Woodpecker Posted August 22, 2012 Author Share Posted August 22, 2012 ps. Ellemme puhu isommista pumpuista Meinasin moniurahihnalla pyörittää tuollaista ylennys vaihteellista ropellia. Miksikä näitä kutsutaan, ei roots eikä ruuvi vaan ___? Tuolla olisi myynnissä A&A Vortech remmiahdinsarja täydellisenä. Ollut LS7 koneisessa Corvettessa. Voi mennä vähän sovitteluksi Kattoo nyt, jos vaikka talven aikana löytyisi joku ihan plug & pray-sarja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 22, 2012 Share Posted August 22, 2012 Tuolla olisi myynnissä A&A Vortech remmiahdinsarja täydellisenä. Ollut LS7 koneisessa Corvettessa. Voi mennä vähän sovitteluksi Kattoo nyt, jos vaikka talven aikana löytyisi joku ihan plug & pray-sarja Oiski myy: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=61730.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Oiski myy: http://forum.f-bodyfinland.com/Yabbse/index.php?topic=61730.0 Jep! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Oiski hyvä setti. Pitäisi ostaa kokoauto, ei vaan mahu talliin Meni huominen dynoreissu reisille: Takavanteessa alkava halkeama. Menee renkaat vaihtoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Kylla Oiski oli kasittaakseni valmis myymaan myos pelkan ahtimen kaikkine hilppeineen, joten ei muuta kuin kaupoille vaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Rengas sarja löytyi 60km etäisyydeltä. Kiitokset Jämsään Kylla Oiski oli kasittaakseni valmis myymaan myos pelkan ahtimen kaikkine hilppeineen, joten ei muuta kuin kaupoille vaan. Huomenna penkitys niin näkee montako konia on jäljellä. Talvi aikaa katella mitä tekee Onko kellään mitään käryä noista pakokaasu_ahdinsarjoista? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 Onko kellään mitään käryä noista pakokaasu_ahdinsarjoista? Millasia teholukemia pitäis koneesta löytyä? Sitä vaan meinaan, että kyllä voimaa saa pihalle ilman ahtamistakin... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 24, 2012 Author Share Posted August 24, 2012 Millasia teholukemia pitäis koneesta löytyä? Sitä vaan meinaan, että kyllä voimaa saa pihalle ilman ahtamistakin... No ohi pääsee nyttenkin mutta sata heppaa saisi olla lisää. Vaparin virittely olisi kyllä mieluisaa, pysyisi vääntökin(ehkä) kurissa. Taitaa vaan olla ahtaminen kustannustehokkain viritys. Ajatuksena kuitenkin ajaa tuolla rempatulla vakiolaatikolla, ehkä vakioturbiinilla ja vähemmän ehkä vakio perävälityksellä. En vaan tiedä mitä osia muuan Koskinen on laittanut laatikkoon. Oletuksena että kestää sen 550Nm? Ainakin hetken??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 24, 2012 Share Posted August 24, 2012 No ohi pääsee nyttenkin mutta sata heppaa saisi olla lisää. Vaparin virittely olisi kyllä mieluisaa, pysyisi vääntökin(ehkä) kurissa. Taitaa vaan olla ahtaminen kustannustehokkain viritys. Ajatuksena kuitenkin ajaa tuolla rempatulla vakiolaatikolla, ehkä vakioturbiinilla ja vähemmän ehkä vakio perävälityksellä. En vaan tiedä mitä osia muuan Koskinen on laittanut laatikkoon. Oletuksena että kestää sen 550Nm? Ainakin hetken??? +100 heppaan pitäis riittää pitkät peltisarjat, LS6 imusarja, hierotut kannet ja nokka. Ja softan säätö. Väittäsin että tulee halvemmaksi mitä ahdin, tuppaa olee LS-ahtimet vähän hinnakkaita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Inertia dynossa käyty Jyväskylässä 308hv/5060rpm 472Nm/3780rpm Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 Inertia dynossa käyty Jyväskylässä 308hv/5060rpm 472Nm/3780rpm takapyörä vai laskennallinen koneteho ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/CRU-46.jpg Laskennallinen koneteho mulla. Jos LT-1 vakio antaa sen 275hv samassa penkissä niin eikös mun LS-1 ole ihan OK? Nuo numerot on tois_arvoisia, penkki on säätötyökalu Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 25, 2012 Share Posted August 25, 2012 eikös mun LS-1 ole ihan OK? hiukan on alakanttiin,mutta dynojen tulokset on erilaisia mikähän oli pykälä,kun nopeus on ollu vaan 172 kmh yleensä 200+ mennään rullilla automaatilla,2.73 perällä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 25, 2012 Author Share Posted August 25, 2012 Jotain on vissiin hukassa? http://i84.photobucket.com/albums/k21/ImportTuning06/Autotapahtumat/MoTest%20Vrcf/IMG_2302.jpg Numeroista en niin välitä, mutta ollaako kartalla jos samssa penkissä: -LT-1 camaro 275hv -LS-1 camaro 308hv -440 magnum 316hv Nuo lukemat järkeen käypiä paitsi moparin isolohkosta saa sopivilla säädöillä varmasti enemmän voimaa Olkoon sitten pyöreitä tehoja tai vaikka kantikkaita Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Jotain on vissiin hukassa? Numeroista en niin välitä, mutta ollaako kartalla jos samssa penkissä: -LT-1 camaro 275hv -LS-1 camaro 308hv -440 magnum 316hv Nuo lukemat järkeen käypiä paitsi moparin isolohkosta saa sopivilla säädöillä varmasti enemmän voimaa Olkoon sitten pyöreitä tehoja tai vaikka kantikkaita kadonneet hepat Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 kadonneet hepat Varmistavat vaan etta kyseessa on takavetoinen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 Montako heppaa mun camarosta on hukassa? Entä tuosta LT-1 camarosta josta irtosi 275hv? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Montako heppaa mun camarosta on hukassa? Entä tuosta LT-1 camarosta josta irtosi 275hv? 305hp tais olla vakiolle ilmotettu teho, joten ei sulla heppoja oo hukassa kun eikös toi oo täysin vakio? LT1 vakiotehot on 275hp, joten ei siinäkään oo mitään hukassa mikäli kyseessä vakio... 3 tuumanen cat-back putkisto, LS6 imusarja ja nokka vaihtoon... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Väittävät että tehot uusissa moottoreissa hieman kasvavat sisäänajon jälkeen, kun kitkat pienenevät. Tosin on katsottu telkusta / luettu , kun joskus ollut enempi tehoa uutena kuin tehdas lupaa. Suuntaa antaviahan noi lukemat kai on. Nyt menee sorry ohi topicin aiheen, mutta kun tuli puheeksi, niin olen hiljattain väitellyt kaverin kanssa että jenkit ilmoittaa moottori tehot ja eurooppalaiset pyörätehon. Eilen tein taustatutkimusta niin toyota ja bmw ilmoittivat moottorin tehot....ei auton tehot (pyörä), joka voisi aiheuttaa tulkinta virheen. Eikös ne aina standartisti ole kuitenkin moottoritehot mitä tehtaat lupaa uusiin autoihin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 26, 2012 Author Share Posted August 26, 2012 305hp tais olla vakiolle ilmotettu teho, joten ei sulla heppoja oo hukassa kun eikös toi oo täysin vakio? LT1 vakiotehot on 275hp, joten ei siinäkään oo mitään hukassa mikäli kyseessä vakio... 3 tuumanen cat-back putkisto, LS6 imusarja ja nokka vaihtoon... Mulla imupuolen "ilmaiset viritykset" ja K&N paneeli. Otteessa 212KW eli 285hv. Penkissä irtosi yli 20hv enemmän mitä otteessa mainitaan. Tahtoisin vaan tietää onko tekniikka kunnossa että kannattaako virittää (<-- joo, tiedän jo vastauksen) LS-6 imari ja Cat-back tulee ainakin. Jos irroitan kannet niin samalla laitan peltisarjat. Kannen tekijä saa opastaa nokan valinnassa Mistä tuollainen imusarja kannattaa hommata? Tekeekö noilla halpis pakosarjoilla mitään? Oiskohan jakoketju uusittava nyt 235tkm? Nyt menee sorry ohi topicin aiheen, mutta kun tuli puheeksi, niin olen hiljattain väitellyt kaverin kanssa että jenkit ilmoittaa moottori tehot ja eurooppalaiset pyörätehon. Eilen tein taustatutkimusta niin toyota ja bmw ilmoittivat moottorin tehot....ei auton tehot (pyörä), joka voisi aiheuttaa tulkinta virheen. Eikös ne aina standartisti ole kuitenkin moottoritehot mitä tehtaat lupaa uusiin autoihin? Tämä askarruttaa itseänikin. Oletuksena ollut euroissa että ovat kampiakselitehoja tietyt apulaitteet mukaan luettuna. Riippuu standartista Jenkit taitavat ilmoitella kampuratehoja mahdollisimman vähillä apulaitteilla. Saadaan kivat mainoslukemat. Kuitenkin harrastajat puhuvat yleensä pyörätehoista. Ettei vaan muuttuisi mainostehot puheissa pyörätehoiksi Eilen jarruteltiin tusinanverran turbo Volvoja ennen mun Camaroa. Volvojen konetehot vakioissa aikalailla tehtaan arvoissa. Tämän perusteella pidän omaa teholappua melko luotettavana Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 Otteessa 212KW eli 285hv. Penkissä irtosi yli 20hv enemmän mitä otteessa mainitaan. 288 hp tuokin euroversion ilmoitettu teho on alakanttiin,olisko ollu joku veroteknillinen juttu putki on 0.25 " ohuempi,ei se tee 17 hp tehoeroa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 26, 2012 Share Posted August 26, 2012 LS-6 imari ja Cat-back tulee ainakin. Jos irroitan kannet niin samalla laitan peltisarjat. Kannen tekijä saa opastaa nokan valinnassa Mistä tuollainen imusarja kannattaa hommata? Tekeekö noilla halpis pakosarjoilla mitään? Oiskohan jakoketju uusittava nyt 235tkm? Helpoiten ja nopeiten LS6 imusarja löytynee Ebaystä: http://www.ebay.com/itm/Intake-Manifold-LS1-LS6-LSX-/230840929871?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35bf310e4f&vxp=mtr Kansia ei välttämättä tarvi irrottaa, vakiot on varsin asialliset. Nokka on se, mikä on pullonkaulana tehoissa. LS1 vakio pakosarjat on hyvät, suurta hyötyä ei tuu vaikka vaihtais lyhyisiin peltisarjoihin. Jos laitat peltisarjat, niin sitten pitkät. Jakoketju kannattaa ilman muuta vaihtaa samalla kun nokkakin vaihtuu. Alle $100 kustannus, niin ei välttämättä kannata vanhaa käyttää... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommi Posted August 27, 2012 Share Posted August 27, 2012 Inertia dynossa käyty Jyväskylässä 308hv/5060rpm 472Nm/3780rpm Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv Motestin penkki ei ole pelkkä inertiadyno vaan siinä on myös magneettijarru. Tehot pystytään mittaamaan molemmilla menetelmillä mutta säätö tapahtuu magneettijarrulla ja sitten kun otetaan käyrä niin se vedetään inertialla. Tullut hieman tutustuttua asiaan sillä eräs ratapuolelta tuttu kaveri tehnyt tuon mgneettijarrun ohjauksen Motestin dynoon. Aika hyvin taitaa pitää paikkansa tuolla mitatut tulokset. Ei ainakaan pitäisi olla mitään yltiöoptimistia heppoja Muistelisin että tietokoneella näkyi pyörätehokin mutta penkkilapussa ei. Tosin en ole tästä aivan varma. Veljen camaroa kun mitattiin niin häviöt taisi olla hieman alle 10% luokkaa koska muistelisin pyörätehojen oleen jotain 410-420hp nurkilla ja laskennallinen koneteho 455hp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted August 27, 2012 Author Share Posted August 27, 2012 Aika hyvin taitaa pitää paikkansa tuolla mitatut tulokset. Ei ainakaan pitäisi olla mitään yltiöoptimistia heppoja Muistelisin että tietokoneella näkyi pyörätehokin mutta penkkilapussa ei. Tosin en ole tästä aivan varma. Veljen camaroa kun mitattiin niin häviöt taisi olla hieman alle 10% luokkaa koska muistelisin pyörätehojen oleen jotain 410-420hp nurkilla ja laskennallinen koneteho 455hp. Luotettavina itsekkin olen pitänyt Motestin tuloksia. Useampi lappu on ollut sitä mitä maailmallakin tai jopa alle Tietokoneella näkyy vissiin sen hetkinen teho joka riippuuu ainakin ilmanpaineesta, kosteudesta ja lämpötilasta Jos katsoo tarkasti minun lappua niin huomaa että käyrä ei ylitä 300hv missän vaiheessa. Kuitenkin MAX POWER 308hv. Tämä lienee jonkun standartin mukaan korjattu teho Kysyin Oikarilta pyörätehosta; hänen mukaan laskennallinen koneteho on todettu luotettavammaksi. Laskee siitä sitten pyörätehoa ken tahtoo Youtubesta joskus kattelin LT-1 camaron penkkijuttuja. Väittivät että 275hv koneteholla irtoaa sellaiset 220-230hv takapyöriltä. Tämähän vaikkuttaa ihan uskottavalta. Onko LS koneessa sitten 100hv enemmän tehoa kun pitäisi lähteä yli 300hv TAKAPYÖRILTÄ. Mene ja tiedä... Tehohävikkiin: sehän on liukuvaa; mitä enemmän voimaa niin sitä pienempi osuus siitä häviää voimansiirtoon. Esim. 300hv automaatti camaroon lasketaan 15-16% häviöt kun taas 100hv käsivaihteinen Volvo hukkaa 23% voimasta. Perät liki identtiset 10% häviö 455hv koneesta kuulostaa oikein uskottavalta Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Onko LS koneessa sitten 100hv enemmän tehoa kun pitäisi lähteä yli 300hv TAKAPYÖRILTÄ. Mene ja tiedä... No ei ihan sataa heppaa, mutta 70-80 kuitenkin. Mun vakiokuntoisesta 00 Z28:sta dynotettiin aikanaan 297 heppaa takapyorilta Dynojetilla. Mutta namahan nyt tietenkin ovat sitten niita kuuluisia Ankkalinnan heppoja, joten Kekkoslovakiassa se luku olisi varmaan ollut puolet pienempi. Mutta kolmesataa heppaa takapyorilta on varsin realistista vakiokoneesta. Ankkalinnassa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now