Jump to content

Sampan "Saha"

Samppa383

Recommended Posts

• Replies 745
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Samppa383

357

• Crisis

32

• Z-mo

30

• jontte

28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Ens viikolla alkaa varmaan sitte lopullinen kasaus. Pitää vielä tönärit mitata ja hankkii sopivat jostain :)

Kirjoitettu

Jop. ei kannata tönäreissa pihtailla. Pystyt kumminkin todennäköisesti käyttää samoja sitten seuraavassa kokoonpanossa (jos kannet ja lohko ei vahdu).. menee muuten 150e+ aika iloisesti jos kunnolliset ottaa ;)

Kirjoitettu

Meinaatkos tosiaan että toi nokka ja TPI imari toimii "hyvin" yhteen....tuo kärsä kaipaa nimittäin single plane imusarjaa,tai hyvää dual planea (Air Gap)..TPI kun kyykkää ~4500 RPM kohdalla, ja vaikka kuinka hiphoppaisi niin ei sieltä montaa sataa ekstra kierrosta saa....lisäksi tolla nokalla vääntöhuippu nousee todennäköisesti tuonne 3800-4000 korville, ja hupputeho tulisi jossain 6200-6400 korvilla...eli voipi olla vielä aikaslailla raisu keppi tuolle imupuolelle....

Kirjoitettu

Oon samaa mieltä yllä kommentoijan kanssa. Jää todella paljon vääntöalueesta käyttämättä, lähinnä alhaalla.

Esimerkkinä voinpi kertoa että Vesban nokka on ~212/222 @ 0.05" ja sillä saavutettiin simulaatioissa paras vääntökäyrä vakio tpi imarilla (siis mitä simuloitiin eri nokkia). Eihän nuo simulaattorit kaikkea kerro mutta antavat hyvin suuntaa.

Tuo nokka vois toimii hyvin stealthin kanssa.

TPI kun on IR imusarja se tykkää stumppaa just siihen mihin suunniteltu alue loppuu (eli just 4500-4800rpm,alueille vakio kamoilla).

Kirjoitettu

Joo tiedän kyllä, että TPi on huoni, mutta se nyt on vaan väliaikainen vaihtoehto. Ens talvena on tosiaan tarkoitus tilata ns. singleplane mallin ruiskuimari. Mut nyt ei rahat sitä salli. Ei tartte ainakaa sitten nokkaa vaihtaa siinä vaiheessa :) Tänä kesänä on pääasia että kulkee edes eteenpäin. Koska mm. laatikkoa en ehdi rempata vielä tänä vuonna, joten ei kuitenkaan voi pahemmin revitellä autoa. :( Ens vuonna sitten katotaan uudestaan :D

Kirjoitettu

Nyt tuli tilattua äske loput hilut toho koneeseen. Toimitusaika on n.2 tuntia \o/ :)

Kirjoitettu

Nyt saan periaattees moottorin niin pitkälle kasaan et sen voipi nostaa paikoilleen. Onko loota muuten kuika paha pistää sitten jälkikäteen?

Kirjoitettu

Jämtilleen 2 tuntia Kivinummelle soittoni jälkeen tavarat on kotona. NÄIN SEN ASIAKASPALVELUN PITÄÄ TOIMIA!! 8)

Romut.JPG}

Romut.JPG_thumb

Kirjoitettu

Tarttisin kasan neuvoja että miten osaan hommata oikeen mittaset tönärit. Sain hiuka valaistusta, mut en silti ymmärrä. Jotain geometriajuttuja ym. :-[ Mulle täyttä hepreaa

Kirjoitettu

Ja jos tartteet semmosta "säädettävää työntötanko työkalua",lainaksi niin tuu hakee.

Kirjoitettu

No kyl mä sitä tarttisin. No jos sitä lainaksi saa, ni pitää palata asiaan. Kasailen noi osat varmaa ens viikox. sen jälkee olis sille säätö tönärille käyttöä :)

Kirjoitettu

No tuli selvitettyä vähä asioita. Äsken ihmettelemäni mutterit onkis siis ylimääräsiä. Oli vaan vissii eksyny pakettiin :D Kellään olis semmosta pikkustarttia myydä? Ko tuo uus vetolevy on nyt sit isompi halkaisialtaan

Kirjoitettu

moni hampainen se on se vetolautanen?

Mulla on ylimääräinen normaali startti 163 hampaiselle

Kirjoitettu

Samppa, onkos toi vesipununppu Edelbrockin alumiininen? Mitä makso?

Kirjoitettu

Aika tyyris pumppu :( Pitää riisi laskee toi levyn hampaat. On ainaki halkaisialtaan n.5 cm isompi

Kirjoitettu

ei taida käydä siihen kampiakseliin ku kaks erikokosta. Voin olla väärässäkin. Se mun startti pitäisi käytä just tuohon isompaan.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...