Jump to content

Millenium Camaro


Recommended Posts

Posted

käsittääkseni on samanlainen,viisampi oikaiskoon.

joitain catbackejä myydään samaa 3 ja 4 koppasiin.tuoteselostees lukee et neloseen putki lyhennettävä ja mahd. ripustimen koukku siirrettävä.marteliuksen putkes ei tainu ripustinta olla edes valmiina.

  • 1 month later...
Posted

Ostin korkeammat jouset...

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050883_zps8d15da29.jpg

 

...ja tiheämmän perän. Auto tuli kaupan tekijäisinä

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050882_zpsdd018f7a.jpg

 

muita kaupan päällisiä

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050880_zps3f5eb505.jpg

 

Nyt kun vielä löytyisi sopivasti LQ kone

 

 

Kertokaapa mulle mikä tämä mahtaa olla?  Jonkin lainen kytkimen painelaakeri?

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050881_zps71264123.jpg

 

 

Posted

Nyt kun vielä löytyisi sopivasti LQ kone

 

Kertokaapa mulle mikä tämä mahtaa olla?  Jonkin lainen kytkimen painelaakeri?

 

Kytkimen "slave cylinder".

 

Asiallisen näköistä meininkiä, mitäs suunnitelmissa tolleen tarkemmin?

Onko valkonen Camaro minkä ikäinen? Jos siinä on muovinen bensatankki, niin sellanen kiinnostais ostomielessä...

Posted

Siis onko tuo hydraulinen painelaakeri? Neste paine sisään ja kytkin irroittaa?

 

Vm 98 tämä pitäisi olla eli pitäisi olla pelti tankilla? On jenkeistä uitettu ja peltiosat tosi hyvässä kunnossa

Varaosiksi tämän hommasin lähinnä tuon perän takia: 3,4 välitys ja vissiinkin kartio lukko.

Jäällä tuolla olsi hyvä päästää jos sattuisi joku soppeli tekniikka löytymään sopuhintaan

 

Posted

hydraulinen työsylinteri ja painelaakeri on siin jousen jatkona työsylinterin päässä. kyllä nestettä ja painetta pääsylinterillä ni kytkimen pitäs irrottaa.

Posted

Joo, -98 on peltisellä tankilla, kerpele. Olis käynykki liian helposti.

Takalippa on härski, laita se omaas.  m/

Posted

Nyt kun vielä löytyisi sopivasti LQ kone

 

Loytyy. m/ :W

Posted

Loytyy. m/ :W

 

Kerro lisää

Posted

Siis onko tuo hydraulinen painelaakeri? Neste paine sisään ja kytkin irroittaa?

 

Vm 98 tämä pitäisi olla eli pitäisi olla pelti tankilla? On jenkeistä uitettu ja peltiosat tosi hyvässä kunnossa

Varaosiksi tämän hommasin lähinnä tuon perän takia: 3,4 välitys ja vissiinkin kartio lukko.

Jäällä tuolla olsi hyvä päästää jos sattuisi joku soppeli tekniikka löytymään sopuhintaan

 

Mikäli kun jumppaat laatikkoa jossakin kohtaa autoon kiinni, niin vaihda tuo uuteen :) ei kallis ja säästyy taas monelta "huolelta"

Posted

Kerro lisää

 

Laitoin yyveeta. m/

Posted

Oisko jollain ideoita tuohon softapuoleen

 

Nyt tapahtuvia muutoksia

-EGR jää pois

-Ilmapumppu pois

-Takalambdat pois/simulointi

-Perävälitys ja rengaskoko muuttunut

-Imupuolella K&N paneeli, SLP intake ja LS6 imari

-Pakopuolella pitkät pellisarjat ja cat-back ilman katteja :o

 

Pystyykö nämä muutokset tekemään ite jollain softalla tai ohjelmointi kapulalla?

Olisiko jollakulla tietoa, taitoa, aikaa, mielenkiintoa ja välineet tehdä yllä olevat muutokset? Maksan kyllä softalisenssin ja vaivan palkkaa

Vai oisko järkevintä varata aika jostain viripajalta? Mistä?

 

 

 

Posted

Pystyy tekemään ite muutokset, vaatii HP-tunersin, Efiliven tai vastaavan tuotteen.

En tiedä kuinka syvälle niillä ohjelmointikapuloilla pääsee, mutta eiköhän nuo muutokset onnistu semmosellakin. Tosin taitaa tommosen kapulan hinnalla ostaa jo melkein omankin HP-tunersin/Efiliven, joten se siitä ja sen järkevyydestä.

 

Tässä maassa ei taida montaa pajaa olla jolta onnistuis nuo muutokset. Vette porukka on tainnu käyttää jonkun verran Special Tuning Harisen palveluita LS-koneitten säädöissä, joten varmaan onnistuis siellä. Muuten voi olla aika hiljaista...

 

En lähtis vielä itse koneen säätöjä muuttelemaan noilla muutoksilla. Vaihda se nokka siihen vielä, ja sit kunnolla säätöihin.

Posted

En tiedä kuinka syvälle niillä ohjelmointikapuloilla pääsee

 

ihan peruskapulalla : vaan perävälitys ja rengaskoko muutokset

Posted

Pystyy tekemään ite muutokset, vaatii HP-tunersin, Efiliven tai vastaavan tuotteen.

En tiedä kuinka syvälle niillä ohjelmointikapuloilla pääsee, mutta eiköhän nuo muutokset onnistu semmosellakin. Tosin taitaa tommosen kapulan hinnalla ostaa jo melkein omankin HP-tunersin/Efiliven, joten se siitä ja sen järkevyydestä.

 

Tässä maassa ei taida montaa pajaa olla jolta onnistuis nuo muutokset. Vette porukka on tainnu käyttää jonkun verran Special Tuning Harisen palveluita LS-koneitten säädöissä, joten varmaan onnistuis siellä. Muuten voi olla aika hiljaista...

 

En lähtis vielä itse koneen säätöjä muuttelemaan noilla muutoksilla. Vaihda se nokka siihen vielä, ja sit kunnolla säätöihin.

 

 

jeps egr, ilmapumppu ja lamdat pois niin tarviit efin tai HP tunersin. jos orkkis TB ja maf niin muuta ei tarvi säätää. Sitten kun vaihdat isomman TB:een ja maffin + kannet + nokan tarvitaan lisää bensaa + tietoa paremmasta maffista / TB:stä kertoa kompuutterille.

Posted

ihan peruskapulalla : vaan perävälitys ja rengaskoko muutokset

 

Joo, kannattaa hommata EFILive tai HP Tuners ja opetella itse saatelemaan, tai sitten vie sen jollekin jolla on k.o. vehkeet. Halvoilla kapuloilla ei tee tosiaan paljoa ja kalliimmat maksaakin sitten jo melkein saman verran kuin oma lisenssi.

Posted

Eli tarviin:

-Softan, näitähän saa ladattua rahaa vastaan?

-Lisenssin

-Piuhan läppärin ja auton väliin

 

Noin vuoden vanha läppäri löytyy jollain uudehkolla Windowssilla

MegaSquirttia ja Haltechiä joskus tullut vähän kateltua

 

Onko kukaan teistä käyttänyt HP-tunersia tai EFILiveä?

Posted

Irroittelin valkeasta varaosa-autosta etutolpat. Löytyi tuollaiset De Carbonit. Tekeekö näillä mitään?

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050887_zps5510b93d.jpg

 

Yläpäät näyttää aika toivottomilta. Näitä ei vissiin kannatta laittaa paikalleen

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050888_zps6c9e90f4.jpg

 

Tuota sinistä autoa on madallettu niin siitä on tietysti madallus jouset.

Onko sen iskaritkin lyhemmät? Selviääkö vain tarkistamalla?

 

 

Tulipas taas kyseltyä kaikenlaista. No jospa näistä joskus viisastuisi...

Posted

De carbonit lienee tehtaan jäljiltä.

Posted

Tuota sinistä autoa on madallettu niin siitä on tietysti madallus jouset.

Onko sen iskaritkin lyhemmät? Selviääkö vain tarkistamalla?

 

Kyllä ne iskarit on vakiokorkuset. Ellei siellä sit oo jotain todellisia hipo/race iskareita, mitä siellä kyllä ei oo.

Posted

DeCarbonit makeen ja parempaa tilalle jos alat madaltelemaan. m/

Posted

DeCarbonit makeen ja parempaa tilalle jos alat madaltelemaan. m/

 

Tarkoitus on korottaa autoa jotta sillä voi ajaa suomessa ja että peltisarjat sekä isommat pyörät mahtuvat.

 

Autossa jota laittelen on paikoillaan Sachs Super Touring iskarit eli ihan vakio-premium kamaa.

Otan noista purkutolpista jouset ja nakkaan de carbonit - le helevettiin

 

Toivottavasti nousee vakiokorkeuteen että 19" pallot mahtuva eteen

Posted

Toivottavasti nousee vakiokorkeuteen että 19" pallot mahtuva eteen

 

Ou nou! Vakiokorkeus ja isot vanteet ei oo hyvä kombinaatioa. Näyttää järkyltä traktorilta.

Mimmosta rengastusta olit aatellu?

Posted

Ou nou! Vakiokorkeus ja isot vanteet ei oo hyvä kombinaatioa. Näyttää järkyltä traktorilta.

Mimmosta rengastusta olit aatellu?

 

Joo tiedän että näyttää ihan kalulta ja ottaa päähän itteekin mutta tää on osittain kustannus kysymys.

Sain viime syksynä halvalla Team Dynamics valmistamat 19" Drifz sarjan vanteet joiden päällä on vähän ajetut Kumhon Ecsta kumet

 

http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050889_zps715f785c.jpg

 

Lohduttaakseni itteäni ja lajitovereita täytyy todeta että nämä vehkeethän muuttuu joka talvi

2013 tavoitteena +350hv koneelta(ja hukata se isoilla ja raskailla vanteilla :-[)

2014 tavoitteena +400hv koneelta. Perä hommattu, turbiini ja nokka&venakoneisto uupuu

Rengastusta sitten käyttötarkoituksen mukaan...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...