Jump to content

Trans Am 455 -73

markoyt

Recommended Posts

Kirjoitettu

Näissä GM 2 geneissä nuo muoviosat on tuota kovaa muovia jonka saa ilman kittejä höylättyä ihan suoraksi pitkällä lossilla....mm fenderscoopit,takaspoileri,takapaneli,shaker jne.Eli jos johonkin jää monttuun maalia niin koko matkalta höylätään pois...hitaampi kuin täyttää monttu kitillä,mutta näiden vanhojen muovilaatujen tarttuvuudesta kun ei tiedä niin mieluummin ei kittiä...keskimmäisessä kuvassa valmis spoikka....alimmassa näkyy vanhoja kittejä ja pohjamaaleja.Ensin otin kuumailmapuhaltimella 4 vanhaa maali/lakkakerrosta pois.Kuumaa nämä kestää hyvin.

20260307_082129.jpg

20260307_100246.jpg

20260307_090253.jpg

• Tykkää 1
Kirjoitettu

En tiiä moniko näitä ees lukee😄 mutta laitan tänne tarinaa nii jää johonki muistoon.Aika vähän on nykyään muita projekteja rakenteilla ? Ainakaan täällä....liekö sitte noissa faceissa ja instoissa missä minä en oo.....no koko takaspoikka tuli valmiiksi.Ei ois enään ku levikkeet ja scoopit irto osista pohjia vailla.

20260307_174828.jpg

• Tykkää 6
Kirjoitettu

Kyllähän näitä luetaan. Hienoa katsoa muiden tekemisiä, varsinkin kun osaaminen on näin korkealla tasolla. Onhan itselläkin projekti käynnissä mutta kun tekemisen taso verrattuna muihin vaikuttaa lähinnä tuhettamiselta niin ei ees kehtaa laittaa esille. Ongelma vaan että foorumi kuolee entisestään kun kukaan ei postaa mitään...

• Tykkää 3
Kirjoitettu

Eilen törmäsin vahingossa sellaiseen tietoon että Trans Am levikkeet ja spoilerit eivät ole vain näön vuoksi vaan saavat aikaan 50 paunan downforcen molemmissa päissä. Eli siis on se vaan tehty kovaa ajoon.🚔

Toinen asia. Olisi se vaan aikamoinen lottovoitto jos omistaisi aidon Ram Air 3 tai 4 tai edes HO mallisen Trans Amin tai GTO:n, ja tietysti vielä 4 spd. Onkohan suomessa yhtään. Sekin selvisi hiljattain että HO ja RA moottoreissa on 4-pulttinen alakerta ja muutakin hi-po osaa jotka ei näy päällepäin.

• Tykkää 1
Kirjoitettu
9 tuntia sitten, Anders kirjoitti:

Kyllähän näitä luetaan. Hienoa katsoa muiden tekemisiä, varsinkin kun osaaminen on näin korkealla tasolla. Onhan itselläkin projekti käynnissä mutta kun tekemisen taso verrattuna muihin vaikuttaa lähinnä tuhettamiselta niin ei ees kehtaa laittaa esille. Ongelma vaan että foorumi kuolee entisestään kun kukaan ei postaa mitään...

No minä en kyllä pidä omaa osaamista kovinkaan korkealla tasolla ja oon kyllä onnetton monessakin hommassa.

Motto on ollu työ-ja elämässä yleensä että jokainen on hyvä jossain.Ite seuraan kyllä mielenkiinnolla toisten projekteja.Minulle on suotu hyvät puitteet harrastaa ja intoa on ollut lapsesta asti nimenomaan Trans Ameihin.Minulle lottovoitto on pysyä terveenä että PYSTYY harrastamaan.Vaikka kovalla työllä saavuttaakin asioita nii siitä huolimatta kaikilla ei terveyden puitteissa ole mahdollista harrastaa.

Laittakaahan muutkin juttua projekteista että saadaan foorumiin eloa.....

• Tykkää 5
Kirjoitettu

Nonni.Pohjatöitä voi tehdä kahdella tavalla eli pinta pohjatöitä joissa pinta karhennetaan mataksi ja sitten oikeita maalauksen pohjatöitä joissa edelliset maalikerrokset poistetaan ennen uutta pohjustusta

20260309_182343.jpg

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Hommaahan on moninkertaisesti......

20260309_191620.jpg

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Mutta lopputulos on parempi kun kaikki osat hiottu pintoihin ja FD epoksi kuitumuoveihin.....

20260314_181404.jpg

20260314_171909.jpg

• Tykkää 6
Kirjoitettu

Kyllä se jotenkin toimisi jos on 1-2 maalikerrosta...kuitenkin joutuu höylään pinnan kun se jää vähän jupelolle ku puhaltaa.Tässä kuitenkin niin paksusti maalia ja lakkaa että saa sen verran hinguttaa että tulee monttuja....ite oon kuumailma puhaltimen todennut nopeimmaksi,puhtaimmaksi ja halvimmaksi menetelmäksi talliolosuhteissa.

Kirjoitettu

Siihenkin fillerit odottaan hiontaa..

20260317_165823.jpg

• Tykkää 3
  • 3 weeks later...
Kirjoitettu

Valmistuu halusitte tai ette......

20260403_121803.jpg

• Tykkää 5
Kirjoitettu

Tänään korttelia ympäri ilman penkkiä....ei raski vielä laittaa ku sen verran vielä pohjia...toukokuussa väri päälle

• Tykkää 1
Kirjoitettu

Nauhotin nuo takapyörän aukkojenkin levikkeet...huomenna joustopohjamaali kaikkiin muoviosiin.....kaikki purettu jo taas pois ☹️

• Tykkää 2
Kirjoitettu

Letkume palautti hävinneen ketjun 😃 kiitos.

• Tykkää 3
Kirjoitettu

Muoviosat maalattu kertaalleen permacron joustomaalilla....vielä hionta ja toinen kerta....saa nyt viikon kuivua.

20260406_082553.jpg

20260406_082550.jpg

20260406_082546.jpg

Kirjoitettu

Oviin pohjat...uusi pintapelti vaatii kantin muokkausta vähän....ja höyläämistä terävemmäksi.Pikkasen pyöreä muihin kantteihin nähen.

20260406_095600.jpg

Kirjoitettu

Perään tein 4x laskupalat 30mm...ja tilasin pidemmät u-pultit.

Tein varalta myös 40mm palat että saa mieleisen....sen verran vähän tulee painoa enään ja vaikka oon ajellu nii jää perä liian ylös..

20210423_173019.jpg

• Tykkää 1
Kirjoitettu
8 tuntia sitten, markoyt kirjoitti:

Letkume palautti hävinneen ketjun 😃 kiitos.

Taisin olla minä, kun mokailin sen poiskin. Pahoittelut. Taitaa olla modet vähissä nykyään. 

Kirjoitettu (muokattu)

Kyllä näitä luetaan, harvemmin tulee vaan kommentoitua. Hyvää tekemistä jälleen! 😁 Noista takajousista, mulla kesti pari kesää, että lopullinen stance asettui. Varmaan 15mm putosi perä asettumisen myötä lopulta, vrt asennushetkeen.

Muokattu: , käyttäjä: Aukustus
Tekstin lisäys
  • Tykkää 1
Kirjoitettu

Nuo kantit tai vekit kylkien pelleissä onkin sellainen asia johon silmä aina pistää kun jossain näkee tämän tapaisen auton. Johtuu siitä että ne kantit etulokasuojan ja oven sekä oven ja takalokasuojan välillä eivät juuri koskaan ole samalla korkeudella. Yksi suunnitteluvirhe minun mielestä on etulokasuojan takapään alareunan kiinnitys. Pultit ovat pystyasennossa mutta parempi olisi kuten moparissa eli pultit vaaterissa. Pystypultit vääntää lokapellin alareunaa usein mutkalle ja minä ainakin jouduin lisäämään shimmiprikkoja pellin ja helmapellin väliin. Kun haluaa nuo kantit kaikki just samaan linjaan niin että mikään silmä ei huomaa korkeusheittoa niin sanoisin että aika monta tuntia saa hierontaa harrastaa. Ja niin tässä epäilemättä tapahtuu. Omassa autossa olen joutunut säätämään ovia ja etulokasuojissa kantit olivat liian ylhäällä suhteessa oviin. Sitten kun lasket lokasuojaa alaspäin niin rako oveen menee yläreunassa pienemmäksi ja alareunassa isommaksi. Johtuu siitä että rako ei ole pystysuora vaan V- mallinen. Sitten seuraavaksi joutuu säätämään lokasuojan etupäätä korkeus-suunassa ja eteen-taakse suunnassakin. Sitten vielä syylärin edessä olevan raudan korkeus säätö johon lokasuojan etupää kiinnittyy. Aikamoinen kötöstys kaikkiaan. Sitten vielä jos ovia joutuu säätelemään kasatussa autossa niin sivuikkunatkin pitää säädellä uusiksi.

Kirjoitettu

Joo tämä on yksi haastavimpia hommia näissä.Nyt kun takakyljet on vaihdettu...oven pintapelti on vaihdettu jne niin lisää entisestään haastetta....jossain kohtaa täytyy tehdä kompromissejä ja hyväksyä joitain heittojakin...siis jos meinaa tämän elämän aikana saada valmiiksi.Tätä pura ja kokoa jumppaa ennen peltitöitä ..

peltitöiden jälkeen ja ennen pohjatöitä ja pohjatöiden jälkeen ennen sisäosien maalausta nii on ollu nyt ihan riittämiin.....🙂.

Saa nähä mihin nämä kaikkien shimmausten ja säätöjen jälkeen jää.Sen oon laittanu merkille näissä 2geneissä että uudemmissa vuosimalleissa on ainakin itellä ollu huomattavasti enemmän shimmejä mitä näissä vanhemmissa.Muutenkin vanhemmissa monet korin ja rungon osat jämympiä ? Tämä nyt näin kahdentoista 2 genin kokemuksella....jollain voi olla erikin kokemus....lienee laatu suoraan suhteessa valmistusmääriin ?

• Tykkää 3
  • 2 weeks later...
Kirjoitettu

Uusi konepelti saapui eilen.

Ei jälkiä tms.Vaikuttais ainakin hyvälaatuiselta....saa nähdä miten istuu paikalleen....OER laatua.

20260420_114411.jpg

• Tykkää 3
  • Firebird 1

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...