Woodpecker Posted August 28, 2012 Author Share Posted August 28, 2012 No ei ihan sataa heppaa, mutta 70-80 kuitenkin. Eli jo samassa penkissä vähän ajettu vakio LT-1 antaa 275hv Niin mun lähes vakio LS-1 pitäisi tuottaa 275 + 70...80hv = 350hv Eli mun Camarosta on se 40-50 hv hukassa. Ruvettava ettimään. Catit katottava läpi ja takapönttö Tulpat ja tulpan johdot täytyy uusia Puristuspaine mittaus jos vaan mittavehkeet mahtuu Mitä muuta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Eli jo samassa penkissä vähän ajettu vakio LT-1 antaa 275hv Niin mun lähes vakio LS-1 pitäisi tuottaa 275 + 70...80hv = 350hv Eli mun Camarosta on se 40-50 hv hukassa. Ruvettava ettimään. Catit katottava läpi ja takapönttö Tulpat ja tulpan johdot täytyy uusia Puristuspaine mittaus jos vaan mittavehkeet mahtuu Mitä muuta? Mulla -02 kone pitkillä peltisarjoilla 362hv. LS6 imusarjan kanssa, mutta ankeammalla nokalla mitä sulla. Jos se kone tuntuu ehjältä ja pelaa niinku pitääkin, niin kyllä siinä kaikki muumit on laaksossa. Laitat siihen sen LS6 imusarjan ja cat-back putkiston. Sen jälkeen siinä on lähelle se 350hv, eikä vielä tarvi säätää ollenkaan. Ja tuohon se nokka+säätö, niin ollaan lähellä 400 hummaa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted August 28, 2012 Share Posted August 28, 2012 Eli mun Camarosta on se 40-50 hv hukassa. eikä oo,on dynoja ja dynoja,riippuu renkaan halkaisijasta,leveydestä,sutiiko rullilla,ilmanpaineesta,lämpötliasta jne jne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted September 7, 2012 Author Share Posted September 7, 2012 Toinen tankillinen E85 menossa. Toimii suht normaalisti. Yksi aamu ei lähtenyt ekalla käyntiin. Siitä lähtien kylmäkäynnistykset vapaalla. Vaikkuttaako lie mitään? Pesin tuossa rikkoutuneen C5 vetten vanteen ja huomasin että se murtuma olikin vain pari sitkeää lika raitaa. Näytti ja tuntui kynnellä kokeiltaessa ihan oikealkta säröltä. Tuli suotta ostettua toinen rengassarja... Lueskelin Oiskin projektipäivä kirjan läpi. Löytyi hyvää tietoa ja sain uutta motivaatiota virittelyyn Talven aikana täytyy hommailla palikoita varallisuuden mukaan järjestyksessä: 1.Cat back 2.LS-6 imari 3.Nokka 4.Pitkät pellisarjat Säädettävä tuolle E85 aineelle. Menee varmaan suuttimet vaihtoon Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Mulla -02 kone pitkillä peltisarjoilla 362hv. LS6 imusarjan kanssa, mutta ankeammalla nokalla mitä sulla. Jos se kone tuntuu ehjältä ja pelaa niinku pitääkin, niin kyllä siinä kaikki muumit on laaksossa. Laitat siihen sen LS6 imusarjan ja cat-back putkiston. Sen jälkeen siinä on lähelle se 350hv, eikä vielä tarvi säätää ollenkaan. Ja tuohon se nokka+säätö, niin ollaan lähellä 400 hummaa... + sarjat + suuttimet + kannet lähelle 500 hummaa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 + sarjat + suuttimet + kannet lähelle 500 hummaa Ja säälittävästä 346 kuutiotuumasta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted September 8, 2012 Share Posted September 8, 2012 Bensapumppuko on tarpeeksi tehokas ja mites regulaattori? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Bensapumppuko on tarpeeksi tehokas ja mites regulaattori? Niin, riittääkö nuo vakiot? Vaan eipä viripumput ole kovin kalliita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted September 9, 2012 Share Posted September 9, 2012 Olisko vakio LS pumppu jaksanu vähän reilu 400 hummaan? zodiackilla kokemusta... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted September 9, 2012 Author Share Posted September 9, 2012 Olisko vakio LS pumppu jaksanu vähän reilu 400 hummaan? zodiackilla kokemusta... + viinaa pitää pumpata se 30% enemmän kuin bensaa Taidan siirtyä ajamaan pelkästään viinalla. Parkkihalliin jää leijailemaan sellainen kesäinen tuoksu kun lähtee kylmällä koneella Link to comment Share on other sites More sharing options...
zodiack Posted September 10, 2012 Share Posted September 10, 2012 Olisko vakio LS pumppu jaksanu vähän reilu 400 hummaan? zodiackilla kokemusta... Näin on, sitten vaan racetronixin fuel systeemiä tilalle niin avot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted September 27, 2012 Author Share Posted September 27, 2012 Auto seisonnassa. Aloitan värkkäämisen perästä. Osaisiko kukaan kuvan perusteella sanoa mikä perä kyseessä? http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050760.jpg Taitaa laakeri kannessa lukea GM? Epäilivät korjaamolla että välitys menee vaihtoon koska väljillä laakereilla hammaskosketus on pielessä ja rattaat kuluneet piloille. Tarkkasilmäinen kuitenkin huomaa kuvasta että kuluma jälki on keskellä hammasta. Poski- ja pinionin laakerit menee vaihtoon jokatapauksessa Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Auto seisonnassa. Aloitan värkkäämisen perästä. Osaisiko kukaan kuvan perusteella sanoa mikä perä kyseessä? Taitaa laakeri kannessa lukea GM? Epäilivät korjaamolla että välitys menee vaihtoon koska väljillä laakereilla hammaskosketus on pielessä ja rattaat kuluneet piloille. Tarkkasilmäinen kuitenkin huomaa kuvasta että kuluma jälki on keskellä hammasta. Poski- ja pinionin laakerit menee vaihtoon jokatapauksessa perä on 10 pulttinen 7.5 tuuman lautaspyörällä oleva ja torseenilukolla varustettu. välityksestä en sano varmasti mut automaatin kans pitäs olla 3,23:1 jos alkuperänen. lautaspyörän kehältä pitäs löytyy hammasluvut meistettynä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Jos tarkkoja niin 7.65" on oikea tuumaluku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikke Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Jos tarkkoja niin 7.65" on oikea tuumaluku. ollaanvaan niinhän tääl muutamat tuntuu olevan vaik samoja sisuskaluja tuntuuvat kauppaavan molempiin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mindgame Posted October 4, 2012 Share Posted October 4, 2012 Inertia dynossa käyty Jyväskylässä 308hv/5060rpm 472Nm/3780rpm Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv Kävin itsekin alkukesällä tuossa Motestin dynossa (-99 Trans Am) ja ainakin minun lapussa oli koneella ensin myös ne pyörätehot, mutta tapana ilmeisesti pyyhkiä ne pois "selvyyden vuoksi" kun lappu tulostetaan. Mulla oli koneteho 354hv ja vääntö 458Nm (hieman alhainen). Manuaalilaatikko, 3,42 perä ja nopeus 216,5. Trans Amissa SLP:n cat-back ja ilmanottohärdelli, ehkä myös suuttimet vaihdettu ja ohjelmaa rukattu, mutta niistä ei ole vielä varmuutta. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted October 8, 2012 Author Share Posted October 8, 2012 Perä nyt irrallaan ja luukku auki. Lautasrattaassa lukemat 15X41 joista laskeskelin että välitys on 2,73 GPS nopeutta 100kmh niin kierroksia mittarissa 1500rpm ylivaihteella Ajattelin hankkia 3,08 välityksen jolloin kierroksia 1700 satasen vauhdissa. Ei vielä häiritsevän paljoa. Mikä lie vaikutus kulutukseen ja suorituskykyyn? Käykö tämä? http://www.summitracing.com/parts/RMG-4900011/ Mitä tarkoittaa Carrier Series 2 Kävin itsekin alkukesällä tuossa Motestin dynossa (-99 Trans Am) ja ainakin minun lapussa oli koneella ensin myös ne pyörätehot, mutta tapana ilmeisesti pyyhkiä ne pois "selvyyden vuoksi" kun lappu tulostetaan. Mulla oli koneteho 354hv ja vääntö 458Nm (hieman alhainen). Manuaalilaatikko, 3,42 perä ja nopeus 216,5. Trans Amissa SLP:n cat-back ja ilmanottohärdelli, ehkä myös suuttimet vaihdettu ja ohjelmaa rukattu, mutta niistä ei ole vielä varmuutta. Tuo koneteho vaikkuttaa oikein uskottavalta noilla vireillä. Tällöin minunkin auton vakio-lähes vakio teho on vain se 308hv. Mulla siis ihan orkkis euro malli jos sillä on mitään merkitystä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Mitä tarkoittaa Carrier Series 2 Vastaan itselleni: netin syövereistä löytynyt tietoa että välitykset 2,73 ja 3,08 käyvät Serie 2 Carrieriin. 3,23 on sitten Serie 3 jne... Kertokaapas joku hyvä perän tekijä keski-suomesta Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnakeWood Posted October 9, 2012 Share Posted October 9, 2012 Inertia dynossa käyty Jyväskylässä 308hv/5060rpm 472Nm/3780rpm Vertailun vuoksi; samassa penkissä täysin vakio LT-1 Camaro antoi 275hv Tiedätkö paljonko voimansiirtohäviöt oli? Mulla oli TH350 -5,2%, samassa penkissä TH400 -7,5%, eli keskenään linjassa mutta tuntuu pieniltä luvuilta. Vaan eipä noissa laatikoissa taida N:llä rullatessa pyöriä muuta ku ulostuloakseli..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted October 9, 2012 Author Share Posted October 9, 2012 Tiedätkö paljonko voimansiirtohäviöt oli? Mulla oli TH350 -5,2%, samassa penkissä TH400 -7,5%, eli keskenään linjassa mutta tuntuu pieniltä luvuilta. Vaan eipä noissa laatikoissa taida N:llä rullatessa pyöriä muuta ku ulostuloakseli..? En ole perehtynyt miten aktiivinen jarru laatikkon on kun rullataan N:llä. Öljypumppu ei ainakaan vie niin paljoa voimaa kuin täyskaasu vedossa. Samoiten perän tehohäviö on pienempi rullaillessa kuin kuormitettuna. Tultiin tuossa siihen tulokseen että mm. näistä syistä voimansiirron tehohäviöt piirtyvät alakanttiin. Todellisuudessa ison jenkki automaatin ja jäykän taka-akselin teho hävikki lienee 20-30%. Vaan samapa tuo, kompensoidaan häviötä virittämällä Pudotin takaputkiston pois http://i176.photobucket.com/albums/w175/ammamies/camaro/P1050791.jpg Tämäkö se nyt ahdistaa? Walkerin Quiet-flow 3. Sisään jotain 2,5" ja ulos vähän vähemmän Summitilla olisi edullisesti niiden oma-brändätty 3" cat-back sarja edulliseen hintaan. http://www.summitracing.com/parts/SUM-680025/ Joku rosterisarja olisi kyllä mieleinen mutta hintaa 2-3 kertaa enemmän ja nämähän ovat vain metalliputkia auton alla Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Tämäkö se nyt ahdistaa? Walkerin Quiet-flow 3. Sisään jotain 2,5" ja ulos vähän vähemmän Summitilla olisi edullisesti niiden oma-brändätty 3" cat-back sarja edulliseen hintaan. http://www.summitracing.com/parts/SUM-680025/ Joku rosterisarja olisi kyllä mieleinen mutta hintaa 2-3 kertaa enemmän ja nämähän ovat vain metalliputkia auton alla Onpas ahdistavan näköinen. Kannattaa sitten ostaessa tarkistaa, onko 3" sisä- vai ulkomitta, siinä on huomattava ero ja molempia myydään kolmetuumaisina. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted October 10, 2012 Author Share Posted October 10, 2012 Jom jom. Tarkemmin kun kattelin niin tulee tuolle Summitin sarjalle aikapaljon hintaa kun on niin kova rahti noin isoissa lähetyksissä. Vien tuon vakio putkiston yhdelle pajalle malliksi niin saavat tehdä sen mukaan 3" osista uuden. Ovat kuulemma tehneet ennenkin 4gen putkistoja niin luulisi onnistuvan. Perävälityksestä ja asennus sarjasta pyydetty tarjoukset parista paikkaa. Vielä kun löytyisi pätevä tekijä Link to comment Share on other sites More sharing options...
TexFinn Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Mitaan putkistoja kannata vaannella. I-putkesta patka pois siita kartanlukijan puoleisen kolon kohdalta ja hitsaat cutoutin siihen tilalle. Cutoutiin sitten viela sahkoinen lappa etta paasee saatelemaan aania/tehoja kabiinista kasin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Woodpecker Posted October 10, 2012 Author Share Posted October 10, 2012 Mitaan putkistoja kannata vaannella. I-putkesta patka pois siita kartanlukijan puoleisen kolon kohdalta ja hitsaat cutoutin siihen tilalle. Cutoutiin sitten viela sahkoinen lappa etta paasee saatelemaan aania/tehoja kabiinista kasin. Tolla olisi kyllä hyvä pelotella ihmisiä. Paljonko tollasella patentilla saa oikeasti suorituskykyä? Mites nuo BBK:n pitkät peltisarjat? Kattelin niitten sivuilta että cromatut sarjat, Y-putki ja toimitus kulut yhteensä 460$ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chevy Posted October 10, 2012 Share Posted October 10, 2012 Paljonko tollasella patentilla saa oikeasti suorituskykyä? muistelen,että dynossa cutout auki,tehoeroa ero n.5-7 hp riippuu tietysti,mikä on loppuosan vaimennus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now