Jump to content

Millenium Camaro


Recommended Posts

Posted

Pudotin kyllä tankin pois pumpun vaihtoa varten mutta silti tein varulta kurkistusluukun konttiin

Tuo luukku on kyllä kätevä olla autossa, kun muuten joutuu aina tankin pudottamaan pois.

Woodpecker
Posted

4-gen F-body, LS1 repsikan puoli. Ahdasta

Työkalu, käsi ja näköyhteys samassa paketissa!

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060138_zps0efdac32.jpg

 

No joo. Pientä vilunkia: ilmastointi ja puolat on purettu pois tieltä

 

Posted

Peltisarjat paikoillaan. Lambdat kollektoreissa. Tietenkään lambdojen kaapelit eivät yletä omiin pistokkeisiinsa

Takalambdojen pistokkeisiin kyllä yltävät

 

-Onko kannatusta/järkeä käyttää takalambdojen pistkokkeita ja muuttaa kaapelointi jossain kohti johtosarjaa tai PCM liittimellä?

-Toinen kysymys: kummalle puolelle laajakaista lambda kannattaa asentaa? Kuski vai repsikan puoli?

Posted

helpommalla pääset ku hommaat lamdan johtoihin jatkot niit saa töpselillä muuta ku napsautteleee kiinne eikä tarvii kikkailla ja toimii kaikista varmiten.

 

zodiacin autoon se tuli muistini mukaan kuskin puolelle ku oli helpoin tuoda piuha sisään jostain siit vaihekepin luota mut tuskin sillä muuten on merkitystä kummassa putkessa on tai ei ainakaan tuu yhtään syytä mieleen. ja mahtu ainaki kuskinpuoleiseen kollektoriin mukavasti

Posted

helpommalla pääset ku hommaat lamdan johtoihin jatkot niit saa töpselillä muuta ku napsautteleee kiinne eikä tarvii kikkailla ja toimii kaikista varmiten.

 

zodiacin autoon se tuli muistini mukaan kuskin puolelle ku oli helpoin tuoda piuha sisään jostain siit vaihekepin luota mut tuskin sillä muuten on merkitystä kummassa putkessa on tai ei ainakaan tuu yhtään syytä mieleen. ja mahtu ainaki kuskinpuoleiseen kollektoriin mukavasti

 

Kattelin jatkojohtoja mutta toimitus menee loppukuulle niinpä ajattelin "oikasta ja säästää" eli puukottaa johtosarjaa PCM töpselin luota

Pellisarjan valmistajan ohje:

Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla.

Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa

 

Muistelin jossain olleen puhetta siittä että LS koneiden toinen puoli käy laihempana ja/tai kuumempana

Laajakaista tulisi asentaa tälle puolelle. Merkitystä lienee vasta ahdetuissa koneissa

Taidan laittaa WB:n mihin parhaiten mahtuu

Posted

Mä laitoin laajakaistan näin niin mittaa molemmat puolet. Elikkäs x putkeen ja lambda siihen, kuvassa tosin vielä pultti mutta nykyisin Innovaten mukana tullut anturi.

 

http://i1301.photobucket.com/albums/ag112/_jpe/20140412_201938_zpsqzbwjbhs.jpg

Posted

Kattelin jatkojohtoja mutta toimitus menee loppukuulle niinpä ajattelin "oikasta ja säästää" eli puukottaa johtosarjaa PCM töpselin luota

Pellisarjan valmistajan ohje:

Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla.

Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa

 

Muistelin jossain olleen puhetta siittä että LS koneiden toinen puoli käy laihempana ja/tai kuumempana

Laajakaista tulisi asentaa tälle puolelle. Merkitystä lienee vasta ahdetuissa koneissa

Taidan laittaa WB:n mihin parhaiten mahtuu

 

aika outoo jos ei uspartsilta tai tradepartsilta löydy noit heti hyllystä tai SWT:ltä. oon mä yhet lamdan johdot tohon lt1 jatkanu ku ei muuta keinoa ollu anturista johto poikki ja karvaa lisää väliin ni säilyy alkuperänen nippu ehjänä. suurin sulamis uhka munmielestä on johtojen kuorten sulaminen ja sitäkautta oikari ei niinkään tinatun liitoksen aukeeminen. joku lämpösukka tai sammutuspeiton suikale toki auttaa johtoja säilymään parempana.

 

 

Posted

Pellisarjan valmistajan ohje:

Mieluummin tekee nuo liitoksen sinne PCM luokse kuin konttaa kolvin kanssa auton alla.

Sitä paitti pakosarjan lähelle tehty juotos saattaa sulaa

 

Tuo on kumma sinänsä, kun boschin lambdoja ei saa kolvata, kun ottaa korvaus hapen kuulemma piuhasta ja tina tukkii sen? (tais olla kolme vuotta kun boschin ukko koulutti asiasta)

Posted

Päätin käyttää takalambdojen johtosarjoja ja tein kytkennät PCM liittimen jälkeen

Piti tehdä ainoastaan neljä juotosta

Jotain meni silti pieleen: vasen lambda näyttää tasaista noin 450 mV jännitettä ja oikea humppaa ihan normaalisti

Autosähköasentaja matkalla paikalle

 

Posted

Päätin käyttää takalambdojen johtosarjoja ja tein kytkennät PCM liittimen jälkeen

Piti tehdä ainoastaan neljä juotosta

Jotain meni silti pieleen: vasen lambda näyttää tasaista noin 450 mV jännitettä ja oikea humppaa ihan normaalisti

Autosähköasentaja matkalla paikalle

 

Autohommissa juotosvehkeet kannattaa jättää hyllylle.

Posted

Autosähköasentaja tulee pihaan:

-Onko maadoitukset kunnossa?

On

-Montako asennuskaljaa olet juonut?

En yhtään

-Vaihda lambda.

 

Vaihdoin lambdan ja puuttuva signaali löytyi

Harjoitukset jatkuvat ehkä jo viikon päästä

 

Kyllä tää tästä

Tätä vauhtia jouluksi kirkkoon

Posted

Autohommissa juotosvehkeet kannattaa jättää hyllylle.

 

en kyl osta tota ohjetta, minkä ihmeen takai? parempi ku kieputtaa johdot päälle ja maalarinteippiä päälle... niihinki on törmätty useemman kerran :D

 

Autosähköasentaja tulee pihaan:

-Onko maadoitukset kunnossa?

On

-Montako asennuskaljaa olet juonut?

En yhtään

-Vaihda lambda.

 

Vaihdoin lambdan ja puuttuva signaali löytyi

Harjoitukset jatkuvat ehkä jo viikon päästä

 

Kyllä tää tästä

Tätä vauhtia jouluksi kirkkoon

 

no mut pääasia et vika löyty ja asennus onnistu  ja autolla on taas mahollisuus toimia m/

  • 2 weeks later...
Posted

Miksi tämä on näin hidasta?

-Minä olen hidas. On perheet, maatila, puu- ja peltohommat+muut selitykset

+No, nämä vehkeet ei karkaa, tehdään kun ehditään/siltä tuntuu

 

No poltimpahan kumeeta tänään

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060151_zps6f0a946f.jpg

 

Joutuu käyttämään noita vakio holkkeja ja rikkoja jotka ovat kyllä aivan kelvollisia

Uusia pultteja saavat kyllä myydä Jyväskylästä

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060153_zps54e75a09.jpg

 

Aikas läheltä koria tulee oikea pellisarja :o Huomaa lambdan väri???

  • 3 weeks later...
Posted

Liikenipä taas muutama tunti aikaa rassata tätä autoa

Nakkasin Innovaten laajakaistavehkeet tuonne

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060161_zpsd41e6477.jpg

 

Suurin näyttämä on nyt tuo 14,9 sillä ohjainyksikkö(tuo mittari) on ohjelmoitu E85 polttoaineelle

AFR 14,9 antaa laajakaista lähdöstä 5 volttia

Posted

Liikenipä taas muutama tunti aikaa rassata tätä autoa

m/

Mikäs tuo sokeripalaviritys on?

Posted

m/

Mikäs tuo sokeripalaviritys on?

 

Laaja- sekä kapeakaista lähdöt.

Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä

 

Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon.

Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista?

 

Kyllä tää tästä

Posted

Laaja- sekä kapeakaista lähdöt.

Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä

 

Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon.

Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista?

 

Kyllä tää tästä

 

mutta miksi ne johdot tulee ulos tupakansytkärlstä  ::)

Posted

mutta miksi ne johdot tulee ulos tupakansytkärlstä  ::)

 

Siitä ne nyt sattui ylettämään parhaiten.

Tuonne se piuha olisi menossa (ei oma kuva)

 

http://i1.ytimg.com/vi/Woo27sa3sxQ/0.jpg

 

Täytyy keksiä palikalle joku paikka joka on käden ulottuvilla

 

 

Posted

Laaja- sekä kapeakaista lähdöt.

Laajakaista menee HP-tunersille ja kapea jää käyttämättä

 

Sokeripala suojaa toistaiseksi oikosuluilta sillä nuo kaapelit on tehtaan jäljiltä kuorittu sillätavalla hienosti että ilman sokeri palaa voisi rätkiä tuonne tupakansytkärin maadoitettuun runkoon.

Voiko tuota enää mutkikkaammin ilmaista?

 

Kyllä tää tästä

Ok  :D
Posted

Olenko taiteilija sukua, hullu, tyhmä, pihi vai vähän kaikkea?

Anygay: kaikki pitää näköjään tehdä itse.

DIY coil over EVO1

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060163_zpsdb988218.jpg

 

Tuli vähän vakiota korkeampi setti. Tavoitteena oli vakio korkeus tai vähän alle

Joten pilkomme yhden iskarin yläpään malliksi ja madallamme toista yhden tuuman verran

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060164_zps86cc5846.jpg

 

Keskelle on hitsattu soppeli rikka. Iskari tulee yläpäästä suoraan runkoon ilman mitään kumeja. Alapäässä on toki kumi.

Minkähän lainen mekkala tästä lähtee? Pohjaanlyönneille tarvii vissiin kehitellä jotain joustoa...

 

Päässä pomppii nyt liikaa jousia ja iskarit tulee korvista ulos. Täytyy nukkua yön yli ja tuumata tilannetta huomenna uusin silmin.

-Saa kommentoida ja neuvoa. Sanokaa heti jos  huomaatte että mennään takaperin puuhun

Posted

Olenko taiteilija sukua, hullu, tyhmä, pihi vai vähän kaikkea?

Anygay: kaikki pitää näköjään tehdä itse.

DIY coil over EVO1

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060163_zpsdb988218.jpg

 

Tuli vähän vakiota korkeampi setti. Tavoitteena oli vakio korkeus tai vähän alle

Joten pilkomme yhden iskarin yläpään malliksi ja madallamme toista yhden tuuman verran

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1060164_zps86cc5846.jpg

 

Keskelle on hitsattu soppeli rikka. Iskari tulee yläpäästä suoraan runkoon ilman mitään kumeja. Alapäässä on toki kumi.

Minkähän lainen mekkala tästä lähtee? Pohjaanlyönneille tarvii vissiin kehitellä jotain joustoa...

 

Päässä pomppii nyt liikaa jousia ja iskarit tulee korvista ulos. Täytyy nukkua yön yli ja tuumata tilannetta huomenna uusin silmin.

-Saa kommentoida ja neuvoa. Sanokaa heti jos  huomaatte että mennään takaperin puuhun

jos kyvyt riittää, tee itse, jos ei osta valmista. :W :W

Posted

Tuli vielä semmoinen iskari kysymys mieleen että:

-Onko tavan iskari suunniteltu toimimaan noin puoleen väliin kokoon puristuneena?

 

Eli camaron iskarissa on iskua 100mm. Kuuluuko iskarin olla normitilanteessa puristuneena 50mm?

Tällöin ulos ja sisään joustoa on yhtäpaljon

Posted

Kävin ajamassa autolla. Kolme positiivista huomiota

+Vaikka etupää on niin tontissa ettei ohkaisinkaan sormi mahdu renkaan ja lokasuojan väliin niin silti auto on täysin ajokuntoinen

bilstein+kynäjousi toimii. Matala on makea 8)

 

+Perä on täysin hiljainen vedossa ja moottori jarrutuksessa

 

+Auto kokonaisuudessaan on tyydyttävän hiljainen. Vedossa parku toki kuuluu mutta voin huoletta ottaa 6v ja 10kk tyttäret kyytiin

Yllättävää sillä paikoillaan on pitkät peltisarjat, 2,5" Y-puutki ja 3" Catback.

 

Jotain on vielä tekeillä:

-alustan korkeus pitää kattoa

-nelipyöräsuuntaus pakollinen

-EMC säätöä

-penkkipunnerrusta

-katsastus...

Posted

Kävin ajamassa autolla. Kolme positiivista huomiota

+Vaikka etupää on niin tontissa ettei ohkaisinkaan sormi mahdu renkaan ja lokasuojan väliin niin silti auto on täysin ajokuntoinen

bilstein+kynäjousi toimii. Matala on makea 8)

 

Amen.  8)

Posted

Amen.  8)

 

Voiko sulta muuta odottaa...

 

Voipi olla että huomenna hangataan etupäätä vähän ylös mutta vastaavasti otamme takapäätä alaspäin

Tukivarsien relocation_jotain_kit menee hankitalistalle

 

Itse en ole tuon auton madalluksen kannattaja

-mutta-

näyttää 4-gen f-body madallettuna...kohtuullisen maukkaalta, joten...katotaan mihin päädytään

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...