Jump to content

T/A 79


markoyt

Recommended Posts

Vasaran malli....normi 10e  "harjavasaraan" hitsattu latanpala oikeaan kulmaan...ei ota oven pohjaan kun naputtaa kanttia joka on ylikulmassa ja muutenkin hyvä kun on leveyttä n 4cm taipuu nätimmin.nyt on molemmat ovet valmiit vielä pellille hionta ja pohjamaalaus....kantatun reunan saumaan akryyli massa ympäri.....eli tuubista pellille "nauha" ja kastaa pensselin tinnerissä ja vetää yli sauman nii ompa kuin intiaanien jäljiltä aikanaan oli  :)

vasaraa.JPG.a09f51f09ef34cbdac5869e42a6fdbb5.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

No niin saranat puhallettu,puslattu ja tapitettu.....näillä voi alkaa sovitteleen ovia.jos joku purkaa noita ja miettii miten saa jousen pois/takas niin hyvä keino on "puristaa" jousi kasaan 3-4 nippusiteellä....sitte kun laittaa takas niin mattopuukolla nipparit poikki ja jousi losahtaa paikoilleeen....hyvälaatusia saa olla nippusiteet ::)

saaranat.JPG.bc3910255c91120931ef36e68f0cdb5f.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

No niin keulapään osat alakas olleen valmiita...uudet ylä/alapallot,kaikki puslat,pohjauskumet jne....ensin purku sitte puhallus sitten kasaus ja lopuksi maalaus.....seuraavana työn alle otettu jo moottori....

012.JPG.a5bf945ce68879db3d1a9aa8468ce5f3.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Aika iso ero kanavien koossa E ja 4a kansien kesken....imusarja tulee edelin 7111 jossa porttausvara riittänee näille...myös Keith Blackin korkea puristeisemmat männät tilattu,hi flow öljypumppu,hd vesipumppu,bensapumppu,kaikki laakerit tiivisteet jne....näitä kansia/kanavia työstän nyt....venttiilithän on pako n 3mm isommat ja imu noin 1,5mm isommat ku vakiot ja pronssiohjurit...

liiterinovet.JPG.e6f675779df444d78cf7320e35682178.JPG

Link to comment
Share on other sites

Tässä on nyt tämä vähän ajettu kone josta oli puristuspaine laput ja pelas tosi hyvin.....piti fixata päältäpäin ja perushuolto/osien vaihto tehdä.tähän on nyt tultu  :W ..varmaan tuttu tilanne monelle harrastajalle.Lohko lähtee puhallukseen /maalaukseen eka ja ku männät saadaan niin heti koneistamolle ja poraus eka ylikokoon...ym.Kyseessähän on siis tuo Oldsin 403 pikkulohko....

mousa.JPG.241c79e02c30f984e5b6cf27b92d6eb7.JPG

Link to comment
Share on other sites

Laitetaan nyt tännekin kyssäriä jos joku tietää mistä löytäs tohon oldsin alakertaan n.13mm-14mm pidemmät studit-ja mutterit ja niille momentit..ARP ei tunne moisia us partsin mukaan...girdleä varten tarvis nuo pidemmät pinnapultit...ja mutut

Link to comment
Share on other sites

Laitetaan nyt tännekin kyssäriä jos joku tietää mistä löytäs tohon oldsin alakertaan n.13mm-14mm pidemmät studit-ja mutterit ja niille momentit..ARP ei tunne moisia us partsin mukaan...girdleä varten tarvis nuo pidemmät pinnapultit...ja mutut

Arpilla on mittataulukot, kato sieltä sopivat, myyvät bulkkina, ei sarjoina, tilaat sitten numeron perusteella.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Nyt ois palikat valmiina....girdle ja pukit koneistettu....kansien taso-ja pakopinnat ajettu nyt lohko linjahoonaukseen....sitte puhallan ja pohjamaalaan lohkon ennen porautusta....porauksen jälkeen pintamaali lohkoon ja kasaus.

Link to comment
Share on other sites

Nyt ois palikat valmiina....girdle ja pukit koneistettu....kansien taso-ja pakopinnat ajettu nyt lohko linjahoonaukseen....sitte puhallan ja pohjamaalaan lohkon ennen porautusta....porauksen jälkeen pintamaali lohkoon ja kasaus.

Soodallako meinaa puhaltaa?

Link to comment
Share on other sites

Kasaan öljypohjan,kannet,venakopat ym hilut väliaikaisesti paikalleen ja puhallan hiekalla lohkon ja kannet päältäpäin....sitten pohjamaali ennen porausta ettei ruostu pesussa.ton jälkeen paikkaan pohjamaalin jos irtoo pesussa...sitten pintamaali lohkoon.Venakopat ja öljypohja puhalletaan soodalla tai hiotaan käsin pellille ettei veny...pumput ym tulee uudet kaikki nii noi voi kans kasata suojaksi puhallukseen.....kansiin kasataan venat,jouset jne puhalluksen jälkeen myös.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mosa nyt työn alla oulun moottorikoneistamolla.....Stressilevyt momenttiin vedettynä paikallaan ja girde ja pukit momentissa linjahoonausta varten...molyrenkaiden hoonauskarkeutta selvitelty ja päädyttiin GRIT 400:aan. lohko puhallettu ja maalattu....laitan kuvia porauksen jälkeen

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kone nyt stressiporattu/hoonattu,linjat hoonattu,veivit asennettu,kampuran kaulat kiillotettu jne....osat maalailtu kasaus aloitetu....lohko GM Corporation Blue...

GM_corporation_blue.JPG.3b91a6918a18c258238bd1e1b8cd2aa6.JPG

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Aika paljon pintaruostetta peltien ja palkkien välissä.Purin ja hiekkapuhalsin koko perän,vaihdoin sisemmän -ja ulomman takahiekkapellin.Kaikki pellit ja kori maalattu sinkkipolypastalla puhalluksen jälkeen.Pinnat vedetty 2k puolikiiltävä mustalla....siis palkit ja kotelot pintamaalattu myös sisäpuolelta ennen kotelo suojausta...

 

 

Oliko tässä muuten siis tuo alimmainen irtopelti ihan kaupan tavaraa? Toi on just se pelti mitä tuolla koriosastolla huhuilin.Ei tuo koko takapaneeli ole paskana mulla vaan just tuo mikä on irto-osana ennen asennusta. Vai väkästelitkö ite ton suorasta pellistä?

Link to comment
Share on other sites

En löytäny kumpaakaan kaupan hyllyltä.Kävi munkki ja sain lähes virheettömän sisemmän-ja ulomman hiekkapellin purkuautosta....tostakin jo muutama vuosi...miten lie nykyään.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...