Blower Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 itse hyppäisin kyllä tuon D-sarjan yli suoraan F-sarjaan jos P1-SC ei riitä. C:n ja D:n ero ainakin LT1 koneile on ollut kovin pieni. Paljonko kierrätit omaa konettas ja P1-SC:tä? Otitko ahtimesta kaiken irti? ja paljonko oli painetta? Edit: tais olla 10psi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 afr:n sivuilla oli artikkeli kun 350 motista otettiin joku 750hp ja se motti ainakin oli tehty ahdinta varten. No kivasti sekin Mielestäni en väittänyt,että Novilla ei saa voimaa? Sanoin vaan,että joka patista EI tule tuota 970hp,vaikka miten lykättäs 26psi'tä sisään.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted October 14, 2009 Share Posted October 14, 2009 itse hyppäisin kyllä tuon D-sarjan yli suoraan F-sarjaan jos P1-SC ei riitä. C:n ja D:n ero ainakin LT1 koneile on ollut kovin pieni. Juu ei varmaan kannata jäädä toiseks ylimmälle rappuselle seisoskelemaan -toi nyt vaan oli tuotoiltaan lähinnä Novi2000'a Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blower Posted October 14, 2009 Author Share Posted October 14, 2009 Mielestäni en väittänyt,että Novilla ei saa voimaa? Sanoin vaan,että joka patista EI tule tuota 970hp,vaikka miten lykättäs 26psi'tä sisään.. Juu et vissiin väittänytkään. Ja jäi tarkentamatta muuten et tossa käytetty ahdin oli D1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 http://www.exoticperformanceplus.com/ myy 82-92 camaro/firebird settiä 4000 dollariin. siihen vero = 4880 dollaria = 3,274.32 EUR sit vielä lähetyskustannukset ja tuleeko muita kuluja? loput katetta? jos menee noin, niin ei ainakaan suomesta voi ostaa. Olin näkevinäni hintana $4500 tuolla ,tolle setille... setti painaa 70lbs eli n 35kg jolloin lentorahti on abaut $250 + mahdolliset huolinta ja terminaalikulut eli kokonaishinnaks tulee abaut 4200 juuroa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Eikös sulla ole paxtonin novi 2000? Mikä on vastaava prochargerilla? joo gta:s on tuo novi 2000 mutta kyselin suurempitehoista tuohon novaan ja siihen on nyt hyllyllä odottamas vortechin ahdin,josko se talvenmittaan sovitettaisiin paikoilleen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Olin näkevinäni hintana $4500 tuolla ,tolle setille... setti painaa 70lbs eli n 35kg jolloin lentorahti on abaut $250 + mahdolliset huolinta ja terminaalikulut eli kokonaishinnaks tulee abaut 4200 juuroa P1SC:llä http://www.exoticperformanceplus.com/performance_parts/index.html?item=987 3,999,99S + 250 + vero = 5185 dollaria = 3,483.88 EUR + huolinta ja terminaalikulut = edelleen noin 1000e ero? miten se voi olla mahdollista. tietenki jos te puhuitte D1SC paketista ja mä P1SC paketista. no eipä tää nyt oo ajankohtaistakaan ja menee OT:ksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarno Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Millai sää ton veron oikeen lasket Ja onhan se nyt ihan kamalaa,kun osatoimittajat haluu oikein voittoa myymistään tavaroista... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 P1SC:llä http://www.exoticperformanceplus.com/performance_parts/index.html?item=987 3,999,99S + 250 + vero = 5185 dollaria = 3,483.88 EUR + huolinta ja terminaalikulut = edelleen noin 1000e ero? miten se voi olla mahdollista. tietenki jos te puhuitte D1SC paketista ja mä P1SC paketista. no eipä tää nyt oo ajankohtaistakaan ja menee OT:ksi tolla sun summillas mun laskukone näyttää hinnaks 5444 usd ja se kun on tullauskurssin mukaan 1,4633 on 3720e luottokortlla maksettaessa kurssi on tietysti huonompi ja todellinen ee hinta on korkeempi, 90 lbs lähetykselle toi 250usd rahdiksi tuskin riittää varsinkaan kun kollien tilavuudesta ei ole tietoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 tolla sun summillas mun laskukone näyttää hinnaks 5444 usd ja se kun on tullauskurssin mukaan 1,4633 on 3720e luottokortlla maksettaessa kurssi on tietysti huonompi ja todellinen ee hinta on korkeempi, 90 lbs lähetykselle toi 250usd rahdiksi tuskin riittää varsinkaan kun kollien tilavuudesta ei ole tietoa OK hyvä! näin se varmaan menee. Millai sää ton veron oikeen lasket Ja onhan se nyt ihan kamalaa,kun osatoimittajat haluu oikein voittoa myymistään tavaroista... tottakai täytyy voittoakin saada, mut kannattaa silti vähän ottaa selvää mitä mikäkin maksaa. Ei kiinnosta tukea ketään esim 500e:llä. tai edes 100e:llä Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted October 15, 2009 Share Posted October 15, 2009 Ei kiinnosta tukea ketään esim 500e:llä. tai edes 100e:llä No tuo 100 euroa olis pieni hinta siitä jos takuut yms. asiat hoituisi sitten suomalaisen liikkeen kautta Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 No tuo 100 euroa olis pieni hinta siitä jos takuut yms. asiat hoituisi sitten suomalaisen liikkeen kautta se on kyllä totta. Saitko oman auton toimimaan ilman välijäähyä? näitähän myydään ilmankin, ajattelin vaan että kannattaako siinä kohtaa säästää? onko kellään kokemuksia? mikä noista ahtimista hajoo jos hajoo? laakerit? Esim. jos ostaa käytettynä niin mistä tietää ettei se oo ihan loppu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blower Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 se on kyllä totta. Saitko oman auton toimimaan ilman välijäähyä? näitähän myydään ilmankin, ajattelin vaan että kannattaako siinä kohtaa säästää? onko kellään kokemuksia? Paljonko siinä on hintaeroa välijäähyttömän ja välijäähyllisen setiin välillä? Jäähyä ei varmaan pienillä paineilla tarvita (alle 5 psi). Voihan välijäähyn korvata tulevaisuudessa vaikka vesi/metanoli ruiskulla, mut maksaa sekin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-PM- Posted October 16, 2009 Share Posted October 16, 2009 Paljonko siinä on hintaeroa välijäähyttömän ja välijäähyllisen setiin välillä? Jäähyä ei varmaan pienillä paineilla tarvita (alle 5 psi). Voihan välijäähyn korvata tulevaisuudessa vaikka vesi/metanoli ruiskulla, mut maksaa sekin. varmaan jotain 400-500e. 5psi on niin vähän et tunteeko sitä ollenkaa? eli jäähy tai vesi ruisku tai molemmat on pakko hommata. tai kisa bensaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blower Posted October 16, 2009 Author Share Posted October 16, 2009 varmaan jotain 400-500e. 5psi on niin vähän et tunteeko sitä ollenkaa? eli jäähy tai vesi ruisku tai molemmat on pakko hommata. tai kisa bensaa 5psi on noin 0,35 bar. Jos on 230 hepan perusmotti ni se tekee noin 300 heppaa. Kyl sen tuntee. Mut pieni rahallinen lisä ja voi nostaa konetehoja paaaaljon enemmän. Voit toki ahtaa enemmänkin ilman välijäähyä, mut jossain pisteessä imuilmasta tulee niin kuumaa että nakutus on estettävä tosi paksulla seoksella ja sytyn myöhästyksellä. Noi taas hukkaa tehoja. Ja ei kannata ajatella et sulle riittää toi halvempi satsi tehojen puolesta. Nälkä kasvaa syödessä, kaikkeen tottuu ja mikään ei riitä Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted October 19, 2009 Share Posted October 19, 2009 se on kyllä totta. Saitko oman auton toimimaan ilman välijäähyä? näitähän myydään ilmankin, ajattelin vaan että kannattaako siinä kohtaa säästää? onko kellään kokemuksia? mikä noista ahtimista hajoo jos hajoo? laakerit? Esim. jos ostaa käytettynä niin mistä tietää ettei se oo ihan loppu? Noo mun tapauksessa oli paljonkin nakutusongelmia ja jouduin niistä hankkiutumaan eroon "laastaroimalla" eli oktaaniboosterilla ja sytytyksen myöhästämisellä Mutta mun moottori oli niin tukkosilla kansilla ja miedolla nokalla että dynaaminen puristussuhde nousi liikaa mistä seurasi nakuttamista, varsinaisesti ei ollut välijäähyttömyyden takia se ongelma vaikka toki välijäähy olisi voinut asiaa vähän avittaa. Toimii ilmankin ihan hyvin alle 8-10 psi paineilla jos lähtökohtana edes vakio TPi speksien mukainen kone eikä trukkikone kuten mulla oli. Mutta ei mahda hirveitä säästää vaikka tollasen sarjan ostaakin ilman välijäähyä joten lämpimästi suosittelen välijäähyn ostamista samassa yhteydessä. Varsinkin kun mullakin noilla 7-8 psi ahdoilla imuilman lämmöt oli jotain 80-90 asteen luokkaa siinä trukkikoneessa jolloin tehoa olisi ollut välijäähyn kanssa monta kymmentä heppaa enempi jos imuilman lämmöt ois välijäähyn kanssa saanut vaikka jonnekin 30 asteen tuntumaan (noin hepan per aste välijäähy mahdollistaa lisää tehoa). Itse ostin vesimetanoliruiskun sen asennuksen kivuttomuuden takia joten sellanen odottelee hyllyssä avaamattomana kun joskus miljoonan vuoden päästä saan uuden moottorin Camaron keulalle minkä ahtaa tuolla systeemillä Niin, tuo mun Paxtoni settikin saattas olla ostettavissa mutta ei sekään mikään halpa ole kun siihen tehtiin 1400 euron remontti + impellerin päivitys tehokkaampaan reilu 2000 km sitten, eli on uutta vastaavassa kunnossa. Samassa yhteydessä voitas myydä vesimetanoliruisku ja miksei tuo portattu Stealth Ramikin bensakiskoineen + 45 lb suuttimineen jne jne jne Ei muuten mutta jos sittenkin rakentas sen 383 cid moottorin 6-71:llä................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Mitä mäntiä porukka on käyttänyt näissä ahdetuissa "super" koneissa? Eaglen takokampura ja h-profiilit löytyy jo hyllystä, joten mäntien tarttis olla vähintään samaa kestävyys luokkaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Mitä mäntiä porukka on käyttänyt näissä ahdetuissa "super" koneissa? Eaglen takokampura ja h-profiilit löytyy jo hyllystä, joten mäntien tarttis olla vähintään samaa kestävyys luokkaa. no tuohon ei paljoa tarvita.jokaisen mäntä valmistajan takomukit kestää sen mitä noi muukki kamat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 no tuohon ei paljoa tarvita.jokaisen mäntä valmistajan takomukit kestää sen mitä noi muukki kamat. Valmistajalta luvattiin kestoa kampiakselille +1000hp ja kangille +1200hp verran. Tuskin nyt kaikki takomännät kestää ahdin käytössä 1000hp??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 voisin epäillä eaglen kestoa.Itse en eaglea koneeseeni laittaisi jos tuhatta heppaaa kaivelisin.mutta kukin tekee niillä osilla millä haluaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 Ei mulla oikeestaan mitään tehotavoitteita ole tarkoitus olis vaan rakentaa Dart lohkoon pohjautuva pommin kestävä alakerta, jota olis tarkotus ahtaa kunnolla mekaanisesti tai turboilla. Eaglen kamat saan kyllä käyttökiesiinkin laitettua, joten mitä kampuraa, kiertokankea ja mäntiä suosittelette jos haluttais tuhat heppaa kestävä alakerta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 scat kampi ja oliverin veivit ne mulla on itsellä.valmistajat lupaa yli 2000 hv tehon kestoa.No mitä ne sitten kestää tulevaisuus näyttää. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 scat kampi ja oliverin veivit ne mulla on itsellä.valmistajat lupaa yli 2000 hv tehon kestoa.No mitä ne sitten kestää tulevaisuus näyttää. Ok. Summitilta löytyy näköjään scatin kampuroita http://www.summitracing.com/parts/SCA-435010-2/ Mistä tilasit omat tavarat? Ja mitkä männät sulla on tulossa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pile Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 RP:n kautta otin ja mulla on Je:n customi männät.kone on jo siinä mallis että tuos se laulaa.http://www.youtube.com/watch?v=G1MZU8EHN9o&feature=g-all-lik&context=G2b5e87aFAAAAAAAAAAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hermann Posted April 8, 2012 Share Posted April 8, 2012 RP:n kautta otin ja mulla on Je:n customi männät.kone on jo siinä mallis että tuos se laulaa.http://www.youtube.com/watch?v=G1MZU8EHN9o&feature=g-all-lik&context=G2b5e87aFAAAAAAAAAAA No juu ei ehkä noin rajua vehjettä ole tarkotus rakentaa Dartin lohko on tosiaan tilauksessa, mutta kanki kampura mäntä osasto on vielä auki. Summitissa luki scatin h-profiilikangista jotta ovat scatin vahvimmat kanget joten luulis piisaavaavan 1000hp asti ja tuosta linkkaamastani kampusrasta sain sen käsityksen, että kestäis myös Mäntiä täytyy vielä tutkailla 8-8.5:1 puristuksia haetaan 0.040" paljekorkeudella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts