Jump to content

Recommended Posts

Posted

Paineet olivat varmaan jotain 0,6 bar? Ja renkaat olivat Michelinin Pilotit 245/45 16". Aika ajettu Alastarolla kadunmiehen tapahtumassa ja loppunopeudet pyörivät siinä karvan alle 170 km/h.

• Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• Samppa383

40

• Karppa

28

• Ilku

17

• Msk383

16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

Sen verran mullekki nyt alkuus tulee.. Eli 9 psi:tä. Koneen pitäis kestää 12Psi:tä. Ainoo vaan että suuttimet menee vaihtoon ja auton oma tietokone ei riitä.. Näin sanottiin..

Posted

9 psi:llä piisaa hyvin vielä auton omat vermeet säärettävä regu vain että saat ruokaa yläkierroksille

Posted

Joo, mut 12psi:ssä pitää jo tehdä muutoksia.. Noo enköhän tämän kesän 9psi:llä pärjää.. Ensi kesäksi lisää.. :P

Posted

Mullakin on ahdin kiinni laturin kanssa samassa pitkässä kierretangossa ja laturihan on just apparin puolella.

Ongelmana vain pakkaa olla, että kone kallistaa ja remmin kanssa pakkaa olla ihmeissä että se pysyy päällä, eli remmilinjan pitää sitten olla suorassa.

Taitaa tuo vakioboxi just riittää ainakin alkuun... bensanpaineet varmaan joutuu vetämään tappiiin.

Posted

Ihan turhaan yrittää käyttää vakio boksia. Veikkaan että maffin verkot lentelee koneen sisälle alta aika yksikön kun sinne saadaan kunnon virtaus. Tuhoutuu hyvin kallis ja ihan hyvä Maf. Ahdetussa härvelissä olis jokatapauksessa hyvä olla Map anturilla ohjattu järjestelmä. Vakio boksi kun ei TPI:ssä toimi kunnolla ilman maffia niin tästä päättelen ettei sitä kannata käyttää. Kaikkee voi kokeilla.

Posted

Ihan turhaan yrittää käyttää vakio boksia. Veikkaan että maffin verkot lentelee koneen sisälle alta aika yksikön kun sinne saadaan kunnon virtaus. Tuhoutuu hyvin kallis ja ihan hyvä Maf. Ahdetussa härvelissä olis jokatapauksessa hyvä olla Map anturilla ohjattu järjestelmä. Vakio boksi kun ei TPI:ssä toimi kunnolla ilman maffia niin tästä päättelen ettei sitä kannata käyttää. Kaikkee voi kokeilla.

en ihan allekirjoita tuota crisis. 7 vuotta ilman mitään ongelmia ajeltu vakio poksilla ja maf:lla paineet 9 psi:tä ainoa muutos säärettävä reku josta paineet nostettiin kattoon ja ajettu vartti alastarolla 13 .76 vuonna 95-97 en muista vuotta ihan tarkkaan eli tuosta aijastakin huomaa että kun on pitävä rata niin ei sitä voimaa niin paljon tarvita hyviin aikoihinniin.

ja maf pitää sitten asentaa ahtimen imupuolelle muuten se ei toimi niin tarkasti.

Posted

Samaa mieltä kuin pile. Lisäksi MAF:sta löytyy "viriversioita" jotka kestävät ja sallivat enemmän virtausta. Lisäksi olen kuullut monia puheita siitä, että MAF olisi tarkempi kuin MAP ja parempi virikäytössä. En tiedä kumpi sitten on loppujen lopuksi parempi kun mielipiteitä on aina monia. Varmaan parempi kun itse kokeilee ja päättää kummasta pitää enemmän. Ja jos joku on ostamassa MAP:a ahdettuun, niin kannattaapi sitten ostaa se 2bar versio.

Posted

mapeista sen verran että vapariin 1bar map ja alle 1bar paineille 2 bar map mutta jos ahtopaineet nousevat 1bar tai siitä yli niin pitää olla sitten 3bar map nämä ohjeet finis motorssista annettiin

Posted

Mites nopeesti noissa ahdetuissa peleissä tulee vastaan ecm:n 255g/s raja(ilmanvirtaus)?

Posted

Aikas nopsaan. Normaali 350 käyttää noin 230 l/sek ilmaa ( 5000 rpm ) ja tuo 255 g/s on noin 212 l/sek. Ahdetun ilmankulutus ( 0,6 bar ahtopaine ) on noin 370 l/s että sillai..... Käytännössä ilmaluvut ovat hieman pienemmät, ilma/bensasuhdehan on noin 14:1 eli vähennä 7 %.

• 1 month later...
Posted

Mites tuo TBI suhtautuu ahtoihin? Siis kun siinähän on map-ohjaus. Riittääkö, kun vaihtaa mapin "ahtoversioon"? Mites vakiopoksi suhtautuu tämmöseen?

Posted

Kiinnostais kans juu toi TBI koneen ahtaminen.. mitenkähän mahtanee edes onnistua?

Posted

Jep...kyllähän tuo tbi tarvitsisi piristystä ...ahdinkin kiinnostaisi , mutta pystyyköhän sitä edes laittamaan ...voi olla että koneen vaihtaminen suurempaan voisi olla parempi vaihtoehto..tai muunlainen virittäminen.?

Siitä tulikin mieleen, mikäs mahtaa olla suurin kone mikä on näihin autoihin laitettu ja vielä katsastettu normaaliin liikenteeseen....?

Posted

En halua lannistaa ketään mutta mitä olen lukenut niin kovin moni ei ole saanut hyviä tuloksia tbi:llä ja ahtimella. Johtuu siitä että monipisteruiskussa seos on parempi ahdettuna, tbi tuuppaa pisaroitumaan. Näin olen kuullut ja lukenut. Kaikkeahan saa kokeilla ja yrittää keksiä tapa saada homma toimimaan.

Guest Jukka
Posted

Samaa olen lukenut kuin Crisis, tosin joitain positiivisiakin kokemuksia olen lukenut. Pahin este siinä taitaa olla kuitenkin se ah niin ihana vähäpäästöisyys :'(

Posted

vähäpäästöisyys ei oo este ahtimelle mut siihen se sitten taitaa jäädä, kun ilmeisesti kansia ja nokkaa ei voi paljon parannella jos haluaa päästä mittauksista läpi.

Posted

vähäpäästöisyys ei oo este ahtimelle mut siihen se sitten taitaa jäädä, kun ilmeisesti kansia ja nokkaa ei voi paljon parannella jos haluaa päästä mittauksista läpi.

juu ei olekkaan kun löytää sellaisen ahtimen joka on tyypitetty/hyväksytty (tuv hyväksyntä) amerikkalaiset tyypitykset eivät automaatisesti kelpaa.

nyt kun vain löyrät hyvän paikan missä katsastat niin saat sen leimaan tuntuu olevan lähes joka konttorilla omat säännöt ahtimen katsastukseen

Posted

Taitaa jäädä siis meikäläisen kokeiltavaks tuo ahtimen laitto.. kallis pala silti. Täytyy ottaa selkoa hieman ja kysellä... pitkä rojekti tiedossa :)

Posted

Taitaa jäädä siis meikäläisen kokeiltavaks tuo ahtimen laitto.. kallis pala silti. Täytyy ottaa selkoa hieman ja kysellä... pitkä rojekti tiedossa :)

Itse asiassa , olen myös laittanut jo kyselyjä menemään joten hienoa että joku muukin on hommassa mukana.....kallista lystiä silti ....

Posted

Eix tässä jossain sivuilla toi sporttiauto tarjos jos tulee 3tai useampi ahdintilaus niin jotain 400€ alennusta lähtöhintaan :)Kaveri nimi merkki on vissiin sporttijanne ::)

Posted

Sieltähän se munki viheltäjä on hankittu 8) Saa täydellisen sarjan.. Paitsi en tietä miten se sit tBi:hin menee...

Guest Jukka
Posted

Eipä oo maailmalla turhan paljoa camaron 305 tbi koneeseen olemassa valmiita ahdinsarjoja. pickuppien tbi koneisiin kylläkin, eli siitä sovittelemalla?

Posted

Mä lähetin kyselyä sähköpostilla sporttiatoon , katsotaan mitä sieltä tarjotaan .

Saattaa kyllä olla että pitää vaihtaa moottori jos meinaa turboa iskeä koneeseen .......hmm....miten olisi 454 ....? ;D

Posted

Aikanaan kun vaihdatin tuulilasin komeroon alt-lasi nimisessä firmassa(hki),niin firman omistaja kaupitteli mulle pakstoniaan joka oli ollut tbi komerossa kiinni.Oli laitettu paikoillen patoharjun liikkeessä.Oli kuulemma tullut löylyä ihan hyvin lisää...