TomiV Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Heti aluksi homma kyllä tyssäsi, kun olin unohtanut hankkia thread sealeria. Kävin sitten Motonetista hakemassa tuollaista: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=60-2302 Onko porukalla kokemuksia onko hyvä aine? Käyttäny tota tököttiä ja on hyviä kokemuksia. Pitää hyvin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted October 7, 2011 Share Posted October 7, 2011 Mitkä kannet sulle tuli? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted October 7, 2011 Author Share Posted October 7, 2011 Mitkä kannet sulle tuli? Muistaakseni ProComp PC3021-396C Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Eilen koekasailin studeja, guideplateja ja vippoja niin ei oikein istunu vipan rulla venttiilin päähän. Kyseessä siis ProCompin kannet, guidet ja rullavipat. Vakio guidella meni huomattavasti paremmin kohdalleen, mutta niissä on pienemmät studin reiät ja ne on jotain tosi kovaa matskua niin en pirrannut kuin yhdestä reiän isommaksi, että sain koekasattua. Kuinka paljon guide oikeasti ohjaa tönäriä, vai pitäisikö keinun pysyä oikeassa asennossa ilman guideakin? En vielä päässyt pyörittämään konetta, kun tarvin pitemmät tönärit. Tässä vain mietin, että onko noi guidet pielessä vai studien suhde venttiileihin?? Olisiko säädettävät guidet ratkaisu, vai voiko noi kylmästi pistää poikki ja säätää yksitellen kohdalleen? Studit on kuitenkin samansuuntaiset venttiiliin nähden, eli kun ottaa guiden pois ja laittaa vipan rullan venttiilin päähän, niin se on tasassa venttiilin pään kanssa, eikä näin: http://i28.photobucket.com/albums/c242/1966nuvista/P1000486.jpg Tämä kuva siis ei ole mun koneesta, vaan joku minkä netistä löysin missä tuo studi-venttiili-linja on vituillaan. Amerikassa joku on kohdannut saman ongelman kuin minä: Do a close inspection of pushrod to rocker to valve tip geometry.Mine were way off.Had to modify guide plates to correct.I believe another auminum head big name also mentions this and to use their plates for correct geometry. Tuon jälkeen hän mainitsee, että auto on ollut 1,5v päivittäisessä ajossa ilman ongelmia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
hukkis Posted November 10, 2011 Share Posted November 10, 2011 On noita levyjä joutunu halkomaan ja heppailemaan sit kasaan.Nuo kyllä kannattaa laitella kerralla mahollisimman hyvin kohalleen...ainaki isolohkossa ku ei oo kovin hyvä tanko/vippageometria ja painavat osat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted November 10, 2011 Author Share Posted November 10, 2011 Ok. Mites noiden kiinnitysreikien soikioiminen? Eli tekis niihin säätövaraa sivusuunnassa? Vaikuttais ainakin, että kaikissa noissa on heitto samaan suuntaan, jolloin ei tarvis pilkkoo ja hepata Taidan vielä kysyä Kivinummen Antilta mielipidettä ja vinkkejä, häneltä olen kamat ostanutkin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted December 1, 2011 Author Share Posted December 1, 2011 Joo, kaveri teki kierteet vanhaan tönäriin, niin pääsi pyörittämäänkin konetta säätötönärin kanssa. Ja olihan noissa munkin kansissa vähän heittoja. Imupuolella keinun rulla asettui nätisti venttiilin päähän, mutta pakopuolella ottikin kiinni vain toiselta laidalta . Keinut meni siis vaihtoon ja tilalle tuli tälläiset: http://www.jegs.com/images/photos/2491412.jpg Samalla studit vaihtui lyhyempiin ja ohjainlevyt säädettäviin aihioihin. Eiköhän noilla pääse taas hetken verran eteenpäin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Jeps. Uusille keinuille tuli mitattua ja tilattua tönärit. Myös vakiojakopää vaihtui tuplarullaketjuun. Siinä samalla puraisi kauhea tuningkärpänen!! Täytyyhän muittenkin nähdä että siellä semmoinen on, joten ajattelin tehdä läpinäkyvän jakopäänkopan! Uusi jakopää: Tähän tulee pleksi : http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/IMG_0178.JPG/_smaller.jpg?hash=35893 Melko tuning!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Tähän tulee pleksi : Laita sinne valot samalla .... ledi hehkumaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mikey_ Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 Asiallisen näköstä puuhastelua sielläpäin m/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 Noo, vitsi vitsi... Ei mua sentään tuning-kärpänen purassu. Tuo uus ketju kun on sen verran leveempi kuin vakio, niin se otti jakopäänkoppaan kiinni ja siksi se piti leikellä auki. Tein siihen alumiinistä uuden kuoren ja kiinnitin sen siihen kemiallisella metallilla. Tarkotus oli vielä poppareilla varmistaa pysyminen, mutta on tuo sen verran kovaa kamaa että annan olla pelkältään. Tehään sitten uusiks jos antautuu. Eihän tuohon kuitenkaan mitään varsinaista rasitusta tule. Lämpörasitusta korkeintaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted January 21, 2012 Author Share Posted January 21, 2012 Huhhuh! Olipahan urakka! 7 tuntia meni että sai venttiilikoneiston kohdilleen, vaikka koko ajan eteni. Noiden säädettävien ohjureiden kanssa kun se oli kasaa, pyöritä, tarkista, pura, säädä, kasaa, pyöritä, tarkista, toista kunnes kohdallaan.. Eikä noikaan ihan modaamatta paikalleen sopinu. Säätöreiän joutu poraan suuremmaksi, että säätövara riitti: Puoliskojen väliin joutui laittamaan prikan, koska tasot eivät ihan kohdanneet: Ja kuusiokolosarja minkä ostin osoittautui melko kuraksi: Seuraavaksi pääsee sitten imaria asentaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TA 90 Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 Kiinan pojan tee se itse kannet. Rok! Nyt nopeesti motti läjään, mulla on se koekäyttöpukki valmiudessa vesiöljyoksennuksen jäljiltä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted January 29, 2012 Author Share Posted January 29, 2012 Tässä olen kasaillut moottoria ja nyt aloin apulaitteita kiinnitteleen niin törmäsin seuraavaan onkelmaan. Ilmastointi ja ilmapumppu vaihtoivat hiippakuntaa, joten apuilaitehihna ja sen reitti menee uusiksi. Nyt on oikeastaan 3 vaihtoehtoa laturin sijoitukselle: Piste 1: Alkuperäinen paikka, ei tarvitsisi muokata kannakkeita, mutta hihna ei ota vesipumpun rullaan kuin melko lyhyeltä matkalta. Toiselle puolelle ei tarvitsisi rakennella mitään. Ylävesiletkun lähtö täytyisi kääntää, konepellin kanssa saattaa tulla ongelmia. Piste 2: Vanhan ilmastoinnin kompuran paikalle, vesipumpun rullalle tulisi pisin hihnakosketus, mutta konepellin kanssa saattaa tulla ongelmia. Piste 3: Vanhan ilmapumpun paikalle, moottorin yläosa jäisi vapaaksi letkuille, eikä pelti ainakaan ahistaisi, mutta vesipumpun hihnakosketus jäisi taas melko pieneksi. Kuinka paljon siis tuo vesipumppu tarvitsee tuota hihnakosketusta? Riittääkö että hipasee, vai tarviiko ottaa kiinni puolen rullan matkalta? Tämä olisi tarkoitus tunkea 2gen Camaron nokalle, osaako kukaan sanoa kuinka paljon siellä pellin alla on korkeus suunnassa tilaa, konehuoneen etuosassa? Ja tässähän on siis kyseessä GenVI jossa vesipumppu pyörii väärinpäin eli moniurahihnan nurjalla puolella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted January 31, 2012 Author Share Posted January 31, 2012 Tässä lohkossa on lähdöt öljynjäähdyttimelle. Voinko koekäytön ajaksi tulpata lähdöt, vai tarviiko ne kytkeä väliletkulla toisiinsa? Onko öljykierto niissä siis rinnan vai sarjassa moottorin öljykierron kanssa? (Gen6 lohko siis kyseessä) Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Laturi meni nyt sitten paikkaan 3. Tehdään sitten uusiks jos sutii.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Kanattas ehkä laittaa se automaatti kiristin tohon kampuran ja laturin väliin niin et tarvis kuunneella vinkuvaa remmiä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Hyvä paikka,moniura taitaa pysyä paremmin paikallakin kuin V-malli,muutaman kerran tieltä noukkineena tiedän,tahtoi ennen 5tuhatta lentäävaikka oli kuin kireellä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted February 2, 2012 Author Share Posted February 2, 2012 Kanattas ehkä laittaa se automaatti kiristin tohon kampuran ja laturin väliin niin et tarvis kuunneella vinkuvaa remmiä Eikös sen voi ihan käsin kiristää sopivan kireälle niin ei vingu?? Sit jos sutii vaikka on kireällä, niin tehdään sitten muutoksia... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted February 8, 2012 Author Share Posted February 8, 2012 Ostin virranjakajan käytettynä ja jakajan ratas olikin melko kulunut. Aioin vaihtaa rattaan vanhasta jakajastani, mutta keskireikä onkin erikokoinen ja sen verran tarkasta paikasta on kyse, etten taida itse porata reikää suuremmaksi. Ostoksille siis... Tuossa tuo kulunut ratas: http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/IMG_0660.JPG/_smaller.jpg Kuinkahan monella eri varrenpaksuudella noita on? 12,5mm reiällä tars olla. edit: onhan noita paksuuksia näköjään, taitaa tuo 0.491 olla lähimpänä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted February 24, 2012 Author Share Posted February 24, 2012 Mahdolliset jakkarat tuli hommattua: Olikin melko paskaset. Purin penkit ja vein verhoilut kotio pyykkikoneeseen. Taisin vaan pestä liian lämpösessä kun kutistu melkoisesti, niin ei ihan niin hyvin istu enää, mutta on sentään puhtaat: Moottori on nyt 5 vaille kasassa koekäyttöpukissa, eilen yöllä sain öljynpaineet koneeseen ja huomenna vois ehkä olla koekäynnistyksen aika: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Tästä tulee kyllä just sellanen ku pitää. Todellinen redneck-hillbilly-race-kauhu. Ihanaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted February 24, 2012 Share Posted February 24, 2012 Tästä tulee kyllä just sellanen ku pitää. Todellinen redneck-hillbilly-race-kauhu. Ihanaa. Komppaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hurja Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Tästä tulee kyllä just sellanen ku pitää. Todellinen redneck-hillbilly-race-kauhu. Ihanaa. Aamen! samaa koitan saada omaan 3geniin sitten joskus kun taaas saan aikaaseksi ja rahalliseksi siihen panostaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
selli Posted February 25, 2012 Share Posted February 25, 2012 Olemme samoilla linjoilla! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now