Guest pile Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 tuo powerdyne on remmivetoinen kyllä http://www.capa.com.au/powerdyne.htm
Msk383 Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 mistäs olet saanut tietoosi että novi on remmellä mulla on yks räjäytyskuva/piirros jossa on rattaat http://www.capa.com.au/paxton.htm En ole sitä itse sen kummemmin tutkinut vaan uskonut "isojen poikien" juttuja. Linkittämässäsi kuvassa ja tekstissä on tosiaan rattaat joten isot pojat lienevät olleet väärässä
406cid Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 mistäs olet saanut tietoosi että novi on remmellä mulla on yks räjäytyskuva/piirros jossa on rattaat http://www.capa.com.au/paxton.htm ja sn sarja on niin sanottu kuula vetoinen niin että siellä ei ole mitään kiinteää vetoa vaan kuulat ottavat keskipakovoimalla kiinni vähän samaan tyyliin kuin perinteisten polkupyörien takakapat toimivat Aivan. Ainoat, joissa on sisäinen step-up välitys remmillä, ovat Powerdynejä. Ja uusin Powerdynen tuotesarjakin on nykyään rattailla, firma kun sai huonoa mainosta siitä, kun porukka katkoi remmejä ja uudet Kevlar- remmit Powerdyneen maksoivat maltaita.
Ilku Posted May 6, 2005 Author Posted May 6, 2005 Ainakin SN-sarjan Paxton pitää jännää kolinaa tyhjäkäynnillä, mutta viheltää hienosti kierroksilla. Itse olen "pilpunnut" koko Paxton SN-92:sen. Kuviakin on, jos jotain kiinnostaa. Aika hieno värkki sisältä.
kj Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 jaa remmit kalliita dyneen?mulle tuli jenkeistä remmi ja 4 laakeria maksoi yhteensä kuluineen 105ekua. paxtonin kuvia odotelessa tuossa powerdyne levitettynä.IM000688a.JPG_thumb
Karppa Posted May 9, 2005 Posted May 9, 2005 No niin,ensimmäiset 50 mailia ajettu ton föönin kanssa ja hyvinhän toi tuntuu puhkuvan alakierroksilta 4500 asti, jolloin kierrokset ikäänkuin pysähtyy vähäksaikaa ja pienen viiveen jälkeen nousee 5000 jolloin laatikko heittää isompaa.Itelläni tuli mieleen josko vois olla niin ihmeellinen asia tapahtunu että putki ja vaimennin olis tukossa kun tota on ajettu 15v kun kipeetä pimppii ,ennenkun se mulle tuli,vai onko ennakkoa liian vähän(6astetta).Arvauksia? No jokatapauksessa putkisto täytyy uusia,on se niin huonossa hapessa.
Ilku Posted May 10, 2005 Author Posted May 10, 2005 meinasin laittaa tulemaan kuvia Paxtonista, mutta eipä onnistunu, vaikka olisi miten pieniä kooltaan noi kuvat... Impelleriä säädetään "simmi"-levyillä, varsin yksinkertaista. No laitetaan kuvia toisen operaattorin kautta linkkinä, eli tässä Teille "salatiedettä"... tuli purettua ahdin edellistalvena: http://www.netikka.net/ilku/paxton
BlackZ Posted May 11, 2005 Posted May 11, 2005 No niin,ensimmäiset 50 mailia ajettu ton föönin kanssa ja hyvinhän toi tuntuu puhkuvan alakierroksilta 4500 asti, jolloin kierrokset ikäänkuin pysähtyy vähäksaikaa ja pienen viiveen jälkeen nousee 5000 jolloin laatikko heittää isompaa.Itelläni tuli mieleen josko vois olla niin ihmeellinen asia tapahtunu että putki ja vaimennin olis tukossa kun tota on ajettu 15v kun kipeetä pimppii ,ennenkun se mulle tuli,vai onko ennakkoa liian vähän(6astetta).Arvauksia? No jokatapauksessa putkisto täytyy uusia,on se niin huonossa hapessa. Jos sulla on vakiokannet niin nekin saattaa alkaa ahdistamaan ahtimella. Onkos vaihdettu isommat suuttimet/bensapumppu/säädettävä regu..? Jos ei soppa riitä yläkierroksilla nyt kun ilmaakin menee koneeseen enemmän. Ja on sulla tuota ennakkoakin aika vähän, itsellä on perusennakko 12 astetta eikä ainakaan korvakuulolla nakuta ja alkoi yläkierroksilla vetämään paremmin (kuin 9:llä asteella). Mutta en itse tuota ennakkoa epäilisi niinkään syypääksi kuin bensan loppumista.
Karppa Posted May 14, 2005 Posted May 14, 2005 Joo,elikkä sopan pitäis riittää kun on 2 bensapumppua peräkkäin ja säädettävä regu,en oo noita paineita päässy vielä mittaamaan kun ei oo mittaria tullu mutta luulisin että kakku riittää.Teki vaparina ihan samaa joten täytyy kokeilla tota ennakon säätämistä,kunhan inspistä löytyy muitten vikojen korjaamiseen(öljyvuoto).
Samppa383 Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Mitenkä tällainen kombinaatio toimeis? Elikkäs ahtoa ilman plenumia? Imusarjaksi tosin vastaavanlainen suuttimilla varustettu versio..
406cid Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Mitenkä tällainen kombinaatio toimeis? Elikkäs ahtoa ilman plenumia? Imusarjaksi tosin vastaavanlainen suuttimilla varustettu versio.. Miksipä ei toimisi ? Ovathan esim. Prochargerin kaasari-kitit vaan kaasarin päälle tulevia painehattuja ja imusarjana vastaava single-plane kuin sulla kuvassa. Varsinkin Prochargerin vanhoissa painehatuissa ei tilavuutta ole nimeksikään.
Samppa383 Posted May 24, 2005 Posted May 24, 2005 Miksi aina sanotaan, että plenumi olis hyvä olla ahdinkäytössä.. Vaikuttaako jotenkin kierrosherkkyyteen vai mihin mä olen jotain tämäntapaista suunnitellu.. http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/AMS/AMSM/9901-101-1.html http://www.holley.com/HiOctn/ProdLine/Products/AMS/AMSM/9901-119.html Ko kaikilla tuntuu näitä stealth rameja jo olevan.. Ja olis ainaki yksinkertainen ja vähän tilaa vievä viritelmä..
Samppa383 Posted June 1, 2005 Posted June 1, 2005 Kertokaapa.. Remmiahdin+tuplaturbo.. Mitenkä sais toimiin.. Remmi antais alavääntöä ja turbot ylävääntöä... Onko hullu idea..
Guest turbomies Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Täällä on muutamia hyviä kuvia turbocamaroiden moottoreista.. vähän niinku idean tynkää suunnitteluun http://outlawdragradial.com/ Esim. melkoinen tulpo tässäkin: http://teamprickracing.com/minicooler/Dsc01168.jpg
Guest Jukka Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Kertokaapa.. Remmiahdin+tuplaturbo.. Mitenkä sais toimiin.. Remmi antais alavääntöä ja turbot ylävääntöä... Onko hullu idea.. On nähty kuvasta jossain näyttelyautossa.. Mahtaa toimia juu, mutta onko järkevää toteuttaa tuollalailla, ja mikä on käytännön hyöty, se on sitten toinen asia
Samppa383 Posted June 3, 2005 Posted June 3, 2005 Tuli vaan tommonen villi idea, ko mulle kaupattiin isoja turboja edullisesti.. Mutta mitenkä tuo ongelma ratkeaa, että jos turbot ahtais enemmän ko remmi, niin eikös se sillon aiheuta remmille "vastapainetta" joka taas syö tehoja..
Karppa Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Ja taas takasin aiheeseen joka kiinnostaa kaikkia eli hiustenkuivaajiin.Mitenkähän ootte ahdinmiehet toteuttanu ton huohotus systeemin? Asennusohjeessa käskettiin laittaa huohottimet "atmosfääriin"eli ei alipaineeseen,no nyt toi mun kone huohottaa öljytikun putkesta,ei hyvä.Toinen onkelma on ylävesiletku joka ottaa kiinni ahtimen hihnapyörään,letku on sidottu nippusiteellä syylärin kiinnitys peltiin kiinni joten ei pääse liikkumaan mihinkään.Letkun ja hihnapyörän väliin jää n.15mm ja paikoillaan kaasuttaessa eivät käy lähelläkään toisiaan.Koko syylärisysteemin täytyy liikkua reippaammin hanaa annettaessa,täytyy vissiin ottaa konepelti irti ja joku istumaan konehuoneeseen,olisko vapaaehtosia?
Samppa383 Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Mulla tukittii kaikki mahdollinen, paitsi venakopista lähti normaalisti huohotusletkut suoraan "koneen alle".. Imusarjasta kaikki mahollinen huohotusläpi piti olla tukittuna Näin minulla ja prochargerilla.. Kuis se hihna niin läheltä letkua muka pääsee?
Karppa Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Eli sulta hävis jarrutehostaja,regu,lämmityslaitteensäätimet ym.jotka alipaineella toimii ,ei kai ny sentään.Asennusohjeessa puhuttiin ainoastaan huohottajista jotka otetaan imusarjasta sekä plenumista irti.et:ei hihna vaan HIHNAPYÖRÄ ottaa ylävesiletkuun kiinni.
Samppa383 Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Nii joo.. mut Nii tarkoitin siis juur noit huohottimia imarissa.. Millai sul venakopissa on.. Eihä ne ny tukos ole.. Ihme meinaa, et kui se öljytikun lävestä huohottaa
Karppa Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 Eipä oo tukossa huohottaa kyllä atmosfääriinkin,mut roiskii öljytikun putkesta myös.et:pitää varmaan laittaa pienempi ahtimen hihnapyörä,mut sit pitäis tehä vähän muutakin.
Samppa383 Posted June 8, 2005 Posted June 8, 2005 mink kokone pyörä siinä ahtimen päässä on nyt? se 4" vai?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now