GTATL Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 Isot jarut on vaan vauhdin surma kuin talon seinakin Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted February 4, 2011 Share Posted February 4, 2011 kuin talon seinakin Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted February 6, 2011 Author Share Posted February 6, 2011 neljä on sitten äärimmäisen hyvä määrä vaihteita Päälle 4 peräruuvilla taitaa tulla loikkaria ikävä 5 tai 6 lovinen ois hakusessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted February 6, 2011 Share Posted February 6, 2011 Niin,se on 4.09 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 12, 2011 Author Share Posted March 12, 2011 Noniin, tälläkin osastolla on jonkin näköistä etenemistä tapahtunut. Moottori meni palasiksi, eikä mitään totaalista tuhoa löytynyt. 8 pytyssä oli jonkin verran vettä seissyt, saa nähdä selviääkö hoonauksella. Vesi oli päässyt moottoriin läppärungon ja imusarjan kautta, kun moottoria on säilytetty pihalla puutteelisesti suojattuna. Moottorin kokoonpano on muutenkin vielä hieman auki, kun rahatilanne ei anna toteuttaa kaikkia fantasioita. 8 pytty ruskeana: Ja palotila: Onko nämä stanukokoiset? Googlettamalla numerosarjat en saanut vastausta? http://www.teammadmax.com/gallery/d/29620-1/camaro+454+11_3_2011+018.jpg Runkolaakerit oli aika pahasti naarmuilla, mutta kiertokankien laakerit olivat ihan hyvässä kunnossa: http://www.teammadmax.com/gallery/d/29622-1/camaro+454+11_3_2011+019.jpg http://www.teammadmax.com/gallery/d/29624-1/camaro+454+11_3_2011+020.jpg Kyllä se taas siitä, pikkuhiljaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonse Posted March 12, 2011 Share Posted March 12, 2011 Kyllä se taas siitä, pikkuhiljaa... m/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 26, 2011 Author Share Posted March 26, 2011 Pikkasen näytin hoonia sille pytylle missä on vesi seissyt ja eihän se hyvältä näytä Pytyssä ei sormella tunnu mitään, mutta silmällä se on aika pahan näkönen. Mitä raati on mieltä? Onko lohko käyttökelvoton ilman porausta vai olisiko tuolla oikeasti millainen vaikutus jos sen kasaisi vain hoonattuna? Söisikö männänrengasta? Polttaisiko öljyä? Räjähtäisikö välittömästi? Vai eikö tapahtuisi mitään? Tosiaan sormella tuota hapettumaa ei erota millään tavalla tunnustellen ja sylintereissä ei ole sormin tuntuvaa pykälääkään... Tarkoitus oli vain hoonata ja kasata stanukokosilla männillä, mutta täytyypi nyt vielä miettiä uudemman kerran... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurja Posted March 26, 2011 Share Posted March 26, 2011 Jos hyvän haluat niin poraat pytyt. Jos haluat vai ajella, niin kasaa uusilla rinkuloilla, kunnes kohtalo teidät erottaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Jos hyvän haluat niin poraat pytyt. Jos haluat vai ajella, niin kasaa uusilla rinkuloilla, kunnes kohtalo teidät erottaa Juurikin näin, mutta kannattaa miettiä kustannuksien kannalta, poraus+uudet männät maksaa kuitenkin kohtuullisesti, ja melko lähelle samaa pääset jos hoonaat kevyesti kaikki pytyt ja laitat uudet männänrenkaat. Ei noita syöpymiä näe kun on kannet paikallaan ja sitä paitsi tuo näyttää pahemmalta kuin on. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted March 29, 2011 Share Posted March 29, 2011 Eikaitossa renkaat edes ota noihin syöpymiin,luulisin ma?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted April 2, 2011 Author Share Posted April 2, 2011 Noniin, asiaa pähkäiltyäni tulin siihen tulokseen, että porautan pytyt. Moottori tulee jokatapauksessa kasattua uusilla männillä ja myös yläkerta on tarkoitus uusia, niin porauksen osuus jää kokonaisbudjetissa kuitenkin kohtalaisen pieneksi. Jegsiltä pistin tilauksen tulemaan ja n. viikon toimitusaikaa lupailivat. Kuulostaa melko ripeältä? Korihommiin ei ole nyt ollut paljon motivaatiota eikä aikaa, mutta eiköhän sitä löydy sitten kun pata uhkuu vieressä menohaluja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted April 2, 2011 Share Posted April 2, 2011 m/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted May 4, 2011 Author Share Posted May 4, 2011 Noniin, eilen sain lohkon ja männät koneistamolta, pääsee kasausta miettiin pikkuhiljaa. Antti Kivinummen karkkikaupassa tuli vierailtua ja sieltä tarttui vähän kevytmetallia matkaan. Nyt jää siis ylimääräiseksi 454 tbi koneen vakiokannet, pakosarjat, imusarja, nokka-akseli ja nostajat ja vaikka männätkin jos joku tarvii jotakin noista niin yv:tä tulemaan. Kuviakin osista löytyy: http://pecu.kuvat.fi/kuvat/kamaa/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted July 14, 2011 Author Share Posted July 14, 2011 Jotain pientä tälläkin saralla. Jonkin näköistä kittipalloa olen koittanut autosta saada aikaiseksi. Koneen kasauskin on aloitettu. Nokan laakerit vaihdettiin kaverin kanssa ja kampura sai maistaa kotikoneistamon hiomanauhaa. Pakkaspropun taisin lyödä liian syvälle takaisin asennettaessa, kun en ollut hyvin painanut mieleen kuinka syvässä se oli. Ja niinhän siinä kävi ettei nokka mennyt tarpeeksi pitkälle. Öljypumppu sai jäykemmän jousen ja pumpun pohja kotikoneistamon tasohionnan. Pumpun rattaat ja seinämät oli ihan hyvän näköiset. Myös kampi ja männät löysivät paikkansa koneessa. Otin vielä päivän päätteeksi nokan takaisin ulos, että sain pakkaspropun lyötyä pois. Pitäisikö pakkasproppuun laittaa jotain töfnää väliin kun sen lyö kiinni? Hitaasti mutta epävarmasti... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted September 22, 2011 Author Share Posted September 22, 2011 Hehee! Voihan kakkapylly! Mä oon tässä jo toista vuotta rakentanut MARK IV isolohkoa ja juuri äsken minulle selvisi ettei minulla olekaan MARK IV lohko, eikä taida olla edes GEN V, vaan taitaa olla GEN VI jopa! Konetta ostettaessa minulle kerrottiin että kyse oli 89 suburbanin koneesta ja vuosimallin perusteella siis MKIV. Itselläni on kyseessä ensimmäinen amerikkalainen, enkä näistä mitään tiedä, joten otin mukaan konetta katsomaan kaverin joka tietää jotain. Kaveri kertoi että parhaiten lohkot erottaa bensapumpun reiästä. GENV:ssä sitä ei ole. No tässä oli aluvenakopat jotka viittasivat uudempaan mottiin, mutta olimme katsovinamme, että bensapumpun reikä löytyy, mutta siinä on vain levy pultattuna päälle (tämän tarkistan kun seuraavan kerran menen tallille) Motista tehtiin kaupat ja nyt pikkuhiljaa olen siihen osia haalinut ja osan jopa asentanutkin Kaikki nämä hankitut osat ovat tietenkin MKIV koneeseen!! Saas nähdä miten äijän käy kun aletaan kansia sovittaan, voi olla että tulee parit alukannet pian tänne myyntiin! Ja pitääkin tarkistaa, että ovatko alakerran laakeritkaan samat, ainakin kaikki meni paikoilleen kivuttomasti, joten voi olla ettei kaikki mene uusiksi. Tämä aukeni minulle vasta kun lähetin sähköpostia amerikkaan koskien vauhtipyörä/kytkinyhdistelmiä t-56:n kanssa ja aloin muistelemaan mikä se mun koneen malli olikaan. En muistanut, joten otin tämän artikkelin auki: http://www.chevyhiperformance.com/techarticles/4567_chevrolet_big_block_engine_generations/index.html Ja tuota selaillessani tajusin että minullapa onkin ehkä GEN VI Jospa sitä viettäisi enemmän aikaa tallissa ja vähemmän netissä niin tämmöiset pikkuseikat jäisi jopa huomaamatta. Onko muuten LT-1 moottoreissa ja GEN V ja VI moottoreiden vauhtipyörissä sama tasapainotus? Link to comment Share on other sites More sharing options...
letkume Posted September 22, 2011 Share Posted September 22, 2011 Ei ne kannet sovi jos on IV, sulla on vesikanavat erilaiset. IV:ssä pyöreät ja uudemmissa semmoiset "nykyaisenmalliset". Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted September 22, 2011 Author Share Posted September 22, 2011 Tuossa linkittämässäni artikkelissa mainittiin että SAATTAA päästä vesi nostajalaaksoon ja toisella jenkki foorumilla oli puhetta että onnistuisi erikois kannentiivisteillä: Yes you can run the Gen IV heads on your block. Both Fel Pro and Feiera make gaskets that will work edit: lisää toivonkipinöitä: GEN 5: ...The changes to the coolant passage openings meant that installing Mk IV cylinder heads on a Gen 5 block could result in coolant seepage into the lifter valley. Frankly, the changes (except for the one-piece rear main seal) were all easily recognized as cost-cutting measures which also removed some quality and/or utility. All told, the Gen 5 engine was not well regarded by the Chevy enthusiasts because of the changes to the coolant passages and the lack of an adjustable valvetrain. As always, the aftermarket has provided reasonable fixes for the problems. The Gen 5 lasted only until 1995. Gen 6: GM recognized that it did not make any friends when it designed the Gen 5, and so they chose to revise the coolant passages again when designing the Gen 6, allowing the older heads to be used without coolant seepage problems... Onneksi amerikkalaisia harrastetaan niin paljon että kaikkiin ongelmiin taitaa löytyä valmis ratkaisu Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted September 23, 2011 Author Share Posted September 23, 2011 Jeps, kävin tänään tallilla ja otin lohkosta valunumeron ylös. Sen perusteella: 12550307 — Bare Block 427/454ci This is a special Gen VI bare iron block with 4.25" cylinder bores with four- bolt main bearing caps. It has a machined fuel pump pad, one-piece rear main seal design and standard 454 deck height. Technical Note: The maximum cylinder bore is 4.25" plus .060" O.S. and will require the “Gen V/GenVI” design one-piece oil pan. Casting P/N 12550313 Ja tämä info löytyi tuolta: http://www.s-series.org/htm/tech/GMPerfParts/099-104.pdf joten pidän sitä melko luotettavana lähteenä. Tämä tarkoittaa siis sitä että tuo on kuin onkin GEN VI lohko, johon käy kaikki vanhatkin kannet ilman kikkailuakin Ja tosiaan oli siinä se bensapumpun paikka mistä päättelimme kyseessä olevan MARK IV lohkon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
98Camu Posted September 24, 2011 Share Posted September 24, 2011 Sullahan kävi sitte aikas hyvä mäihä Jenkkilässä vissiin hieman haukutaan juurikin tota gen v lohkoa, ton mekaanisen bensapumpun porauksen puuttumisen takia, ja sitte ku tohon ei sovi muitten 454 lohkojen kannet ja tostahan ei saa venttiileitä/keinujakaan säädettyä, kiinnitys on vissiin saman tyyppinen ku oldseissa ja käkkylöissä. Mihin tuo sun tietosi perustuu ettei gen v sovi samat kannet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 No ihan täysin varma en asiasta ole, mut nettiä selattua/luettua on tullu eteen muutamalla sivulla toi tieto. Link to comment Share on other sites More sharing options...
98Camu Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Aattelin vaan kun Summitin sivuilta katselin kansia ja näyttäis että sopis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted September 27, 2011 Share Posted September 27, 2011 Ettiskelin taas niitä sivuja, missä oli noista kansista juttua, eli tarkennusta, gen v lohkon kannet saa sopimaan victorin spesiaalikannentiivisteillä vanhempaan ja uudempaan lohkoon, mut jotkut väitti että nämä spesiaalitiivisteet alkaa vuotaamaan jäähd.nestettä ennemmin tai myöhemmin nostajalaaksoon, tiedä sitten... mut saa sopimaan kumminkin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted October 5, 2011 Author Share Posted October 5, 2011 Laitoin tämän OD:nkin foorumille. Tänään tallilla aloin pähkäilemään kansia ja kansipahveja ja tarkemmin sanottuna niiden vesireikiä. Miten veden on tarkoitus kiertää lohkon ja kannen välillä? Jossain jenkkifoorumilla oli juttua, että vesikierto voi olla rinnan tai sarjassa, tarkoittaen ilmeisesti että voi mennä lohkon ja kannen välillä molemmista päistä tai vaan toisesta. Mikä on jäähdytyksen kannalta paras? Nätisti näyttäisi sopivan. http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/05102011678.jpg/_smaller.jpg Veden pääseminen nostajalaaksoon ei pitäisi olla ongelma http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/05102011682.jpg/_smaller.jpg Tässä päässä sekä kannessa että lohkossa on nuo molemmat reiät, mutta kansipahvista puuttuu tuo neliskanttinen reikä. Kannattaisiko se puhkaista paremman vesikierron aikaansaamiseksi? http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/05102011683.jpg/_smaller.jpg Tässä päässä kansipahvi tukkii reiän lohkon ja kannen välistä. Onko sen tarkoituskin? Tällöin siis vesi ilmeisesti kiertää ensiksi lohkon läpi kannen toiseen päähän ja nousee sieltä ylös ja taas toiseen päähän? Vai onko tämä tarkoitus olla auki? Itselle tulisi mieleen että vesi kiertää silloin vain lähellä pumppua ja moottorin takapää jää vailla kunnon vesikiertoa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted October 6, 2011 Author Share Posted October 6, 2011 Jees. OD:n puolelta tuli hyvä linkki kansipahvien ihmettelyyn ja tänään sitten asensin hatut päälle. Heti aluksi homma kyllä tyssäsi, kun olin unohtanut hankkia thread sealeria. Kävin sitten Motonetista hakemassa tuollaista: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2302 Onko porukalla kokemuksia onko hyvä aine? Toinen viivästys tuli kun yhdestä kannenpultin prikasta puuttui sisäreunan viiste ja jouduin vingulla sen siihen ajamaan. Hatut päällä: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now