Mika Posted July 1, 2014 Posted July 1, 2014 Pudotin kyllä tankin pois pumpun vaihtoa varten mutta silti tein varulta kurkistusluukun konttiin Tuo luukku on kyllä kätevä olla autossa, kun muuten joutuu aina tankin pudottamaan pois.
Woodpecker Posted July 7, 2014 Author Posted July 7, 2014 4-gen F-body, LS1 repsikan puoli. Ahdasta Työkalu, käsi ja näköyhteys samassa paketissa! http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060138_zps0efdac32.jpg No joo. Pientä vilunkia: ilmastointi ja puolat on purettu pois tieltä
Woodpecker Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 Peltisarjat paikoillaan. Lambdat kollektoreissa. Tietenkään lambdojen kaapelit eivät yletä omiin pistokkeisiinsa Takalambdojen pistokkeisiin kyllä yltävät -Onko kannatusta/järkeä käyttää takalambdojen pistkokkeita ja muuttaa kaapelointi jossain kohti johtosarjaa tai PCM liittimellä? -Toinen kysymys: kummalle puolelle laajakaista lambda kannattaa asentaa? Kuski vai repsikan puoli?
mikke Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 helpommalla pääset ku hommaat lamdan johtoihin jatkot niit saa töpselillä muuta ku napsautteleee kiinne eikä tarvii kikkailla ja toimii kaikista varmiten. zodiacin autoon se tuli muistini mukaan kuskin puolelle ku oli helpoin tuoda piuha sisään jostain siit vaihekepin luota mut tuskin sillä muuten on merkitystä kummassa putkessa on tai ei ainakaan tuu yhtään syytä mieleen. ja mahtu ainaki kuskinpuoleiseen kollektoriin mukavasti
Woodpecker Posted July 10, 2014 Author Posted July 10, 2014 helpommalla pääset ku hommaat lamdan johtoihin jatkot niit saa töpselillä muuta ku napsautteleee kiinne eikä tarvii kikkailla ja toimii kaikista varmiten. zodiacin autoon se tuli muistini mukaan kuskin puolelle ku oli helpoin tuoda piuha sisään jostain siit vaihekepin luota mut tuskin sillä muuten on merkitystä kummassa putkessa on tai ei ainakaan tuu yhtään syytä mieleen. ja mahtu ainaki kuskinpuoleiseen kollektoriin mukavasti Kattelin jatkojohtoja mutta toimitus menee loppukuulle niinpä ajattelin "oikasta ja säästää" eli puukottaa johtosarjaa PCM töpselin luota Pellisarjan valmistajan ohje: Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla. Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa Muistelin jossain olleen puhetta siittä että LS koneiden toinen puoli käy laihempana ja/tai kuumempana Laajakaista tulisi asentaa tälle puolelle. Merkitystä lienee vasta ahdetuissa koneissa Taidan laittaa WB:n mihin parhaiten mahtuu
jpe Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Mä laitoin laajakaistan näin niin mittaa molemmat puolet. Elikkäs x putkeen ja lambda siihen, kuvassa tosin vielä pultti mutta nykyisin Innovaten mukana tullut anturi. http://i1301.photobucket.com/albums/ag112/_jpe/20140412_201938_zpsqzbwjbhs.jpg
mikke Posted July 10, 2014 Posted July 10, 2014 Kattelin jatkojohtoja mutta toimitus menee loppukuulle niinpä ajattelin "oikasta ja säästää" eli puukottaa johtosarjaa PCM töpselin luota Pellisarjan valmistajan ohje: Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla. Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa Muistelin jossain olleen puhetta siittä että LS koneiden toinen puoli käy laihempana ja/tai kuumempana Laajakaista tulisi asentaa tälle puolelle. Merkitystä lienee vasta ahdetuissa koneissa Taidan laittaa WB:n mihin parhaiten mahtuu aika outoo jos ei uspartsilta tai tradepartsilta löydy noit heti hyllystä tai SWT:ltä. oon mä yhet lamdan johdot tohon lt1 jatkanu ku ei muuta keinoa ollu anturista johto poikki ja karvaa lisää väliin ni säilyy alkuperänen nippu ehjänä. suurin sulamis uhka munmielestä on johtojen kuorten sulaminen ja sitäkautta oikari ei niinkään tinatun liitoksen aukeeminen. joku lämpösukka tai sammutuspeiton suikale toki auttaa johtoja säilymään parempana.
Minimies Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Pellisarjan valmistajan ohje: Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla. Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa Tuo on kumma sinänsä, kun boschin lambdoja ei saa kolvata, kun ottaa korvaus hapen kuulemma piuhasta ja tina tukkii sen? (tais olla kolme vuotta kun boschin ukko koulutti asiasta)
Woodpecker Posted July 11, 2014 Author Posted July 11, 2014 Päätin käyttää takalambdojen johtosarjoja ja tein kytkennät PCM liittimen jälkeen Piti tehdä ainoastaan neljä juotosta Jotain meni silti pieleen: vasen lambda näyttää tasaista noin 450 mV jännitettä ja oikea humppaa ihan normaalisti Autosähköasentaja matkalla paikalle
Tommi Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Päätin käyttää takalambdojen johtosarjoja ja tein kytkennät PCM liittimen jälkeen Piti tehdä ainoastaan neljä juotosta Jotain meni silti pieleen: vasen lambda näyttää tasaista noin 450 mV jännitettä ja oikea humppaa ihan normaalisti Autosähköasentaja matkalla paikalle Autohommissa juotosvehkeet kannattaa jättää hyllylle.
Woodpecker Posted July 11, 2014 Author Posted July 11, 2014 Autosähköasentaja tulee pihaan: -Onko maadoitukset kunnossa? On -Montako asennuskaljaa olet juonut? En yhtään -Vaihda lambda. Vaihdoin lambdan ja puuttuva signaali löytyi Harjoitukset jatkuvat ehkä jo viikon päästä Kyllä tää tästä Tätä vauhtia jouluksi kirkkoon
mikke Posted July 11, 2014 Posted July 11, 2014 Autohommissa juotosvehkeet kannattaa jättää hyllylle. en kyl osta tota ohjetta, minkä ihmeen takai? parempi ku kieputtaa johdot päälle ja maalarinteippiä päälle... niihinki on törmätty useemman kerran Autosähköasentaja tulee pihaan: -Onko maadoitukset kunnossa? On -Montako asennuskaljaa olet juonut? En yhtään -Vaihda lambda. Vaihdoin lambdan ja puuttuva signaali löytyi Harjoitukset jatkuvat ehkä jo viikon päästä Kyllä tää tästä Tätä vauhtia jouluksi kirkkoon no mut pääasia et vika löyty ja asennus onnistu ja autolla on taas mahollisuus toimia
Woodpecker Posted July 19, 2014 Author Posted July 19, 2014 Miksi tämä on näin hidasta? -Minä olen hidas. On perheet, maatila, puu- ja peltohommat+muut selitykset +No, nämä vehkeet ei karkaa, tehdään kun ehditään/siltä tuntuu No poltimpahan kumeeta tänään http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060151_zps6f0a946f.jpg Joutuu käyttämään noita vakio holkkeja ja rikkoja jotka ovat kyllä aivan kelvollisia Uusia pultteja saavat kyllä myydä Jyväskylästä http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060153_zps54e75a09.jpg Aikas läheltä koria tulee oikea pellisarja Huomaa lambdan väri???
Woodpecker Posted August 9, 2014 Author Posted August 9, 2014 Liikenipä taas muutama tunti aikaa rassata tätä autoa Nakkasin Innovaten laajakaistavehkeet tuonne http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060161_zpsd41e6477.jpg Suurin näyttämä on nyt tuo 14,9 sillä ohjainyksikkö(tuo mittari) on ohjelmoitu E85 polttoaineelle AFR 14,9 antaa laajakaista lähdöstä 5 volttia
camaro82 Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Liikenipä taas muutama tunti aikaa rassata tätä autoa Mikäs tuo sokeripalaviritys on?
Woodpecker Posted August 10, 2014 Author Posted August 10, 2014 Mikäs tuo sokeripalaviritys on? Laaja- sekä kapeakaista lähdöt. Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon. Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista? Kyllä tää tästä
Chevy Posted August 10, 2014 Posted August 10, 2014 Laaja- sekä kapeakaista lähdöt. Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon. Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista? Kyllä tää tästä mutta miksi ne johdot tulee ulos tupakansytkärlstä
Woodpecker Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 mutta miksi ne johdot tulee ulos tupakansytkärlstä Siitä ne nyt sattui ylettämään parhaiten. Tuonne se piuha olisi menossa (ei oma kuva) http://i1.ytimg.com/vi/Woo27sa3sxQ/0.jpg Täytyy keksiä palikalle joku paikka joka on käden ulottuvilla
camaro82 Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Laaja- sekä kapeakaista lähdöt. Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon. Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista? Kyllä tää tästä Ok
Woodpecker Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Olenko taiteilija sukua, hullu, tyhmä, pihi vai vähän kaikkea? Anygay: kaikki pitää näköjään tehdä itse. DIY coil over EVO1 http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060163_zpsdb988218.jpg Tuli vähän vakiota korkeampi setti. Tavoitteena oli vakio korkeus tai vähän alle Joten pilkomme yhden iskarin yläpään malliksi ja madallamme toista yhden tuuman verran http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060164_zps86cc5846.jpg Keskelle on hitsattu soppeli rikka. Iskari tulee yläpäästä suoraan runkoon ilman mitään kumeja. Alapäässä on toki kumi. Minkähän lainen mekkala tästä lähtee? Pohjaanlyönneille tarvii vissiin kehitellä jotain joustoa... Päässä pomppii nyt liikaa jousia ja iskarit tulee korvista ulos. Täytyy nukkua yön yli ja tuumata tilannetta huomenna uusin silmin. -Saa kommentoida ja neuvoa. Sanokaa heti jos huomaatte että mennään takaperin puuhun
ratskin Posted August 11, 2014 Posted August 11, 2014 Olenko taiteilija sukua, hullu, tyhmä, pihi vai vähän kaikkea? Anygay: kaikki pitää näköjään tehdä itse. DIY coil over EVO1 http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060163_zpsdb988218.jpg Tuli vähän vakiota korkeampi setti. Tavoitteena oli vakio korkeus tai vähän alle Joten pilkomme yhden iskarin yläpään malliksi ja madallamme toista yhden tuuman verran http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060164_zps86cc5846.jpg Keskelle on hitsattu soppeli rikka. Iskari tulee yläpäästä suoraan runkoon ilman mitään kumeja. Alapäässä on toki kumi. Minkähän lainen mekkala tästä lähtee? Pohjaanlyönneille tarvii vissiin kehitellä jotain joustoa... Päässä pomppii nyt liikaa jousia ja iskarit tulee korvista ulos. Täytyy nukkua yön yli ja tuumata tilannetta huomenna uusin silmin. -Saa kommentoida ja neuvoa. Sanokaa heti jos huomaatte että mennään takaperin puuhun jos kyvyt riittää, tee itse, jos ei osta valmista. :W
Woodpecker Posted August 11, 2014 Author Posted August 11, 2014 Tuli vielä semmoinen iskari kysymys mieleen että: -Onko tavan iskari suunniteltu toimimaan noin puoleen väliin kokoon puristuneena? Eli camaron iskarissa on iskua 100mm. Kuuluuko iskarin olla normitilanteessa puristuneena 50mm? Tällöin ulos ja sisään joustoa on yhtäpaljon
Woodpecker Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Kävin ajamassa autolla. Kolme positiivista huomiota +Vaikka etupää on niin tontissa ettei ohkaisinkaan sormi mahdu renkaan ja lokasuojan väliin niin silti auto on täysin ajokuntoinen bilstein+kynäjousi toimii. Matala on makea +Perä on täysin hiljainen vedossa ja moottori jarrutuksessa +Auto kokonaisuudessaan on tyydyttävän hiljainen. Vedossa parku toki kuuluu mutta voin huoletta ottaa 6v ja 10kk tyttäret kyytiin Yllättävää sillä paikoillaan on pitkät peltisarjat, 2,5" Y-puutki ja 3" Catback. Jotain on vielä tekeillä: -alustan korkeus pitää kattoa -nelipyöräsuuntaus pakollinen -EMC säätöä -penkkipunnerrusta -katsastus...
Z-mo Posted August 14, 2014 Posted August 14, 2014 Kävin ajamassa autolla. Kolme positiivista huomiota +Vaikka etupää on niin tontissa ettei ohkaisinkaan sormi mahdu renkaan ja lokasuojan väliin niin silti auto on täysin ajokuntoinen bilstein+kynäjousi toimii. Matala on makea Amen.
Woodpecker Posted August 14, 2014 Author Posted August 14, 2014 Amen. Voiko sulta muuta odottaa... Voipi olla että huomenna hangataan etupäätä vähän ylös mutta vastaavasti otamme takapäätä alaspäin Tukivarsien relocation_jotain_kit menee hankitalistalle Itse en ole tuon auton madalluksen kannattaja -mutta- näyttää 4-gen f-body madallettuna...kohtuullisen maukkaalta, joten...katotaan mihin päädytään
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now