrastuksista tulee pitää kiinni, eikä ulkoisen paineen saa antaa vaikuttaa päätöksiin . Hyvä harrastus lienee sellainen josta saa positiivisia kokemuksia ja vastapainona työlle. Toki esim. kasvanut perhe (lapset) muuttaa asioiden tärkeysjärjestystä ja pistää monesti syystäkin miettimään. Ainut ulkoinen paine on se, että autoon uppoaa liikaa rahaa, joten siitä saatava positiivinen kokemus menee jo pakkaselle nykyään. Valitettavaa, mutta totta.
HFB Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 minä valittasin ennemin korkeista vakuutusmaksuista ku bensankulutuksesta... helvetinmoiset liikennevakuutukset ihan turhaan ison kuutiotilavuuden takia, vaikka tehoa ei paljon enempää kun normi-autossakaan nykyään. onneks toho ei saa ku osa-kaskon... Bensan meno on ihan suhteellista... tänä kesänä oon ajanu alle 2000 mailia äfbodilla.
rokzetä Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 minä valittasin ennemin korkeista vakuutusmaksuista ku bensankulutuksesta... helvetinmoiset liikennevakuutukset ihan turhaan ison kuutiotilavuuden takia, vaikka tehoa ei paljon enempää kun normi-autossakaan nykyään. onneks toho ei saa ku osa-kaskon... Bensan meno on ihan suhteellista... tänä kesänä oon ajanu alle 2000 mailia äfbodilla. eikös luminaattorissa oo korkeempi perusmaksu ku ponussa.mulla ainaki 3,1 gp ssä perusvuosimaksu ennen bonuksia 140e kalliimpi camaroa. 850e vs. 710e
HFB Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 eikös luminaattorissa oo korkeempi perusmaksu ku ponussa.mulla ainaki 3,1 gp ssä perusvuosimaksu ennen bonuksia 140e kalliimpi camaroa. 850e vs. 710e tottapuhuen en nyt just muista mut mihi tuo sitten perustuu?jokatapauksessa laillista ryöväystä ja kusetusta vakuutus-yhtiöt! edit: vakuutuskauden maksuissa kaskoissa eroa 54e luminaattorin eduksi, sekä liikennevak. n. 40e sama homma
rstuning Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 eikös luminaattorissa oo korkeempi perusmaksu ku ponussa. mulla ainaki 3,1 gp ssä perusvuosimaksu ennen bonuksia 140e kalliimpi camaroa. 850e vs. 710e Joskus kyselin Eurokinnerin V8 konversiota silmälläpitäen noista maksuista ja se "moottoritilavuuslisä" loppui noin 3litrasen kohdalle, eli sama auto 3litrasella tai 7litrasella olis sama vakuutusmaksu, mutta auton mallin mukaan on suuria vaihteluita, eli V6 F-bodyssa saattaa olla halvemmat kulut kuin V8:ssa Hyvänä esimerkkinä: Mun 6.2diesel Oldsmobilessä on halvemmat vakuutukset kuin 2.3litrasessa Volvossa, jossa taas on halvemmat vakuutukset kuin 2.0 litraisessa Ford Sierrassa
rstuning Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 Kirjoitettu 5. Syyskuuta, 2008 tottapuhuen en nyt just muista mut mihi tuo sitten perustuu?jokatapauksessa laillista ryöväystä ja kusetusta vakuutus-yhtiöt! edit: vakuutuskauden maksuissa kaskoissa eroa 54e luminaattorin eduksi, sekä liikennevak. n. 40e sama homma Perustuu siihen kuinka paljo tietyllä merkillä ja mallilla sattuu vahinkoja. Teini bemarit ym on hinnastojen kärjessä F-bodyjen halpeneminen vaikuttaa paljo tilastoihin, kun useampi teinikoheltaja pääsee niihin käsiksi :'(
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään