Jump to content

Lisää voimaa 350tpi+procharger


Blower

Recommended Posts

Soittelin US-partsiin ja kehotettiin vaihtamaan steath ram paikalleen.

Tottakai osamyyjät kehottaa laittamaan pirusti uutta palikkaa.

Mahtaas uspartsi mennä pian konkurssiin jos jokaaselle kyselijälle vastattaas rehellisesti  :o

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Blower

    45

  • rstuning

    14

  • xaekx

    12

  • pile

    12

Top Posters In This Topic

Tässä on tullu pohdittua vaihtoehtoja ja pahasti näyttää siltä että homma lähtee käsistä  \m/

 

Tällä hetkellä on kaavailtu seuraavaa:

 

Uusi 4bolt alakerta ja siihen 383 setti. Tarkotus tehdä alakerta, mikä kestää n.600hv ja siihen kansiksi noi hierotut vakiokannet, stealth ram ja sille sopiva nokka.

Alakerran pitää kestää seuraavat kriteerit:

-600hv

-6000-6500rpm

-1bar ahtoja

 

Alakerran osiin on toistaiseksi varattu 3000€, saa nähdä mikä on todellisuus.

Tulevaisuudessa sit vielä tarkotus vaihtaa hyvät kannet tilalle.

 

Nyt porukalla kommentteja, millanen alakerta pitää rakentaa ja millä taikatempuilla on mahdollista kehittää 600hv tommosella 383+stealth ram+P1SC yhdistelmällä?

Laskeskelin, että peruskoneen pitäisi tuottaa, noin 350-400hv, että päästään ahdoilla 600hv.

 

Pitäisi varmaan topicin nimi vaihtaa  ;D

Link to comment
Share on other sites

Tässä on tullu pohdittua vaihtoehtoja ja pahasti näyttää siltä että homma lähtee käsistä  \m/

 

Tällä hetkellä on kaavailtu seuraavaa:

 

Uusi 4bolt alakerta ja siihen 383 setti. Tarkotus tehdä alakerta, mikä kestää n.600hv ja siihen kansiksi noi hierotut vakiokannet, stealth ram ja sille sopiva nokka.

Alakerran pitää kestää seuraavat kriteerit:

-600hv

-6000-6500rpm

-1bar ahtoja

 

Alakerran osiin on toistaiseksi varattu 3000€, saa nähdä mikä on todellisuus.

Tulevaisuudessa sit vielä tarkotus vaihtaa hyvät kannet tilalle.

 

Nyt porukalla kommentteja, millanen alakerta pitää rakentaa ja millä taikatempuilla on mahdollista kehittää 600hv tommosella 383+stealth ram+P1SC yhdistelmällä?

Laskeskelin, että peruskoneen pitäisi tuottaa, noin 350-400hv, että päästään ahdoilla 600hv.

 

Pitäisi varmaan topicin nimi vaihtaa  ;D

Rupee kuulostaan melkein meikäläisen suunnitelmilta ;D

Voisin veikata, että rahaa palaa ahdinta lukuunottamatta ainakin 4-5t euroa ja edullisempi

olis hankkia valmis kone tai ainakin alakerta...

 

Tai sit voi panna vähitellen haisemaan ja rakennella hiluista niinku mä teen :-X

Link to comment
Share on other sites

olis hankkia valmis kone tai ainakin alakerta...

 

Tarkotus tosiaan pelkkä alakerta tehdä tulevaa kautta varten.

Mulla on kyl semmonen käsitys, että ite tekee alakerran osista halvemmalla ku valmis alakerta ainakin sen perusteella mitä itte olen kattellu.

Paa linkkiä, jos tiedät paremmin. Kaikki neuvot tulee tarpeeseen.

 

Vellun konehan on aika samoilla spekseillä. Oli vielä myynnissä.... sopii pienillä muutoksilla. m/  ;D

 

Ilmeisesti LT1 motti? Taitaa mennä moottorinohjaukset uusiksi ja mitä vielä...  :-\

Tarjota silti saa.

Link to comment
Share on other sites

Laitat sinne siihen vaan TPI imarin, jakajan. Sama vanha ohjaus pelaa kun ei käytä sitä optia.

 

Ei onnistu, LT-kansissa vesi kiertää eri lailla ku TPI imarissa.

Link to comment
Share on other sites

Tässä on tullu pohdittua vaihtoehtoja ja pahasti näyttää siltä että homma lähtee käsistä  \m/

 

Tällä hetkellä on kaavailtu seuraavaa:

 

Uusi 4bolt alakerta ja siihen 383 setti. Tarkotus tehdä alakerta, mikä kestää n.600hv ja siihen kansiksi noi hierotut vakiokannet, stealth ram ja sille sopiva nokka.

Alakerran pitää kestää seuraavat kriteerit:

-600hv

-6000-6500rpm

-1bar ahtoja

 

Alakerran osiin on toistaiseksi varattu 3000€, saa nähdä mikä on todellisuus.

Tulevaisuudessa sit vielä tarkotus vaihtaa hyvät kannet tilalle.

 

Nyt porukalla kommentteja, millanen alakerta pitää rakentaa ja millä taikatempuilla on mahdollista kehittää 600hv tommosella 383+stealth ram+P1SC yhdistelmällä?

Laskeskelin, että peruskoneen pitäisi tuottaa, noin 350-400hv, että päästään ahdoilla 600hv.

 

Pitäisi varmaan topicin nimi vaihtaa  ;D

Laita ennenmin tama imusarja, mahtuu paremmin konepellin alle.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=EDL%2D7137&N=700+115&autoview=sku

Link to comment
Share on other sites

Laita ennenmin tama imusarja, mahtuu paremmin konepellin alle.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=EDL%2D7137&N=700+115&autoview=sku

 

Näyttää miniram/lt1 imarilta. Onko porukalla siitä kokemuksia?

Mites jos stealthia madaltaa runnereista heti plenumin alta ni meneekös sen ominaisuudet "pilalle"? Ei sitä paljoa tarvis madaltaa, et sais mahtuun.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää miniram/lt1 imarilta. Onko porukalla siitä kokemuksia?

Mites jos stealthia madaltaa runnereista heti plenumin alta ni meneekös sen ominaisuudet "pilalle"? Ei sitä paljoa tarvis madaltaa, et sais mahtuun.

 

Mulla on madallettu Stealth Ramia 10mm. Enpä oikein usko että tuolla hirvittävän suurta merkitystä on. Runnerin pituus tietenkin lyhenee eli maksimitehon kierrokset menee vähän korkeammalle. Mutta toimii. Ja siis 3gen transusssa ja firebirdissä on tehtävä tämä madallus, Camaroon mahtuu kyllä ilman toimenpiteitä. Älä sitten laita polyuretaanisia moottorikiinnikkkeen kumeja, ne yleensä nostaa konetta ja taas on turhan ahdasta.

Link to comment
Share on other sites

Runnerin pituus tietenkin lyhenee eli maksimitehon kierrokset menee vähän korkeammalle.

 

Tommosta vähän ittekkin ajattelin ja hyvä niin. En haluais luopua orkkis konepellistä. Nokka kai loppupeleissä ne kierrokset sanelee.

Link to comment
Share on other sites

Tässä on tullu pohdittua vaihtoehtoja ja pahasti näyttää siltä että homma lähtee käsistä  \m/

 

Tällä hetkellä on kaavailtu seuraavaa:

 

Uusi 4bolt alakerta ja siihen 383 setti. Tarkotus tehdä alakerta, mikä kestää n.600hv ja siihen kansiksi noi hierotut vakiokannet, stealth ram ja sille sopiva nokka.

Alakerran pitää kestää seuraavat kriteerit:

-600hv

-6000-6500rpm

-1bar ahtoja

 

Alakerran osiin on toistaiseksi varattu 3000€, saa nähdä mikä on todellisuus.

Tulevaisuudessa sit vielä tarkotus vaihtaa hyvät kannet tilalle.

 

Nyt porukalla kommentteja, millanen alakerta pitää rakentaa ja millä taikatempuilla on mahdollista kehittää 600hv tommosella 383+stealth ram+P1SC yhdistelmällä?

Laskeskelin, että peruskoneen pitäisi tuottaa, noin 350-400hv, että päästään ahdoilla 600hv.

 

Pitäisi varmaan topicin nimi vaihtaa  ;D

 

En itse tekisi 383 mammuttivääntökonetta, vaan pitäisin 350:n jota voisi vähän kierrättääkkin. Makuasia lähinnä. Jos kovasti tykkää matalalta vääntävästä koneesta niin silloin 383 on oikea tie. 600hv raja jää todennäköisesti rikkomatta, mutta karvan verran yli 500hv on jo hyvinkin mahdollista (hyvillä kansilla), jos kaikki menee nappiin. Mahtaneeko tuossa P1SC:ssä riittää tuotto, voi olla ettei pääse ihan yhteen baariin ahdoissa?  

 

3ke alakertaan on viisaasti käytettynä ihan ok budjetti.

Link to comment
Share on other sites

En itse tekisi 383 mammuttivääntökonetta, vaan pitäisin 350:n jota voisi vähän kierrättääkkin. Makuasia lähinnä. Jos kovasti tykkää matalalta vääntävästä koneesta niin silloin 383 on oikea tie. 600hv raja jää todennäköisesti rikkomatta, mutta karvan verran yli 500hv on jo hyvinkin mahdollista (hyvillä kansilla), jos kaikki menee nappiin. Mahtaneeko tuossa P1SC:ssä riittää tuotto, voi olla ettei pääse ihan yhteen baariin ahdoissa?  

 

P1SC:n spekseissä lukee et max flow on 1200 cfm ja pitäis riittää 825hv asti. 350 koneen kanssa nosti ahdot luistavalla hihnalla n. 0,7bar kun kierroksia oli 5500rpm. Siihen voi olla varaa vieläkin pienempään hihnapyörään. Voihan sen ahtimenkin vaihtaa isompaan  ;D mut sit lähtee taas mopo käsistä ja se nyt unohdetaan.

 

Tarkotus tehdä kone millä pääsee vartilla lujaa. Normaalissa ajossa ahdetun 350 ominaisuudet riittää varmasti, mut kun auton tarvis kans kulkea. Toisaalta pienemmän iskun ansiosta vois syntyä hieman enemmän huipputehoa vai voisko? Näkökulmia? Ja 6000-6500rpm riittää mulle kierrättämiseksi.

Link to comment
Share on other sites

P1SC:n spekseissä lukee et max flow on 1200 cfm ja pitäis riittää 825hv asti. 350 koneen kanssa nosti ahdot luistavalla hihnalla n. 0,7bar kun kierroksia oli 5500rpm. Siihen voi olla varaa vieläkin pienempään hihnapyörään. Voihan sen ahtimenkin vaihtaa isompaan  ;D mut sit lähtee taas mopo käsistä ja se nyt unohdetaan.

 

Tarkotus tehdä kone millä pääsee vartilla lujaa. Normaalissa ajossa ahdetun 350 ominaisuudet riittää varmasti, mut kun auton tarvis kans kulkea. Toisaalta pienemmän iskun ansiosta vois syntyä hieman enemmän huipputehoa vai voisko? Näkökulmia? Ja 6000-6500rpm riittää mulle kierrättämiseksi.

 

Kun se kone joskus alkaa hengittämään kunnolla niin ahdot takuuvarmasti laskee tuosta 0.7 barista. Ahdinvalmistajien ilmoittamat luvut on hieman yläkanttiin aina. Määrättömästi et voi myöskään lisätä ahtimen kierrosnopeutta, alkaa hyötysuhde laskea ja hajoaa koko limppu.

 

Kyllä mahdollisesti saat sen 383:n kulkemaan lujempaa vartilla, mutta se julma vääntö saattaa vaatia kovaa rahallista panostusta voimansiirtoon ja alustaan. Tapahtumat viivalta irtoamisen hetkellä tulevat merkitsemään paljon. 350 on siinä mielessä vähän helpompi tapaus.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää miniram/lt1 imarilta. Onko porukalla siitä kokemuksia?

Mites jos stealthia madaltaa runnereista heti plenumin alta ni meneekös sen ominaisuudet "pilalle"? Ei sitä paljoa tarvis madaltaa, et sais mahtuun.

Toi on aikas uusi tuote ja kaiketi suunniteltu kaasarin korvaajaksi. Ovat testanneet taalla muutamassa koneessa ja tehot nousi viimeisemmassa testissa 36hv/30paunaa, taloudellisuus nousi 12mile to 18mile/gallona. Mielestani imusarja ei ole niin ratkaiseva jos meinaa ahtaa, joten laittaisin kylla pro-flo xt ihan korkeuden puolesta.

Link to comment
Share on other sites

Näyttää miniram/lt1 imarilta. Onko porukalla siitä kokemuksia?

Mites jos stealthia madaltaa runnereista heti plenumin alta ni meneekös sen ominaisuudet "pilalle"? Ei sitä paljoa tarvis madaltaa, et sais mahtuun.

Taitaapi olla ihan edelin lt1 aftermarket imusarjasta kehitetty vanhan mallin koneen imusarja

Link to comment
Share on other sites

Imusarjan valinta on vielä pikkusen auki. Aika näyttää, mut tällä hetkellä valinta kohdistuis ehkä HSR.

 

Vinkkejä vielä kaivataan lohkon ja sen sisusten suhteen. Kannattaako laittaa vakioa paremmat nostajat, öljypumppu tai vesipumppu? Onko semmosista hyötyä?

 

Hyviä näkökulmia 350 vs 383 kamppailuun otetaan kans vastaan. Tässä vaiheessa valintoja on vielä helppo tehdä.

Link to comment
Share on other sites

Imusarjan valinta on vielä pikkusen auki. Aika näyttää, mut tällä hetkellä valinta kohdistuis ehkä HSR.

 

Vinkkejä vielä kaivataan lohkon ja sen sisusten suhteen. Kannattaako laittaa vakioa paremmat nostajat, öljypumppu tai vesipumppu? Onko semmosista hyötyä?

 

Hyviä näkökulmia 350 vs 383 kamppailuun otetaan kans vastaan. Tässä vaiheessa valintoja on vielä helppo tehdä.

laita mekaaninen keppi  m/, voit rajottaa oljynvirtauksia kansiin ja rungot-veivi laakeriit kiittaa m/

mulla oli panterassa hydrorolleri, vaihoin sen mekaaniseen, eroa on m/ kun hydrauliset nostajat ulosmittaa nousuramppia joustamalla...

hydrorolleri onkin neitinokka :P

 

Link to comment
Share on other sites

laita mekaaninen keppi  m/, voit rajottaa oljynvirtauksia kansiin ja rungot-veivi laakeriit kiittaa m/

mulla oli panterassa hydrorolleri, vaihoin sen mekaaniseen, eroa on m/ kun hydrauliset nostajat ulosmittaa nousuramppia joustamalla...

hydrorolleri onkin neitinokka :P

 

Ahaa, eli munki kannattais säästää rahani retrofit hodrorollerien kohdalla ja panostaa kiinteisiin rollereihin???

Vaikka mun uus nokka jäis jo nyt käyttämättä... :-X

Link to comment
Share on other sites

Taitaa olla vähän jo liian HC hommia tommoset kovat nostajat ja nokka. Eikös tommoset sovi paremmin kierroskoneeseen? Tarkotus ei ole kierrättää 6000rpm enempää. Jos tekis alakerran mitä kierrättäis yli 7000rpm ni noi vois olla poikaa  :-P. Mut se vaatii sit taas suurempia satsauksia alakertaan.

Link to comment
Share on other sites

Taitaa olla vähän jo liian HC hommia tommoset kovat nostajat ja nokka. Eikös tommoset sovi paremmin kierroskoneeseen? Tarkotus ei ole kierrättää 6000rpm enempää. Jos tekis alakerran mitä kierrättäis yli 7000rpm ni noi vois olla poikaa  :-P. Mut se vaatii sit taas suurempia satsauksia alakertaan.

Kovia nostajia suositellaan myos jos nostoa/ramppi on jyrkka.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...