Jump to content

Tapio:n -79 omavalmiste-paska

Recommended Posts

• Replies 464
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Tapio.L.

156

• balez

22

• rstuning

16

• GTATL

15

Kirjoitettu

nimenomaan.. anna mennä vaan.. koneen saa vaihdettua taas takas kasiin jos niikseen tulee tai jos tarvii kasilla ajaa niin ajelee pihan veteillä  m/ ihmeen negatiivista porukkaa  :-X munkin mielestä kasi on kasi mutta kyllä toi on ihan erilainen vaihtoehto ja kokeilu.. eikä varmasti ainakaan huonompi kuin orkkis kutonen  \m/

Kirjoitettu

Asiaa!!!  tsemppiä projektiin. On noita alitehoisia haaramoottoreita nähty jo oksennukseen asti..  komerosta vain painoa pois ja alusta kuntoon.

Kirjoitettu

itäsuomen miestä tässä jutussa vaan kovimmin ihmetyttää se että nyt saa pienellä rahalla paljon hevosvoimia??

tuo ajatus kun ei mene järkeen. :-\

jos kattoo Tapion camaroa niin sehän alkaa olla aikalailla puunattu ja siistitty vehjes ja sit kun kattoo tuota (mun) silmissä projekti moottoria mikä sinne camaron pellin alle pitäis tiputtaa niin ::)

ensinnäkin en saakeli uskaltais kyllä laittaa minkään japskin käytettyä turbopataa ilman että se käydään täydellisesti läpi. siis täydellisesti turbot ,kansi, alakerta.. ja siihen se halpuus sitten jäikin..

mitä turbot maksaa tonnin kappale laitettuina??

en edes jaksa uskoa Tapio että edes suunnittelet laittavasi tuon koneen tuollaisenaan paikalleen..sen varran siistiä jäkeä ole tautosi kanssa tehnyt että hatunnosto siitä.

Jatka vaan samaan malliin ja ihan vaan millä tekniikalla nämä höpinät on vain mun höpinäitä itse en tekisi noin mutta tuskin kovin moni tekee munkaan tekemiä asioita samalla tavalla ;D

tsemppiä m/ olet vielä nuori ja jaksat,meikäläinne ei enää jaksa hötkyillä vaan tykkään saada kerralla valmista mitä sitten teenkin.. ;)

ps. sitten kuvia ja videoita tänne paljon niin saadaan lisää ihmeteltävää ja kommentoitavaa.

Kirjoitettu

itsellä ei vaan ikinä koskaan tän harrastuksen kanssa oo ollu tarvetta saavuttaa mitään "jenkki on jees" ja "silloin kun minä olin pieni niin isällä oli tälläinen vakio" fiilistä. Ja siis kun siihen 500hp nurkille tosiaan pääsee ihan pakosarjalla, uusilla ahtimilla ja uusilla suuttimilla + ecusta bitit uuteen järjestykseen. Ja osin mä lähdin tähän projektiin ihan vain nähdäkseni kuinka helppo toi konversio on tehdä

Kirjoitettu

anna mennä vaan. m/ mitä tästä sen suurempaa numeroa tekemään,myyttejä pitää joskus rikkoa.jätetään höpötys ja seurataan

mielenkiinolla projektin kulkua. \m/ \m/

Kirjoitettu

Onkos tää pata Jpn mallien 2,5 l tupla turbo? Ei muuta kuin tsemppiä projektiin!  m/

Kirjoitettu

Onkos tää pata Jpn mallien 2,5 l tupla turbo? Ei muuta kuin tsemppiä projektiin!  m/

joo, sehän se, oishan se 3 l ollu hienompi, mutta samalla merkittävästi kalliimpi. Ja kun tosiaan tarkoitus pysyä tuplaturboissa niin tuosta nykyisen moottorin 5desii pienemmästä tilavuudesta ei niin paljoa haittaa

Kirjoitettu

Ei klassikkokoppaan japsipörinää. :'(  Mielipide vaan mutta piti päästä sanomaan.

Kirjoitettu

itsellä ei vaan ikinä koskaan tän harrastuksen kanssa oo ollu tarvetta saavuttaa mitään "jenkki on jees" ja "silloin kun minä olin pieni niin isällä oli tälläinen vakio" fiilistä. Ja siis kun siihen 500hp nurkille tosiaan pääsee ihan pakosarjalla, uusilla ahtimilla ja uusilla suuttimilla + ecusta bitit uuteen järjestykseen. Ja osin mä lähdin tähän projektiin ihan vain nähdäkseni kuinka helppo toi konversio on tehdä

Joo, miksei sen viis sataa heppaa saa sieltä helpolla ulos, mukana vaan tulee mäntää, veiviä ym sälää kurkkimaan että kuka niitä kurittaa. Eli eivät oo ollu poijilla pitkäikääsiä nuo padat että se siitä edullisuudesta. No onnea valittemallenne tielle kuitenkin. Itte en usko että siitä vaan laitetaan vähä turpoa ja pakosarjaa ja siitä sitten vaan.

Mutta joka tapauksessa nopea auto on nopea auto vaikka voima tehtäisiin kiinalaisella 2 tahti diiselillä.

Kirjoitettu

siis 200hv/litra ja kestaa ::) tuttu jutteli etta sen evo-mitsussa olis ~600hv ja se repi hurjia 14s varttimaili aikoja. Huipputeho tulee lyhyena piikkina ja todellisuudessa ei liikuta autoa mihinkaan. En vaita etta ameriikan moottorit olis parempia, mutta litratilavuutta ei korvaa mikaan ;) mut kuitenkin onnea matkaan ja odotan mielenkiinnolla projektin edistysta m/

Kirjoitettu

niin, toi piikkiteho liittyy edelleen siihen liian isoon pakopesään ahtimessa. Mun on tarkoitus pitää twinturbona jolloin samoihin 600hv tehoihin pääsee pienemmillä ahtimilla jolloin ei tuu mitään piikkitehoa vaan voimaa on jo alhaalta

Kirjoitettu

Jokainenhan raiskaa autonsa kuten haluaa. ::)

Mutta onnea valitsemallesi tielle m/

Mielenkiinnolla odotan dynolappuja m/

Kirjoitettu

niin, toi piikkiteho liittyy edelleen siihen liian isoon pakopesään ahtimessa. Mun on tarkoitus pitää twinturbona jolloin samoihin 600hv tehoihin pääsee pienemmillä ahtimilla jolloin ei tuu mitään piikkitehoa vaan voimaa on jo alhaalta

sullahan taitaa nyt lähteä lapasesta tää hevosvoima homma ihan totaalisesti.. ensin oli 400hv sitten 500 ja nyt sieltä kaivellaan jo 600 hummaa kahdella vakio ahtimella ja tingeltangeleilla..

mitä siellä teidän corveten pellin alla on?? ja toimiiko se?? mun neuvo olis että katsele ja kuullostele sit veten moottoria ja mieti paljonsiinä on voimaa ja paljon sellaiseen menee euroja ;) japaanin turbon hinnnalla saat Summitilta aika ison peketin keikkea kivaa ja varsinkin sillä hinnalla mitä tuo pikkuturpopata tulee sulle maksamaan kokonaisuudessaan..

yli 20v näitä kikottimia rassailleena voin jopa hiukan neuvoa tietämättömiä ja auttaa oikeissa ratkaisuissa..

se tässä itseäni hämää että olet laittamassa ns. budjetti mosaa missä paljon voimaa mutta kun tuo ei ole sitä.. se sun entinen v8 olis ollu hyvä pienen budjetin aihio kun sen jo aika hyvin aloitit.. siihen ei olis paljoa tarvinnut lisää kun sulla olis ollu +400hv ja varmasti olis kuljettanut paljon varmemmin.

hyvin tää sun aihe kyllä sai ainakin itseni tänne kirjoittelemaan ja omasihan tuo autosi on tee sille mitä tykkäät ;D

Kirjoitettu

Varmaan nain, mutta silti joudut puristaa sen 200hv/Litra moottorista ulos oli siella yksi ta i kaks turboo.

Kirjoitettu

Varmaan nain, mutta silti joudut puristaa sen 200hv/Litra moottorista ulos oli siella yksi ta i kaks turboo.

Ja..?

Noita on tossa ihan lähipiirissäkin pari, joten en nää mitä ihmeellistä siin on

Kirjoitettu

Ja..?

Noita on tossa ihan lähipiirissäkin pari, joten en nää mitä ihmeellistä siin on

Ei kai sitten mitaan ihmeellista. Yleensa tollasen 500hv sisalla pitamiseen tarvitaan vahvoja osia mut kai noi nipponin osat on jo valmiiksi tehty noille tehoille.

Kirjoitettu

Ei kai sitten mitaan ihmeellista. Yleensa tollasen 500hv sisalla pitamiseen tarvitaan vahvoja osia mut kai noi nipponin osat on jo valmiiksi tehty noille tehoille.

Kaikki on kuullut dyno-queen moottoreista.. isotkin tehot pysyy kuorien sisällä lyhyiden mittausten ajan, on eriasia lähteä painamaan nilkka suorassa autobahnalle..

Mutta kun tarkastellaan moottorin sisäisiä voimia ja keskitytään kierokankeen, niin jos turbo moottorin vääntö tuplataan tietyllä kierrosluvulla, eli teho tuplataan, kasvaa kiertokankeen kohdistuva MAKSIMI voima vain 20%!!

Kilpa-auto tästäkään ei ole ilmeisesti tulossa joten kadulle tehoa on taatusti riittävästi ja vedot niin lyhyitä että varmasti pysyy nipussa jos kaikki on kunnossa..

Jenkki miehet puhuu aina väännöstä, sitä kaseissa on.  Mutta kun käydään dynossa ja tehoa ei oo niin paljoa ku piti, niin siitä ollaan hiljaa. Teholla ne autot kiihtyy eikä väännöllä! m/

Kirjoitettu

siis 200hv/litra ja kestaa ::) tuttu jutteli etta sen evo-mitsussa olis ~600hv ja se repi hurjia 14s varttimaili aikoja. Huipputeho tulee lyhyena piikkina ja todellisuudessa ei liikuta autoa mihinkaan. En vaita etta ameriikan moottorit olis parempia, mutta litratilavuutta ei korvaa mikaan ;) mut kuitenkin onnea matkaan ja odotan mielenkiinnolla projektin edistysta m/

Näinpä juuri. Vetoalue on ihan onnetoman kaponen. Nuo on vähän sellasia dyno queeneja..jos haluais sitä käytännön suorituskykyä, niin sitten pitäs konetta kierrättää 9000rpm, että sais edes vähän pelialuetta kuntoon. Budjettikoneen saa sillon unohtaa, kun pitäs alakerran kestää tollasia kierroksia. Sitten taas jos haluais, että vetää alhaalta asti, niin ahtimesta loppuu puhti, eikä saa niin hienoja dynokäppyröitä näytettäväks. Ainiin..olishan tohon aika hyvä ratkasu olemas..VNT ::)

Kirjoitettu

Kaikki on kuullut dyno-queen moottoreista.. isotkin tehot pysyy kuorien sisällä lyhyiden mittausten ajan, on eriasia lähteä painamaan nilkka suorassa autobahnalle..

Mutta kun tarkastellaan moottorin sisäisiä voimia ja keskitytään kierokankeen, niin jos turbo moottorin vääntö tuplataan tietyllä kierrosluvulla, eli teho tuplataan, kasvaa kiertokankeen kohdistuva MAKSIMI voima vain 20%!!

Kilpa-auto tästäkään ei ole ilmeisesti tulossa joten kadulle tehoa on taatusti riittävästi ja vedot niin lyhyitä että varmasti pysyy nipussa jos kaikki on kunnossa..

Jenkki miehet puhuu aina väännöstä, sitä kaseissa on.  Mutta kun käydään dynossa ja tehoa ei oo niin paljoa ku piti, niin siitä ollaan hiljaa. Teholla ne autot kiihtyy eikä väännöllä! m/

Ihan vain mielenkiinnosta minka laskukaavan mukaan toi 20% tulee? Mun kasittaakseni dynoissa mitataan vaantovoimaa(nm/lps) ja tehon on siita laskennallinen.

Kirjoitettu

Ihan vain mielenkiinnosta minka laskukaavan mukaan toi 20% tulee? Mun kasittaakseni dynoissa mitataan vaantovoimaa(nm/lps) ja tehon on siita laskennallinen.

En osaa esittää mitään matemaattista mallia millä asian voisin todistaa, moottoriraamatussa niin sanotaan ;D

Mutta se perustuu ahdetun moottorin sylinterin keskimääräisen paineen kasvamiseen suhteessa maksimipaineeseen..

Kirjoitettu

En osaa esittää mitään matemaattista mallia millä asian voisin todistaa, moottoriraamatussa niin sanotaan ;D

Mutta se perustuu ahdetun moottorin sylinterin keskimääräisen paineen kasvamiseen suhteessa maksimipaineeseen..

Itse en ole asiaa tutkinut sen takia kiinnosti  :W. Veivi valmistajat suosittelevat siirtymaan h-veiveihin kun 50hv/sylinteri ylittyy ja laskukaava minka loysin oli hyvinkin monimutkainen.

Kirjoitettu

ai että se makeaa kun tollanen camaro kuulostaa toyotalta..

laita postiosoitetta tulemaan niin lähetän sulle korvatulpat että jos joskus osutaan samaan paikkaan niin ne mun auton äänet ei sit sua häiritse

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...