Jump to content

Millenium Camaro


Woodpecker

Recommended Posts

Tolla olisi kyllä hyvä pelotella ihmisiä. Paljonko tollasella patentilla saa oikeasti suorituskykyä?

Mites nuo BBK:n pitkät peltisarjat? Kattelin niitten sivuilta että cromatut sarjat, Y-putki ja toimitus kulut yhteensä 460$

Mulla tuli tohon LT1 koneella olevaan n.30hp lisää ku vaihdettiin peltisarjat ja 3" tuplaputket sekä parempi ilmansuodatin ja auto oli 93 camaro :)
Link to comment
Share on other sites

Pelkka cutoutin aukaisu vaikutti mun 99 TransAmissa 9hp/15lb.ft takapyoriin. Mutta nuohan on sitten naita ankkalinnan lukemia, joten kekkoslovakian laitteissa ei varmaan nay mitaan. ::)

Link to comment
Share on other sites

BBK pitkät cromisarjat + 2,5" Y-putki lähti tulemaan. Loppu putkiston teetän tuolla pajalla. Saavat tehä sinne paikan katalysaattorille, sitä tarvitaan sitten syksyllä katsastuksessa

Perän osat saisi kohtuu hintaan tuolta http://www.ebay.com/itm/GM-7-5-7-625-CHEVY-10-BOLT-3-08-RING-AND-PINION-INSTALL-GEAR-PACKAGE-1982-1999-/330664527472?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&vxp=mtr&hash=item4cfd244670

 

Onkohan nuo kelvollisia osia?

Link to comment
Share on other sites

BBK pitkät cromisarjat + 2,5" Y-putki lähti tulemaan. Loppu putkiston teetän tuolla pajalla. Saavat tehä sinne paikan katalysaattorille, sitä tarvitaan

 

Y-putken sisääntulot 2.5" ja ulos 3"?

Itse teetätin semmoisen 3 geniin rosterista räätälityönä 180e hintaan euro stainlesilla.

Summit lähetti single cat mallin cat backin mun edelliseen 3 geniin dual cat mallin sijaan, enkä jaksanut tehdä reklamaatiota ja palauttaa, kun halusin auton nopeasti ajoon.

Teetä samalla katin kiinnitykseen laipat (ellei niitä ole), jotta sen saa pois kun sitä ei tarvita m/

Link to comment
Share on other sites

Y-putken sisääntulot 2.5" ja ulos 3"?

Teetä samalla katin kiinnitykseen laipat (ellei niitä ole), jotta sen saa pois kun sitä ei tarvita m/

 

Ymmärsin että Y-putki on 2,5" ja yhtymän jälkeen 3". Pysyy virtausnopeus kohtuullisena pikkukierroksillakin. Huipputehoa tässä ei haeta vaan käytännön suorituskykyä

Katalysaattorille teen/teetä jonkinlaisen pikakiinnityksen. Ovat katit nykyään niin kovassa arvossa ettei niitä hanno auton alla pitää ;D

http://www.bbkperformance.com/product_images/1694_part_type_year_make_model_bbk_performance_parts-398x.jpg

 

Perä valkeassa pohjamaalissa

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050794.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kuusi metriä kiinalaista teräsputkea saapui jenkeistä.

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050798.jpg

 

Viimeistelyn taso on vähän kiinalainen, vai onko nämä amerikassa valmistettuja, yhtä kaikki.

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050800.jpg

 

Nuo supistukset on kyllä todella typerät + ne supistaa liikaa. Täytyy jyrskäyttää niitä vähän avaremmiksi

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050799.jpg

Link to comment
Share on other sites

Viimeistelyn taso on vähän kiinalainen, vai onko nämä amerikassa valmistettuja, yhtä kaikki.

 

Jos ne makso tonnin, ne on tehty jenkeissä. Sit jos hinta oli joitain satasia, niin kiinalaiset.  ;D

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Jos ne makso tonnin, ne on tehty jenkeissä. Sit jos hinta oli joitain satasia, niin kiinalaiset.  ;D

 

Itämaisethan nuo sarjat sitten ovat

 

Nyt pitäisi kattella äänenvaimennin. Pitää olla niin hiljainen että voi tehdä perheen kanssa pitempiäkin reissuja.

Oiskohan Magnaflow 12267 oikea/riittävän hiljainen valinta. Katalysaattorit jää pois ja pitkät peltisarjat tilalle

 

http://images.magnaflow.com/02product/parts/12267.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ei pauku pakkanen peltihallissa, on nimittäin plussa keli

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050834_zpse89d536f.jpg

 

Olosuhteet pohjolan tallissa ovat vähän paremmat kuin pihalla tähän aikaan vuodesta.

Perä tuli asennettua paikoilleen. Pimeys ja sähkökatkot toivat omat haasteensa kosteuden ja kylmyyden lisäksi

 

Link to comment
Share on other sites

kukas tuon perän kasas uusilla osilla ?

ja mikäs takavaimennin tulee ?

 

Riiviöksi sanova tuota peräntekijää. Tehnyt ennenkin GM periä

Takavaimentimenksi hommasin tuon Magnaflown 12267

Huomenna soittelisi tuonne http://www.pakoputkistot.com/ että olisiko heillä aikaa väännellä loppuputkisto

 

Link to comment
Share on other sites

Ei pauku pakkanen peltihallissa, on nimittäin plussa keli

 

 

Olosuhteet pohjolan tallissa ovat vähän paremmat kuin pihalla tähän aikaan vuodesta.

Perä tuli asennettua paikoilleen. Pimeys ja sähkökatkot toivat omat haasteensa kosteuden ja kylmyyden lisäksi

 

on sentään katto päällä ja suunnilleen kuivaaki.. :P

Link to comment
Share on other sites

eli joku Jkylän paikallinen heppu  ::)

 

Paikallisen ProStock teamin paikallinen mekaanikko.

Hän sano tuos perästä että sitä on joku koittanut joskus simmata. Löytyi omatekoisia simmejä. Pinjoni oli tuotu liian lähelle lukkoa, siitä moklotus moottori jarrutuksella.

Vanha 2,73 välitys on vielä käyttökelpoinen mutta paikalle laitettiin uusi 3,08. Lukkoa ei tarvinnut vielä kiristää

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Eipä saa takasillan ylitystä taivuteltua 3" putkesta tuolla paikallisella putkipajalla. Tekee ruttua, ei kannata. Myös marteliuksen kone tekee ruttua

Täytyy vissiin hankkia kaupallinen cat-back.

Onko ideoita?

Tuolla alempana näkyvä Magnaflow vaimennin on jo hommattu

Link to comment
Share on other sites

Juu, kaikissahan noissa tulee pontto mukana, mutta ainahan sen olemassaolevan voi laittaa kiertoon niin ei tarvii ylimmaraisia katsella nurkissa. ;)

 

Tai sitten tosiaan voi vasailla irtokamasta jotain sopivaa.

Link to comment
Share on other sites

Tai sitten tosiaan voi vasailla irtokamasta jotain sopivaa.

 

Onkos näitä joku tehty 4gen F-bodyyn?

Putken tekijä tuumasi että komerossa on niin ahdas+ihme säteillä tuo takasillan ylitys että ei ole helppoa tehdä irto palikoista.

 

On vähän tyhmä tuo Magnaflown vaimennin: sisään 3" supistuu heti kohta johonkin 2,5-2,75"  sit mutka ja jako kahteen

Syö ehkä vähän huipputehoa mutta kunhan on hiljainen niin sillä hyvä. Voi ottaa 5v tyttären kyytiin ja lähteä kohti muumimaata

 

Borlan catback ois kiva; voi käyttää magnan vaimenninta ja tuplahäntiä. Sit sähköinen cut-out ennen vaimenninta

Link to comment
Share on other sites

Ei helvetissä Piilmannista putkien osia, jos ei oo muhvi tai klemmarit kyseessä.

Sen putkan peränylityksistä ja mutkista seuraa vähintäänki masennusta, posttraumaattisia stressihäiriöitä jne.

Niitä hiplailtua ei pysty kiinnostuun suorien pätkien tutkailusta.

Motonetistä DIY-putkeen osat, esim. 3" mutkaa saa todella tiukkana.

http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=14-8641

Link to comment
Share on other sites

Kattoo nyt minkälaisia kulmia tarvii. Tuossa takasillan ylityksessä ei kovin jyrkkiä ole. Täytyy hommata kaikenlaisia mutkia ja ruveta niistä sitten sovittelemaan leikkaa-liimaa-periaatteella sopivaa. Kemppi, misonia ja lämmin tila löytyy missä voi ruveta putkea paistelemaan. Yhden turbo pakosarjan olen rakennellut irtopalikoista niin eiköhän yksi catback pitäisi onnistua. Alleviivaten PITÄISI

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...