Jump to content

Black-Red RS


Juza89
 Share

Recommended Posts

;D 

Tarvii khyll alumiini osat puhaltaa soodal sitten jossain vaihees, ni saa hapettumat häivytettyy ja hövelin maalarin sotkut pois  ;)

Link to comment
Share on other sites

;D 

Tarvii khyll alumiini osat puhaltaa soodal sitten jossain vaihees, ni saa hapettumat häivytettyy ja hövelin maalarin sotkut pois  ;)

Käytyä lasia ennemmin.

Link to comment
Share on other sites

Perjantaina tuli haettua projektikuntoinen LS2 402 strokeri  :W  Ei oo tulossa camaroon. Eipä oikeen tiiä mihin tulee joskus asennettua. 4gen birdi, saman ikäne impala, c3 vette tai bandit nyt päälimmäisin mieles. Mutt ompahan aihio olemassa valmiina

LS2_402_stroker_project.jpeg.84b4c04b2bd175a9b9fa244e3e310403.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Perjantaina tuli haettua projektikuntoinen LS2 402 strokeri  :W  Ei oo tulossa camaroon. Eipä oikeen tiiä mihin tulee joskus asennettua. 4gen birdi, saman ikäne impala, c3 vette tai bandit nyt päälimmäisin mieles. Mutt ompahan aihio olemassa valmiina

\m/

Link to comment
Share on other sites

Siellä se 4th gen:n pissapojan säiliö oleskelee. Jtn viel laittaa noittekierretangost tehtyjen kannakkeide ympäril, ni näyttäisivä fiksummilt  ::)

received_10214052688450049.thumb.jpeg.902f51a66ca686b680cd2b9da9c2a396.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Hyvä, siitä se pikkuhiljaa muotoutuu m/

Vähän kyllä voi hankaloittaa ahtoputkien ja välijäähyn sijoittelua, kun tilsii keulaan noita toisarvoisia säiliöitä  ;)

Link to comment
Share on other sites

Juuh ohan se niinki  ;D sen verran mittailin, ett kun kuitupellin laittaa pikalukoil ja saa tuon alkuperäisen konepellinlukontelineen pois, niin pissapojansäiliön takaa saa tarvittaessa ahtoputken mahdutettua imusarjaan  ja syötön saa tulemaan kuskipuolen "akkutelineen" pohjanläpi ::)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

  Eilen ehtoolla vaihdoin lq4:sta kk-laakerit. Vanhat kyllä näytti aivan ok:lta, mutta ompaha ne nyt uudet clevite pc cb-663p( 8 )paikoillaan.

  Ensin meinasin laittaa kk-pulteiksi arp 234-6301 mutt näillä olisi tarvinnut hoonata kklaakeri pesät 0,002" isommiksi ja käyttää re-sized laakereita + hoonaus olisi ollut 20€ per kaula, niin hommasin arp 134-6006 pultit. Toki jälkimmäisistäkin löytyy, että tarvitsisi mahdl. Hoonata, mutta esim Katech sanoo näiden menevän suoraan tilalle.

Tarkistin välykset vielä plastic gaugella ja välykset oli 0,025mm ja 0,030mm paikkeilla ja kun ottaa huomioon, että plastic gauge yleensä näyttää todellist piukempaa, niin aika hyvältä näytti omastamielestä. Tehdas toleranssi 0.023-0.065 mm ja servise 0.023-0.076 mm

Asennus öljyksi laitoin red line liquid assembly lube. Pasta version nestemäinen versio ja voin kyllä suositella m/

https://m.motonet.fi/fi/tuote/6000185/Red-Line-Liquid-assemblylube-nestemainen-kasausrasva

 

  Tiiviste satsi tarvitsisi seuraavaksi hommata. Onko nuo enginetech C364K2 tiiviste sarjat ok? Rockauto näyttäisi myyvän edulliseen hintaan.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

  Hiljasta ollut nyt hieman pystynyt jtn tekemään. Vakio truniot vaihdoin nyt vihdosta Powell Machine bronze trunion kit:n. Hyvin onnistui viilapenkillä ja sopivilla hylsyillä. Damberipultti oli yllättäin tiukassa, mutta lämmöllä aukesi. Itse damberi irotisi chryslerin damberin ulosvetäjällä, joka sopii sellaisenaan LS:än.

Jakoketju oli löysähkön oloinen ja en tiedä onko joskus vaihdettu, kun nokkarattaana oli vastaavan näköinen mitä LS2 24x ratas. Ketjun dambria tässä ei ole, eikä myöskään ruuvin paikkoja, niin tarvinnee tälläinen tilata https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=8307104&cc=1424113&jsn=619

Vakio öljypumppu tuli käytettyä auki sen verta, että sai porttailtua sisään ja ulos meno aukot isommiksi ja turhat porrastukset pois. Jouseen tarvii vielä tehdä 2-4mm paksu shimmi, jotta saadaan painetta lisättyä. Joo olisihan partsilta mellingin saanu n. 150, mutta päädyin nyt tekemään näin.

LQ:n sähkösarjasta karsittu ylimääräisiä johtoja esim. takalambdat, 4x4, automaatin. Vielä tarvitsisi lisätä sähköflektien, flex fuel ja manuaalilootan vaatimat pinnit ainakin. Kattoo poistanko cruisen johdot, kun sitten tarveisi cruise asentaaksi autoon  ::)

 

lisäilen kuvia jossain kohtaa

trunion_upgrade.thumb.jpg.778a2c13f5c1bf57a8436e23f95ea05d.jpg

lq4_oil_pump_1.jpg.806c11f72d5714dbd551e29a46f818cb.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sähköisellä läpällä mennään, ett sikseen kyllä vaivattomampi työmaa, kunhan kytkee johdot oikein  ::)

 

Tässä vielä öljypumpun inlet ja outlet "tarkemmin"

inlet_port.thumb.jpg.db39247f8bbf4270b7c62e6dc3714322.jpg

outlet_port.thumb.jpg.1bbc9afc3cc3ca9028fb12211ccea3b9.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Posti toi tänäpe. Finnshark:n myynti palstalta tuli tollanen bongattuu. Pääsee sitten sekottamaan ecun totaalisesti  :W ;D

edit:

Uudenveroinen HP Tuners Pro GM krediteillä.

Testattu toimivaksi Corvetessa.

Käy GM-autoihin.

HP_Tuners_MPVI_Pro.thumb.jpeg.7034823291ebb0110df6734962a18136.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Posti toi tänäpe. Finnshark:n myynti palstalta tuli tollanen bongattuu. Pääsee sitten sekottamaan ecun totaalisesti  :W ;D

edit:

Uudenveroinen HP Tuners Pro GM krediteillä.

Testattu toimivaksi Corvetessa.

Käy GM-autoihin.

Paljonko kustansi toi hp tuners?
Link to comment
Share on other sites

550€ posteineen. Oottelen nyt vielä myyjältä avain koodia, ett saan ohjelman auki. Kysyin asiaa hp tunerssilta, että tarviiko osta uusi 170$ lisenssi, mutteivät ole vielä vastanneet.

Link to comment
Share on other sites

Toi lisenssi homma on kyllä sekava hptunersissa. Jos vapaita lisenssejä ei ole, niin uusi VIN-koodi tarvii lisenssin ja esim 2bar OS tarvii kanssa lisenssin.  Omassa vetessä meni sadalla taalalla lisenssejä, et sai softan auki.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Johtosarjalle ei nyt työstetty lisää, että ois päässy ecua tutkimaan. Youtubesta khyllä kattelin miten tekisi pöytätelakan eculle. Tänään pystysin tuohuamaan motin parissa. Nyt olisi LS9 nokka, Elite engineer kokojakopää, Melling jakoketju "dampperi & teline", portattu vakio öljypumppu paikoillaan.

kyla_lahtee.thumb.jpg.c6058799d59e91c5a1fd7abbae5161fa.jpg

stock_and_upgrade.thumb.jpg.7fbe840b90344423db95e5806586cfdf.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Päivitellääs tähänki nyh jtn.

 

Joulukuun osalta saatiin tilailtua joitain puuttuvia  nippeleitä; LS9:n kansipahvit, cruisen(monitoimiviiksi uupuu) ja manuaalin kytkimiä/liittimiä, kytkimen hydrauliikkaosat. Kytkimen slave cylinderiksi otin  2002-mallin vakion(exedy) ja pääsylinteriksi valikoitui Sppedway Motors:lta; Wilwood 260-13621 Remote Flange Mount Master Cylinder Kit, 7/8 In Bore ja samaan myös;

GM T56 Release Bearing Remote Bleeder Kit, 48 Line, LS1/Corvette/GTO

36 Inch Braided S.S. Brake Line - Straight AN3

LS1 & LT1 T56 Release Bearing to AN3 Line Fitting

 

Joulun kynnyksellä hitsasin 2x AN10 öljynpaluut timing cover:iin ja tätä tuli myös muutenkin korjailtua. Tämä tuli tuon LS2:n mukana oli joskus ilmeisesti vesipumppu painanut kopan halki kahdesta kohtaa. Tässä oli kevennykset kolmessa kohtaa, joita ei ole tuossa -04 LQ4 timing coverissa.

Pariin otteeseen oli jo muutamista turboista kaupatkin sovittuna, mutta syystä ja toisesta kauppoja ei syntynyt. Keräillään nyt hiljalleen kahisevaa, että olisi mahdollisuus ostaa ihan uudet tai vain penkkivedossa olleet esim Borg Warner 252 tai 257 sx-e taikka Garrett GT3582R. Nämä nyt päällimmäisenä mielessä.

 

Kannet ovat vielä porttaamatta. Kun vaan kerkeisi ja uskaltaisi kajota niihin. Kotikompressori tilavuudeltaan vähän pieni tähän hommaan ja töissäkään tunnu nyt olevansopivaa väliä tehdä työvuorojen ulkopuolella tätä tai muutakaan omaa hommaa...

 

Vuodenvaihteen jälkeen sain nyt vanhan koneen siihen malliin, että pakosarjat, ac-kompressori ja moottorin kiinnikkeet irti ja nostopaikan fylläys vanerirampilla tai vastavalla, niih saisi koneen & vaihteiston pois. Tilat on ööh avarat ns taivas rajana, kun ulkona joutuu tekemään.

 

Päivitellään jossain kohtaa taas, ehkä enemmän ajallaan, kuin näin jäljessä

 

received_282092079134363.thumb.jpeg.927c557188c33a83ec22a0951d9f9ce2.jpeg

received_293426981532553.thumb.jpeg.9ada77499acb79f7de2b109da401efba.jpeg

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Aika tuntuu mevänä kaikkeen muuhun tällä hetkellä kuin tämän rukkaamiseen. Mottinostin, vanerit, pattingit saatu vietyy mökil camaron tykö, lähes tason tekoa vaille vanha motti pois nostettavis.

  Kannet olis nyt myös purettun, ett vinku laulamaan jossain kohtaa. Saakost näitä https://www.ebay.com/itm/Aluminum-PORT-POLISHING-KIT-Intake-Cylinder-Head-PORTING-Automotive-Car-Polish/143124360002?hash=item2152e06b42:g:KVcAAOSwr7ZW6c43:rk:1:pf:1&frcectupt=true jostain kotimaasta vae tarviiko tilat ulkomailt? Ei oo ainakaan biltemas motonetis ottanut silmiin.

dinnernope.png.b494367b49afce90b5c337cfcced5ff1.png

Link to comment
Share on other sites

Tänään läks 305 TBI & TH700R4 pois  paikoiltaan. Alipainepallolta tulevan letkunpäässä olevasta pallo t-mötikästä katkesi yksi haara, mutt muuten tuli ehjänä pois. Ilmastointi kompuran siirsin nyt syrjään toistaseks, niin pääse kosteutta linjoihin (sikälimikäli siellä edes aineita o sisäl).

Moottorin kumityynyjen irroittamisest tarttee khyll sanoo, ett eipä sitä khyll oo loppuun ast mietitty, kun mutterit o palkin sisällä vapaasti pyörivinä  ja käsiks pääseminen mukavan "helppoo"  >:(

Kattoo tekiskö väliaikaista sovittamista tuolla LS2:n lohkolla t56 perään kiinnitettyn, ni näkis sopiiko kaikki sinnepäin niinku o aatellu.

received_1080795702091818.thumb.jpeg.561ad5b4c13633f82fb6b7321f363c1e.jpeg

received_428467694592031.thumb.jpeg.bf2895b70e96baf13ac0149b0c74f7d9.jpeg

Link to comment
Share on other sites

...

 

Edit: jakajasta otin vain kannen pois, laatikon jäähdytysputket oli paikoillaan ja nostin imusarjan päällä olevista lenkeistä.

received_252093719029176.thumb.jpeg.2ba4274149361a8b6ad7200cf1cca2a8.jpeg

received_321894741792934.thumb.jpeg.1cf32be4c299b58e9f0a743d5052c4f3.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...