Jump to content

Black-Red RS


Juza89
 Share

Recommended Posts

Motti saatu  viriteltyä pukkihin. Ilmastointikompura tarvii siirtää ylös, koska ei sovi paikoilleen 1" set back motor mount:tie kanssa. Apulaitteet viel purettava ja lohkosta veden poisto proput saar irti. Piukkaan ovat ruostuneet. Katsotaan nyt otetaanko kannetkin irti putsattavaks/ portattavaksi. Lohko ainakin hiekkapuhaltaa ja maalat.

24313132_10212230522657043_829576422653202227_o.thumb.jpg.35e02b339cafc9a0d00c569d55f55a6c.jpg

Link to comment
Share on other sites

  Sen verta mukavuudenhalunen, ett ilmastointi jätetään toimimaan. Olkootkin vähän kalseita kesiä, mutt ei huvita turhia hikoilla ajaessa, vaikka sitten painosäästö sen osalta jää hyödyntämättä.

 

Apulaitteet saatu irti, tainoh oottelen viel ett ohjaustehostimen siipapyörän ulosvetäjä ilmaantuu postiin hex avain sarjan kera niin saan ohjaustehostimen irti tukirungosta ja kuskin puolen vesipropun irti. Harkinnassa josko tilaus tehostajaan Turn One Pulley taikka muun valmistajan billet pulleyn.  https://ls1tech.com/forums/generation-iii-external-engine/1682514-how-power-steering-pulley-pump-removal-replacemnt-ls1-f-body-turn-one.html

SacCityCorvette's tilasin Billet Barbell & Bypass Delete Plug + oil pick up tube hold down KIT:in

Link to comment
Share on other sites

  Imusarjan teurastus tuli aloitettua. Siistintää päällisin puolin ja sisältä tehdä lisäkolot etu- & takakanaville ja "väliseinän" poisto. Toivon mukaan virtaa ilma näihin nyt paremmin, alunperin vain keskellä aukko, josta ilma pääsee kulkeutumaan. Keskiosan jälkeen oli väli seinä reijällä ja tänne oli suurinosa huohotusöljystä jemmaantunut.  Seuraavaksi ruvet muovihitsaamaan työstöaukojen palaset takaisin sekä MAP:n ja huohottimen liitokset uuteen paikkaan sivuille (nuo kohdat mistä tulpat lyöty pois).

Eli kevyellä tavalla otettu mallia Peak Speed Shop tekeleestä

http://www.tbssowners.com/forums/peak-speed-shop/85326-intake-manifold-porting-peak-speed-shop.html

intakemod.jpg.f6d0333d6b91b969356dfbb6c531c886.jpg

intakemod1.jpg.4dc6826ddb33e238c177b187819b259a.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Imusarja olisi muuten jo nipussa(koetan muistaa ottaa kuvaa), mutta oottelen ett saan Permatexin plastic weldiä. Laitan sitä vielä kolvausten päälle varmistukseksi. Nyt olisi myös throttle body portattu. Yhestä kohtaa rouhasin vähän liikaa, mutta kemiallisella metallilla korjattu kuntoon. Tiiä sitten onko tuolla muuta vaikutusta kuin korvien välissä, mutta tulipahan tehtyä.

Ported_LQ4_throttlebody.jpg.60f5a76d2610e0f605716dfb9809e918.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pienten jahkailluitten jälkeen otin eilen motista kannet irti. Varsin siistissä kunnossa, ei heti olettaisi 127K olevan rullattu, muttamutta...Hieman jo kerkesin pelästymään kuskinpuolen kannen irrotettua, kun näkys parit ruosteläntit vitos sylinterissä  :-X ykkösessä ja seiskassa oli ihan kannentiivisteen vieressä nuppineulan nupin kokone ruostetäplä. Onneks ny lähtivät ihan kynnellä pois, muuten oliski homma tyssännyt ties kuinka pitkäksi... Öljypohja olis irti kanssa ja kaiketi sitä sitten ruvet leikkelemään/muokkailee sopivaks.

baddest_cylinders.thumb.jpg.162f72c9a5205801ccafcdf08f830b68.jpg

heads_up.thumb.jpg.84e55ca5cb59abac00b1fb9aa58c28e2.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hiljasta ollu tällä suunnal, normaalit menot, verot haittaa harrastust  ::)  mutt mutt tämmösiä vähän meinasin jossain sopivassa välissä tilat:

 

ARP-134-3610 04-06 cylinder head bolt kit

ARP-234-2503 Crank Harmonic Balancer Bolt

ARP-134-6006-8740 Connecting Rod Bolts

 

Toki onhan motin osalt viel hommaamat: koko tiivistesarja, jakopää, nostajat, trunion upgrade kit, (ehkä melling öljypumppu), 7,400" push rods, Pac 1218 valve spring...  ::)

 

Jakopääksi meinasin Cloyes:lta http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=869703&cc=1431926&jsn=479 tai http://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=1254068&cc=1431926&jsn=487  tai sitten se vette porukoitten käyttämä Elite Timing Chain

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Kansien, nokan ja kk:n ARP pultit ois hommattuna ja sitten tuli huudettua käytetty hieman alta 600$ Monsterin LT1-SC Twin Disc, 28lbs flywheel. Nojooh oha tuo ihan vaan hieman ylimitotettu, mutt Sulo Vileenit kert kävi ni minkäs teet  ;D

  Pientä preppaamista tuossa on (tähän olikin varauduttu). Vauhtipyörän puolesest levyst tarvitsee palat ainakin vaihtaa, toista en ole vielä purkanut esille. Työkaverilt kysyy joskos käyttäis vauhtiksen ja "pakan puoleisen"  tiivistepinnan sorvis, vois khyll rst harjal saar ihan hyväksikin.

Monster_LT1-SC_Twin_Disc.thumb.jpg.54bcc31c7149f471ef9216b1d89eda73.jpg

Link to comment
Share on other sites

Kaveri suositteli Oulussa olevaa Ape Imports:ia. Oli omaan kytkimeen vaihdattanut palat siellä ja tyytyväinen on ollut.

 

Voin kyllä kanssa suositella tuota paikkaa  m/

Link to comment
Share on other sites

Huomaa sitten että koko paketin paksuus pitää pysyä mahdollisimman lähellä orkkis paksuutta. Muutama kymppi siellä ja toinen täällä aiheuttaa helposti sen että lopuksi paketin paksuus heittää niin paljon että kytkimen esijännitys on pielessä ja/tai käpälät on väärässä korossa ja työsylinterin liikevara ei riitä.

Link to comment
Share on other sites

Juuh, ei tuota nyt ole tarkoituskaan mitään hullunlailla koneistaa  ;D Työsylinterin suhteen tarkistan mitan, joka tapausessa vaikka Monster:n mukaan ei  yleensä vaadi shimmiä, mutta suosittelevat kuitenkin tarkastamaan etäisyyden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Pikkuhiljaan pikkuhiljaan...

  Powell Machine:lta camshaft retainer trust plate, Powell crank harmonic balancer bolt (arp:ltä tilasin vahingossa ls7 ls3 pultin), 16 valve stem seals (varoiksi) ja pac-1218x rpm series beehive LS valve springs 1.290" OD .600" lift.

Olisin myös tilannut heidän bronze trunion ki:n  mutta oli loppu ja jst syystä 0.80 wall 7.400" pushrodien lähettäminen ei onnistunut suomeen. Tarvinnee jsn vaihees tilata texasin varaston kautta tai muualta.

powell_machine.jpg.97e99bc588d33fa50d891c0708b22cb6.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Päivitellääs tätä välil...

-Juhannuksena tuli modattua vihdoin tuo 4genin paisuntasäiliö paikoilleen, myös 4genin pissapojan säiliö olisi letkua ja paria kumityynyä vaille asennettuna.

 

-Hitaasti aina sillointällöin (hankaloittaa kun ac/dc tig o ain millo missäkin) öljypohjaa muokkailtu/hitsailtu. Ulkopuolelta olisi nyt hitsattu. Sisäpuolelt viel huolitella ja muokata loiskelevy & sen kiinnikkeet.

 

-Työkaveri koneisti tänään vauhtipyörän ja twin disc levyt.

-Powell Machinelta saapui bronze trunion upgrade kit.

 

Siirtokilvillä ajeltu parina päivänä. Maanantain pitäis tbi:n päästöi ihmetel, ett onko asiaa konttoril vai ajellaanko tarvittaes vaan siirtokilvil ::)

4gen_coolant_resevoir_mod.thumb.jpg.e5391ccf79a6c138333aa89df403bedd.jpg

oil_pan_mod.thumb.jpg.fdf84240c10e99b46e195bbaaa444688.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jakopää mallia  Elite Timing Chain LS2 style saapus. Tänään ohjelmassa oli LQ:n putsaus-puhallus-maalaus. Väriksi tuli cadilacin (oiskos ny 70-luvun motti sävy) sininen, ts varastojen köljäilyn tulos. Ei fiortin niinku joku kävi veikkaamas  ;D

received_10213946796362813.thumb.jpeg.b6b498abbf1de8287d127ee830faab57.jpeg

received_10213961099640386.thumb.jpeg.176106b6e1ba40ce4111e8edbebc9dd7.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...