Jump to content

Tapio:n -79 omavalmiste-paska

Recommended Posts

Kirjoitettu

Vai????

http://gadgetgrid.gadgetgridllc.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2007/10/toro-ulta-electric-blower.jpg

;D

• Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Tapio.L.

156

• balez

22

• rstuning

16

• GTATL

15

• 3 months later...
Kirjoitettu

Kuten otsikosta huomaa, takas kutoseen on siirrytty, saatte vihata ihan vapaasti mutta tän setupin bang for a buck on ihan järkyttävä!

http://kuvaton.com/finnshark/ynK.jpg

Kirjoitettu

Kuten otsikosta huomaa, takas kutoseen on siirrytty, saatte vihata ihan vapaasti mutta tän setupin bang for a buck on ihan järkyttävä!

Mikä toi on ?

Vaikuttaa siltä, että sulla on liian kiire asioiden kanssa. Se tossa maksaa.

Kirjoitettu

Joku japanialaanen turpo kuutonen, nissanistako?

Saahan noista löylyä, mutta jos vertaa xxx hp pientä turpo kuutosta ja samantehoosta tai jopa tehottomampaa isoakasia, niin litrat voittaa käytännön suorituskyvys ja ajohauskuudes.

Mutta jokaasta viiraa lajihinsa

Kirjoitettu

Jaahas olenko oikeassa , että japsitekniikkaa on tulossa pellin alle ?  

Nooh aikanäyttää varmasti mielenkiintoinen tulee  , mutta kyllä se Jenkkivoimaa pitäisi ennemmin olla ja V;n muodossa... m/

Edit: Oli sitten nopeampikin veikkaus  ;D

Kirjoitettu

Näyttää ihan tojootan motilta..suprastako?

edit. Tarkennetaan nyt senverran veikkausta..eli oliskohan tuo sit 2JZ-GTE ?

Kirjoitettu

bang for a buck

5.3 LS v-8 on bang for the buck. Nois nissanin koneis on vaan bang, sen kerran kun on vähä ahtoja nostettu "kun siitä saa 1000hp eikä tartte tehdä mitään". Joka kerta ku moottorikoneistamoollaki käy, niin saa pois tiehensä potkia erellänsä nissanin (kuin myös tojotan) kuutoskoneen lohkoja kun ovat taas kylän poijat koittanu virittää.

jossain 350 hp trimmis tuollaanen 5.3 on vielä naurettavan halpa, ja tuollainen konilauma piisaa pitkäksi aikaa kadulle, ja kone kestää ajaa kyllästymiseen asti

Kirjoitettu

Mikä toi on ?

sama tuli ekana mieleen ;D "Euron hampurilainen?" no eiku huipputuotekehityksen tulos, jota jenkit ei vaan osaa - onnea rojektiin. Musta v8 on aina v8 - ei sitä "fiilispuolta" tollasilla voi korvata, mutta kukin tavallaan.

Kirjoitettu

Näyttää ihan tojootan motilta..suprastako?

edit. Tarkennetaan nyt senverran veikkausta..eli oliskohan tuo sit 2JZ-GTE ?

kovasti samaa mottia veikkaisin  ::)  hiukan erilainen pata 79 Camaroon, mutta onhan meitäkin moneen junaan

Kirjoitettu

Eli tosiaan supran kone kyseessä. Yllättävää että tuli kevyttä vihaa, ei se mitään, monet on kangistunu kaavoihinsa. Mä voin suoraan sanoa että mua kiinnostaa nopeat auto, ei se että pitää olla orkkista ja numbers matchinkii ja vaikka mitä. Ja mitä noiden virittämiseen tulee niin 600hp tulee alle tonnilla, mun mielest se on aika halpaa. Vakiona tuosta mun moottorista on dynottu 305hp koneesta. Mulle tulee kuitenkin muutama jekku ja kikka jolla päästään lähemmäs neljääsataa. Pidetään kuitenkin mielessä että tollanen moottori+ecu+5v manuaali maksaa suomessa sen 2500€, niin mun mielest se on melkolailla bang for a buck

Turbokutosenkin voi rakentaa toki päin vttua laittamalla yhen liian ison sinkkuahtimen joka herää joskus 6000rpm, jos mä alan joskus ahtimia vaihtamaan niin pysyn kuitenkin twineissä jolloinka täydet paineet päällä jo alle 4000rpm

Kirjoitettu

kaavoihin vaan oikeesti vähän kangistunu sanoo että ei tuota enää tulis sitten kutsua Camaroksi - joku "omavalmiste - _____________" ylisanoilla korostettuna.

Kirjoitettu

kaavoihin vaan oikeesti vähän kangistunu sanoo että ei tuota enää tulis sitten kutsua Camaroksi - joku "omavalmiste - _____________" ylisanoilla korostettuna.

Jep, eipä sillä oo väliä mikskä sitä kutsuu. En mä camaroa koskaan hankkinutkaan sen takia että pitää saada camaro, mulle autot on hyvinkin pitkälti hylsyjä mistä voi rakentaa nopeita, ja tollanen hylsy sattui silloin halvalla löytymään.

Kirjoitettu

niimpä - tästähän saa ikuisuuskysymyksen: missä vaiheessa Camaro lakkaa olemasta Camaro kun siihen aletaan vaihtamaan ei-camarosukuisia-osia.

Kirjoitettu

Mielenkiintoinen projekti jos ihan toisen valmistajan tekniikkaa laittaa  :)

Ei tuo minusta sen hullumpaa ole verrattuna siihen, että vaihtaa jotain muuta tekniikkaa autoon.

Esim . 1gen Camaroon LS1 tai 2gen Camaroon ÖÖX ::)

Tällä sivustolla tosin keskustelu lienee laimeaa jos kysytään Toyotan moottorinohjauksen erikoisuuksia tms.

Kirjoitettu

niimpä - tästähän saa ikuisuuskysymyksen: missä vaiheessa Camaro lakkaa olemasta Camaro kun siihen aletaan vaihtamaan ei-camarosukuisia-osia.

Jos tälle tielle mennään niin samahan se on kysyä että onko 3gen jossa 4gen kone enään 3gen tai muut aikakauden vaihdokset?

Ei siinä, mielenkiintoinen projekti. Itse kyllä keksisin paremman aihion tuolle motille jos lujaa halutaan mennä mutta ei siinä. Ulkonäölle ainakin pisteet jos en nyt tekniikasta paljoa välitä!

Kirjoitettu

Jep, eipä sillä oo väliä mikskä sitä kutsuu. En mä camaroa koskaan hankkinutkaan sen takia että pitää saada camaro, mulle autot on hyvinkin pitkälti hylsyjä mistä voi rakentaa nopeita, ja tollanen hylsy sattui silloin halvalla löytymään.

Äh, teet just niinku tykkäät. Tuollanen kone on makee ajella, kun on "järjellä" tehty. Löytyy sitä käytännön suorituskykyä ihan riittävästi. Pitää mielummin pari pienempää ahdinta ja vähän tinkii huipputehoista. On meinaan varmaan eri kiva ajella vehkeellä, joka on vakioita hitaampi alle 5000rpm ja sitte yhtäkkiä lotkasee pari sataa heppaa lisää pyörille, kun se ämpäri-mallin singleturbo spoolaa.. :P

Kirjoitettu

Aihe: Tapio:n -79 omavalmiste-paska

elä suutu, en tarkoittanut että juttusi olisi ei-toivottu! Mielenkiinnolla seuraan projektiasi. Jossain se jenkkiauton henki ja sydän sijaitsee, tojota-luovute vaan tappaa siitä suuren osan.

Kirjoitettu

:-X nyt menee ohi ja kovaa.

ihan oikeesti mikä vikä siinä sun edellisessä mosassa oli ?? vielä möit sen ja laitat 2.5Ke tuollaiseen japsi mossan jonka joudut oikeesti rakentamaan täysin uusiksi jos aiot sillä ajaa 400 hevosvoimaisena ja vielä kestää?? eihän to kiuas uusi ole kuitenkaan jostain raiskatusta vehkeestä??

siitä sun vanhasta mosast olis saanu 2.5 tonnilla samat 400hp ja olishan se ollu MOOTTORI tuohon sun autoon..

no jokainen tyylillään mutta sen verran pitkään monet meistä täällä on ropannu että olisit kyselly neuvoa ja mielipiteitä.. uskon vahvasti että sulle tule evieä joko täydellinen loppuunpalaminen ja näiltä osin harrastus loppuu siihen tai sit sulla menee rahaa ihan vitusti eikä silti ole hyvä ja mieleinen.. USKO POIS.

Laita lihoiks koko vehje ja tuu kaupoille mun camarosta niin saat nopean ja toimivan laitteen kerralla eikä tarttee tehdä mitään muuta kun antaa hanaa ja 0-220kmh ja kaikki suprat ja datsunit missä tuo sun "ihmemoottori" on keullalla jää kattelemaan Camaron takavaloja.

Kirjoitettu

m- m-  Olet varmaan kattonu liikaa fääst änd the fuuriousia.

edit. fiilis on minun mielestä tärkeämpi näitten kamppeitten kanssa kuin tarkotus.

Kirjoitettu

Anna mennä vaan,äläkä tippaakaan välitä pikkumunasten parkumisesta  ;D m/

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...