Markus Posted February 3, 2019 Share Posted February 3, 2019 Hienoa, tervetuloa... Ite käväsin lenkin siellä Oulussa kesällä, ostin pois sieltä nurkilta 3 koppasen Camaron. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pantera Posted February 4, 2019 Share Posted February 4, 2019 Tosiaan tammerilla aiemmin ollut kampuran hionta ja tarkastus noin 250, luotettiin kysymättä että hinta vielä sama, ei olisi pitänyt. Lasku 514€ Äänestettiin jaloilla loppujen koneistuksien osalta, nekin oli nousseet. Katsotaan noita mörkömoottereita sitten evo2 vaiheessa, nyt hyvään käyttökuntoon Käytin SBC akselin veivikaulojen hionnassa, 100€ sis alv Kokkolan Moottorihiomo. suosittelen Link to comment Share on other sites More sharing options...
selli Posted February 5, 2019 Share Posted February 5, 2019 Hieno projekti! Ja totta Tammer Diesel mansessa ei ole enää "se" koneistamo vaan nimenomaan tuo Vammalan paja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 6, 2019 Author Share Posted February 6, 2019 Kiitoksia jälleen Juu kyllähän tuon ylimääräisen 250€ olisi mielummin käyttänyt muualle, tää on kyllä pohjaton kaivo tässä vaiheessa projektia Pitää päästä yli asiasta ja tosiaan loput tehdään Vammalassa. Puslien irrottelua. Käytin prässinä isoa ruuvipenkkiä ja avuksi hieman lämpöä, nätisti irtosi ylätukivarsista. Toisella puolen siis iso hylsy ja toiselta puolen laitoin pultin läpi, josta sai ruuvipenkkiin kiinni ja puristettua. http://kuvanjako.fi/m6bbt.jpg Alatukivarsien puslista vain yksi neljästä lähti kumeineen päivineen nätisti, muista sai irrottaa holkit puukkosahalla. Tuo ylimääräinen hylsy oli tukemassa tukivartta, ettei se väänny vaan voima kohdistuu puslaan. http://kuvanjako.fi/8q1od.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 13, 2019 Author Share Posted February 13, 2019 Syksyllä tuli vaihdettua lämppärin kenno. Oli kyllä varmaan top5 vittumaisimpia remppahommia ikinä ja paljon on tullut kaikkea kyllä tehtyä. Mutta vaihdetuksi tuli. Puhallin heräsi samalla henkiin, kun oli jollain edellisellä omistajalla unohtunut maapiuhat irti konehuoneen puolella. Alipaineletkuja meni myös uusiksi, mutta ei siltikään täysin pelaa kaikki säädöt, pitää joskus tutkia lisää. http://kuvanjako.fi/elrsv.jpg Ilmakanavia puuttui useita, mutta onneksi apu löytyi jälleen läheltä, BlackZ:n aarteista nimittäin http://kuvanjako.fi/dmas7.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 24, 2019 Author Share Posted February 24, 2019 Maalailin alustan osat ja vähän muutakin hilpettä samalla lasikuulapuhalluksen jäljiltä. Epoksi pohjalle ja väriksi akryylimusta. http://kuvanjako.fi/kl7yg.jpg Sitten kasasin tukivarret uretaanipuslilla ja uusilla pallonivelillä. http://kuvanjako.fi/sbfbq.jpg Kasasin keulan takaisin nippuun, kaveriksi tuli vielä Hotchkissin madallusjouset. Aika stressaavaa kasata juuri maalattuja osia, kun vaativat vähän väkivaltaankin mennäkseen paikalleen, onnistuin kuitenkin lähes naarmuitta http://kuvanjako.fi/yec5c.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 24, 2019 Author Share Posted February 24, 2019 Perän purkua vähän aloittelin, kun sinnekkin sama alustajumppa edessä. Ekana purin nuo takapyöränkaarien perään asennetut levikkeet pois, ei osunut omaan silmään. Voin myydä jos jotain kiinnostaa. Takana on jotkut ilmaiskarit, saapa nähä saako noihin enää ilmaa vai joutuuko päivittämään jotku eri iskarit. Iskarit ovat toki päivityslistalla koko sarja, mutta ei vielä antaisi talous myöten, kun menee rahaa muuallekkin vielä tälle talvelle. Raidetankonpäitä aloin keulaan vaihtamaan, mutta eihän ne sinne menneet, tai sitten en osannut. Painatin palloniveltä kiinni pyörän-napaan tunkilla ja samalla kiristin mutteria, poikki meni pultti sokanreiän kohdalta Kuuluisiko noiden mennä tuolla tyylillä? Näytti että oli liian paksua tavaraa mennäkseen tarpeeksi syvälle navan korvakkoon. Eli oliko väärät raidetankonpäät, vai mistähän tuo kiikasti ettei menneet? http://kuvanjako.fi/vjz3i.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 En osaa tuohon kommentoida, mutta tuon sulle uuden huolenaiheen Nyt kun sun motti vaihtuu Oldsista Pontiaciin, niin sulla on muuten edessä ongelmia sen shakerin kanssa Ite just omaa sorvaan sopivaksi Holleylle jne., tuli vain samalla mieleen että sulla on vielä isompi ongelma, nimittäin Oldsin koneessa se ilmanputsarin alaosa (eli myös kaasutin) istuu eri kohdassa kuin Pontiacin moottorissa joten sen shakerin yläosa on siis erilainen luonnollisesti että se korjaa tuon Oldsin moottorin tuoman eroavaisuuden kuitenkin mätsäämään konepellin aukon kanssa. Se shakerin yläosa on ymmärtääkseni sekä korkeampi, että menee myös auton pituus suunnassa se kiinnitys eteenpäin. Toisinperin kuvittelisin että sitten kun oot alaosan saanut sorvattu sopivaksi Holleylle mikä sulle kaiketi kaasariksi oli tulossa, niin kun laitat sen shakerin yläosan kiinni niin ensinnäkin se nousee liian korkealle eikä muutenkaan osu konepellin aukkoon vaan ottaa sieltä tuulilasin puolelta takareunasta ehkä jopa kiinni peltiin, sinne suuntaan se ainakin siirtyy ja pelivaraa ei ole paljon. Tuolla jotakin lisätietoa Oldsin shakerin eroavaisuudesta: http://www.78ta.com/Pages/shaker.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 25, 2019 Author Share Posted February 25, 2019 Joo mikkää ei mee kohtuuella varmastikkaa Pittää kattoa sitte ku moottori on kolossaan, että miltä se shakerin tilanne näyttää. Jos paska osuu tuulettimeen sen kanssa, niin sitten pilkon sitä ja alan kuituhommiin, onneksi on vähän kokemusta kuituhommista. Pitää muutenkin aukaista se shakerin pääty, kun mulla on ummessa se. Eli shakeri hyötykäyttöön ja ilma sieltä moottorille Katon miten sää ratkaset omat ilmanputsarihommat ja apinoin sitte sulta, tai otan ainaki vaikutteita En osaa tuohon kommentoida, mutta tuon sulle uuden huolenaiheen Nyt kun sun motti vaihtuu Oldsista Pontiaciin, niin sulla on muuten edessä ongelmia sen shakerin kanssa Ite just omaa sorvaan sopivaksi Holleylle jne., tuli vain samalla mieleen että sulla on vielä isompi ongelma, nimittäin Oldsin koneessa se ilmanputsarin alaosa (eli myös kaasutin) istuu eri kohdassa kuin Pontiacin moottorissa joten sen shakerin yläosa on siis erilainen luonnollisesti että se korjaa tuon Oldsin moottorin tuoman eroavaisuuden kuitenkin mätsäämään konepellin aukon kanssa. Se shakerin yläosa on ymmärtääkseni sekä korkeampi, että menee myös auton pituus suunnassa se kiinnitys eteenpäin. Toisinperin kuvittelisin että sitten kun oot alaosan saanut sorvattu sopivaksi Holleylle mikä sulle kaiketi kaasariksi oli tulossa, niin kun laitat sen shakerin yläosan kiinni niin ensinnäkin se nousee liian korkealle eikä muutenkaan osu konepellin aukkoon vaan ottaa sieltä tuulilasin puolelta takareunasta ehkä jopa kiinni peltiin, sinne suuntaan se ainakin siirtyy ja pelivaraa ei ole paljon. Tuolla jotakin lisätietoa Oldsin shakerin eroavaisuudesta: http://www.78ta.com/Pages/shaker.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted February 25, 2019 Share Posted February 25, 2019 Raidetankonpäitä aloin keulaan vaihtamaan, mutta eihän ne sinne menneet, tai sitten en osannut. Painatin palloniveltä kiinni pyörän-napaan tunkilla ja samalla kiristin mutteria, poikki meni pultti sokanreiän kohdalta Kuuluisiko noiden mennä tuolla tyylillä? Näytti että oli liian paksua tavaraa mennäkseen tarpeeksi syvälle navan korvakkoon. Eli oliko väärät raidetankonpäät, vai mistähän tuo kiikasti ettei menneet? Väärän kokoiselta r-tangon päältä kuullostaa. Eihän pesässä ole maalia? Linkissä vastaava projekti. https://www.pontiacdiy.com/pontiac-trans-am-firebird-restoration-suspension-guide-70-81/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Joo mikkää ei mee kohtuuella varmastikkaa Pittää kattoa sitte ku moottori on kolossaan, että miltä se shakerin tilanne näyttää. Jos paska osuu tuulettimeen sen kanssa, niin sitten pilkon sitä ja alan kuituhommiin, onneksi on vähän kokemusta kuituhommista. Pitää muutenkin aukaista se shakerin pääty, kun mulla on ummessa se. Eli shakeri hyötykäyttöön ja ilma sieltä moottorille Katon miten sää ratkaset omat ilmanputsarihommat ja apinoin sitte sulta, tai otan ainaki vaikutteita Joo täysin et voi apinoida multa tuota ku mulla on Pontiacin shakeri. Mutta kyllä noista tekemällä saa oli tilanne mikä hyvänsä Ja tottakai shakeri pitää aukaista, tuohan sen shakerin PARAS ominaisuus on että voi saada ilmanoton pelkästään ulkoa eikä kuumasta konehuoneesta, hullua on että nuo shakerit on näissä myöhemmissä vuosimalleissa jätetty vain koristeeksi eli aukko ummessa Mun ymmärtääkseni 1970 luvun alun Trans Ameissa on ollut aukinaisiakin shakereita. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Juu sehän ottaa kuskin pyörän aukosta ajoviimasta kolmiosaista kanavaa pitkin ilman shakeriin,mutta ilman muuta auki takapäästä.Eihän nuo käytettynä maltaita maksa vaikka hommaa Pontiacin Shakerin....pohjan joudut kuitenkin modaan drop base kitillä jne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Minulla muuten löytyy tallista molemmilla moottori vaihtoehdoilla Shaker scoopilla varustetut Trans Amit....toinen Pontiac 400 jossa 403:sen Shaker ja toinen 403:jossa Holley ja Shaker.....voit käydä kattelee v.ehtoja jos kiinnostaa ....asun myös Oulun seudulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 26, 2019 Author Share Posted February 26, 2019 Väärän kokoiselta r-tangon päältä kuullostaa. Eihän pesässä ole maalia? Linkissä vastaava projekti. https://www.pontiacdiy.com/pontiac-trans-am-firebird-restoration-suspension-guide-70-81/ Juu sitä väärää kokoa itsekin epäilen, en mää nyt aivan tumpelo näiden remppahommien kanssa oo yleensä ollut. Ei ollut pesässä maalia, en maalannut napoja. Totta puhuakseni, olisin kyllä maalannut ne, jos olisin muistanut ottaa ne matkaani tallilta lähtiessäni Ponun talvisäilytyspaikka on mummolassani vajaa 100km päässä kotoani, käyn siellä puuhastelemassa autoa ja mahdollisuuksien mukaan otan kotiin matkaan jotain rempattavaa, kuten nämä alustan palikat viimeisimpänä. Saapa nähä miten rokkiauton kanssa reklamointi onnistuu. Olipa kyllä ihan hyvä linkki, tein lähes täysin ohjeen mukaan kaiken, vaikka en ollut juttua lukenutkaan. Youtuben avustuksella opiskelin keulahommat, perä vielä tekemättä, mutta se vaikuttaisi paljon helpommalta Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 26, 2019 Author Share Posted February 26, 2019 Joo täysin et voi apinoida multa tuota ku mulla on Pontiacin shakeri. Mutta kyllä noista tekemällä saa oli tilanne mikä hyvänsä Ja tottakai shakeri pitää aukaista, tuohan sen shakerin PARAS ominaisuus on että voi saada ilmanoton pelkästään ulkoa eikä kuumasta konehuoneesta, hullua on että nuo shakerit on näissä myöhemmissä vuosimalleissa jätetty vain koristeeksi eli aukko ummessa Mun ymmärtääkseni 1970 luvun alun Trans Ameissa on ollut aukinaisiakin shakereita. Juu tuossa markoyt ehdottikin, että siltä pääsee katsomaan miten on soviteltu Oldsin shakeri Ponun moottorin kanssa, mutta käyn silti sunkin tallissa suorittamassa teollisuusvakoilua Tuo on kyllä typeryyttä, että toimiva "fresh air" systeemi on pilattu pelkäksi "all show" systeemiksi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted February 26, 2019 Author Share Posted February 26, 2019 Minulla muuten löytyy tallista molemmilla moottori vaihtoehdoilla Shaker scoopilla varustetut Trans Amit....toinen Pontiac 400 jossa 403:sen Shaker ja toinen 403:jossa Holley ja Shaker.....voit käydä kattelee v.ehtoja jos kiinnostaa ....asun myös Oulun seudulla Ehdottomasti kiinnostaa käydä katsomassa, olen myöhemmin yhteydessä kun asia on ajankohtainen, eli varmaan huhti-toukokuussa. Tulee muutenkin siellä sun huudeilla kerran-pari kuussa käytyä, kun paikalliselle tukkirekka autoilijalle käyn harrastuksena/tuurarina töissä Olet kuulemma työkaverini Hannun naapuri. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted February 26, 2019 Share Posted February 26, 2019 Jep. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puman Posted March 3, 2019 Share Posted March 3, 2019 En osaa tuohon kommentoida, mutta tuon sulle uuden huolenaiheen Nyt kun sun motti vaihtuu Oldsista Pontiaciin, niin sulla on muuten edessä ongelmia sen shakerin kanssa Ite just omaa sorvaan sopivaksi Holleylle jne., tuli vain samalla mieleen että sulla on vielä isompi ongelma, nimittäin Oldsin koneessa se ilmanputsarin alaosa (eli myös kaasutin) istuu eri kohdassa kuin Pontiacin moottorissa joten sen shakerin yläosa on siis erilainen luonnollisesti että se korjaa tuon Oldsin moottorin tuoman eroavaisuuden kuitenkin mätsäämään konepellin aukon kanssa. Se shakerin yläosa on ymmärtääkseni sekä korkeampi, että menee myös auton pituus suunnassa se kiinnitys eteenpäin. Toisinperin kuvittelisin että sitten kun oot alaosan saanut sorvattu sopivaksi Holleylle mikä sulle kaiketi kaasariksi oli tulossa, niin kun laitat sen shakerin yläosan kiinni niin ensinnäkin se nousee liian korkealle eikä muutenkaan osu konepellin aukkoon vaan ottaa sieltä tuulilasin puolelta takareunasta ehkä jopa kiinni peltiin, sinne suuntaan se ainakin siirtyy ja pelivaraa ei ole paljon. Tuolla jotakin lisätietoa Oldsin shakerin eroavaisuudesta: http://www.78ta.com/Pages/shaker.htm Uus tieto mulle tuo skuuppi juttu. Itse olen miettinyt heittäväni jossain vaiheessa oldsin mäkeen ja tilalle chevyn crate-isolohko tai LS2 kaasarilla. Parempi varaosatarjonta. Molemmissa tapauksissa skuupille on tehtävä jotain. Yksi ratkaisu, jonka olen nähnyt gen II LS swäpeissä on se, että skuuppi kiinnitetään konepelttiin ja skuuppi nousee konepellin mukana konepelliä avattaessa. Eli se pyöreä ilmanputsari kotelo, jonka päälle skuuppi tulee kiristyspannalla lähtee pois. Viimeistään tässä vaiheessa skuuppi on avattava, kun kone hengittää konehuoneen kuumaa ilmaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Sitten se on vain scooppi....ei Shaker scoop kun ei enää vatkaa myllyn mukana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Sitten se on vain scooppi....ei Shaker scoop kun ei enää vatkaa myllyn mukana. Vähän sama asia kuin amputois Elvikseltä jalat....ei sheikkaa ei. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Sitten se on vain scooppi....ei Shaker scoop kun ei enää vatkaa myllyn mukana. Joissakin ratkaisuissa tuo on väistämättä edessä, mutta itsekin pidättäydyn shaker versiossa kynsin ja hampain niin kauan kuin se on mahdollista Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puman Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Joissakin ratkaisuissa tuo on väistämättä edessä, mutta itsekin pidättäydyn shaker versiossa kynsin ja hampain niin kauan kuin se on mahdollista Nettikuvissa olen nähnyt myös sellaisen viritelmän, jossa ilmeisesti Chevyn crate-lohkon imusarjan päälle oli rakennetu jonkinlainen teline, johon skuuppi kiinnitetty. Näin skuupin sijainti ei ole niin millintarkkaan riippuvainen kaasarin sijainnista. Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackZ Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Nettikuvissa olen nähnyt myös sellaisen viritelmän, jossa ilmeisesti Chevyn crate-lohkon imusarjan päälle oli rakennetu jonkinlainen teline, johon skuuppi kiinnitetty. Näin skuupin sijainti ei ole niin millintarkkaan riippuvainen kaasarin sijainnista. No jos sen shaker skoopin haluaa että on tiivis kanssa, eli oikeasti istuu kaasaria vasten tiiviisti ilman ilmarakoja konehuoneeseen eikä ole vaan kaasarin päälle asennettu koppa niin kyllä se edelleen vaatii sen että jotenkin shakerin yläosaa on mahdollisesti joutunut muokkaamaan kun siinä on se keskitys kuitenkin olemassa sitä alaosaa varten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aukustus Posted March 4, 2019 Author Share Posted March 4, 2019 Mitä porukka on mieltä, tuleeko halvemmaksi tehdä pakoputkisto itse, vai jokin valmis sarja? Mitä valmiita putkistoja, tai sitten pelkkiä vaimentimia suosittelette? Olen ajatellut kolmen tuuman putkistoa, x-putkella ja yksi vaimennin per "linja". Mielipiteitä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
GTATL Posted March 4, 2019 Share Posted March 4, 2019 Mitä porukka on mieltä, tuleeko halvemmaksi tehdä pakoputkisto itse, vai jokin valmis sarja? Mitä valmiita putkistoja, tai sitten pelkkiä vaimentimia suosittelette? Olen ajatellut kolmen tuuman putkistoa, x-putkella ja yksi vaimennin per "linja". Mielipiteitä? Oma kokemus on että motonetin mustasta tulee halvin putkisto. Pakosarjoja en ole alkanut vielä tekemään ja tietysti vaimentimia+katteja Laippaliitoksetkin on tullut tehtyä kun silloin ne tulee tarpeeksi paksusta kamasta Kun sais joskus hankittua TIGin niin vois koittaa pakosarjakin tekoa Keväällä olis tarkoitus tehdä GTAhan tuplaputkisto Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now