Jump to content

Pontiac Trans Am -78


Aukustus

Recommended Posts

Youtubesta löytyi jokunen video pumppuun liittyen, ei mitään erikoista  m/ Mikä on sopiva rako siipipyörän ja levyn välissä? Eilen tilasin tiivistesarjan pumpulle southwesttradelta klo 14, tänään klo 10 tuli jo tekstari että saa matkahuollosta noutaa. Eli vklp pääsee askartelemaan.

 

Mahdollisimman pieni rako niin ettei kuitenkaan ota kiinni. Noin pumppaa parhaiten.

Link to comment
Share on other sites

Mahdollisimman pieni rako niin ettei kuitenkaan ota kiinni. Noin pumppaa parhaiten.

 

Kiitän!  m/

Link to comment
Share on other sites

Noniin, sinnehän ne levyt lumpsahti vesipumppuun paikalleen viikonloppuna  *clap* Levyn ja siipipyörän välyksen naputtelin vain pienemmäksi, niin tehostaa pumpun toimintaa. Alkoi lämmöt pysymään 80-90 lukemissa, tosin kiipeää kyllä ylemmäs jos lämppäri ei ole päällä. Eli nyt kiertää nesteet myös lämmityslaitteessa  m/

 

http://kuvanjako.fi/z0lbb.jpg

 

Varmaan 15km varovaista testailua takana, laihalle vetää Holleyn tehdas-säädöillä jo pintakaasualueella, mutta kyllä tämä moottori vielä tästä heräämään saadaan, kunhan Holleykuiskaaja BlackZ säätöpakkeineen joutaa kaveriksi  :D

 

Kickdown ei näköjään pelaa, vaikka vaijeri pitäisi olla säädetty oikein. Talvella kun laatikosta vaihdoin suodattimen, niin kyllä siellä laatikossa joku käikäle liikkui kun vaijeria veteli. Oli siis tämä sama laatikko Oldsin perässä, mutta ei ollut vaijeri kytkettynä syksyllä kun auton ostin, niin ei tarkempaa tietoa kikkarin toiminnasta aiemmilta ajoilta. Säädettävä modulaattori odottaa hyllyssä, jahka sinne asti päästään säätöhommissa.

 

Tissieläin halusi kyytiin testilenkille, vähän epäröiden lupasin, kun kaikki säädöt vielä hukassa jne. Heti kun Pontiac karjahti tulille, niin emäntä tuumasi, että "eikait tässä ennen tämmöset äänet ollu, hui hirviä". Sanoin, että eipä tässä tekniikan osalta juuri vanhaa olekkaan jälellä. "Se vanha moottori oli paljo parempi, kun oli niin hiljainen"  :o Lisäksi vielä lenkin aikana meni sanomaan, että eihän tämä ees kulje mihinkään, kun vähän kaasua avasin  ;D Jospa vielä pääsen tuon viimeisen kuitin todistamaan vääräksi myöhemmin..

 

Eli pontso elää, seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa  :-X

Link to comment
Share on other sites

Noniin, sinnehän ne levyt lumpsahti vesipumppuun paikalleen viikonloppuna  *clap* Levyn ja siipipyörän välyksen naputtelin vain pienemmäksi, niin tehostaa pumpun toimintaa. Alkoi lämmöt pysymään 80-90 lukemissa, tosin kiipeää kyllä ylemmäs jos lämppäri ei ole päällä. Eli nyt kiertää nesteet myös lämmityslaitteessa  m/

 

http://kuvanjako.fi/z0lbb.jpg

 

Varmaan 15km varovaista testailua takana, laihalle vetää Holleyn tehdas-säädöillä jo pintakaasualueella, mutta kyllä tämä moottori vielä tästä heräämään saadaan, kunhan Holleykuiskaaja BlackZ säätöpakkeineen joutaa kaveriksi  :D

 

Kickdown ei näköjään pelaa, vaikka vaijeri pitäisi olla säädetty oikein. Talvella kun laatikosta vaihdoin suodattimen, niin kyllä siellä laatikossa joku käikäle liikkui kun vaijeria veteli. Oli siis tämä sama laatikko Oldsin perässä, mutta ei ollut vaijeri kytkettynä syksyllä kun auton ostin, niin ei tarkempaa tietoa kikkarin toiminnasta aiemmilta ajoilta. Säädettävä modulaattori odottaa hyllyssä, jahka sinne asti päästään säätöhommissa.

 

Tissieläin halusi kyytiin testilenkille, vähän epäröiden lupasin, kun kaikki säädöt vielä hukassa jne. Heti kun Pontiac karjahti tulille, niin emäntä tuumasi, että "eikait tässä ennen tämmöset äänet ollu, hui hirviä". Sanoin, että eipä tässä tekniikan osalta juuri vanhaa olekkaan jälellä. "Se vanha moottori oli paljo parempi, kun oli niin hiljainen"  :o Lisäksi vielä lenkin aikana meni sanomaan, että eihän tämä ees kulje mihinkään, kun vähän kaasua avasin  ;D Jospa vielä pääsen tuon viimeisen kuitin todistamaan vääräksi myöhemmin..

 

Eli pontso elää, seuraavaa vastoinkäymistä odotellessa  :-X

 

"Holleykuiskaaja"  ;D ;D ;D ;D ;D

 

Mahtava homma!  \m/ \m/ Holleyn säädöt voidaan tehä vaikka tänään tai torstaina näillä näkymin joskus klo 18 jälkeen. Seuraava mahis sitten EHKÄ lauantaina, sillon kyllä mulla on Banditin perusteellinen vahausoperaatio mihin tulee menemään kaikkineen tuntitolkulla aikaa. Mutta varmempia päiviä millon ehin niin tänään, torstaina ja sunnuntaina ainakin  m/ Periaatteessa pari tuntia pitäs riittää............  ;D ;)

Link to comment
Share on other sites

Tänään BlackZ tuli kaveriksi säätämään Ponua. Ensin se sytytti suitsukkeita ympäriinsä ja tovin aikaa mumisi jotain loitsuja pellin alla, niin johan alkoi ruplattelemaan ihan mukavasti  8) Toisiopuolelle piti jousi vaihtaa löysempään, että alkoi heräilemään mukavammin. Holleyn kanssa ei muuten mitään ongelmaa, mutta kaasuvivuston akseli vähän meinaa takerrella, vaikka kaverina on pari jousta vetämässä läppiä kiinni. Kuuluu oikein kirskuntaa akselilta siltä kohtaa josta kanittaa. Jos ei käytössä vetreydy, niin menee takuuhommiksi. Eli tästä johtuen ei tahdo kierrokset laskeutua tyhjäkäynnille, muuten kuin kaasulla herkuttelemalla. Kaasarin tarkempi hierominen jatkuu, kun saan laajakaistan irti moottoripyörästä ja siirrettyä Pontiacciin.

 

Paljastui testaillessa, että tuo perävälitys on oikea erotiikantappaja, lienee 2,71  :-X Eli ei kyllä oikein hyökkää taajamavauhdeissa, nopeaa kyllä tuntuu pääsevän. Ei siis oikein stemmaa tuon ylävireisen moottorin kanssa, mutta näillä mennään loppukesä. Ens talveksi siis laatikko vahvistukseen ja perään uus välitys ja kunnon lukko.

 

Saattaa olla, että nyt pääsee jo ulkonäköjuttuihin paneutumaan, kun tekniikka alkaa olemaan kutakuinkin jiirissä tältä erää  8)

Link to comment
Share on other sites

Tänään BlackZ tuli kaveriksi säätämään Ponua. Ensin se sytytti suitsukkeita ympäriinsä ja tovin aikaa mumisi jotain loitsuja pellin alla, niin johan alkoi ruplattelemaan ihan mukavasti  8)

 

;D ;D

 

 

Paljastui testaillessa, että tuo perävälitys on oikea erotiikantappaja, lienee 2,71  :-X Eli ei kyllä oikein hyökkää taajamavauhdeissa, nopeaa kyllä tuntuu pääsevän. Ei siis oikein stemmaa tuon ylävireisen moottorin kanssa, mutta näillä mennään loppukesä. Ens talveksi siis laatikko vahvistukseen ja perään uus välitys ja kunnon lukko.

 

Jep, osaakohan joku tarkemmin kertoa näillä perusteilla mikä perävälitys kyseessä, itse arvelin että kyseessä joko 2.4 tai 2.7. Tosiaan kun reviteltiin VIHDOINKIN kesäillassa Aukustuksen Bandittia säätöjä hakiessa niin kierrokset tosiaan jos 2-vaihteella (TH350) vedättelee niin reilun 4000rpm huiteilla nopeutta onkin sitten jo 120km/h  ;D Eli tarkoittaa että jos 6000rpm kierrättelis niin kakosella mennäänkin jo 180km/h  ;D Tämä aiheutti aluksi päänvaivaa että mikähän välitys kun kuitenkin sitten 100km/h nopeudessa 3-vaihde silmässä kiekat läheneekin kuitenkin 2400rpm vähänkään kun joutuu kaasua painaa, kunnes tajusi että toki se 2400rpm turbiinilla vedätyksessä kierrokset nopeudesta riippuen on siellä 2400rpm huiteilla stallin vuoksi. Mutta kyllähän tuo 6000rpm 2-vaihteella jos tarkottaisi 180km/h tarkoittanee aika lähelle 2.71 välitystä. Ja tuo on kyllä täysin väärä tuon moottorin luonteelle, vedot tulee selkeästi siinä 3500rpm huiteilla ja sitte lähetään äriämmin menemään mutta jo kakonen silmässä niin vauhtiakin on jo heti sen 120 nurkilla  ;D

 

Sopiva välitys olisi varmastikin 3.55 jos haluaa pitää sen suht mukavana vielä matkassakin tai sitte racemman suuntaan niin 3.71. Itse valitsisin tuon 3.55, sekin muttaa jo tilannetta 2.71 verrattuna niin paljon että 2-vaihteella 4000rpm tarkottas noin 120km/h sijasta noin 95km/h. Ja satasen vauhdissa 2.71 tarkottaa vähä reilu 2000rpm missä ei tässä kombossa olla edes turbiinin stallissa vielä, kun 3.55:lla satasen vauhti olisi 2750rpm mikä vielä siedettävä ja ylittää turbiinin stallinkin niin homma pelaa järkevämmin.

 

Muutenhan saundit on kyllä kohillaan ja tiukan kuulonen on pata ja kun vetoalueelle pääsee niin imasee kyllä penkkiin  m/ Kertaakaan ei vielä kierrätelty sinne +5500rpm mihin sitä pitäs kierrätellä että maksimitehotkin tulisi pihalle, varovaista testailua, tais käydä parraillaan vaan 4500rpm. Ja moottorin säädöt tuntus olevan nyt lähellä melko oikeaa, perusennakko 16 astetta ja maksimit 36 astetta. Teki alipainetta maksimissaan 12Hg ja vakio 6.5 power valvekin tuntuu olevan juuri sopiva tähän moottoriin, ei jyssäytelly kaasarissa ja veti puhtaasti kierrosalueen läpi. Seuraavaksi AFR mittari kiinni että näkee tarviiko ensiö- ja toisiopuolen suutinkokoja kasvatella vielä, nämähän tykkää bensasta ja koneen luonteen ottaen huomioon on mahdollista että saa toisiopuolelle suutinta isontaakin.

 

Ja se on selvä että saa maksimi erotiikat tuosta motin potentiaalista irti niin se pittää tuo turbiini-loota-perävälitys kauttaaltaan päivittää moottoria vastaavaksi.

 

Pääasia että homma rokkaa ja pääsee uusi harrastaja nyt nautiskelemaan välillä ajamisestakin  m/ Ei syntynyt helpolla tämä, säättänä....  ;D

Link to comment
Share on other sites

Sotkeennun hieman tuohon välitys asiaan,omasta mielestäni jos ei ole laatikossa ylivaihdetta ja meinaa maantiellä mennä rajoitusten mukaan ni välitys ei kestä olla juurikaan yli 3.

 

Itsellä tällä hetkellä kaksi v8 manuaalia toisessa 3.08 + ylivaihde ihan ok oikea välitys perään ois 3.2-3.5

 

Toinen 5v manuaali suoralla 5.+3.5 perävälitys,eipä tuolla viitsi taajamamerkkien ulkopuolelle lähteä jos ei pakko ole.

 

Olen todennut sen että maantie kierrokset viimeisellä vaihteella 100km/h ois hyvät olla n.2000rpm.

 

UGH.

Link to comment
Share on other sites

;D ;D

 

 

Jep, osaakohan joku tarkemmin kertoa näillä perusteilla mikä perävälitys kyseessä, itse arvelin että kyseessä joko 2.4 tai 2.7. Tosiaan kun reviteltiin VIHDOINKIN kesäillassa Aukustuksen Bandittia säätöjä hakiessa niin kierrokset tosiaan jos 2-vaihteella (TH350) vedättelee niin reilun 4000rpm huiteilla nopeutta onkin sitten jo 120km/h  ;D Eli tarkoittaa että jos 6000rpm kierrättelis niin kakosella mennäänkin jo 180km/h  ;D Tämä aiheutti aluksi päänvaivaa että mikähän välitys kun kuitenkin sitten 100km/h nopeudessa 3-vaihde silmässä kiekat läheneekin kuitenkin 2400rpm vähänkään kun joutuu kaasua painaa, kunnes tajusi että toki se 2400rpm turbiinilla vedätyksessä kierrokset nopeudesta riippuen on siellä 2400rpm huiteilla stallin vuoksi. Mutta kyllähän tuo 6000rpm 2-vaihteella jos tarkottaisi 180km/h tarkoittanee aika lähelle 2.71 välitystä. Ja tuo on kyllä täysin väärä tuon moottorin luonteelle, vedot tulee selkeästi siinä 3500rpm huiteilla ja sitte lähetään äriämmin menemään mutta jo kakonen silmässä niin vauhtiakin on jo heti sen 120 nurkilla  ;D

 

Sopiva välitys olisi varmastikin 3.55 jos haluaa pitää sen suht mukavana vielä matkassakin tai sitte racemman suuntaan niin 3.71. Itse valitsisin tuon 3.55, sekin muttaa jo tilannetta 2.71 verrattuna niin paljon että 2-vaihteella 4000rpm tarkottas noin 120km/h sijasta noin 95km/h. Ja satasen vauhdissa 2.71 tarkottaa vähä reilu 2000rpm missä ei tässä kombossa olla edes turbiinin stallissa vielä, kun 3.55:lla satasen vauhti olisi 2750rpm mikä vielä siedettävä ja ylittää turbiinin stallinkin niin homma pelaa järkevämmin.

 

Muutenhan saundit on kyllä kohillaan ja tiukan kuulonen on pata ja kun vetoalueelle pääsee niin imasee kyllä penkkiin  m/ Kertaakaan ei vielä kierrätelty sinne +5500rpm mihin sitä pitäs kierrätellä että maksimitehotkin tulisi pihalle, varovaista testailua, tais käydä parraillaan vaan 4500rpm. Ja moottorin säädöt tuntus olevan nyt lähellä melko oikeaa, perusennakko 16 astetta ja maksimit 36 astetta. Teki alipainetta maksimissaan 12Hg ja vakio 6.5 power valvekin tuntuu olevan juuri sopiva tähän moottoriin, ei jyssäytelly kaasarissa ja veti puhtaasti kierrosalueen läpi. Seuraavaksi AFR mittari kiinni että näkee tarviiko ensiö- ja toisiopuolen suutinkokoja kasvatella vielä, nämähän tykkää bensasta ja koneen luonteen ottaen huomioon on mahdollista että saa toisiopuolelle suutinta isontaakin.

 

Ja se on selvä että saa maksimi erotiikat tuosta motin potentiaalista irti niin se pittää tuo turbiini-loota-perävälitys kauttaaltaan päivittää moottoria vastaavaksi.

 

Pääasia että homma rokkaa ja pääsee uusi harrastaja nyt nautiskelemaan välillä ajamisestakin  m/ Ei syntynyt helpolla tämä, säättänä....  ;D

 

Siinäpä tuli hyvin esille seikkaperäisesti ekojen testien kokemukset, ei lisättävää  m/ ;D On tätä odotettukkin, että ajamaan pääsee. Nyt on jo tallitahti paljon mieluisampi, tunnin parin pyrähdyksiä pikkujuttuja parsiessa, kuten pakosarjojen kiristelyä, räminöiden hiljennystä sisältä yms pientä. Ilmanputsarin koteloa pitää vielä madaltaa, että sopii shakeri paikalleen. Tai siis sopii se jo nyt, mutta on moottori niin korkealla, että vastaa konepeltiin takapäästään, eli särkyy jos tollaisenaan ajelee. Jotain letkahommaa vois suunnitella Ride in Oulu meettiin?

Link to comment
Share on other sites

Jotain letkahommaa vois suunnitella Ride in Oulu meettiin?

 

Toki  m/

 

Ja tännäänki ois Nallikarin viikottainen iltacruising klo 20 jos vaan ehit  m/

Link to comment
Share on other sites

Pari päivää kaverin kanssa myllytettiin Pontiacin maalipintaa, jonka oli Kalifornian aurinko polttanut harmaaksi. Halkeamille yms maalivirheille ei tietenkään mitään voi, mutta 100% parempi pinta kuin lähtötilanteessa.

Auto ennen:

http://kuvanjako.fi/6udtd.jpg

 

Auto jälkeen:

http://kuvanjako.fi/1nsoi.jpg

http://kuvanjako.fi/3sj0z.jpg

 

Konepellistä puolet myllytettynä, niin näkee eron:

http://kuvanjako.fi/tgdth.jpg

 

Jospa tällä pinnalla ensi kesän vielä malttaisi, sitten toivonmukaan pellille hionta ja ylimaalaus  8)

Link to comment
Share on other sites

Kyllä oli livenäkin lähtökohdan huomioonottaen erittäin hieno  m/ Ei muutaku ens talvena uus keulapala ja ainakin keulaan ne levikkeet kaikki uusiksi ja ne maaliin, niin kyllä kai tuolla kelpaisikin sitten ajella jo useammankin vuoden ilman maalioperaatioita  m/

 

Tuon keulapalan ja etulevikkeethän sää joudut jokatapauksessa ostamaan. Ja kun rakennat Pro-touringia tästä, niin levikkeitä ostaessahan kannattaa harkita ostatko etulevikkeet tuota vähä "kauniimpaa" -77-78 mallista, vai sitten tuota hieman särmikkäämpää ja erottuvampaa -79-81 mallista, tuossa mun ex Banditista verrokkikuva kuin paljo muhkummalta nuo uudemmat näyttäsi. Kovasti tykkäsin noista siinä mun ex Banditissa, aina ihmettelin että miten se oman auton keula näyttää jotenki machommalta ku muut -77-78 ennenku tajusin että mulla on väärät levikkeet  ;D

TA_Front_wheel_flare_differences1.thumb.jpg.be101a977bfb2f86802f52990250a4dc.jpg

Link to comment
Share on other sites

Pari päivää kaverin kanssa myllytettiin Pontiacin maalipintaa, jonka oli Kalifornian aurinko polttanut harmaaksi. Halkeamille yms maalivirheille ei tietenkään mitään voi, mutta 100% parempi pinta kuin lähtötilanteessa.

Auto ennen:

http://kuvanjako.fi/6udtd.jpg

 

Auto jälkeen:

http://kuvanjako.fi/1nsoi.jpg

http://kuvanjako.fi/3sj0z.jpg

 

Konepellistä puolet myllytettynä, niin näkee eron:

http://kuvanjako.fi/tgdth.jpg

 

Jospa tällä pinnalla ensi kesän vielä malttaisi, sitten toivonmukaan pellille hionta ja ylimaalaus  8)

 

Kuuluuko tuon B-pilarin linnun olla linjassa, eli hieman vinossa, takaikkunan ja oven reunan kanssa vai suorassa maahan nähden.

Link to comment
Share on other sites

Kuuluuko tuon B-pilarin linnun olla linjassa, eli hieman vinossa, takaikkunan ja oven reunan kanssa vai suorassa maahan nähden.

 

Mun mielestä suorassa maahan nähen, ei noin ku Aukustuksella.

Link to comment
Share on other sites

Kyllähän siihen ihan viralliset mitat löytyy....on maahan nähden LÄHES  suorassa.

 

OT: En saa vastattua yv viesteihisi mopo305....voit laittaa sp osoitteen niin laitan kuvia mun molemmista Pontiaceista....tulee oikean kokoisena.

Link to comment
Share on other sites

Kyllä oli livenäkin lähtökohdan huomioonottaen erittäin hieno  m/ Ei muutaku ens talvena uus keulapala ja ainakin keulaan ne levikkeet kaikki uusiksi ja ne maaliin, niin kyllä kai tuolla kelpaisikin sitten ajella jo useammankin vuoden ilman maalioperaatioita  m/

 

Tuon keulapalan ja etulevikkeethän sää joudut jokatapauksessa ostamaan. Ja kun rakennat Pro-touringia tästä, niin levikkeitä ostaessahan kannattaa harkita ostatko etulevikkeet tuota vähä "kauniimpaa" -77-78 mallista, vai sitten tuota hieman särmikkäämpää ja erottuvampaa -79-81 mallista, tuossa mun ex Banditista verrokkikuva kuin paljo muhkummalta nuo uudemmat näyttäsi. Kovasti tykkäsin noista siinä mun ex Banditissa, aina ihmettelin että miten se oman auton keula näyttää jotenki machommalta ku muut -77-78 ennenku tajusin että mulla on väärät levikkeet  ;D

 

Parani juu kovasti, mutta ei vieläkään miellytä tarpeeksi  ;D

 

Juu kyllä täytyy yrittää talven aikana keulapala uusia ja levikkeet myöskin, ellen sitten levikkeitä vielä innostu entraamaan. Silloin tarvis vain se puskurin alle tuleva lippa ja puskuri ostaa uudet. En kyllä edes tiennyt, että "lokerokeulan" levikkeet tähän passaa. Pistetäämpä mietintään  ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ponulla ajeltu ja vähemmän rapattu, vähän takaisin alkukesän tallisulkeisissa menetettyä ajoaikaa :) Lämpenee liian herkästi, vesipumppu siis ilmeisesti tehoton. Sisälämppäri saa huutaa täysillä vartin ajon jälkeen. Ajattelin laittaa sähköpumpun kaveriksi, kun ei huvita alkaa nyt asioikseen vaihtamaan uudempaa jakopäänkoppaa, että saisi tehovesipumpun laitettua. Tähän vanhaan koppaan sopivaa tehopumppua en ole pikaisella etsimisellä löytänyt. Muita murheita ei ole onneksi ollut.

 

Shakerin sain viimein entrattua ja paikalleen. Ilmanputsarin koppaa piti madaltaa pari senttiä, kun aiemmin otti shakeri peltiin kiinni, vaikka oli jo madaltava pohja vaihdettu koppaan.

http://kuvanjako.fi/ze4j3.jpg

 

Aika monet maali/tasoitekerrokset oli shakeri jo nähnyt. Nitromorssia ja painepesuria, niin melko näppärästi lähti vanhat pois.

 

http://kuvanjako.fi/eo6zq.jpg

 

Melko hirveää kuraa nuo mastonin "premium" maalitkin, saa jäädä jatkossa hyllyyn. Meinas kylmää hikeä pukata, kun tuntikausia pohjia hieronut ja pintamaalia maalatessa pelkkää appelsiinia sai aikaseksi ja kaikenlisäksi lähes harmaata, vaikka purkissa piti olla kiiltävää mustaa  :o No hätäratkaisuna carprepin mustaa märkää-märälle ja heti näytti paremmalta, mutta nuo alla olevat aplarit silti loimottaa luonnollisesti alta, mutta on sentään kiiltävä ja musta. Myöhemmin hion karkeaksi ja maalaan uusiksi jollain kunnon kamalla. Ruiskuhommia suosin aina kun viitsin, mutta tuon takia ei viitsinyt ruiskua sotkea.

 

http://kuvanjako.fi/xqjl6.jpg

 

http://kuvanjako.fi/li1t4.jpg

 

Konehuoneessa vielä siistimistä, mutta tämmöinen tilanne tällä hetkellä.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.

Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.

Fosforihapolla oon liottanut.

 

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.

Link to comment
Share on other sites

Mulla on toisessa build sheetissä erikseen tilattuna heavy duty cooling system nelirivisellä Harrisonilla....Tuossa 400:ssa  taas on 3-rivinen Harrison.....eikä kummassakaan lämpöongelmia.

Kyllähän nämä ajan oloon kivettyy.

Fosforihapolla oon liottanut.

 

Edit....400:ssa tosin on 11 pulttinen GMB hi flow pumppu.

 

Mulla on tuo kasipulttinen, josta oon jenkkipalstoilta lukenu, että on aika heikko esitys. Sillä en oo syyläriä vielä alkanu hommaileen. Toki mahdollista, että syylärikin tehoton, mutta noihin jenkkikeskusteluihin perustuen epäilen heikkoa kiertoa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Pesin jäähdytysjärjestelmän siihen tarkoitetulla aineella pariin kertaan, eipä irronnut käytännössä mitään moskaa. Eli lämpöhommat ei kummentuneet, näin viileällä kelillä ei kyllä ongelmia ole, mutta ensi kesää ajatellen jotain pitää tehdä.

 

Seosmittarin sain asennettua. Tyhjäkäynti ja pintakaasualueet ok, täyskaasulla menee laihalle, eli afr kiipeää 14 huiteille. Suuttimia isommaksi toisiopuolelle siis

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...