Jump to content

Chevrolet Camaro -75 454 + T-56


Recommended Posts

Posted

Eilen vetelin pohjaan ja pyöränkoteloihin kiveniskumassat ja rakentelin pari kappaletta imusarjaan kiinnitettäviä moottorin nostokorvia jotta sain lainakalun palautettua.

 

http://i231.photobucket.com/albums/ee228/pecu_83/Camaro/WP_000066_zps1eb4ce2f.jpg

 

Vähän tuli ohkasesta matskusta, kun ei leveetä paksua löytynyt just siihen hätään, mutta tuli tämä jo koeponnistettua onnistuneesti 454 + t-56 yhdistelmällä. Saatan kyllä lisätä vielä poikkiraudat etu ja takareunaan.

  • 1 month later...
Posted

:( Piti vaihtaa laatikko ja peräöljyt ja jatkaa kasaamista, mutta perästä löytyikin ikävä yllätys:

 

http://i231.photobucket.com/albums/ee228/pecu_83/Camaro/WP_000207_zpsb76bc7e8.jpg

 

Oikean puolen kitkalevyt on lähteny vaeltamaan.. Voipi olla ettei valmistunutkaan tälle kesälle, kun kohta tulee autonrakennustauko talonrakennuksen ajaksi...

 

Laitoin myös lämpösuojat änkkäreiden ja tankin väliin. Niistä tuli iiihhanat! Uh uh  :P

 

http://i231.photobucket.com/albums/ee228/pecu_83/Camaro/WP_000206_zpscdc2b2ea.jpg

Posted

No voihan rähmä, mun aikana tuosta ei otettu edes koppaa auki. Toimi hyvin mitä sillä ajoin, mutta se teho. Kaippa siinä vielä se Dana 44 on. Nyt muistinkin, että kaveri jolta ton hommasin, sanoi laittaneen jonkin tapin sinne, en tiä minkä.

Posted

Noniin, aika tosiaan loppui kesken tämän talven osalta ja auto siirtyy vuodeksi uinumaan. Kasasin auton rullaavaksi ja ruiskuttelin paljaat kohdat keltaisella fiiliksen nostamiseksi ja ruosteen estämiseksi. Tästä on hyvä jatkaa sitten omassa tallissa.  ;)

 

http://i231.photobucket.com/albums/ee228/pecu_83/Camaro/WP_000231_zps822ec6eb.jpg

 

Palataan aiheeseen vuoden päästä!  :)

Posted

Se oma talli on kyllä niin \m/ , vaikkakin toi oma projekti ei o oikeestaan edistyny sieläkään ::)

  • 1 year later...
Posted

:D

Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 120 päivään.

Jollet ole varma että haluat vastata juuri tähän, harkitse uuden aiheen aloittamista.

 

Noniin. Tässä on välissä harrastettu talonrakennusta ja lisääntymistä, niin on vähän nää autotouhut ollu hissummalla. Autollehan ei ole vieläkään varsinaisesti tapahtunut mitään sitten viimenäkemän (mitä nyt vähän hapettunu :D) mutta nyt se on vihdoin siirtynyt omaan talliin. Talli ei ole vielä ihan valmis, mm. ikkunat puuttuu sekä työtasot ja työkalut, mutta on tämäkin jo taas eteenpäin. :)

 

20141115_190221.jpg

  • 2 months later...
Posted

Noniin, tämäkin hieman nytkähti eteenpäin kun otin perän auki. Nyt pitäis tilata uutta osaa, mutta selvitystyö on vielä kesken, notta mistä autosta tuo perä on lähtöjään, kun Danan 44:seen on tarjolla 3 eri levysettiä.

 

height=360 width=640https://lh4.googleusercontent.com/-9E9IxzNk20M/VMs47RkGttI/AAAAAAAACFE/qsXQq3p7ZNA/w1442-h865-no/20150129_231242.jpg[/img]

 

Myös 18" rataslicksejä tuli haalittua, testailin vähän että mahtuuko ne ylipäätään pyöränkoteloihin:

 

height=360 width=640https://lh4.googleusercontent.com/-R2NVsGgresg/VM_gONo7tdI/AAAAAAAACFc/Z4AvzvQAur0/w1442-h865-no/20150202_113431.jpg[/img]

 

Nyt tuo aiemmin hankittu setti 15" amerikan rataslicksejä Bassetin vanteilla saattaa jäädä turhan pantiksi. Täytyy nyt miettiä mitä niillä tekisi:

 

height=360 width=640https://lh4.googleusercontent.com/-ps0sp9S7Kc8/VNComdvl-dI/AAAAAAAACFw/plGNuqU8OuE/w1442-h865-no/20150202_114027.jpg[/img]

Posted

Moro, kysyin kaverilta jolta sen perän ostin aikoinani, mutta ei tiennyt, oli ollut samanlaisessa kiinni. Vahinko kun ei selvinnyt. Kovilla on näköjään ollut n.600hp. :-P

Posted

Moro, kysyin kaverilta jolta sen perän ostin aikoinani, mutta ei tiennyt, oli ollut samanlaisessa kiinni. Vahinko kun ei selvinnyt. Kovilla on näköjään ollut n.600hp. :-P

 

Kiitos kysymästä. Laitoin levypakkojen valmistajalle Omix-Adalle kyselyä kitkalevyjen hammasluvun perusteella ja heiltä tuli ehdotus osanumerolle. Laitoin sen sitten Summitilta tilaukseen, saas nähä kauan viipyy matkalla.

  • 1 month later...
Posted

Huhhuh! Olipahan homma saada perä nippuun. Aloin kasaamaan kitkalevyjä ja etin netistä kuvan mihin järjestykseen ne tulee niin löysin sivun jossa opastettiin autotallikasaajaa muutenkin. Olis vaan pitäny lukee koko artikkeli kerralla loppuun asti, niin olis säästyny paljolta vaivalta.

 

Tuoreet levyt:

height=360 width=640https://lh5.googleusercontent.com/-VA7meHLA1ys/VQqT7MhTrXI/AAAAAAAACJ4/iH7nt6TiiJM/w1442-h865-no/20150318_215659.jpg[/img]

 

Aloin seuraamaan tän tyypin ohjeita ja yritin saada pikkurattaita paikalleen ja ihme patenttien jälkeen sain ne parin tunnin ähräämisen ja punnaamisen jälkeen paikalleen vain huomatakseni että "jako" on hampaan pielessä, eikä ristitappi menekään paikoilleen:

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/-keWeFSM0gmI/VQqT2BNjZPI/AAAAAAAACJs/xX4HLJ7VMz0/w1442-h865-no/20150318_222507.jpg[/img]

 

Ei muuta kuin koko homma takas auki. Tässä vaiheessa kello oli 12 yöllä ja nukkumaanmeno houkutti. Sitten luin kuitenkin vinkkisivun loppuun ja tällä kaverilla oli hyvä vinkki loppuvaiheen pikkurattaiden simmilevyjen asennukseen. Hän käytti ruuvi-mutteri puristinta puristaakseen levypakat kasaan. Minä tein siitä oman versioni ja sen jälkeen perän kasasus sujui kuin tanssi.

 

height=360 width=640https://lh6.googleusercontent.com/-sPVkFvrcSrE/VQqTxWIhQII/AAAAAAAACJg/VW_6AoHphvQ/w1442-h865-no/20150319_003142.jpg[/img]

 

Tuollaisella systeemillä pakkoja pääsi vetarilla helposti pyörittelemään ja kun pikkurattaat olivat paikallaan, tuolla sai kiristettyä pakat kasaan, jolloin pikkurattaiden simmit pääsi pudottaan paikoilleen.

 

height=360 width=640https://lh6.googleusercontent.com/-Q3XRwpFUXEU/VQqTsym_BuI/AAAAAAAACJU/hgKKTScKrrg/w1442-h865-no/20150319_004634.jpg[/img]

  • 2 months later...
Posted

Aika hissussa on ollu tallitunnit. Täällä on tehty pihoja ja kasvimaita ja kaikenmaailman kukkaruukkuja, mutta nyt myös pari tuntia tallin puolella.

 

Totesin itselleni, että nyt loppuu se sipistely ja tehdään tää ajokuntoon, hierotaan ulkokuori sitten joskus JOS hierotaan. Lokarit sai rälläkkää ja putkitonkia ja vasaraa, niin mahtuu 295 kääntyyn edessäkin  :D

 

3m8-vv-ii6mxhDetJI9Ls2UDyEpBIRgYxikVErcuVmc=w872-h523-no

 

Sen jälkeen aloin levikkeitä mallaileen. Tein eka suunnilleenmallin ilmastointiteipistä ja sitten pellinpuutteessa hypin rännikourunpätkän littanaksi ja leikkasin testikappaleet siitä:

 

y6P-S1IvgZhLm9aK0mnd_2ypJz55F0K2-8ObMEP7Z70=w872-h523-no

 

Isän rojuista löyty jostain rakennustyömaalta ylijäänyttä 10cm rosterisoiroa, niin siitä tein sitten valmiit levikkeet ja poppareilla kiinni. Tein levikkeistä symmetriset kiinnitysreikiä myöten, joten sama levike sopii joka nurkkaan. On sitten helppo tehdä varaosia jos ruttailee.

 

aAIUb2_YGbCgUvwjfv1OsanWAWF8BpDt6lj56lpiKwk=w872-h523-no

 

Kuvat on tosi sumeita kun kännykän kameran linssi on aivan naarmuilla, laitoin kyllä uuden eBaysta tuleen ku ei sitä oikeeta kameraa aina jaksa mukana raahata.

 

Levikkeiden alle loksuihin jäi siis hiomattomia kittauksia ym. kauhistuksia ja jätin jopa alkuperäiset kaaretkin alle, maalasin ne vain paukkupullolla mustaksi, siksi levikkeiden alta pilkistää mustaa. En halunnut alkaa hitsaileen takapään kotelorakennetta uudelleen. Auto jää kuitenkin sen verran korkeaksi ettei ne haittaa muuta kuin jonkun silmää. Rälläköidään sitten joskus ne pois jos tarvii. Reunapokkaushan noista puuttuu, mutta ei noihin itseään telo, kokeilin kyllä, tarvittaessa lisään semmoisen reunasuojakumin. Jos joskus tekee noi kiinteäksi, niin sitten täytyy tehdä normipellistä, jolloin helppo tehdä reunapokkaus ja hitsata kiinni.

Posted

Näyttääpäs tää peli aika raakalta kamppeelta  ;D m/ \m/

Posted

Näyttääpäs tää peli aika raakalta kamppeelta  ;D m/ \m/

Tietenkin, kun se oli mulla 15v. sitte. ;D ;D :W
  • 2 months later...
Posted

Hyvin vähän on täällä tapahtunut. Pyykkitelineet ja tallin viimeistely on vienyt aikaa touhuamiselta, mutta jotain pientä kuitenkin.

 

Jarruputki tuli vedettyä uusi edestä taakse ja polttoainelinjaa tuli aloiteltua. Bensapumpulle tuli rakenneltua roikotusteline, jotta sen sai oikealle korkeudelle tankkiin nähden ja suodattimet ennen ja jälkeen pumpun.

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/6OTbLw4EBPUyT_MxMkAO9xwivOtIry3dCIkjUxhLo_xzBnb2cuCsJId170hk3HfdZCa_9KKCfURsR6z5eukBgV1r74NYLrZPyVbGS5BAT6_L1QEdpKMaz776OlQ2KcJCK0o5yJTauMVM82FX4mUsF4vHdpAigL5W-H2C6RmqF7iJsWtSxZ33CKe7wIYh5PSbycZZjANkw68rY0RWCuoPRG2hafhe2up6kAKfSq1NvV8A6jEwsuiKBA1DJsJg1MwNi96KhtkZxDXt74PuSSqFnoJLXQP4p-ymTiXhFA8RrcYUl8uH9yneopfAUi5wzz8MyDukE2J853w-hR8pMjaihf2xCkaBLJ-w6oK7s8ta2wTW60eEzwcbtzvVFb04ER3cuxvhIQ6mM83uboA8sEKfxzVGt00vn6kCuHOFPyIFSTb-6W-610ov68IYLCeiiPSx_6d_Wfsk25ya0n9UmHacLaVnYrVxd3dKpkuY55Pr9ddFDCzCdmNIUnjdlCDSt4AxaGH2yGluLD7n_f9QvP6nz1SCE8T7BwTz11zBliQVnig=w1564-h938-no[/img]

 

Tuohon tankkiin on joku tehnyt keräinsäiliön keskelle tankin pohjaa, josta lähtee letkuliitin alas ja eteen ikäänkuin koukkuna. Siihen täytynee rakennella joku suoja nottei nappaa johki näreeseen kiinni.

  • 3 months later...
Posted

Kaasariin tuli vaihdettua uudet tiivisteet, kun koekäytössä pikkasen vuoti.

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/EZpY-skcRQoRHWO8W3jLxiQTV8LbnDJZGeIbPRMfoQ86QHV0zXLx4t18SfLXxcJzCdx9Jyv0pd4tFrBZS2x-Uac14qCIkHGa7C8d9s0zwnoO7gk5CAO5SCcBm2dL0iR9-yisDGoPxKp56moaxDZw-ogCXOwp6Ena_b9Iu9gqWjNgv-d5xne2z6qUIv4LuxsPn7bZHhQDpZ_mwHPpbIbSzMLpXnDjbxjT_tzYXnp0n3zCddaZRGKJctOPMNjvCUo0CpQ35HaqbdntajP3QcBIeKq5uD4-P7Ktzd_HKiZdAVNA3Ogo7_Sq66fhSXViesO30apLjWt-Jz4aHLLFPyFXXAb-3v7NjCohiKGA2q3gH2rAQpd10nLmu-HAZkhZW-qssjrSTkWq1IpOHlGod0qWc_eXMeAwXmxv818oqtekwratk30krgMTkkTm-gU8nafg3VOsVF-Gu5BPTn2XYtERzOmkeDh_21VuJscAog9BqrYUPrqdY1CFhGlFdVpJyRoaSVDHphL3K1GGmkTxhuiPMychfzixibXmQxhU4bVdUNI=w1534-h920-no[/img]

 

Ja sitten paikalleen

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/h4I48s_-7PHxs0ZWeGKHRfPfSTZLIG_izgLAETa8GuO4xC0_eFBq8Q__3uYvWf6GvW3BQ3xK39cymdRGoCVzddORSxYtRIBZiX8LWnTQO74TTdoHnGDDH5B7FqoOyzGWkoTYeRAD56QIBePWDy6L4wyRWCex7ZuljUsFFuLXv0gVEomx24noA4pbCQO1lWu9_FsY-BwEpCCJ3_AYeLYnbdjDHaUNQo0OCGtTraR6jHVFhrX6FI-1YekSzUdYXxZpM0dcqmuVl5Hd4r-DkMA1kSfq5BeqaT_7VJEuENuZBOnT8Dk68HebgtVdihjDaAJ9b_6KyUSnrUI0AOl-TFhQWzIY3BwHPq-VAPsvbjqGFCtyPIZ5s7igMgDZaUQDo2lT54mMLcWyOlPmPbmDtspzc_CU9T2qfczI6Xxk0GU8NbWyIjXvfD2o8NUDFX6yxhCr7cPlGhLx3s-wYmlnRjUv-JaAPuXtxkWC4biSS4NrB4-ZjXRcgm3EleYDgQ5ALJnIlCOra6X-COKMRR_M91mhrIWbYXtUTDr6QQCATCg85qY=w1534-h920-no[/img]

 

Pyörittelin koneeseen makitalla öljynpaineet ja sitten pyöritin konetta kammen päästä reilu kierroksen verran, kun on niin pitkään ollu sijoillaan. Öljynjäähdyttimen lähdöt tuli myös tässä vaiheessa tulpattua ja vesikierto on klemmareita ja syylärin tulpan asennusta vaille valmis. Loppuillasta pätkäsin bensaletkun sopivaan mittaan ja asensin kaasariin kiinni. Tajusin vasta nukkumaan mennessä, että siihenhän piti asentaa bensanpaineensäädin väliin  :o >:( .

  • 2 weeks later...
Posted

Tätäkin on päässyt viimeaikoina aika kivasti touhuaan. Bensalinja on yhtä supistusnippaa vaille valmis. Bensanpainemittari tarvii saada vielä säätimeen kiinni. Vesikierto on kytketty ja ylimääräiset holet tulpattu. Ohjaustehostimen letkun teetin vanhan jämistä Hiflexissä, hyvin sopi.

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/QmdAlZ6lzzCzDMqZ6QpkpjqibvmGRX_2dppodXvH2o8oup3kVu7Betj8UrlBLPLah811YlEO8N24BS4rrzkJ6k3Vas_O0BQ9OG5I6-IBadGCuHz5XowYtCnY_hnW6uBqE0E3o7oYnsnFGA4in7Si6y76nPpWpD_o8gn7kV24XSfD7nouqx4EWVUzXPtVrR4n86VRNaajjlR4GvSkiHl4SK-W7MGkBmDvnpqV8CPu3KNMCo1Wwnri8pxLDU3naqhJwieQzDbXpblTa9u39HFmt9oV_w-BfiChHarq-K-2_0lMZHaQzMOWlMEM-_pQPSykINFAJsAvUjrFQi6m3JjUSX4sfHy-xhupZZcySFK39w4qQpXMkyv-BqaOANT-W9MWJcEiFqEl9NCrlR3sauat24cnFwEFkG8BhEaQ92nK9g6zBRVgOgRiJPTks2I9c0CblUTvPXM338m4wVQtYqCgTW7kER0-oU0FVAOBrFXaY7HaXi8JNihefmWYMfNBO_GwPhI7cKEQGqsP9a7dnx_vrN2mpLtrGYz7gYDtcqWF5Kg=w1592-h955-no[/img]

 

Kaasuvaijerille tuli rakenneltua häthätää teline ja kaasukin aukeaa polkimesta. Kytkinpoljin ja -vaijeri tuli asennettua paikoilleen kuten myös seisontajarruvaijerin etummainen pätkä. Pyöränpultit tuli vaihdettua pidempiin, jotta sopii vähän lisää spaceria adapterin väliin. Noi ratavanteet kun on japsi ET:llä niin tarvii tuoda aika paljon ulommas että sopii pyöriin. Niitä vaihdellessa huomasinkin, että autossa oli eri kierteet pyöränpulteissa edessä ja takana  :o Edessä oli 7/16 unf ja takana M12x1,5. Nyt on joka nurkassa M12x1,5.

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/gh7myUjijBWF2J_twl4jgJrQmzSZ14bJca-NwlHT7Qv6PTeb5q5FCZHWG4e6Cm4WhmFkFjrUO4wNGWN57fT7vvfTG0QWVaP1AGjmNxb-pURUvwAapUXWNyJIZ4Ug-4AV9z41NPXa5vaY_RQuGYz0P4cIZ6ar4-GYlq6m12gquUXcRs9Gtqma6qLCp53t3SHlvF53l9T97fLQ7cT1_dDByYRn0F2DIfOhKDXcoeNWwJdeqsa6GvaAXDS9iNDcTf6rvWvzW0mga5gDUemw2aVMmkbKsyi66hUHxLowf8sbm_Iy8-92bNk5dQgbsenpLQ6Ykl1O0F7lUVjQgga7SessU3PlW9jy2-aqlXyc-2hBgZKh9-8MP2oamtT3YjiB6VpM78JukWpHVB6gYqTxN-M25ss_WiI_GMBc_ZYxJK4cWeWoNvt5APgk-YXP9ft4tr-MR_OyohPNRNXESqCwD6qIWdzOEW4pbq9hIfl4oGolmFRYclRs_WmUtMPGDPte-Jzxlh6jHK-qyMvsz4Q2aHvNi7YWUJqno5iXgpYikmdEEjc=w1592-h955-no[/img]

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/ZjjebypU1cvNZGl6FJXrrROhoD-UO7Ch3m0VP_eJGJeKFbnuTodzpP_wJIfNoKmN3CA7B3kW5Z8lfucATgTEfhuw_grDsy_GBzsKdujsdXPtegvonMVYGvDZKy0rTYfljPrR8mllPEAK1YwThKUxOryyl4FVXEpETR-0P7USdnwURzxlJYCDXxMnBvQ0Hhl9ktKS4LN0dadKzRnxeVh_HC2MLyVvkXrQhMAgfBDYh76XTbEIKv_aTBiX9E7vsCov2aHMtpN9j-RCYNlht_PnTcF0cZzVptNbLjnGjrpWpblly_V1I7FVQlaEQTlbgSPdb3epcBrBIg5H8zaKRymekgZrnBsDr2669GjgV4m7IsUobvJNSiRDtLW1SUQ-yz_pKrER9WPpz8tqxk7SrJN4xreN4yaNHD-5ygfr9gr3eXhJmLkRbK3-iw_A62RtZYlleE7sucCp4Ej7OYCukSRIYgjQC5aRbQTeoaF1bRI5lvuWyLD4GXW8DDrRu1KR9RgGWvOZLT7LJXhKislXCniC_R1bD5H48NuwGBero4yE_n8=w1592-h955-no[/img]

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/NEkLeTV-YMKiMk-I7KoWLYhB43MO4wk1KHgLdapiYh6x00OfYcgsThE_pd1FF5Ns3qhTANxRFdGmp3HCfaj2jGVxXccoN41bi0JM1U3ECnRtWVq6Al8LZucIqgbwOgmue5YQc4oxwa2axSy4MfbPlfbtYURM10Q8EM4VDQt8e2czIKBINifaYCXreWCMF5thUEAL2qlcgptcJ7GGsSk0cqJ3hdeKfp8cd4RAjqxYfAbRSQjMZxEsjey3zrZgLSu4xl-qc8GNVHmtdmfiNtCulH0v1IpLzKYOdOniSJZsrb3E243Gi-ms2RxZYQ4lJ_GC-rHesIyQ98mxWu5nqA4s6yQTgmg-RpQYCkdpfE9MUZuauRIStxemdnyg2f1zK9ff0233iQDr_vaYO-_Y-XSpHOMEMvD9quvlT6YPnV7gxK3MsTbEXYBhwd0WTXZEP7AgVP6X-BERD-XzD90gumvZBufrTZikNThiXr5Z2OFMDa4nv5raQn9AtsWv5y5Ly-9kkMczUnMHzFKZQcxKydvX3_5qp7kKF2P6VPbScdfocMA=w1592-h955-no[/img]

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/K-2az45CLMUUrr4roy-PHJfgAONFM79iuj5e4qxu8IBwUPnB9MsnP84CRmIKaSHOvCeDkfuY3OpgID1py_kZhBoxwT_y_Dymu79gx07Q5ncKLyhyVhgLWIstcTh1SviydQmaMJ2k2KgtT61q-EI5T_Qxfx1hjWYt31X2VisEG-qQkEWqXliNo_JT30c7dqoqdPHwPzC8SxTWPGaVfwPbuEYn1F_1zg6nyT0RHFiwC1ePt0MPHI0_S74KN44RKj7-BVmJ3vvtMp80Aot05xuNoDjq5WN_ydz3UCD-trI3ABrfMZ1RrUuBb4RxcRQWJ-U_TIb1IrV0bGQPKrxMVTeK6r4TigaL90PJmbZkk0pzCx5jm-22F6PJ8eQ9JYA3BDOEYOK7JkS5-uA9nd1EB2u7QdamkzXmrUT7dXQcNTvhvFsxr22w-qfOjD8l1cO9rUQQ7mf16f5IBf6qb696pVQVdXYnN-aSVTm5KOoIi5dS2T2wZqR-rgqrChHotqF11JmSRfzCxoEcd5aadk4Lr4anLEogHDuV9Iat2a7UndkQojM=w1592-h955-no[/img]

 

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/8EtWyGZXFA0Hi1DoqMtnS_laj0PA7xkdk0VLsBsUvpth4POJDoj3vx2urlW5XAp56NVkSUvdvWkIZb9_8wTCyeK4kGmc9vrLQyBzN1BI9JpRfDY9k23V8wTkpw2YrWJ3yFR-zn3qGBkHP1eyV7P83NBIGsiGUK63KYARG3orKa6gTGgREQ-YGy8I6p4aFY_cWZFCrrSXWW5idM-kRmEI5T8dGARmw8LqsqHf1VKy6IiNfx0SNDIZe01egtEAgpeYTpW-eDIEb2FZubh2LeKgIDZElZlyEn-lXkfJCI9mKKf4f9dFPlKvjtPxCgyNvwlZm_Oop_lrdsBLjhA5L5UMi9RqaVgjCQuIBhVpR-JdejJ4bPB7ETCqxjJMxNfZVGWoGixx45c0Woc0xnxKbiLIWYky4LUbCvm2wc1oVbhV9CLe7dSk6rBunZZ62dPks2PpT47Lajc2czDIzn8T3wqB5nNST_ovzZNIEJwUUZtN9yWbJPjT8quBbq3H49MD2PnRtwpjGPhae6c67GEqZ_sBvIxJWfnbBG6dX8oe0bMt_hA=w1592-h955-no[/img]

 

Sen verran oli sottaista puuhaa tuo spacerin teko, että pistin kiinasta tilaukseen (40€ 8kpl 10mm spacereita).

 

Myös sähköjä aloittelin senverran, että vedin akulta kaapelin kabiiniin suojakuoressa ja puolivalmiin johtosarjan releboksin ruuvasin kojetaulun alle kiinni.

 

Auton voisi periaatteessa startata kun vetäis vedet koneeseen, bensaa tankkiin, jakajan paikalleen ja sähköä sen verran että käyntiin lähtis.

  • 1 month later...
Posted

Sähkötyöt on aloitettu. Melko hidasta ja masentavaa, vaikka tuo Jegsin puolivalmiste helpottaakin sähköjen tekoa melkoisesti.

 

Sulake/releboxi löysi paikkansa kojetaulun alta:

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/QjhTKMwgLRI8E847QI43Gv_ETCGUqwr64SZ3wQlpO3wc9ztwty-OR2JGhiAVGErx9d3QlbccvzqJrakQqwtCMh35sOOZoufqUixtuiIVq6GhaLyXnGrbT9QEglFp7hfX-KY5zcydQjgHUROGxPML38C-2DdoPaEjjJd1DPJYWmBm027AduV2eF7utNzrDHiQQXgVGHtjvxwbOfarKQ1L3vkrxapVrCE955g5BnUfk5oj5oYis9HAZXlmalEgvh_JqId65sZdZ7iZ8hwE4fQb7aGNEhur_tYRLFkNqEIMIcQNyDH0SLCPEYDYsFRA1bPvtb-gL-o3ufsGTcDDWTnRL4XmcBPCQ_Unrc6tvBQBFiWkvY0YpvdVJk54wexojKDnXI3E730KgC-jTe6ZAwCgglcXNPAVINQdieRNJ3sVnr7guucZEI1iRZnH2feR-wD24iUFX2SNVHbzm8hoKdgej366PUiNEmEMny7VhdUqdTuDSVOAToE_XlCmOhFp9wSVT_UZhIMRFFbcsi5rs3ZLcJTdyJSbvbD4PJpXcGzWS5ueFkfDRIbwIXT1tsoPF-FmCthe=w1072-h643-no[/img]

 

Johtonippua. Siitä sitten vaan kytkemään.

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/8yUFUv_-3OaRgULVTyloRCCA0-7BrirIv4es9wVDrXcONCVFty89OXK7BbkNu-dwZdiIofoLRaaZ1xzhD_LsgwlI1AmY4Z8jyl0vwti2SZ65fW3PjNNU6B0_QsyRPTCypItr6phHtn6M9WMMQ3P68arT5vuEiWFipziCqmja62ZJDnvPadH8Utt5g9OFbZiClfuOqthlvg_P6bptprEdMp05Ze0GpxeYFQ6ACIBU35L71MSZmOuc0jVb7s0Gug2e5hDOWLtLcOlSkNC1nvLeNVphxmPGBRDkulPCpBMzVYWT4vtbJC6TzOiHCju1EeK7ukNwHpQAoiA67J9bWGeWaU8LLFMF5itTb7_3CwT2IGXzeEOZfA0HFoaFX076M3trfiJW832754-T_J9K-Mup0ViKzc1-q4YaJWurfLnxGckv4JQlUmOxvIEMh1IoVs0GXnHag2b3y69WkbFw4zwWsjDCMSXlC_vi8k-2L_xRBXSM40FKTByKzCXMomYtIbJRA9bTluT1ZuQAey9pXMM4QWVuRc79eil9o9wpgspT9I--zKlNKSMlA3JGlreun0Rl1Alu=w1072-h643-no[/img]

 

Ratti ja kojetaulu kävi sen verran paikoillaan, että pääsi mittareiden ja merkkivalojen paikkoja katselemaan. Käytän edellisen rakentelijan tekemää kojelautaa, joten täytyy käyttää vanhat reiät hyväksi ja jotenkin järkevästi laitella loput niiden kanssa fiksusti.

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/D2H0UYMeCvZ99vfkW81iu8GW1oI_MrlbZfpQWkd9Q0w3swAvDDxxaO6wtGLJAOV-R8Jl9j07LTDb6a_vuJ1fHHlUTRBuqtceT0o7xUoSDVdJ3x0QY1moh7RKOlfJQQM3LoMfi6_QMu5wsrF4KPbTj4O4z65H0vFXURSLU4-7eL-DSjadQHFsD7iC3vlzOhLMIwyPkA0Y9wKKe2ItIhojyqFfnJE-FvgrCoNARq3BUqHIylmV2WimM3JnElTZlsi7WHqmTIzcqw9O3zf2JBTbUeMf0riSlxAZ2nAT5b9ie8Ycz7Pqu_kIKjJbe0BYfyvT0qY0Xj_f_YrxY5NK6HbTsXeDSWRMpxDoLJVyBex1zwjHp9xjRBeP5hmnvdSGqqMaPjB8y2nVFES7sbD0zuJPSeqLvWZzbrbqnFYXeM_igFpoBeyhPgVz4U3vCYyNzSh4CIGLGTuiBPtkymbVO7_0zCRV2x-9hjCKmq76FvANjLNGYDO5loS8NxnR5EV9FcQKucsiSQ5bVIZq5KjsbNgcbFITPZ926u1lWOZzDrZnu90gU55qvCm6tZ2T2PLD881YaNuT=w1072-h643-no[/img]

 

Kukas muuten osaisi kertoa millaista signaalia tulee T-56:n nopeusanturilta? On turhan kalliita nuo elektroniset nopeusmittarit, ettei raaskisi paljon käyttää rahaa semmoiseen hömpötykseen. Miten nopeusanturilta tuleva pulssi eroaa virranjakajalta tulevan kierroslukutiedon kanssa? Voisinko käyttää nurkissa pyörivää kiekkamittaria lukemaan nopeusanturin signaalia ja siihen merkitä gps kanssa tietyt nopeudet ja sitten tulostaa oman mittaripohjan sille?

 

Tai löytyisikö joltain ihan GM:n omaa digitaalista nopeusmittaria erittäin edukkaasti? (tuoreemmat Camarot, Vanit??)

 

Jos ei muuta löydy edukkaasti niin laitan fillarin tms. mittarin.

  • 3 weeks later...
Posted

Noniin. Sähköt on kojetaululta eteenpäin kutakuinkin kohteissaan. Kun pääsee toimivuuden testaamaan, niin sitten niputan johtosatsit vielä nätisti paikoilleen.

 

Umpiot tuli uusittua kun oli vähän heikossa hapessa  ;D Oli joltain vähän spraypurkki karannu käsistä. Onneksi vielä nykyään jokin on halpaa. Uudet umpiot 11,90€/kpl Motonetistä  m/

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/r5Vg7cG-jg0VbV4xuys_S3dFEKivB9ez0VaNkNeQTm1C761roH0Fm6YKINHfwDSbaRKU546KAQRbDgSk2vrvzvvRjox06mhPzpfSstglQH8jzV9RUG2V94OmPBX0dA8QcRWEby0D-lKHN5tu_pKoWPQPDz8p401LOeUSRmaxxu7WQqqjFZBb9yFarwRrQHI__DSv7FFy7a_S-aj8AoNfM0HncOWuJ2g_XhVKlN8yy-X7RQUP1k8Co9yJ8S8gVUrd2YCpUzkBf48GPiA1eZzNEESsnUUT1ugVenGlBp5YKy6tQzJvJIipgydXAfmodawsjmwfEW-p5UbpgfLExFj7-crAqK2XYlSyupNtmQ3QernkapZ0b4KSwQe_cJh4LXDnEEmwjY7bKBEcS6Zc3t-YJNfQEvaHQJ36-UfvHcESEVDcdrkVHb0Sn7XQh3oKdX11E8PaRJ1ToHcLLI5xVVyYBaxxyIVsx3KvoeqTsnCtrus5fslUJTQJ5pkirrdIhnX0jyym2BWdOMar55oiV1_Xkr8ifRfOWyMVo1hBb8wGTCehzbhDeANmEpkHHLIpsdzr9Kg8=w1519-h911-no[/img]

 

Kohteessa. Noi mustat lampunkehykset sprayaan vielä keltaiseksi, kun ei istu omaan silmään.

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/ZKrvUJMkFSAo7BantUpBfOl8eybK6pWhR-ud3RKS8kIE0LUJtS8mwZClDU3JZEpgXB150WUi41MhHi1c2WJllH--QZufLWcfEqoAn5kzKzKjy-BoKAcppB8sz8aH3_Bu9nTITG00WRX_ZVMv-e-Cjt5JQZGUU02SUEGX2p4vX1lZj_gJbd7W7_j-M70at2rAMmnIusVknkRjMOKX7pDrOY3QwtOo4aswWF5UPmf0eP4qOWOD7EpIj8xUP6aUScEZrY6c15efo-4h8FOYJGR4M2MqQ7Pow_w2pRv2Mw4WdnpgbgF74qwBttqEW4UCx9DwygpR1EzERCxOgu5m0ihihRmb6AnRVxzyq2Oh2jDqQyTB9lZcGCqAInwCw65isKmAU0NNWptdWOJDru7CVbcCORJ8l_NVa8_ulAVHnG7IX4Mnws5QsVdm1Ox7INiK9fQvhBJYaKts3lSC5ij0XIEn92q27JG258HcfZEVeiSkdR3dX8XewRfzmwFH_0LPAQ6HrA_XHP8pIu9-OaStvPRiCuHqKVoCpd3RKYb-uURhDtlOavF3f8qr_IkWEx_1qMT6xg6z=w1519-h911-no[/img]

 

Kojetaulu alkaa myös olemaan kytketty

height=360 width=640https://lh3.googleusercontent.com/NxWWeKF2hAVHziUM_eeQJzuuYDAzOUDJDACjszwMDcHV_4wjLSh0UhROn75KbnF3V4F-VUMiw3Pzk4hWZY33vyu2s0hklxOzARz9rbf9OM-ETTnhAoe51DAqjk6-Tnc8IJI8vltka6Z-gaGrXUXSS1PaGBIwSrBWte7I-PxNS2otzKGHJeSb6tvYxmQEwcF3uTi3XWit5ePsf-BUuXQ2wYJqVfrIUgIuOyNg6AsqojUYrBxXFQaM8l6Ej8awmq-3lQ7yOJH343SGbuCYwf4DjSzRr0VsUxFRRJ3gIm2qDT0_OL8P5PaiiDMdZbInKV7qKYODXdgFgbjBxgjwtpFzJ8M2Z71ehh82aFechlW0xqe6hbAJf3wt3fcYqI4Kzc2GupH40UCK4MIrnWKG83iakkOIxVVKeqAxJpDAoDrAbdrogHKPE9auWtiVxm0kq0eepF3z1qEQMNGWhqzyGuKErt8jb0fROK3US7o5yqusDcYuavk9N_005B15oZ3z-swxLPe35NeBvW-euS1yw7E7PlFek0wP4mBXcWIvW-x62rH_9EQ3RtkpfTelzCqf0UFnUpS9=w1519-h911-no[/img]

 

Mulla oli vahva tavoite päästä tänä talvena vielä jääradalle tuuppaan, mutta toi talvi otti ja loppui kesken. Saas nähä tuleeko enään kelejä..  :o

Posted

Noniin!

 

Eilen n.02.00 saatiin koneet tulille!

 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...