pecu_83 Posted February 26, 2012 Author Share Posted February 26, 2012 Link to comment Share on other sites More sharing options...
avogta-89 Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 hyvin höpisee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 No nii Link to comment Share on other sites More sharing options...
Taisto Posted February 26, 2012 Share Posted February 26, 2012 Vastaa hienosti kaasuun Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Tässä asentelen kytkintä kiinni ja tuli pulma vastaan, johon en saanut kytkimen mukana tulevasta asennusohjeesta apua. Kyseessä siis LT1 pull type kytkin. Painelaakerissa on nokka (vähän kuin nokka-akselissa on nokkia). Tuleeko nokka haarukkaan päin vai haarukasta poispäin?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 piirsin kuvan: http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/nokka.JPG/_small.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 en muista et olis tommosta nokkaa huomattu ihmetellä sillon ku laatikko takas pistettiin koitettiin vaan mis kohtaa haarukka osuu hahloihin ja menee paikalleen se riitti liekö sit hullun tuurilla osunu oikeeseen. ram:n kytkin oli kyseessä eikä kuvissa näy moista nokkaa siin painelaakerissa. yks suora kohta vaan mikä pitää ettei painelaakerin kuori pyöri asetelman mukana Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 Äh. Kirjoitin vähän huonosti, eli ei tuo nokka ole laakerissa vaan tosiaan siinä "kuoressa". Eli juurikin pitää sen ettei se pääse pyörimään siinä. Kokeilin kädessä sovitella niitä toisiinsa ja tuntui siltä että se nahistaa haarukan liikettä jos se on väärällä puolella. Väärä puolihan riippuu vissiin siitä, mihin haarukan nollakohta asettuu ylhäältä katsottuna. Kytkimen liikkeen aikanahan haarukka liukuu tuossa painelaakerin kuoressa myös sivusuunnassa. Taidan taas piirtää kuvan, mitä haen takaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 8, 2012 Author Share Posted March 8, 2012 Kytkinlevy on toiselta puolelta sintteri ja toiselta puolelta massa. Vaikea sanoa olisiko tän yhdistelmän tilalle mahtunut normi vp normi asetelmalla, mutta näitten nyt ainakin pitäs toimia ton laatikon ja kytkinkopan kanssa yhteen.. Viimeisetkin johtosarjan rippeet revitty pois. Nyt ollaan niillä näppäimillä, että pääsee sovittaan tekniikkaa paikalleen ja tekemään mahdollisia muutoksia kardaanitunneliin ja/tai öljypohjaan. Neitseellinen konehuone: (tai ei ehkä todellakaan neitseellinen, mutta ainakin tyhjä ) Edellinen moottori on varmaankin poistettu käyttäen suurta väkivaltaa, koska lämppärinkenno ja -kotelo on mysötty ja tulipelti siitä vierestä on revennyt Täytyy ne vielä ehjäillä, että saa syksyn cruisinkeissa vielä tuulilasin pidettyä auki... Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 11, 2012 Author Share Posted March 11, 2012 Mun ei pitäny purkaa keulaa olleskaan, mutta totesin, että se varmaan helpottaa tekniikan sovittelua niin paljon, niin nyppäsin sen pois. Kytkinkoppaan tuli optio vaijerikäytölle. http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/IMG_0964p.JPG/_smaller.jpg Kone soviteltuna nokalle. Apulaitteet ei mahtunu oleen niillä paikoilla, mihin ne meinasin laittaa, joten ne joutu irrottaan. Öljypohja sopi onneksi heittämällä paikoilleen. Emiliallakin oli hymy herkässä kun pääsi iskän auton kyytiin http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/IMG_0969p.JPG/_smaller.jpg Vaihdelaatiokkoa en ehtinyt sovittaan, kun kotona lumivyöry jyräsi terassin ja odotti lapiointia ennenkuin alkoi pakastamaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 20, 2012 Author Share Posted March 20, 2012 Jotain pientä taas. Lämppärin kenno vaihtui johonkin Opelin kennoon, se on pikkasen pienempi kuin orkkis, mutta eiköhän sillä lasi pysy auki syksylläkin. http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/IMG_0944p.JPG/_smaller.jpg Laatikko löysi paikkansa moottorin perästä. Kardaanitunnelia piti pikkasen avata, että loota mahtuu sisään. http://pecu.kuvat.fi/kuvat/Camaro/19032012231.jpg/_smaller.jpg Näyttääkö moottorin asento äkkiseltään oikealta? Pitäisikö kaasarin olla vaaterissa? Tuossa asennossa nuo mahtuu oleen, mutta silmällä näyttäs että loota olis vähän alaviistossa. Kuitenkin kardaanin lähtö on 4cm korkeammalla kuin perä, onko se suurinpiirtein oikein? Pakosarjoilla on AHDASTA! Koekäyttösarjoja ei mitään mahista muokata tänne. Nämä käy suorilla, mutta ovat melko pienet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Mulla oli tuossa Hookerin super Compit 2".Yhteen primääriin piti lyödä pieni lommo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 30, 2012 Author Share Posted March 30, 2012 Mulla oli tuossa Hookerin super Compit 2".Yhteen primääriin piti lyödä pieni lommo. Oliko ne pitkät vai lyhyet? Jos pitkät niin kuinka alas ne tuli? Mä ainakin alkuun koitan noilla ja jos vaihdan niin varmaankin isompiin shortyihin, kun noilla saa kivasti maavaraa. Meinasin tehä 2x2,5" putkiston, pitäs riittää mun tehoille ihan hienosti ja helpompi viedä ahtaista paikoista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted March 31, 2012 Author Share Posted March 31, 2012 Laatikko on nyt kannakoitu. Mitä yksinkertaisempi, sitä yksinkertaisempi. Tosiaan 2,5" meinasin vetää kannakkeen yli. Tässä koekillumassa pätkä, mahtuu hyvin. Apulaitteiden kannakkeet syntyi vanhoista, leikkaa liimaa -menetelmällä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 "Järeähkö" laatikon palkki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
-vellu Posted March 31, 2012 Share Posted March 31, 2012 Näyttää tuo rakentelu mielenkiintoiselta kun osaat soveltaa noin luovasti Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted April 26, 2012 Author Share Posted April 26, 2012 Pahus! Mittavien etsintöjen jälkeen on todettava, että olen hukannut Camaron kardaanin! Saavutus sekin. Seuraavana olisi vuorossa kardaanin ja pakoputkien rakentelu. Jos jollain on ylimääräsenä yksiosaista Chevyn kardaania TH-350 etuyokella (sama kuin T-56) saa laittaa YV.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted April 28, 2012 Share Posted April 28, 2012 Kysyit tosta moottorin asennosta aikasemmin. Siihen oikeaseaan aunut oikea vastaus on se etta kun saat voimalinjan rakennettua, pitais olla kardaaniristikot mahdollisen suorassa. Mulla tuli 3 koppasen kanssa ongelmia kun TKO ei mahtunu ylemmas, ja moottorityynyt oli polya (nostaa konetta) etta vaihteiston hannassa kardaanin ristikot oli pienella kulmalla. Siita seuras moottoritiella arsyttava varina. Ei paha mutta arsyttava. Ei auttanut tilannetta etta pera oli madallettu. Hauskinta oli motarilla kun ajo tyossysta ja pera kevitti tyossyn jalkeen hetkeksi, kabini autossa hiljeni taysin kunnes pera tippu takasin alas ja pienenpieni varina tuli kabiiniin takasin. Sanon siks kun kattelin etta sullakaan ei tule olemaan tilaa nostaa laatikkoa jos olis tarve, joten ainut tapa linjata korkeutta on laskemalla moottoria etta sais vaihteston hannan kulman oikeaksi peraan nahden. Harmi vaan kun naita asioita on todella vaikea tarkistaa kunnes auto on 100% ajokunnossa ja tankki taynna soppaa (pera alhaalla). Link to comment Share on other sites More sharing options...
TA 90 Posted April 29, 2012 Share Posted April 29, 2012 Kysyit tosta moottorin asennosta aikasemmin. Siihen oikeaseaan aunut oikea vastaus on se etta kun saat voimalinjan rakennettua, pitais olla kardaaniristikot mahdollisen suorassa. Mulla tuli 3 koppasen kanssa ongelmia kun TKO ei mahtunu ylemmas, ja moottorityynyt oli polya (nostaa konetta) etta vaihteiston hannassa kardaanin ristikot oli pienella kulmalla. Siita seuras moottoritiella arsyttava varina. Ei paha mutta arsyttava. Ei auttanut tilannetta etta pera oli madallettu. Hauskinta oli motarilla kun ajo tyossysta ja pera kevitti tyossyn jalkeen hetkeksi, kabini autossa hiljeni taysin kunnes pera tippu takasin alas ja pienenpieni varina tuli kabiiniin takasin. Sanon siks kun kattelin etta sullakaan ei tule olemaan tilaa nostaa laatikkoa jos olis tarve, joten ainut tapa linjata korkeutta on laskemalla moottoria etta sais vaihteston hannan kulman oikeaksi peraan nahden. Harmi vaan kun naita asioita on todella vaikea tarkistaa kunnes auto on 100% ajokunnossa ja tankki taynna soppaa (pera alhaalla). Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Kardaanin ristikot ei IKINÄ saa olla ihan suorassa. Jostain syystä sillon sinne tulee värinöitä ja heittoa kardaaniin. Se on myös nopein tapa hajottaa ristikon laakerit. (pitämällä ne täysin paikallaan.) Niiden kun kuuluu kääntyillä koko ajan. Totta kyllä että hyvä niiden ois olla melko pienessä kulmassa. Linjausta pitäis ajatella niin, että kardaanin kulmat olis kutakuinkin samat perässä ja vaihteistossa. esim. Yleensä vakiona niin että laatikosta kardaani hieman alaviistossa, ja perän puolella samassa kulmassa perästä yläviistoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted May 1, 2012 Share Posted May 1, 2012 Tää ei kyllä pidä paikkaansa. Kardaanin ristikot ei IKINÄ saa olla ihan suorassa. Jostain syystä sillon sinne tulee värinöitä ja heittoa kardaaniin. Se on myös nopein tapa hajottaa ristikon laakerit. (pitämällä ne täysin paikallaan.) Niiden kun kuuluu kääntyillä koko ajan. Totta kyllä että hyvä niiden ois olla melko pienessä kulmassa. Linjausta pitäis ajatella niin, että kardaanin kulmat olis kutakuinkin samat perässä ja vaihteistossa. esim. Yleensä vakiona niin että laatikosta kardaani hieman alaviistossa, ja perän puolella samassa kulmassa perästä yläviistoon. Hyva etta korjasit/tarkensit... Tarkoitin lahinna sita etta liian iso kulma teki mulla varinoita, pitais oppia kirjoittamaan. En tiia toimiiko taa linkki http://www.iedls.com/asp/admin/getFile.asp?RID=10&TID=28&FN=PDF Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted May 16, 2012 Author Share Posted May 16, 2012 Noniin, tarkkojen mittausten ja piirustusten pohjalta kardaani on pätkitty mittaansa. Uudet ristikot täytyy käydä hakemassa (tai ainakin toinen), kun kardaani-aihion ristikoista puuttui toiset kupit, ja yoken mukana tulleessa ristikossa oli laakerikupeissa jo kulumaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted May 16, 2012 Share Posted May 16, 2012 missä meinasit tasapainoittaa ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted May 17, 2012 Author Share Posted May 17, 2012 missä meinasit tasapainoittaa ? Jossain jos tarvii. Ei oo aikasempia ainakaan tarvinnu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pecu_83 Posted May 31, 2012 Author Share Posted May 31, 2012 Minimalistisella linjalla jatketaan. Kardaanitunneli sai uuden kannen: Ja penkki tulee kiinni yksinkertaisesti taivutetuilla latoilla. Saatan hitsata toisiin reunoihin vielä kulman sivusuuntaista tukea antamaan, vaikkei se välttämätön olekaan. Kabiinin yleisilmettä: Ratti on vielä fiilistelymalli, paikalla olleen 1-koppasen orkkisratin kanssa ei päässyt penkkiin, eikä penkistä pois! Jos jollain on ylimääräsenä Camaroon sopivaa keskiötä ralliratille, niin saa tarjota YV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
selli Posted May 31, 2012 Share Posted May 31, 2012 Tyylikästä ja simppeliä! Minä tykkään. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now