Jump to content

Lisää voimaa 350tpi+procharger


Blower

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Blower

    45

  • rstuning

    14

  • xaekx

    12

  • pile

    12

Top Posters In This Topic

Isot pojat puhuneet etta 0.6 ja ehka vahan alle.

 

Siinä on nostoa n. 0,1 liikaa, ku pitäis käyttää vakiokansia. Sit tarvis samalla kannetkin vaihtaa. No joskus sekin on edessä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Paljon, ainahan voit laittaa niille sahkopostia ja kysya rahtikulut suoleen ;D

 

Ilmeisesti turvallisempaa ja halvempaa kasata osista täällä.

Link to comment
Share on other sites

Ilmeisesti turvallisempaa ja halvempaa kasata osista täällä.

Itselleni katsoin noita 383 ahdettuja mun -86 t/a.han mutta huomasin etta alumiini on ilmeisesti halvempaa kun rautakoneet on niin helvetin kalliita ::)

Link to comment
Share on other sites

Karkeesti sanottuna saat samaan hintaan texilta LS1+T56 samaan rahaan ;D

 

Toi alkaa kuulostamaan jo vaihtoehdolta. Mut sit se tarvis kans saada kilpiin. Paljonkohan enemmän tekis jos tois samalla koko auton? Siinä olis vielä hauskempi vaihtoehto.

Link to comment
Share on other sites

Isot pojat puhuneet etta 0.6 ja ehka vahan alle.

Jaahas... pitääpä ottaa kaverilta osahakureissulla viikonloppuna varmuudeksi solidrolleritkin pois hyllystä 8)

Link to comment
Share on other sites

Trans Am 350tpi

Mulla on madallettu Stealth Ramia 10mm. Enpä oikein usko että tuolla hirvittävän suurta merkitystä on. Runnerin pituus tietenkin lyhenee eli maksimitehon kierrokset menee vähän korkeammalle. Mutta toimii. Ja siis 3gen transusssa ja firebirdissä on tehtävä tämä madallus, Camaroon mahtuu kyllä ilman toimenpiteitä. Älä sitten laita polyuretaanisia moottorikiinnikkkeen kumeja, ne yleensä nostaa konetta ja taas on turhan ahdasta. 

Vai saa sen HSR:n nuin mahtumaan Transun pellin alle  :( !

Nyt en edes olisi funtsinut alkaa tekemään LT1-konversiota. Pointtina oli se että imarin pitää mahtua vakio nokkapellin alle. Sierainpellit ei oo mua varten ;D.

PRKL, tuon HSR:n + bensakiskot säädettävällä regulla saa lähes samaan rahaan mitä on mulla palanut noihin muutosromuihin  :'( !

Koneistamossako höyläytit 10mm imusarjaa matalammaksi ? Mites ne kierteet riittää siten, et saa noi plenumin imusarjaan kiinnittävät pultit vedettyä kiinni ?  ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nyt olis lohkon valinta edessä. Tarkotus kasata 383 kone, niin olisko tommonen hyvä perusta sille:

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D88962516&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

 

 

Vai riittääkö

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D10105123&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

 

Millasia tehoja tommoset kestävät? Myyntimehet väitti, että noi lohkot ei selviä 500 hepan tehoista ilman betonia ja olivat myymässä 2-3 tonnin dartteja. En lyönyt kauppoja lukkoon  ;D.

 

Varmaa 1000hp koneessa olis dartti poikaa. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat lohkovalinnoista?

Link to comment
Share on other sites

Nyt olis lohkon valinta edessä. Tarkotus kasata 383 kone, niin olisko tommonen hyvä perusta sille:

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D88962516&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

Vai riittääkö

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D10105123&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

Millasia tehoja tommoset kestävät? Myyntimehet väitti, että noi lohkot ei selviä 500 hepan tehoista ilman betonia ja olivat myymässä 2-3 tonnin dartteja. En lyönyt kauppoja lukkoon  ;D.

 

Varmaa 1000hp koneessa olis dartti poikaa. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat lohkovalinnoista?

Dartin SHP (special high performanse) lohkoa itte ajatellu. Maksaa vajaa 1500usd jenkeissä ja

luvataan helposti 600hv kesto (vaparina), joten eiköhän se kelpais.

 

Ps. Ei ne kahen tonnin lohkotkaan kaikki 1000heppaa kestä. Nimimerkillä piti ex 1000heppasen lohko palauttaa

ku oli halki ja laakeripukki oli venyny parikertaa (välillä pukki korjattu)... :P

Link to comment
Share on other sites

 

 

Ps. Ei ne kahen tonnin lohkotkaan kaikki 1000heppaa kestä. Nimimerkillä piti ex 1000heppasen lohko palauttaa

ku oli halki ja laakeripukki oli venyny parikertaa (välillä pukki korjattu)... :P

Eiköhän siihen lohkon särkymiseen syynä ole yleensä joku muu moottorivaurio...

Toi SHP lohko on ihan hyvä korvauslohko.

Mikaan kummonen rallilohko se ei kyllä ole......

Link to comment
Share on other sites

Toi SHP lohko on ihan hyvä korvauslohko.

Mikaan kummonen rallilohko se ei kyllä ole......

On se silti pykälää parempi kuin yllämainittu kalliimpi GM- lohko. Näyttäis menevän samassa suhteessa

hinta ylöspäin, kun vertaa noihin GM-lohkoihin.

Link to comment
Share on other sites

Taidan hylätä ton halvimman vaihtoehdon jo siitäkin syystä, ku maksimi poraukseksi sanotaan 4.030 in. Paremmassa GM lohkossa vastaava on 4.080 in. Dartin SHPssä vieläkin enemmän.

Mitä muuta tossa dartissa on parempaa ku kalliimmassa gm lohkossa? Onko se parempaa viimeistelyltään tai jotain?

Link to comment
Share on other sites

Taidan hylätä ton halvimman vaihtoehdon jo siitäkin syystä, ku maksimi poraukseksi sanotaan 4.030 in. Paremmassa GM lohkossa vastaava on 4.080 in. Dartin SHPssä vieläkin enemmän.

Mitä muuta tossa dartissa on parempaa ku kalliimmassa gm lohkossa? Onko se parempaa viimeistelyltään tai jotain?

Muistaakseni sallii vielä hiukan isomman iskun ja öljykanavat luultavasti paremmat. GM-performance vesikanavista ei tietoa...

Ja tärkeimpänä 4-pultti pukeissa uloimmat pultit viistot. Kaikissa suorapulttisissa ongelmana, että halkee ulompien

pulttien kohdalta nokkalinjaa kohti (jossainvälissä ei pakosta alle 600 hepan).

Link to comment
Share on other sites

On se silti pykälää parempi kuin yllämainittu kalliimpi GM- lohko. Näyttäis menevän samassa suhteessa

hinta ylöspäin, kun vertaa noihin GM-lohkoihin.

Heh, taas täyttä mutua ....

 

Link to comment
Share on other sites

Nyt olis lohkon valinta edessä. Tarkotus kasata 383 kone, niin olisko tommonen hyvä perusta sille:

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D88962516&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

 

 

Vai riittääkö

 

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=NAL%2D10105123&N=700+4294925232+4294839078+4294816120+4294908216+4294908395+4294836893+115&autoview=sku

 

Millasia tehoja tommoset kestävät? Myyntimehet väitti, että noi lohkot ei selviä 500 hepan tehoista ilman betonia ja olivat myymässä 2-3 tonnin dartteja. En lyönyt kauppoja lukkoon ;D.

 

Varmaa 1000hp koneessa olis dartti poikaa. Mitäs mieltä asiantuntijat ovat lohkovalinnoista?

 

mikä se oikea tehotavoite on jos jossain 700-800hv niin pidän turvallisena tuota edullisempaakin lohkoa.

ei noi lohkot niin heikkoja ole jos auto on oikeasti säädöissä eikä detonoi niin kuin pantera jo tuolla mainitsikin.

oman gtan lohko 350 cid on edelleen ehjä joskin kampiaksila on jakopään rattaan kohdalta poikki (johtunee ihan remmin tuomasta rasituksesta) ja viimeisen kerran kun sitä dynotetiin niin väännöt oli yli 1150nm koko vetoalueella 2000-5500rpm.täytyy sanoa että silloin tuntui että tuokin auto oikeasti vetää,no leikki loppui lyhyeen kun tuo kammen pää katkes.

mutta kun aika koittaa niin uusi uljas kone suhahta pellin alle.ja lohkona nimenomaan tuo edullisempi gm. m/

Link to comment
Share on other sites

väännöt oli yli 1150nm koko vetoalueella 2000-5500rpm.

 

:o Uskaltaako kysäistä, miten tuollaiseen vääntöön pääsee 350 motilla? Ettei mulla tulisi turhia virheitä nyt suunniteluvaiheessa.

Komeita lukemia  \m/

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...