Jump to content

Lisää voimaa 350tpi+procharger


Blower

Recommended Posts

  • Replies 149
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Blower

    45

  • rstuning

    14

  • xaekx

    12

  • pile

    12

Top Posters In This Topic

kampiaksila on jakopään rattaan kohdalta poikki (johtunee ihan remmin tuomasta rasituksesta

 

Kestääkö takoakseli tai esim. Scatin 9000 akseli yhtään paremmin tuota rasitusta?

Link to comment
Share on other sites

Millanen olisi hyvä moottori suurille ahdoille? Perusmoottorin ei varmaankaan tarvi tuottaa paljoa tehoja, kun ahtimella painetaan kilo painetta?

Kannattaako yrittääkkään saada 383 moottorista vaparina 400hp? Varmaan ainakin kulutus matka-ajossa on parempi, jos vaparina ei ole kauhean kireä  :-\

Kilon paineissa 9:0 puristus lienee hyvä rautakansille ja samoilla puristuksilla ja alumiinikansilla vielä enemmän painetta.

Link to comment
Share on other sites

Kestääkö takoakseli tai esim. Scatin 9000 akseli yhtään paremmin tuota rasitusta?

 

No mulla on tuo Scatin 9000 sarjalainen ahdetussa, on toistaiseksi kestänyt. Takoakselilla aina parempi mielenrauha mutta tyhjempi lompakko.

 

Link to comment
Share on other sites

:o Uskaltaako kysäistä, miten tuollaiseen vääntöön pääsee 350 motilla? Ettei mulla tulisi turhia virheitä nyt suunniteluvaiheessa.

Komeita lukemia  \m/

yksityiskohtia tässä lavertelematta niin kysehän on vaan aika parusosilla kasattu kone. kustom nokalla jonka arvot piretään salassa.

pientä ylipainetta(painetta tuottaa paxtonin novi 2000) imusarjassa(imusarjana super ram) ja pakopuolen hengitys kunnossa moottorin ohjaus haltech jonka voi sanoa olevan kohtuullisen hyvin sääröissä.siitähän tuo sitten kokoontuu.

Link to comment
Share on other sites

yksityiskohtia tässä lavertelematta niin kysehän on vaan aika parusosilla kasattu kone. kustom nokalla jonka arvot piretään salassa.

pientä ylipainetta(painetta tuottaa paxtonin novi 2000) imusarjassa(imusarjana super ram) ja pakopuolen hengitys kunnossa moottorin ohjaus haltech jonka voi sanoa olevan kohtuullisen hyvin sääröissä.siitähän tuo sitten kokoontuu.

Avainsanoina: Novi 2000 n.2000e, Super ram n. 1000e ja Haltech asennettuna ja säädettynä 1500-2000e

Ja sit niille alakerta joka kestää on noin 2500-3500euroa. Eli vain 7000-8000euroa ;D

Link to comment
Share on other sites

Avainsanoina: Novi 2000 n.2000e, Super ram n. 1000e ja Haltech asennettuna ja säädettynä 1500-2000e

Ja sit niille alakerta joka kestää on noin 2500-3500euroa. Eli vain 7000-8000euroa ;D

Taas tää itseoppinu tekniikan tohtori loistaa.

 

Laskitko ihan itte?

Link to comment
Share on other sites

Avainsanoina: Novi 2000 n.2000e, Super ram n. 1000e ja Haltech asennettuna ja säädettynä 1500-2000e

Ja sit niille alakerta joka kestää on noin 2500-3500euroa. Eli vain 7000-8000euroa ;D

 

Ei taida Novia saada 2000€:lla, paitsi käytettynä. Toisen mokoma lisää, niin se on kinnikkeineen pellinalla ja kunnon pyörillä.

Ja Missäs on välijäähdytin putkistoineen?  m/

Link to comment
Share on other sites

Taas tää itseoppinu tekniikan tohtori loistaa.

 

Laskitko ihan itte?

 

Tuohan on JUST OIKEA tapa laskea menoja kun itselle alkaa laskemaan ja perustelemaan paljon osiin menee rahaa kun kaiken ton tekee  ;D ;D ;D ;)

 

Todellisuudellahan tuon laskutoimituksen kanssa ei ole mitään tekemistä...  :-X ;D

Link to comment
Share on other sites

Ja väitättekö ettei tohon rahaan NOITA OSIA saisi käytettynä? En missään vaiheessa puhunu valmiista koneesta!

 

Tää on just tätä, kun aletaan neuvomaan ensin tekemään "hyvää" joka todellisuudessa maksaisi

valmiina 10t-15t€ semmoselle jolla ei oo varaa ja sit ku se yrittää tehdä jotain muuta niin kielletään

ja haukutaan monesta suunnasta, eli

 

Hyvä "Blower" jos sulla ei oo nyt sitä 15000euroa niin älä kysele täälä mitään koska nämä herrat ei

osaa kuin v*ttuilla sun osahankinnoista ja päätöksistä, jos ne ei noudata kaikkien "kovien jätkien"

ohjeita, josta tullaankin siihen tulokseen että joudut rakentamaan useamman koneen. *clap*

Link to comment
Share on other sites

Kilon paineissa 9:0 puristus lienee hyvä rautakansille ja samoilla puristuksilla ja alumiinikansilla vielä enemmän painetta.

 

Onhan tuo kilo jo aika paljon painetta näissä.

Itsellä puristukset 9 ja painetta ollut maksimissa 0.7 baria (noin 10 PSI). Tehoja on mitattu koneesta 470 hp ja vääntöä 670 Nm.

Link to comment
Share on other sites

Ja väitättekö ettei tohon rahaan NOITA OSIA saisi käytettynä?

 

saa varmaan ,kun jaksaa vaan etsiä.

pitkän aikavälin tuotehan tuo mullakin on ja nyt tuon kammen katkeemisen johdosta auto seisonee tallissa vielä tulevan kesänkin vaikka uudet kamat on jo hankittukin,mutta kaikkia ei kerkeä eikä jaksa laittaa kun viikot on reissuhommissa ja viikonloput ym. lomat rajalliset.

ja  tuo toinen projekti (65-nova) olis tarkoitus saada ens kesänä tienpäälle oikein tositoimiin. \m/

Link to comment
Share on other sites

Ja väitättekö ettei tohon rahaan NOITA OSIA saisi käytettynä? En missään vaiheessa puhunu valmiista koneesta!

 

Tää on just tätä, kun aletaan neuvomaan ensin tekemään "hyvää" joka todellisuudessa maksaisi

valmiina 10t-15t€ semmoselle jolla ei oo varaa ja sit ku se yrittää tehdä jotain muuta niin kielletään

ja haukutaan monesta suunnasta, eli

 

Hyvä "Blower" jos sulla ei oo nyt sitä 15000euroa niin älä kysele täälä mitään koska nämä herrat ei

osaa kuin v*ttuilla sun osahankinnoista ja päätöksistä, jos ne ei noudata kaikkien "kovien jätkien"

ohjeita, josta tullaankin siihen tulokseen että joudut rakentamaan useamman koneen. *clap*

Aivan totta joka sana. Täälä kattottaan pitkin nenän vartta sellaasia köyhiä joilla ei oo tosta vaan laittaa kymppiä harrasteleluihin. Täälä kirjoittelee vaan tosirahamiehet! Eikös f-bodyt oo yleensäkin, varsinkin maailmalla rikkaiden yksinoikeus. vai?

Link to comment
Share on other sites

Millanen olisi hyvä moottori suurille ahdoille? Perusmoottorin ei varmaankaan tarvi tuottaa paljoa tehoja, kun ahtimella painetaan kilo painetta?

Kannattaako yrittääkkään saada 383 moottorista vaparina 400hp? Varmaan ainakin kulutus matka-ajossa on parempi, jos vaparina ei ole kauhean kireä  :-\

Kilon paineissa 9:0 puristus lienee hyvä rautakansille ja samoilla puristuksilla ja alumiinikansilla vielä enemmän painetta.

ahdoista en tiedä, mut kyllä 383cid koneesta saa kevyesti yli 400hv vaparina. ilokaasulla 100-250hv lisää jos huvittaa ja edelleenkin ilman ahdinta :W

Link to comment
Share on other sites

Aivan totta joka sana. Täälä kattottaan pitkin nenän vartta sellaasia köyhiä joilla ei oo tosta vaan laittaa kymppiä harrasteleluihin. Täälä kirjoittelee vaan tosirahamiehet! Eikös f-bodyt oo yleensäkin, varsinkin maailmalla rikkaiden yksinoikeus. vai?

jukka on tainnu lotota viimeaikoina ja saanu osumanki ;D ;D ;D  \m/ \m/

Link to comment
Share on other sites

ahdoista en tiedä, mut kyllä 383cid koneesta saa kevyesti yli 400hv vaparina. ilokaasulla 100-250hv lisää jos huvittaa ja edelleenkin ilman ahdinta :W

ilokaasu taas ei ole karulle ja muutenkin tuntuu siltä että jos sitä pitää soveltaa katuautoon niin se on sama kuin pumppaisi hemohessiä suoneen . ei hyvä. m- m-eri asia on sitten kilpurit missä luokka sääntöjen puitteissa sitä saa käyttää.  \m/ \m/

Link to comment
Share on other sites

ilokaasu taas ei ole karulle ja muutenkin tuntuu siltä että jos sitä pitää soveltaa katuautoon niin se on sama kuin pumppaisi hemohessiä suoneen . ei hyvä. m- m-eri asia on sitten kilpurit missä luokka sääntöjen puitteissa sitä saa käyttää.  \m/ \m/

ilokaasua voi käyttää kiihdytys kisoissa ja kadulla, jos huvittaa \m/ \m/ 

Link to comment
Share on other sites

Onhan tuo kilo jo aika paljon painetta näissä.

Itsellä puristukset 9 ja painetta ollut maksimissa 0.7 baria (noin 10 PSI). Tehoja on mitattu koneesta 470 hp ja vääntöä 670 Nm.

 

Onhan kilossa jo kivasti painetta  :). Mut luultavasti toi nykynen P1SC ei siihen kykene 383 koneen kanssa ni ei huolta. Sit kun halutaan enemmän painetta ni tulee alukannet. 9:1 puristukset alukansien kanssa vastaa käytännössä 8:1 puristuksia rautakansien kanssa, koska alukannet hukkaa enemmän lämpöä ja samalla tehoa, ni voi ahtaa enemmän.

 

ahdoista en tiedä, mut kyllä 383cid koneesta saa kevyesti yli 400hv vaparina. ilokaasulla 100-250hv lisää jos huvittaa ja edelleenkin ilman ahdinta :W

 

Joo varmasti vaparina saa yli 400 heppaa, mutta pointti olikin et kannattaako ahdetusta peruskoneesta tehdä kauhean kireää? Luulis "normaalien ajo-ominaisuuksien" ja matka kulutuksen olevan paremmat hieman miedommalla moottorilla (kumotkaa tämä väite hyvillä perusteilla ni tehdään tehokkaampi perusmotti). Toisaalta tehokas moottori tuottaa ahdoillakin enemmän tehoa ja tuskin 383 motista koskaan saa huonoa ajomoottoria jos huipputeho saavutetaan n. 6000rpm paikkeilla. Kaasuja en ole ajatellut käyttää. Ne lisää päänvaivaa  ;D

Link to comment
Share on other sites

9:1 puristukset alukansien kanssa vastaa käytännössä 8:1 puristuksia rautakansien kanssa, koska alukannet hukkaa enemmän lämpöä ja samalla tehoa, ni voi ahtaa enemmän.

 

Tuota en ole aiemmin kuullutkaan ::)

Link to comment
Share on other sites

Eiköhän ne puristukset oo kummassaki 9:1 jos ne on 9:1.. Nakutusherkkyys vaan pienenee ja sitä kautta sitä voi ahtaa enempi jos on alukannet koska alukannet kadottaa lämmön herkemmin...  ::)

Link to comment
Share on other sites

Joo saman verran sinne menee esim. nestettä jos mitataan puristuksia, mut koska alukannet hukkaa enemmän lämpöä ni voi samoilla puristuksilla laittaa enemmän painetta.  8)

Ymmärsit pointin.  m/

 

Ehkä vertaus ei ollu niin hyvä alunperin.

Link to comment
Share on other sites

Joo saman verran sinne menee esim. nestettä jos mitataan puristuksia, mut koska alukannet hukkaa enemmän lämpöä ni voi samoilla puristuksilla laittaa enemmän painetta.  8)

Ymmärsit pointin.  m/

 

Ehkä vertaus ei ollu niin hyvä alunperin.

En kyllä ymmärrä vieläkään pointtia ???

En  tosin insinööri olekaan...

 

Jos nyt mietitään huipputehoja vaikka vartilla, eli talla pohjassa 12 sekuntia.

Mitä merkitystä on kansien lämmön hukkaamisella siinä?

Link to comment
Share on other sites

Sama alakerta rautakansilla A tekee enemmän tehoa, kuin TÄYSIN rautakansien mallisilla alukansilla ja samoilla purituksilla. Alukannet hukkaa samassa tilanteessa enemmän lämpöä ja samalla tehoa. Eli melkein sama juttu kun vaihtaisi rautakansien tilalle muuten samanlaiset mutta suuremmalla palotilalla olevat rautakannet B.

 

Nyt kun alukannet hukkaa enemmän lämpöä/rautankansien puristukset on alhaisemmat voidaan laittaa enemmän painetta turvallisesti. Ja saavutetaan sama lämpötila kuin alkutilanteessa rautakansilla A.

 

Yleensä kuitenkin alukansilla saadaan enemmän tehoa samoilla puristuksilla, koska ne on paremman malliset. Vaikka hukkaavatkin lämpöä rautakansia enemmän.

 

Ja lämpöjen merkityksestä: Kun sylinterissä on liikaa lämpöä ni alkaa nakutus.

 

Vähän kaukaa haettu eikä täysin sama juttu mut siks on välijäähdyttimet ja metanoliruiskut et saadaan lämpöä alemmas ja sit voidaan taas laittaa lisää painetta.

Enemmän kylmää kaljaa jaksaa juoda ku lämmintä  ;D

Link to comment
Share on other sites

Joo saman verran sinne menee esim. nestettä jos mitataan puristuksia, mut koska alukannet hukkaa enemmän lämpöä ni voi samoilla puristuksilla laittaa enemmän painetta.  8)

Ymmärsit pointin.  m/

 

Ehkä vertaus ei ollu niin hyvä alunperin.

vähän teoriat ristissä(teorioitahan on aina monia) isoot pojaat joskus sanoi näin.täysin saman virtaavat alu ja rauta kannet toimii rautakansien eduksi korkeamman lämmön tuoton vuoksi hyötysuhde paranee turbo pyörii paremmin pakokaasut kuumempia. alukannet taas on kevyemmät, lämmönjohtavuus on parempi joten nakutus kestävyytä tulee lisää voi ajaa suuremmilla ennakoilla ja antaa sen myötä lisää soppaa joka on lisää tehoa.kummista sitten saadaan se korkeempi teho piippuu niin monista tekiöistä.

itse en ole koskaan oikein rautakansien kans takunnut niin että annaan ääneni alukansille,niiden keveyden ja työstetävyyden vuoksi

Link to comment
Share on other sites

Mitäs eroa on 1-piece ja 2-piece rear seal lohkoilla niinku käytännössä? 1 osanen ei ole niin vuotoherkkä? Löytyy molempia lohkoja ja kampiakselit ei sovi ristiin.

Kumpi nyt kannattaa valita ja onko osilla hinta eroja tai muuta?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...