RaiRai Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Voi olla kesäksi kuuma mutta tähän saumaan täytyy mainostaa että multa löytyis uusi 195 F termari LT1:lle. Pitäis jo lämmetä
Chevy Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 sulla on ilmaa järjestelmässä,ilmaa se ei toi 195 (91 C) oo liian kuuma,flektit kyllä hoitaa kesällä viilennyksen
Timo Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kyllä 160 F on kesäajoon juuri sopiva, lämmöt pysyy maantiellä 80-81 C asteessa.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kävin hakemassa nyt 180F termarin, muuta ei ollut tähän hätään. Kokeillaan nyt sillä ensin.
RaiRai Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kirjoitettu 22. Tammikuuta, 2016 Kädvin hakemassa nyt 180F termarin, muuta ei ollut tähän hätään. Kokeillaan nyt sillä ensin. Tuohan on sitten just se mikä on virallisesti oikein.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2016 Kuinkas tänne saisi videon ladattua? Häiritsee tuo naputus sen verran, jos saisi selvyyttä asiaan videon avulla.
Puuhis Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2016 Kirjoitettu 23. Tammikuuta, 2016 Kuinkas tänne saisi videon ladattua? Häiritsee tuo naputus sen verran, jos saisi selvyyttä asiaan videon avulla. www.youtube.com
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Tammikuuta, 2016 Sain vahdettua koneen kannakkeet tänään. Melkein sanoisin että kun ohjeet heittää roskiin ja tekee itse niin onnistuu. Uretaani tyyny oli sen verran isompi ettei alkuperäiset pultit mahtuneet paikoilleen, piti vaihtaa kuusiokolo kantaisiin. Toisen puolen ylänurkkaan hieman tilaa vinkuttamalla että sai pultin paikoilleen. Läpi menevä pultti ei mahtunut, joten oli porattava hieman suuremmaksi. En tiedä kärsikö kestävyys tästä, eipä paljon muuta ollut tehtävissä. Taisi säksätykseen syy löytyä, pakosarjat vuotavat takimmaisilta sylintereiltä. Apukuskin puolelta puuttui takimmainen pultti pakosarjalta kokonaan. Tietysti katkennut ja jäänyt kanteen. Siinä sitä taas onkin hommaa. Onko pakosarjat mahdollista vaihtaa konetta irroittamatta?
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Tammikuuta, 2016 Kunhan lisäilen yhden talvikuvan. Toinen kuva mun pyöriensuuntaajasta joka ei vielä ollut valmis. Nyt tarvisi saada pitkät mutterit pyörille, joista pinnapultti pääsee lävitte. Pääsis eroon eripari vanteista.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 7. Helmikuuta, 2016 Kulmia säätelin pajalla. Lähdin kotiin tallilta ja suoralla tiellä yhtäkkiä kuului metallinen kolaus pohjaan. Ajattelin josko olisin unohtanut vahingossa lenkkiavaimen raidetankoon. Siinä pimeällä tiellä hetken etsin ja löysin tuollaisen metallisen levyn, halkaisija n.100mm ja keskellä reikä n.80mm, paksuus n.8mm. Auto kävi normaalisti ja rauhakseen ajoin lopun kilometrin verran kotiin. Tunnistaako joku 4-gen osaksi?
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Tuli hieno keväinen päivä. Pitihän se heti viettää pontiacin alla Vakaaja sai uretaani helat ja päät. Taka-akselin suuntauksesta ei ole mitään varmuutta, jos vihdoin päästäisiin sinne nelipyörä suuntaukseen. Kuonka tuo tulee tehdä: pyörät alhaalla vai ilmassa. Saako taka iskunvaimentimiin heloja erikseen vai ostettava koko iskarit? Muuten ei ole vikaa mutta kumi on halki ympäriinsä. Edellisen viestin alumiinikiekolle löytyi paikka, sumuvalon kehys. Ps. Kuinka monella muulla on camarossa tai firebirdissä vetokoukku
CamKin Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Joko on moottorin tyhjäkäyntiongelmat selvinneet ja korjattu? Tässä minun Camarossa oli vastaavanlaisia ongelmia niin antureita tuli vaihdettua iso nippu tässä listaa: - 2 x lambdat, - EAT-sensor (moottorin lämpötila-anturi säätöön vaikuttava), - IAT-sensor (imu-ilman lämpötilan-anturi), - MAP-sensor (imusarjan paineanturi), - MAF-sensor (ilmamassamittari), - IAC-actuator (tyhjäkäyntisäädin) - TPS-sensor (läppärungon asentoanturi) Muita osia - sytytystulpat, - puola, - tulpan johdot, - rosteripakosarjat / tiivisteet, - 2 x katit.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Mitenhän tota helpoiten kuvailisin. Se ongelma ei välttämättä ole moottorissa, voi olla myös joku välys voiman siirrossa. Vaihteella siellä ihan pienimmiltä kierroksilla auto jää välillä ärsyttävästi vemputtaan, edes takas liikettä. Eli joko jossain välystä tai sitten siinä 1000-1300/rpm kohdilla kun läpät aukeaa tapahtuu jotain erikoista. Tyhjäkäynnillä ei ongelmia enään vaihdoin imusarjan, kaasuläpän ja veskierron/tyhjäkäyntimoottorin tiivisteet. Aina tasainen 800rpm. Pakosarjan tiivisteet pitäisi vaihtaa, harkinnan alla poistanko myynnistä ja tilaan pakosarjat. Perästä ajattelin tarkistaa välyksen ottamalla kardaaninlaipan irti, käsijarru päälle ja kokeilla kädellä laipasta onko välystä. Välitykset muutenkin ahterista, kakkosta ja kolmosta pitää käyttää 40-60km/h alueilla, pystyy ajamaan edes siellä n.1500 kierroksilla. Sytkä kamat mulla on uudet. Kotona jossain piti olla f.m.i:n seosmittari, y-putkeen voisi lambdan mutterin hitsailla.
CamKin Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Mitenhän tota helpoiten kuvailisin. Se ongelma ei välttämättä ole moottorissa, voi olla myös joku välys voiman siirrossa. Vaihteella siellä ihan pienimmiltä kierroksilla auto jää välillä ärsyttävästi vemputtaan, edes takas liikettä. Eli joko jossain välystä tai sitten siinä 1000-1300/rpm kohdilla kun läpät aukeaa tapahtuu jotain erikoista. Pakosarjan tiivisteet pitäisi vaihtaa, harkinnan alla poistanko myynnistä ja tilaan pakosarjat. Perästä ajattelin tarkistaa välyksen ottamalla kardaaninlaipan irti, käsijarru päälle ja kokeilla kädellä laipasta onko välystä. Välitykset muutenkin ahterista, kakkosta ja kolmosta pitää käyttää 40-60km/h alueilla, pystyy ajamaan edes siellä n.1500 kierroksilla. Sytkä kamat mulla on uudet. Jeps, sinulla oli manuaali laatikko vai automaatti? Mikä perävälitys? Tässä minun ajokissa on ihan hyvä välitys perässä 3.73 liikahtaa vähän paremmin kuin vakio perällä eikä maantieajossakaan ole mahdottomat kierrokset. No jotenkin tuntuisi minusta viittaavan moottorin ohjauspuoleen ongelmat joku kokeneempi osaa paremmin kertoa.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Manuaali joo. Oisko välitys 3.43? Saisi olla reilusti tiheämpi välitys, 80 km/h vitosella suurinpiirtein 1500 kierrosta.
CamKin Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Manuaali joo. Oisko välitys 3.43? Saisi olla reilusti tiheämpi välitys, 80 km/h vitosella suurinpiirtein 1500 kierrosta. Välityksiä kai näissä on 2.73 ja 3.23 sekä 3.73 jne. Vakiossa on kai 3.23.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Välityksiä kai näissä on 2.73 ja 3.23 sekä 3.73 jne. Vakiossa on kai 3.23. Eiköhän sitten ole tuo 3.23. Mites se nyt meni pyörästä kierros ja kardaani menee tuon reilun kaksi tai kolme kierrosta?
Z-mo Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Välityksiä kai näissä on 2.73 ja 3.23 sekä 3.73 jne. Vakiossa on kai 3.23. Automaateissa 2.73 tai 3.23. Manuaali on 3.42. Itse säätäisin panhardista perän keskelle siten että paino on renkailla.
CamKin Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Onko tässä sinun Ponussa säädettävä panhard? Minulla säädettiin auton alustan kohdalleen ilman mitään lasersysteemejä rullamitta, työntömitta ja mittauskehikko sekä camber-kulmamittari.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Maaliskuuta, 2016 Onko tässä sinun Ponussa säädettävä panhard? Joo, mä ostin viime kesänä nettivaraosan kautta vähän aikaa kiinni olleen spohnin setin missä oli panhard, takatukivarret ja wonderbar. Oon kyllä mittaillu tota taka-akselia useampaan kertaan, ainakin hyvin lähellä jos ei suorassa. Käyn sen kuitenkin tarkastuttamassa koneessa. Etupään säätöihin käytin just tollasta napaan tulevaa camber mittaa. Aurauskulmiin tein kotivalmisteisen työkalun, toimi kylläkin hyvin. Ihmetyttää myös miksi tuohon väkisin pakko ollut saada tuo 58mm läppärunko kiinni. Tavallaan turhaan koska imusarjan reijät ovat pienemmät, täytyy kai vinkuttaa isommaksi. Tiivisteetkin saa aina askarrella itse paperista.
CamKin Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2016 Ihmetyttää myös miksi tuohon väkisin pakko ollut saada tuo 58mm läppärunko kiinni. Tavallaan turhaan koska imusarjan reijät ovat pienemmät, täytyy kai vinkuttaa isommaksi. Tiivisteetkin saa aina askarrella itse paperista. Tiivisteitä saa se ei ole ongelma. Tuo vm. 93 on kuulemma ongelmallinen tuon ECM:n takia jos aijot sitä tutkia jollakin ohjelmalla ja muuttaa.
CamKin Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 20. Maaliskuuta, 2016 Manuaali joo. Oisko välitys 3.43? Saisi olla reilusti tiheämpi välitys, 80 km/h vitosella suurinpiirtein 1500 kierrosta. Laitat perävälitykseksi 4.1 niin liikahtaa ja kierrokset on kohdillaan.
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Katsotaan nyt. Rahatilanne vaan aina rajoittaa mun harrastusta
Z-mo Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Kirjoitettu 23. Maaliskuuta, 2016 Katsotaan nyt. Rahatilanne vaan aina rajoittaa mun harrastusta Vois kuvitella että tuolle 3.42 välitykselle löytyis helposti ostaja. Mukava välitys automaattimiehille...
HaroldHirmuinen Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2016 Kirjoittaja Kirjoitettu 24. Maaliskuuta, 2016 Tänään selvittelin mahdollisia alipainevuotoja koneesta. Huomasin että johtosarjan mukana kulkeva ilmeisesti lämmityslaitteen säädölle menevä alipaineputki, testerillä ei saanut tehtyä yhtään alipainetta. Pitäisikö tuonne jäädä alipainetta jos on kunnossa lämmityslaitteelle asti? Torque armin kumi vaihtui uretaaniseen. Tämän jälkeen auton "vemputus" lakkasi lähes kokonaan Eipä olisi uskonut että noin suuri vaikutus auton käyttäytymiseen. Pieni vapina jäi korkeammilla kierroksilla koriin. Torque armin kiinnitys on siirrettetty vaihteistosta alla olevaan palkkiin, -93 vm vaihteiston alla oleva "palkki" on pelti kantatuilla reunoilla. Täytyy kokeilla rauhoittuuko loput vapinat korista kun tuon vahvistaa umpi rakenteiseksi.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään