Jump to content

Manuaali vs automaatti


Recommended Posts

  • Replies 217
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Senior

    15

  • gmc63

    11

  • Msk383

    10

  • pekkaz

    10

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

itse huomasin joskus että asfaltin / renkaiden lämpötilalla on myös jotain tekemistä ko. ilmiön kanssa. :o

Posted

Joo sama täällä kelillä ja asfaltin laadulla on eroa ton ilman lisäx :DKuinkas pitkästi sitä tuli?siis tota viivaa

Posted

tosta nyt voi vähän arvioida.. muutama kymmenen metriä? 1->2 vaihtokohdassa on vajaa metrin tyhjäpätkä ;)

Posted

1->2 vaihtokohdassa on vajaa metrin tyhjäpätkä ;)

 

Niin paljon!? Vaihtaisit ihmeessä tomaattiin niin ei olisi yhtään ;)

Posted

 

Niin paljon!? Vaihtaisit ihmeessä tomaattiin niin ei olisi yhtään ;)

 

 

Tuo nyt on reenattavissa, ompahan jotain haastetta kiihdytettäessä. Ja onhan se jo nähty tänäkin kesänä että ei ne automaattilootat kestä.. aina jostakin luistaa tai vaihteet katoaa: mieluummin vaihdan itse 8) Seuraavakin loota on muuten edelleen kova aski.

Posted

 

Niin paljon!? Vaihtaisit ihmeessä tomaattiin niin ei olisi yhtään ;)

 

mieluummin vaihdan itse 8) Seuraavakin loota on muuten edelleen kova aski.

 

Niin minäkin ja pysyn yhdessä samassa askissa ;).

Posted

...vaihdot ovat manuaalilla kohdallaan kun viivat eivät katkea... :)

Posted

Automaatti on jees,hyvin prepattu ainaski-pakkovaihteellä 6000

ja yks eteenpäin,näillä afaltin lämmöillä sutii ainaki 30-40m

eikä katkoa välissä...

Posted

Nyt saadaan kunnon älämölö aikaiseksi kun väitän, että eräs päivisen tekemä aski vaihtaa nopeammin kuin yksikään manuaalihanska pystyy ;D.

Posted

eikä tarvi olla eres päivisen tekemä kyllä pitää olla aika kaveri joka tosiaan vaitaa nopeammin kuin hyvä automat

Posted

Minä ajan, vaihteisto vaihtakoon... ;) Kyllä tosta 700:sta saa oikein hyvän lootan nimittäin.

Posted

joo, autom. vaihtaa varmaan nopeammin. eipä tuo silti jostain syystä näy varttimailiajoissa ;) Automaatti jää helpommin jauhamaan paikalleen. Manuaalilla säästää bensaa ja voi vaihtaa 1->4:lle suoraan. Eikä tarvi läträtä niitten öljyjen/tiivisteiden kanssa vähänväliä. Eikä oo pelkoa että pannat luistaa. Mutta makuasioita.. ajakaa te muut vaan tomaatilla.

 

En oo vielä uskaltanu kokeilla vaihtaa ilman kytkintä (powershift) kuten kovat jätkät tekee, sillon ei katkee edes manuskalla se kuminkäry.. Katotaan sitten seuraavan laatikon kanssa.

Posted

Invaliidilaatikolla ajavana valitsisin kyllä keppivaihteisen jos pääsisin puhtaalta pöydältä valitsemaan.

Posted

Onhan manuaalissa pienempi tehohävikki yms, mutta olen kyllä kovasti tykästynyt automaattiin arkiajossa. En voi käsittää, miksi ihmiset ostavat käyttöautoja keppivaihteilla...

Posted

[. En voi käsittää, miksi ihmiset ostavat käyttöautoja keppivaihteilla...

 

Tuppaa vaan oleen ne käyttöautot yleesä jollain alle 2l "moottorilla",mikä tekee niistä entistäkin ripeämpiä automaatilla...

Posted

eikös nää vois siirtää muualle kuin rojekti keskusteluihin?

ps. sekuntti + 1L kulutukseen ei oo kiva yli 40 000km vuotuisilla kilometreillä. :-X

Posted

Jep. Tuonne loota-osastolle tai muuten vaan yleiseen keskusteluun.

Sanoo manuaalia kepittävä.... :D

Posted

Jep, yleiselle puolelle sano kiihdytyskuski ku t5:sensa räjäytti.

Posted

Niinpä räjäytti. Hepoja sattu vaan olemaan 750.... ;D

Posted

Niinpä räjäytti. Hepoja sattu vaan olemaan 750.... ;D

 

sittenhän mulla on vielä hyvin varaa!

Posted

automaatti vastaan manuaali vähän sama asia kuin asuisit kahdeksannessa kerroksessa ja kävelet aina portaat ylös vaikka hissilläkin pääsee.....nopeammin ja helpommin 8)

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...