Jump to content

Ahtimet

Ilku
 Share

Recommended Posts

• Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Msk383

16

• Ilku

17

• Samppa383

40

• Karppa

28

Top Posters In This Topic

Posted Images

Guest black

uusimmassa chevy hi performance lehdessä(may 04) oli juttu 7,5 tuumasesta perästä,joka kai löytyy kaikista 3 gen f-bodeista.

siihen asennettiin richmondin välitys sekä lukollinen murikka.laakerit tietty lisäksi. sen pitäisi kestää 400 hp takapyöristä.aika paljon kun sitä on kai pidetty vähän alamittasena näihin autoihin. no harvassa on ne autot joista takapyöristä irtoaa se 400 heppaa.

Eiköhän tuo kestä. Ainoo vaan että lukollinen tarttis olla. Vaihdoin viimevuonna lukottoman perän. Nytkään ei ole pitoa jos vähän polkasee. Saatikaan ahtamisen jälkeen. No pikku hiljaa lisäillään autoon kaikkea lisä palikkaa.. Kunhan vaan on vielä summer meetissä kunnossa...

Samppa, Päivisellä on vaihteistopaja hämeenlinnassa ja tää sälli tietää 700:n virityksestä varmaan kaiken mahdollisen.

Voin vain suositella.

Ps. Hinnatkin ovat halvat. Husso ja pari muuta pajaa sanoivat tietyn asian hinnaksi min. 800e-1000e, päivinen teki hintaan 360e.. Repikää siitä hintatasoa :).

uusimmassa chevy hi performance lehdessä(may 04) oli juttu 7,5 tuumasesta perästä,joka kai löytyy kaikista 3 gen f-bodeista.

siihen asennettiin richmondin välitys sekä lukollinen murikka.laakerit tietty lisäksi. sen pitäisi kestää 400 hp takapyöristä.aika paljon kun sitä on kai pidetty vähän alamittasena näihin autoihin. no harvassa on ne autot joista takapyöristä irtoaa se 400 heppaa.

ei ole kaikissa sama perä

Samppa, Päivisellä on vaihteistopaja hämeenlinnassa ja tää sälli tietää 700:n virityksestä varmaan kaiken mahdollisen.

Voin vain suositella.

Ps. Hinnatkin ovat halvat. Husso ja pari muuta pajaa sanoivat tietyn asian hinnaksi min. 800e-1000e, päivinen teki hintaan 360e.. Repikää siitä hintatasoa :).

oisko suhteilla tai vain tutun kauppaa mä ite kyselin päiviseltä ja kumppaneilta laatikon laittoa aikoinaan niin hinnat halpeni mitä lähemmäs kitin ojaa tultiin ja suojasen timo teki mulle laatikon.

Ei ole suhteilla eikä tutun kauppaa. Mutta mitä enemmän siellä ravaan niin tutummaksi tulee :). Kuitenkin, ei mulla ole mitään suhteita sinne ja ei myös ollut lumpallakaan jolle aski oli kuitenkin myös halpa.

Kysy itse ja tinkaa jos mieli tekee. Varmasti löytyy halvempikin jostain mutta mun tietämistäni toi on halvin.

samppa, ei kai sillä ajalla niin väliä ole. Olen soitellut miten sattuu ja käynyt sunnuntaisin jne.

Täytyypi tässä esittää tyhmää, ja kysyä, että miten te, joilla on ahdettu mylly, niin olette lisäilleet huippunopeuksia.. Tietty perän vahto on yksi vaihtoehto, mutta onko muita. Itellä jää nelosella kierrokset 3500rpm, vauhdin ollessa noin 210. Vinkkejä kaivataan. Kiitokset jo etukäteen.

:o :o Noilla väleillä sulla ois 5500rpm:ssä noin 330km/h vauhtia jos oikein laskin ??? Missäs meinasit tarvita tuollaisia nopeuksia? :o

Tosin tuo on aika karkeasti laskettu ja sillä edellytyksellä että tehot riittäisivät tuonne saakka ;)

En ole edes koskaan kokeillut paljonko toi peli kulkee. Tärkeämpää mulle on se, että kiihtyy riittävästi.

Perävälitys on ehkä ainoa helppo tapa nostaa nopeuksia sillä vaihteiston välitysten muuttaminen taitaa olla suht vaikeaa. En tiedä edes onnistuuko sellainen ilman radikaaleja muutoksia.

Ei mulla nopeuksilla niin väliä ole, mut kyl se välil nyppii ko on pitkä suora ja nopeus loppuu kesken. 210km/h:ssa alkaa sytytys katkomaan. Aavikkoperä olis kova sana, mut mahtaako saada 3gn malliin. Nyt paikalla lukoton.

Älä aavikkoperää hanki. Kaverin 300hp Iroc-Z menee todistetusti?!? 260km/h 3.27 perällä. M5 Bemu jäi tulemaan, siinä raukassa kun rajotin on 250km/h:ssa. :P

Toi on toi perä vaihdettu viimevuonna, tuntus et kiihtyvyys parani sen uuden perän myötä.. Kyllä se saattais kulkeakki enemmän, mut tosiaan 3500rpm:ssä jonkinlainen nopeudenrajoitin lyö lukkoon..

2.73 välitystä ei pidemmaksi enään saa. Kuullostaa hieman siltä että camarossa olisi 3.27 välitys

Helpoin tapa päästä eroon tuosta nopeus rajoittimesta on etsiä nopeusanturin piuha ja asentaa siihen kytkin väliin.

Eli ecu:lle ei tule tietoa nopeudesta jolloin se ei myöskään osaa rajoittaa nopeutta ;) Huomion asrvoista on että SES valon kuulemma pitäisi syttyä aina kun nopeusanturin signaali puuttuu :-\

Siinä onki ettimistä. Mistähän päin konehuonetta se löytyy, vois iha mielenkiinnosta testata. Uskoisin että autossa olis kyllä potentiaalia 250km/h:n. nopeuksiin. Mitäköhän vaan kone tykkää, ko sitä kierrättää pitkään isoilla kierroksilla...

Kojelaudan alta ecu:n vierestä löytyy tuo piuha.

Eli apparin jalka tilasta.

Piuhan väriä en vaan ulkoa muista mutta esim. crisis voisi muistaa :-\ tai sitten etsiä kytkentä kaaviosta se piuha myös www.thirdgen.org :sta muistaakseni löytyy juttua rajoittimen ohittamisesta ;)

Guest Jukka

kannattais myös modata lootaa että pitää 4 silmässä kun kaasupohjassa luukuttaa huippunopeuksia. Muistaakseni throttle valve pitäis vaihtaa.

Guest Jukka

Siis TH 700 4r heittää nelosen poispäältä jos kaasua painetaan yli 3/4. Näin siis ainakin TBI koneisissa autoissa. Omallani pääsee huippunopeutta 3 ja 4 vaihteilla kun rajoitin on n. 180kmh

Joo, mut siit ku on riittävästi vauhtia niin ei mulla ainakaa enää pienempää heitä silmään. Mut sit jo hyvin pian rajoitin lyö lukkoon.. Täytyypi huomenna koittaa etsiä ko. johto ja koittaa ohittaa se rajoitin. Löytyisköhän jostain toi kytkentä kaavio?