Jump to content

3gen-Camaroa ostamassa, mitä huomioitavaa?

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näinkö on?

Minulla ei ainakaan lukenut -91 trans amin otteessa mitään vähäpäästöisyydestä eikä kateista.

Trafi ei oo enää muutamaan vuoteen laittanut vähäpäästöisyydestä mainintaa rek.otteisiin. Se ei siltikään tarkoita, että auto ei olisi vähäpäästöinen. Ja -91 auto on automaattisesti vähäpäästöinen.

Samaa mieltä, 5.0tpi manuaalilla tai sit 5.7tpi automaatti. Noilla maisema vaihtuu, on järeimmät palikat alustassa&voimansiirrossa yms.

Rokzetän auto tekee tähän poikkeuksen, vaikka onkin 5.0tpi automaatti.

• Replies 181
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• somnamnaa

23

• Z-mo

22

• Fenix

20

• Johnny

18

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Onko aen omtava camaro? Nettiautossa ihan ok siisti 5tpi +man..sininen väriltään eikä paljon veivattu.. Ei oma eikä tutun mutta olis aika budjetti. Toinen on rokzetän camaro mutta sit joutuu kaivaa vähän taskun pohjalta lisää rahaa

http://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/3076879 Tuossahan se. Aika jees, eikä ruosteesta tarvi välittää jos tuo "ajettu ainoastaan kesäisin" pitää edes vähän paikkaansa.

Ralli malli, kovalla katolla ja kovalla askilla. Ajajan auto.  m/

Kirjoitettu

Coupe (ei t-top) manuaali askilla. taitaa olla kevyin 8 koneinen f-body ja jäykkäkorinen.

Juuri mun makuun. Tosin t-top koria voi vahvistaa ja heivata ilmastoinnin mäkeen, jos on oikein pahat mielessä. Manuaalissa myös vähemmän tohohävikkiä eikö? Ja huoltaminen halvahkoa (kytkinlevyt) vs. rikottu automatic ja noviisikin tekee sen homman itse. Huomasiko kukaan onko 15 vai 16" vanteet?

WS-6 alusta eli paksummat kallistuksen vakaajat.

Kirjoitettu

Coupe (ei t-top) manuaali askilla. taitaa olla kevyin 8 koneinen f-body ja jäykkäkorinen.

Juuri mun makuun. Tosin t-top koria voi vahvistaa ja heivata ilmastoinnin mäkeen, jos on oikein pahat mielessä. Manuaalissa myös vähemmän tohohävikkiä eikö? Ja huoltaminen halvahkoa (kytkinlevyt) vs. rikottu automatic ja noviisikin tekee sen homman itse. Huomasiko kukaan onko 15 vai 16" vanteet?

No eipä nii hirvee kalliita noi vakaajaan tangot oo.. Käytettynä ostin ni 36mm eteen ja taane 24mm. Satasen kappale oli hintaa..

Kirjoitettu

Formula on kevein, tosin tuo sininenhän on Formula ja tuossa ei ole ilmastointia. Jos automaattiin vaan vaihtaa öljyt säännölliseti, niin se on pian lujempi kuin manuaali, eikä se manuaalinkaan korjaaminen ilmaista ole, enempi makuasia, kummasta tykkää. WS-6 alustaakin taitaa olla kolmea erilaista. 36/24 vakaajat on paksuimmat(ja harvinaisimmat)
Kirjoitettu

Tosta ws6 kommentistani; lähinnä tulkkasin mitä se tarkoittaa asiaan peryhtymättömälle.

Kirjoitettu

. Manuaalissa myös vähemmän tohohävikkiä eikö? Ja huoltaminen halvahkoa (kytkinlevyt) vs. rikottu automatic ja noviisikin tekee sen homman itse.

Manuaalin huoltaminen on tietenkin halvempaa verrattuna hajonneen automaatin korjuuseen. Samoin voimme todeta että polttoaineen lisääminen kasikoneen tankkiin on halvempaa kuin suohon uponneen kuutoskoneen korjaaminen.  ;D

Totta puhuakseni, aika vähällä saa noi orkkis 5 vaihteiset manuaalilootat hajalle, se siitä halpuudesta

Kirjoitettu

Kiitti vastauksista tähän mennessä!

Sen ymmärrän kyllä ettei 20-vuotias auto ole uusi ja jotain räpeltämistä tulee kumminkin, mutta eikös se ole harrasteautoilun ideakin?  :D Tosiaan, tollasia tsekkaamisen arvoisia kohteita kaipasinkin ettei tule ihan pommia hankittua. Kyllä tietysti maalaisjärjellä (ja muutamalla huonommalla aiemmalla autokaupalla) osaa katsoo autoa.

Ostopäätös on ajankohtainen kun lumet sulaa ja ajokelit on käsillä. Kartoittelen vasta tilannetta. Ehkä nostan budjettiakin hieman, mutta 6000e opiskelijana on aika paljon. Katsotaan... :)

Jotenkin olen tuohon Camaroon mieltynyt, että Firebirdiä pitää hiukan aikaa makustella... TH700-laatikosta ei mulla ole huonoja kokemuksia, pickupilla mittarissa yli 400 000 joista 150 000 omaa ajoa... Kyllä ne kestää kun pitää niitä hyvin...

Kirjoitettu

Trafi ei oo enää muutamaan vuoteen laittanut vähäpäästöisyydestä mainintaa rek.otteisiin. Se ei siltikään tarkoita, että auto ei olisi vähäpäästöinen. Ja -91 auto on automaattisesti vähäpäästöinen.

Auto oli tuotu suomeen muistaakseni vuonna -92 eikä noissa vanhoissakaan otteissa mitä autosta löytyi ollut mitään mainintaa katista eikä vähäpäästöisyydestä, vaikka autosta löytyi kyllä ne alkuperäiset tuplakatit.

Kirjoitettu

Auto oli tuotu suomeen muistaakseni vuonna -92 eikä noissa vanhoissakaan otteissa mitä autosta löytyi ollut mitään mainintaa katista eikä vähäpäästöisyydestä, vaikka autosta löytyi kyllä ne alkuperäiset tuplakatit.

Juu, eikä sielä lue mitään vilkuista ja valoistakaan, ja silti niitä vaaditaan katastuksessa  ???

Kirjoitettu

Camaro Iroc-Z on pikkasen kevyempi mitä Formula samoilla varusteilla. Tosin ero on niin pieni, ettei käytännössä vaikutusta mihinkään.

Jotenkin olen tuohon Camaroon mieltynyt, että Firebirdiä pitää hiukan aikaa makustella...

Kyllähän Camaro se miehekkäämpi vaihtoehto on, siitä ei kannata livetä...  m/

Kirjoitettu

Camaro Iroc-Z on pikkasen kevyempi mitä Formula samoilla varusteilla. Tosin ero on niin pieni, ettei käytännössä vaikutusta mihinkään.

Kyllähän Camaro se miehekkäämpi vaihtoehto on, siitä ei kannata livetä...  m/

kyllähän sitä Camarollakin ajelis jos ei mieleistä Firebirdiä löytys

Kirjoitettu

Juu, eikä sielä lue mitään vilkuista ja valoistakaan, ja silti niitä vaaditaan katastuksessa  ???

Kommentoinkin tuota kun aiemmin oli mainintaa että se vähäpäästöisyys lukee automaattisesti otteessa.

Valoista kai kukaan ei ole väittänyt löytyvän mainintaa kaikista uudemmista autoista?  ;)

Mistäs päivämäärästä lähtien autot ovat automaattisesti vähäpäästöisiä?

Kirjoitettu

Mistäs päivämäärästä lähtien autot ovat automaattisesti vähäpäästöisiä?

Pakokaasupäästöjen selvitysvelvoite koskee henkilöautoa, joka on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.7.1987 tai sen jälkeen.

Henkilöauton tulee olla vähäpäästöinen jos se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.1992 tai sen jälkeen.

Auto tulee merkitä rekisteriin vähäpäästöisenä jos auto on hyväksytty sellaisen säännöksen mukaan, joka täyttää vähäpäästöisen auton vaatimukset. Merkintä vähäpäästöisyydestä koskee autoa, joka on otettu käyttöön 1.12.1988 tai sen jälkeen. Vähäpäästöinen auto tunnustettiin ensimmäisen kerran asetuksessa 1988/912.

Kirjoitettu

Pakokaasupäästöjen selvitysvelvoite koskee henkilöautoa, joka on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.7.1987 tai sen jälkeen.

Henkilöauton tulee olla vähäpäästöinen jos se on otettu ensimmäisen kerran käyttöön 1.1.1992 tai sen jälkeen.

Auto tulee merkitä rekisteriin vähäpäästöisenä jos auto on hyväksytty sellaisen säännöksen mukaan, joka täyttää vähäpäästöisen auton vaatimukset. Merkintä vähäpäästöisyydestä koskee autoa, joka on otettu käyttöön 1.12.1988 tai sen jälkeen. Vähäpäästöinen auto tunnustettiin ensimmäisen kerran asetuksessa 1988/912.

Tarkoittaako tämä nyt siis sitä että -91 on automaattisesti vähäpäästöinen?

Kirjoitettu

Tarkoittaako tämä nyt siis sitä että -91 on automaattisesti vähäpäästöinen?

Kirjoitettu

-91 Firebird oli vähäpäästöinen ja oli merkattu rek.otteeseen,

nykyään ote on niin "vajavainen" mutta kyllä se on järjestelmässä

Kirjoitettu

http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/3841577

Nettiauton valikoimasta tämmöinen osui silmään.

Olisiko Lambda, katti tai Iac (tyhjänäyntiventtiili) vika...who knows ilmoituksen perusteella.

n. 250e. kaikki osat yhteenä, jos niin ei vie edes myyjää konkurssiin ja peli menisi kaupaksi huomatavasti helpommin, jos itse korjaisi em. osat ja katsastais .mikäli vika löytyisi.

Tosin viime syksynä oli helmi yksilöitä myynnisä esim, täälläkin mut omassa hinta categoriassa. "Uniikkeja" taviksiin nähden.

Mutta eihän sitä ikinä tiedä mitä löytyy ja siksi en suosittelle välttämättä asiaan perehtymättömälle juuri tämän yksilön heräteostamista ominpäin.

Sitten taas toisaalta, jos haluaa valikoimaa kasvattaa, niin ainahan löytyy uudempaa 4. koppasta tuontiautoina eduillisestikin välillä ja sisarmalleja firebird- corvette.

koska topicin idea oli tyyppiviat, niiin mainittakoon äärimmäisen ahdas konehuone jos ilmastointi ja vakio pakosarjat. Pelkästään sytytys tulpien vaihtoon saa varata oman aikansa ja riittävästi bissee.

Mutta äärimmäisen hauskoja pelejä. itse kävin koeajamassa supraa, celicaa, mx3- 5- ja rx 7 mazdaa 9v sitten . mut kun sain ensi tyypit formulasta niin ei paluuta enään ollut.

Jos jotakin muuta yhtä kivaa haluaa löytää, niin on tuplattava sun budjetti.

Kirjoitettu

Itse kyllä unohtaisin vähäpäästöiset vuosimallit.

perustele..
Kirjoitettu

Eipä taida olla tarvista. Kyllä sen jokainen tietää miten ranttuja vehkeitä nuo vähäpäästöiset ovat. Autot joita yleensä rakennellaan oman maun mukaan viritellään yms.

asiantunteva kommentti.. Noi munkin laitteet ollut ihan vakio laitteita niinkuin tää uusikin.. Mites sit 4geni ynnä muut.. Ei mitään väliä vähäpäästösyydellä jos auto on hyvä/ehjä.. Toisaalta mulle on sama mitä kukin ostaa mutta ei kannata sekottaa "uutta harrastajaa" omilla päähän pinttymillä
Kirjoitettu

Oliko ostajalla tarkoitus viritellä? Ei mun mielestä. Valmis auto ajoon taisi olla teema.

Kirjoitettu

Eiköhän sen vähäpäästöisenkin saa yli 400hp ja päästöjen puolesta läpi jos kaikki kunnossa, eikä laitettu härskejä nokka-akseleita jne. Joissakin malleissa 2 katalysaattoria muuten yhden sijaan, joten ahistaapi vähemmän m/

Kirjoitettu

eikös nuo kaikki jutut ole huomioitavia asioita ostaessa kuitenkin.

kovin usein on kuitenki sama juttu, neuvoa kysytään ja niitä annetaan, mut kuitenki ollaan hankkimassa se halvin  :D

semmoset neuvot siis lienee olellisimpia mitä ottaa huomioon kun auto on edullinen... mitkä on ongelmallisia kohtia ajanmittaa?

onhan siinä yks asia millä vois ennakoida hankaluuksia jos etsisi ei-vähäpäästösen, mut eipähän se ajoa haittaa jos vaan tahtoo fiilistelemään  :)

oma neuvo olis semmonen ekaa äfbodia miettivälle, että tekis vähä jotai "ostoslistaa" ensin etät mitä ominaisuuksia haluis autossa olevan, sit porukka vois neuvoo mitkä kannattaa lisätä tai unohtaa

jatkakaa tästä tai lytätkää kommentti, valinta on seuraavalla  :D

Kirjoitettu

tiukan butjetin autossa kattosin et perä,laatikko,kone ja korin kunto.noita on kallista alkaa laittaan ens alkuun.

huollot äkkiä unohtuu kun jotkut yksilöt vaihtaa omistaa 25 kertaa kesässä.

hoidetusta pelistä löytyy yleensä huoltohistoriaa,jos mitään ei ole-> antasin olla.

jos hyvä tbi sattuu kohdalle,siit voi olla enemmän cruisailu iloa kun hätäpäissään ostetusta tpi:stä.ainoana motiivina et se on

tehokkaampi ja helppo jatkovirittää.

Kirjoitettu

Totta...huoltohistoriaa tai kuitteja ja montako aiempaa omistajaa. Tee se itse miehenä säästän kuitit. Kerran törmäsin sipoossa myytävään punaiseen tran am:iin jossa oli myyjän puheiden mukaan tehty KAIKKI samat viritykset kuin v8 lehden camaro projektissa.

paikan päällä ihmettelin...missä pelti sarjat ja edelin isommmat runnerit. Myyjä sanoi et runnerit ei hyödytä yhtään ja peltisatsit pitää ikävää meteliä. Alu kannet oli kyllä vaihdettu.

Tästä on aikaa jo varmaan 6 vuotta. Mutta meni luottamus. Älkää siis olko sinisilmäisiä autokaupoissa.

Esim. 250tkm ajettu voi olla täysin loistava peli. Korjatkaa jos olen väärässä, mutta talviseisotus kovettaa venttiilin varren kumeja karstottaa hieman konetta ja venttiilin seetit voivat "vuotaa" aavistuksen  ja kone pölläyttää kuten sanottu (korjattavissa tee se itsemieheltä kunhan mieluiten olisi kuitenkin katsastuksesta mennyt läpi).

En pelästyisi paljon ajettuja myynnissä olevia yksilöitä, jos kaikki pelaa ja hinta ei sieltä kalleimmasta päästä.

Ja sit tosiaan ruosteeton (pikku täpliä lukuunottamatta) ja kolaroimaton kori.

vaihteiston tulee olla kunnossa ja lasit.

Joskushan sitä pientä anturi remppaa tulee jne. mut niiden korjailu on mielestäni osa harrastusta, eikä mitenkään super kallista edes duunarille kuten mä.

Ainoastaan niiden paikantaminen voi joskus keljuttaa kun 3gen ruisku tekniikassa paljon letkuja, sähköjä ja tietsikka ohjatuissa 3gen vehkeissä 1 pikku vuoto tai anturi vika voi antaa ymmärtää, et vika olikin jossain muualla.

Kuppimallisissa firebirdien takaspoilereissa voi oll kuplimista ja maalin hilseilyä (maalauttaminen ei kallista loppujen lopuksi).

Näitä löytyy sekä 15 että 16 tuumaisilla vanteilla, 1 yhdellä ja 2:lla katalysaattolilla, joista 2 antaa kait sen 5-10 lisää tehoo ja kait se myös vaikuttaa positiivisemmin päästöihin.

Joissakin takanat rumpujarrut koneesta ja vuosimallista rippuen ja pikku v6:ssa ei kait lukko perää ja kesyistä kaseistakaan en ole varma.

Omaa ostoa en ole katunut päivääkään vaikka se vanha 70 1/2 camaro - stingray vette ja ram air 2 gen firebird alitajunnassa kummittelee.

Trans am  lookki (levikkeet, maski) on kyllä ollut mielessä. Formuloiden helmat ovat alttiita eturenkaiden antamalla hiekkapuhallukselle ilman roiskeläppiä, mutta madalletaan nyt tänä kesänä ja päätetään sitten.

Ainoa miinus puoli on lyhyt kesä ja + puolet on et voimaa ja asennetta "pikkurahalla" ja eiks nämä ole jo hinta kuopassa....eli hyvin pidetyn hinnat on ja pysyy...toisin kuin tavis pelien.

Rockzetän linkaama camaro vaikuttaa kyl aika sexyltä http://kuvablogi.com/diaesitys/20894/1/.

Ja kuvassa nätti http://www.nettiauto.com/chevrolet/camaro/3650009, muuta en siitä tiedä kuin että madallettu kuulemma.

Myös rapakon takaa saa halvalla , mutta tarttis suhteita jotta uskaltaisi ostaa.

(ps. muokkasin viestiä (pidensin jälkikäteen, ku oli wow raidi kesken).

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...