Jump to content

Recommended Posts

  • Replies 266
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Samppa383

    40

  • Karppa

    28

  • Ilku

    17

  • Msk383

    16

Top Posters In This Topic

Posted Images

Posted

mistäs olet saanut tietoosi että novi on remmellä mulla on yks räjäytyskuva/piirros jossa on rattaat http://www.capa.com.au/paxton.htm

 

En ole sitä itse sen kummemmin tutkinut vaan uskonut "isojen poikien" juttuja. Linkittämässäsi kuvassa ja tekstissä on tosiaan rattaat joten isot pojat lienevät olleet väärässä ;D

Posted

mistäs olet saanut tietoosi että novi on remmellä mulla on yks räjäytyskuva/piirros jossa on rattaat http://www.capa.com.au/paxton.htm

ja sn sarja on niin sanottu kuula vetoinen niin että siellä ei ole mitään kiinteää vetoa vaan kuulat ottavat keskipakovoimalla kiinni vähän samaan tyyliin kuin perinteisten polkupyörien takakapat toimivat

 

Aivan. Ainoat, joissa on sisäinen step-up välitys remmillä, ovat Powerdynejä. Ja uusin Powerdynen tuotesarjakin on nykyään rattailla, firma kun sai huonoa mainosta siitä, kun porukka katkoi remmejä ja uudet Kevlar- remmit Powerdyneen maksoivat maltaita.

Posted

Ainakin SN-sarjan Paxton pitää jännää kolinaa tyhjäkäynnillä, mutta viheltää hienosti kierroksilla.

 

Itse olen "pilpunnut" koko Paxton SN-92:sen.

Kuviakin on, jos jotain kiinnostaa. Aika hieno värkki sisältä.

Posted

jaa remmit kalliita dyneen?mulle tuli jenkeistä remmi ja 4 laakeria maksoi yhteensä kuluineen 105ekua.

paxtonin kuvia odotelessa tuossa powerdyne levitettynä.

IM000688a.JPG}

IM000688a.JPG_thumb

Posted

No niin,ensimmäiset 50 mailia ajettu ton föönin kanssa ja hyvinhän toi tuntuu puhkuvan alakierroksilta 4500 asti, jolloin kierrokset ikäänkuin pysähtyy vähäksaikaa ja pienen viiveen jälkeen nousee 5000 jolloin laatikko heittää isompaa.Itelläni tuli mieleen josko vois olla niin ihmeellinen asia tapahtunu että putki ja vaimennin olis tukossa kun tota on ajettu 15v kun kipeetä pimppii :o,ennenkun se mulle tuli,vai onko ennakkoa liian vähän(6astetta).Arvauksia? No jokatapauksessa putkisto täytyy uusia,on se niin huonossa hapessa.

Posted

meinasin laittaa tulemaan kuvia Paxtonista, mutta eipä onnistunu, vaikka olisi miten pieniä kooltaan noi kuvat... >:(

 

Impelleriä säädetään "simmi"-levyillä, varsin yksinkertaista.

 

No laitetaan kuvia toisen operaattorin kautta linkkinä, eli tässä Teille "salatiedettä"... tuli purettua ahdin edellistalvena:

 

http://www.netikka.net/ilku/paxton

 

Posted

No niin,ensimmäiset 50 mailia ajettu ton föönin kanssa ja hyvinhän toi tuntuu puhkuvan alakierroksilta 4500 asti, jolloin kierrokset ikäänkuin pysähtyy vähäksaikaa ja pienen viiveen jälkeen nousee 5000 jolloin laatikko heittää isompaa.Itelläni tuli mieleen josko vois olla niin ihmeellinen asia tapahtunu että putki ja vaimennin olis tukossa kun tota on ajettu 15v kun kipeetä pimppii :o,ennenkun se mulle tuli,vai onko ennakkoa liian vähän(6astetta).Arvauksia? No jokatapauksessa putkisto täytyy uusia,on se niin huonossa hapessa.

 

Jos sulla on vakiokannet niin nekin saattaa alkaa ahdistamaan ahtimella. Onkos vaihdettu isommat suuttimet/bensapumppu/säädettävä regu..? Jos ei soppa riitä yläkierroksilla nyt kun ilmaakin menee koneeseen enemmän. Ja on sulla tuota ennakkoakin aika vähän, itsellä on perusennakko 12 astetta eikä ainakaan korvakuulolla nakuta ja alkoi yläkierroksilla vetämään paremmin (kuin 9:llä asteella). Mutta en itse tuota ennakkoa epäilisi niinkään syypääksi kuin bensan loppumista.

Posted

Joo,elikkä sopan pitäis riittää kun on 2 bensapumppua peräkkäin ja säädettävä regu,en oo noita paineita päässy vielä mittaamaan kun ei oo mittaria tullu mutta luulisin että kakku riittää.Teki vaparina ihan samaa joten täytyy kokeilla tota ennakon säätämistä,kunhan inspistä löytyy muitten vikojen korjaamiseen(öljyvuoto).

  • 2 weeks later...
Posted

Mitenkä tällainen kombinaatio toimeis? Elikkäs ahtoa ilman plenumia?

Imusarjaksi tosin vastaavanlainen suuttimilla varustettu versio..

Posted

Mitenkä tällainen kombinaatio toimeis? Elikkäs ahtoa ilman plenumia?

Imusarjaksi tosin vastaavanlainen suuttimilla varustettu versio..

 

Miksipä ei toimisi ?

Ovathan esim. Prochargerin kaasari-kitit vaan kaasarin päälle tulevia painehattuja ja imusarjana vastaava single-plane kuin sulla kuvassa. Varsinkin Prochargerin vanhoissa painehatuissa ei tilavuutta ole nimeksikään.

Posted

Miksi aina sanotaan, että plenumi olis hyvä olla ahdinkäytössä.. Vaikuttaako jotenkin kierrosherkkyyteen vai mihin :-[

 

mä olen jotain tämäntapaista suunnitellu..

http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/AMS/AMSM/9901-101-1.html

http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/AMS/AMSM/9901-119.html

Ko kaikilla tuntuu näitä stealth rameja jo olevan.. ;D Ja olis ainaki yksinkertainen ja vähän tilaa vievä viritelmä..

  • 2 weeks later...
Posted

Kertokaapa.. Remmiahdin+tuplaturbo.. Mitenkä sais toimiin.. Remmi antais alavääntöä ja turbot ylävääntöä... Onko hullu idea.. :-[ ???

Posted

Ei ole hullu idea, mutta sä olet hullu! :-X ;)

Guest turbomies
Posted

Täällä on muutamia hyviä kuvia turbocamaroiden moottoreista.. vähän niinku idean tynkää suunnitteluun 8)

http://outlawdragradial.com/

 

Esim. melkoinen tulpo tässäkin:

http://teamprickracing.com/minicooler/Dsc01168.jpg

Guest Jukka
Posted

Kertokaapa.. Remmiahdin+tuplaturbo.. Mitenkä sais toimiin.. Remmi antais alavääntöä ja turbot ylävääntöä... Onko hullu idea.. :-[ ???

On nähty kuvasta jossain näyttelyautossa.. Mahtaa toimia juu, mutta onko järkevää toteuttaa tuollalailla, ja mikä on käytännön hyöty, se on sitten toinen asia

Posted

Tuli vaan tommonen villi idea, ko mulle kaupattiin isoja turboja edullisesti.. 8) Mutta mitenkä tuo ongelma ratkeaa, että jos turbot ahtais enemmän ko remmi, niin eikös se sillon aiheuta remmille "vastapainetta" joka taas syö tehoja.. :-[

Posted

Ja taas takasin aiheeseen joka kiinnostaa kaikkia eli hiustenkuivaajiin.Mitenkähän ootte ahdinmiehet toteuttanu ton huohotus systeemin? Asennusohjeessa käskettiin laittaa huohottimet "atmosfääriin"eli ei alipaineeseen,no nyt toi mun kone huohottaa öljytikun putkesta,ei hyvä.Toinen onkelma on ylävesiletku joka ottaa kiinni ahtimen hihnapyörään,letku on sidottu nippusiteellä syylärin kiinnitys peltiin kiinni joten ei pääse liikkumaan mihinkään.Letkun ja hihnapyörän väliin jää n.15mm ja paikoillaan kaasuttaessa eivät käy lähelläkään toisiaan.Koko syylärisysteemin täytyy liikkua reippaammin hanaa annettaessa,täytyy vissiin ottaa konepelti irti ja joku istumaan konehuoneeseen,olisko vapaaehtosia?

Posted

Mulla tukittii kaikki mahdollinen, paitsi venakopista lähti normaalisti huohotusletkut suoraan "koneen alle".. Imusarjasta kaikki mahollinen huohotusläpi piti olla tukittuna :) Näin minulla ja prochargerilla..

Kuis se hihna niin läheltä letkua muka pääsee?

 

Posted

Eli sulta hävis jarrutehostaja,regu,lämmityslaitteensäätimet ym.jotka alipaineella toimii ;D,ei kai ny sentään.Asennusohjeessa puhuttiin ainoastaan huohottajista jotka otetaan imusarjasta sekä plenumista irti.et:ei hihna vaan HIHNAPYÖRÄ ottaa ylävesiletkuun kiinni.

Posted

Nii joo.. mut :-[ Nii tarkoitin siis juur noit huohottimia imarissa.. Millai sul venakopissa on.. Eihä ne ny tukos ole.. Ihme meinaa, et kui se öljytikun lävestä huohottaa :-\

Posted

Eipä oo tukossa huohottaa kyllä atmosfääriinkin,mut roiskii öljytikun putkesta myös.et:pitää varmaan laittaa pienempi ahtimen hihnapyörä,mut sit pitäis tehä vähän muutakin.

Posted

mink kokone pyörä siinä ahtimen päässä on nyt? se 4" vai?

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...