Ilku Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Tuli tuossa juttua ahtimista ja niiden eroista. Olisko mielipiteitä, mitkä on hyviä puolia mistäkin ahtimesta ja merkistä. Itse puollan Paxtonia... Perusteluna, kun sellainen on jo, eikä jalkoihin ole tarvinnut vielä jäädä. Mitä ahdinta suosittelisitte esim. Vetteen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Vettestä en tiedä, mutta mitä se paxtonin paketti kustantaa, ko liikkeissä ei oikein osata vastata kysymykseen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Valmiita paketteja ei enää saa 3rd geneihin mutta 4th geneihin saa. Pelkkä ahdin ei sinällään maksa järkyttäviä summia mutta sen sovittaminen konehuoneeseen ilman mitään asennustarvikkeita on aika työläs juttu. Paxtonin hintoja näet heidän kotisivuiltaan www.paxtonauto.com ja lisäksi hintahaitaria löytyy www.superchargersonline.com. Ainiin, itse puollan tietenkin paxtonia sen yksinkertaisuuden ja tehokkuuden takia. Varmasti hyviä noi muutkin merkit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Jos ProCharger kelpaa, niin niiltä nähtävästi saa valmiin paketin, näillä sivuilla mainostanut Sporttiauto naantalista; "Aiempaan keskusteluun viitaten: Kaikki Prochargerin ruiskumoottoreihin tarkoitetut systeemit täyttävät EPA ja CARB-päästövaatimukset, jotka tunnetaan Euroopasskin. Sivuillamme mainitut ahtopaineet/tehot ovat valmistajan ilmoituksen mukaisia. ProCharger ahdinsarjojen maahantuojana toimii Sporttiauto Naantalissa. Halvan taalan kursin takia sarjojen hinnat ovat tosi edullisia. Esim. TPI 88-92 välijäähdytetty sarja 3900,- euroa. Kerron lisää mielelläni, parhaiten tavoittaa puhelimella. Janne Niemi Sporttiauto, Naantali 02-533 2686" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Aivan, tuon olinkin unohtanut ja tarkoitin ettei paxtonia enää valmisteta 3rd geneihin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Tarttis tosiaan saada jonkunlainen ahdin, jonka voi heittää paikalle uusimatta koko konetta.. Onko kokemuksia tuplaturbo v8:sta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Jos tuplaturbon tehoja haluat niin joudut kyllä uusimaan sen koneen sisuskalut + paljon muutakin. Samoja tehoja saat myös novi2000:lla joka melko varmasti tulee halvemmaksi ja huomattavasti yksinkertaisemmaksi kuin mikään turboasennus. Jos helpolla haluaa päästä niin varmaan tollanen procharger pienillä ahdoilla olisi hyvä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Miltäs sivulta niistä prochargereista löytyis infoa/hinnastoa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salkki Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Ole hyvä http://www.sporttiauto.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Salkki Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 Ja vielä tuosta ProCharger:sta jenkit tykkää athttp://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=112206ista http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=36797 Ja tuosta voi vertailla mitä jenkit on rakentanu http://www.thirdgen.org/techbb2/showthread.php?s=86b692144da4ae75b29469db8c2399b5&threadid=104067 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted February 26, 2004 Share Posted February 26, 2004 kyllähän noita ahtimien valmistajia on vaikka kaikille sormille enkä niitä sen kummemmin rupea erittelemään. tässä taannoin jostain luin ( etsin kun jaksan sen kirjoituksen)että paxtonin novi 2000 on hyötysuhteeltaan paras sekä tehokkain centrifugaali ahdin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TA350 Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 kysäsin tualta superchargergonlinelta vortech-ahdinta ja tämmönen hintatieto tuli mailina: Dear Valued Customer, You requested a price quotation for: Vortech Supercharger Kit w/V-2 SQ S-Trim for 1988-1992 GM Camaro/Trans Am TPI w/5.0L/5.7L (polished) [more info] Part Number: V4GF218-068SQ SuperchargersOnline.com*: $3,199.00 List Price: $3750.95 You Save: $551.95 mites muuten on tällasen asentaminen, kun tuolla rekisteriotteessa lukee tuo vähäpäästöinen? ja entäs noiden lupien/katsastuksen kanssa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 vähäpäästöisyys tuo omat ongelmat mutta kyllä ahtimia on laitettu vähäpäästöisiinkin tuv hyväksyntä ainakin vaaritaan en tierä käykö amerikan hyväksynnät täällä mutta kannattaa kysellä katsastusasemilta/ajoneuvohallinosta tuota Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 Mites teillä, pile & ilku & co, on toi ahdin katsastettu. Otatteko pois vai onko ihan rek.otteessa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 11, 2004 Share Posted March 11, 2004 mulla on poikkeuslupa ei ahtorajaa/hevosvoimarajaa kun hain luvan aikoinaan niin laitoin paxtonin esitteet papereiden joukkoon jossa mainostettiin tehoja tulevan lisää 40-60 % Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 11, 2004 Author Share Posted March 11, 2004 Mulla on katsastettu kans poikkeusluvalla. Eli rekisteriotteessa on ruiskusta maininta, samoin ahtopaineesta ja tehot kilowatteina. En tiedä miten sen saa tänä päivänä katsastetua? Kait dynottamalla ja sillä enintään +20% tehonlisäys jutulla ja alustan papereilla jne, öh?! Katsastusmies vain kysyi multa, että olikos tämä "fööni" tässä jo viime kesänä, kun hän katsasti samaisen auton? Sanoin, että jep ja mainitsin, että etkö muka huomannut (selvä työvirhe-->en sitten haastanut katsastuskonttoria ja katsastusmiestä pienestä työvirheestä vastuuseen!) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TA350 Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 eikö tuo tuv-hyväksyntä oo vaan ainoastaan saksalainen juttu? eikä mikään suomalainen tsydeemi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAKKU Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 Veikkaampa että noita ei suomes pahemmin testailla, joten ovat ottaneet linjaks hyväksyy suoraan täällä kamat jotka on Saksassa TÜV hyväksyttyjä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
z 28 jari Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 Ainakaan alustanosissa toi tyv hyväksyntä ei takaa sitä että se olis hyväksytty suomessa.Ts jos suomen ikuoma lainsäädäntö ajaa tyv hyväksynnän yli tietyissä tapauksissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAKKU Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 nii joissain tapauksissa ei, mut kysymällä selviää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 12, 2004 Share Posted March 12, 2004 Mulla on katsastettu kans poikkeusluvalla. Eli rekisteriotteessa on ruiskusta maininta, samoin ahtopaineesta ja tehot kilowatteina. En tiedä miten sen saa tänä päivänä katsastetua? Kait dynottamalla ja sillä enintään +20% tehonlisäys jutulla ja alustan papereilla jne, öh?! Katsastusmies vain kysyi multa, että olikos tämä "fööni" tässä jo viime kesänä, kun hän katsasti samaisen auton? Sanoin, että jep ja mainitsin, että etkö muka huomannut (selvä työvirhe-->en sitten haastanut katsastuskonttoria ja katsastusmiestä pienestä työvirheestä vastuuseen!) eikös sulla ollut normaali muutoskatsastus vai muistanko väärin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted March 16, 2004 Share Posted March 16, 2004 Jaahas ja sunnuntaina todennäköisesti tilaamaan prochargeri.. Onkos porukalla kokemuksia noitten vetareiden kestävyydestä ahdetussa autossa? Eli paukahtaako vetarit heti ensimmäisellä rääpäsyllä. Entä vaihdeloota? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 kyllä kestää vetarit ainakin jos maltat pysyä mormaaleissa katurenkaissa vaihteisto (th700r4) kannattaa laittaa ainakin sift kitti niin ei heti ala luistamaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 Siitä shift kitistä oli tossa kerran puhetta ja eräässä liikkeessä sanottiin et th700 seen se on paha pistää...? Vinkkejä kaivataan.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted March 17, 2004 Share Posted March 17, 2004 Samppa, soita Päiviselle ja kysy. Puh 0405939008. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now