Tommi Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 11. Syyskuuta, 2016 Joo mutta tiukalla nokalla jo pelkästään kaasuläppien väärä säätö saattaa aiheuttaa todella pahasti jakautuneet BLM arvot ja huonot päästöt. XFI280 kyllä tulee ihan riittävästi jo muutenkin ränttätänttää vähäpäästöiseen autoon.
letkume Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2016 Joo mutta tiukalla nokalla jo pelkästään kaasuläppien väärä säätö saattaa aiheuttaa todella pahasti jakautuneet BLM arvot ja huonot päästöt. XFI280 kyllä tulee ihan riittävästi jo muutenkin ränttätänttää vähäpäästöiseen autoon. Eli jos xfi268 tuntuu liian "miedolle", koittaisi etsiä muuten läheltä xfi280, mutta kevyemmällä overlapilla? 1.5 keinut compin suosittelemien 1.6 sijaan ei taida auttaa..
Soppa Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 12. Syyskuuta, 2016 Eli jos xfi268 tuntuu liian "miedolle", koittaisi etsiä muuten läheltä xfi280, mutta kevyemmällä overlapilla? 1.5 keinut compin suosittelemien 1.6 sijaan ei taida auttaa.. Muakin ehkä kiinnostas löytää joku nokka näiden väliltä. Tällä hetkellä käytössä 1.6 keinut ja xfi268 ja sillä saatiin rullilla 407hv ja 605Nm. Jokapäiväisessä ajossa kyllä toimii hienosti eikä tosiaan huvittaisi vaihtaa sellaiseen, mikä toisi mukanaan esim. nypytystä ja katin tuhoavan tyhjäkäynnin.
KimmoT Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Ei se rynkytys kuitenkaan, niin paha minun mielestä ole et sen takia toi kannattaa unohtaa toi xfi280 nokka. Tommi on ilmeisesti saanut Pasin autoa säädettyä vielä huomattavasti paremmaksi, mitä se minulla oli.
pasi jkl Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 13. Syyskuuta, 2016 Ei mulla ainakaan mitään problemaa tuon xfi280:n ''rynkytyksen'' takia ole, kyllä sillä osaa ajella. Mutta voimaa on kyllä ihan kiitettävästi. Jos haluaa tasaista käyntiä täytyy mennä miedonpaan nokkaan = Vähemmän tehoa tai laittaa yksinkertaisesti puhallin muodossa tai toisessa. Se on mukava kun on vähän räntää tänttää. 10000km/vuosi.
CamKin Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Elikkä xfi280 ja procharger toimisko se paketti hyvin yhteen? Tänään putsailin irroitettetun imusarjan ja oli tiukassa möhnä täytyy jatkaa vielä, että lähtee puhtaaksi. Meinasin maalata imarin mustalla jotta jatkossa lähtee helpommin töhkä pois imarin pinnalta. Myös viikon aikana tuli tilailtua osia virityksen nimissä tarpeen mukaan.
CamKin Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Elikkä xfi280 ja procharger toimisko se paketti hyvin yhteen? Tänään putsailin irroitettetun imusarjan ja oli tiukassa möhnä täytyy jatkaa vielä, että lähtee puhtaaksi. Meinasin maalata imarin mustalla jotta jatkossa lähtee helpommin töhkä pois imarin pinnalta. Myös viikon aikana tuli tilailtua osia virityksen nimissä tarpeen mukaan. Tässä linkki viritys albumiin: https://1drv.ms/a/s!Atw0oeWhFrGRiVQWkTdnvFmKxiUk
CamKin Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Syyskuuta, 2016 Videon mukaan on helppo laittaa ahdin ja baanalle:
CamKin Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Tutkin tuota bensalinjojen ja pumpun riittävyyttä, kun vakiosysteeminä pidetään, niin tiedoksi, että se riittää aika pitkälle, lähde motorbooks workshop 1993-2002 camaro and firebird performance handbook: The stock designed fuel line delivery system with all upgrades can handle nearly 550 rear wheel hp naturally aspirated, after that point someting further is needed such as an external race style pump.
Fenix Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Ihana tekosyy virittää camaroon 500-600hp
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Vakiot bensasysteemit ei riitä oikein mihinkään. Ehdoton homma on tehdä pumpulle uudet johdot. Tankkiin kun heittää tehokkaamman pumpun niin jännite pumpulla kyykkää. Walbron 255 pumpullakin jännite putoo 11-volttiin ja E85:sella tuotto loppuu jo alle 450hp. Ja tämä on kokeiltu juttu eikä amerikan paskapuhetta. Jenkkejä ei kannata uskoa yhtään bensapumppujen ja suuttimien riittävyydestä puhuttaessa. Siellähän pikku walbrokin riittää mukamas yli 600heppaan ja 450:nen liki tuhanteen heppaan. Täysin höpöjuttuja.
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Siis linjat riittää mutta pumppu ja johdot eivät.
GTATL Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Vakiot bensasysteemit ei riitä oikein mihinkään. Ehdoton homma on tehdä pumpulle uudet johdot. Tankkiin kun heittää tehokkaamman pumpun niin jännite pumpulla kyykkää. Walbron 255 pumpullakin jännite putoo 11-volttiin ja E85:sella tuotto loppuu jo alle 450hp. Ja tämä on kokeiltu juttu eikä amerikan paskapuhetta. Jenkkejä ei kannata uskoa yhtään bensapumppujen ja suuttimien riittävyydestä puhuttaessa. Siellähän pikku walbrokin riittää mukamas yli 600heppaan ja 450:nen liki tuhanteen heppaan. Täysin höpöjuttuja. Joo, en kommentoi noita hv rajoja kun mittaajia ja menetelmiä on monta Mutta kun noi varmasti ilmoitat että ameriikan pepet puhuu paskaa niin oletko koskaan kokeillut näitä voltage boostereita? Niitä on 18v tai 22v, Mun ahdin sarjan kanssa tuli tollainen 18v järjestelmä vakiopumppua varten. Ei tullut asennettua kun mulle laitettiin GTO.hon LPE pumppu. En kyllä jaksa uskoa että magnusson myisi toimimatonta ja moottorin hajoittavaa Kittiä kun joutuisivat 100 varmasti vahingot korvaamaan pepeländiässä. Ameriikassa on vaan niin paljon parempaa bensaa ettei sitä tarvitse ämpärillä kaataa moottoriin että saataisiin tehoa
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Olen kokeillut ja asentanut KB:n 18V boosterin koska aito 450 walbro ei tuottanut luvattuja litroja Ilman boosteria viinalla 570hp Ritolan dynossa ja tuotto kyykkäsi walbrosta. Eli se niistä lupauksista. Itse olen nyt oppinut kantapään kautta että ei kannata uskoa mihinkään lupauksiin vaan mittailla itse ja ylimitoittaa bensapuoli reilusti. Näin tehtynä ei taritse tehdä kahteen kertaan.
GTATL Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Olen kokeillut ja asentanut KB:n 18V boosterin koska aito 450 walbro ei tuottanut luvattuja litroja Ilman boosteria viinalla 570hp Ritolan dynossa ja tuotto kyykkäsi walbrosta. Eli se niistä lupauksista. Itse olen nyt oppinut kantapään kautta että ei kannata uskoa mihinkään lupauksiin vaan mittailla itse ja ylimitoittaa bensapuoli reilusti. Näin tehtynä ei taritse tehdä kahteen kertaan. Oliko ahdettu?
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kyllä oli ahdettu. Toisessa tapauksessa pikku walbro kyykkäsi 450hp vaparissa viinalla.
GTATL Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kyllä oli ahdettu. Toisessa tapauksessa pikku walbro kyykkäsi 450hp vaparissa viinalla. Heh, veikkaisin että pepet lupaa sen 600hv bensalla jossa on vähintäänkin se 1/4-1/5 parempi hyötysuhde kuin kiljussa = kiljua pitää syöttää sen vähintäänki 1/4 - 1/5 enemmän että saataisin sama hv. Niin ahtaminen rasittaa aina bensapuolta juurikin sen ahtopaineen verran.
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Mittailin tuotot pumpusta eri paineilla ja pumppu ei tuottanut millään paineella luvattuja tuottoja.
KimmoT Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Mun vetestä Tommi mittaili noita tuottoja, kun tuntui et joku kuristaa, koska tuotto oli niin kaukana luvatusta. Lopuksi pumppu suoraan ämpäriin ja siitä mitattiin. Kokeiltiin ilman imusihtiä, sen kanssa ja eri paineilla. Harmi kun boosterin kanssa ei päästy mittaamaan.
GTATL Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Ihan vain mielenkiinnosta kuinka paljon walbro jäi mainostetuista tuotoista? Sori että kaapattiin sun topiikki, jos haittaa mode voi poistaa
KimmoT Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Taisi olla 70 litraa vähemmän mitä luvataan. Täytyisi ihan mielenkiinnosta mitata boosterin kanssa, kun olisi aikaa. Muuten walbro on toiminut ja pumppu on hiljainen
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Minulla tässä oli se pointtina ettei todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä mainostetaan ja varsinkaan jenkeissä puhutaan. Kannattaa aina jos pähkäilee jonkin osan riittävyyttä vähentää amerikan hevosista sen 30%
Rale Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Minulla tässä oli se pointtina ettei todellakaan kannata uskoa kaikkea mitä mainostetaan ja varsinkaan jenkeissä puhutaan. Kannattaa aina jos pähkäilee jonkin osan riittävyyttä vähentää amerikan hevosista sen 30% kyllä ne mittaukset ovat ihan todellisia rapakon takana, vaikkakin itsekin sitä aiemmin epäilin. noissa teho mittauksissa yleensä käytetään siellä moottori penkkiä, joka ilmoittaa koneen tehon. suomessa monet käyttää pyörä dynoa joka sitten laskee konetehon, siitä tehohävikistä mitä kampuralta tulee renkaille on liian monta versiota. jos koneen tehot haluaa tietää , kannattaa viedä kone moottoridynoon. esim. kotkassa eagle racing pajalla on dyno ja taitava säätäjä.
Tommi Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 18. Syyskuuta, 2016 Järjestäänhän jenkkien foorumeissa puhutaan nimenomaan rwhp tehoista ja videoissa dynotetaan autoja sellaisella kytysillä inertiadynoilla joissa yli 500hp koneiden mittaus kestää sen max kaks sekkaa Sitten leuhkitaan isoilla tehoilla mutta kun alkaa laskemaan vaikka kyseisiin tehoihin vaadittava polttoaineen määrä niin kyseessä olevan auton suuttimilla se on silkka mahdottomuus jo teoriassakaan Toki sitten esim. oikeissa kiihdytyspiireissä tilanne on toisin ja vartin loppunopeuksistakin sen voi jo päätellä. Anteeksi että hieman karkaa jo aiheesta mutta toivottavasti tämän topicin aloittajalle tuli selväksi mitä aiemmin hain takaa.
pantera Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Syyskuuta, 2016 Taisi olla 70 litraa vähemmän mitä luvataan. Täytyisi ihan mielenkiinnosta mitata boosterin kanssa, kun olisi aikaa. Muuten walbro on toiminut ja pumppu on hiljainen Onhan se ollu jo kauan tiedossa että kun ostaa sähköpumpun niin se advertised gph jaetaan :2 niin ollaan lähellä totuutta . Kaikki virittäjät ostaa kolme bensapumppua: ekas sen joka pitäs riittää, sitten sen joka varmasti riittää ja sitten sen joka oikeesti riittää... vai mitä Ilku?
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään