Jump to content

Recommended Posts

markoyt
Posted

Siihen litistelin uuden pintapellin.....eipä oo tässäkään enään ovenpohjien saumat turvoksissa.....yllättävän hyvin istuu keskenään koripeltien saumat vaikka vasta koesovitettu ja käytetään ovetkin vielä irti ja hienosäädellään saumat ja raot.

20250410_133908.jpg

• Like 1
markoyt
Posted

20250411_144639.jpg

• Like 1
markoyt
Posted

20250411_144735.jpg

• Like 1
markoyt
Posted

Melko monet f bodyn ovet tullu tehtyä...kysy jos lahot ovet ja tarttet apua.

Tästä alkaa nyt korin pohjatyöt.....onko Jouluna väri päällä? 😀20250411_080226.thumb.jpg.70e8f39a1b9df913a0cc771d99552676.jpg

• Like 7
  • 2 weeks later...
Posted

Hyvältä näyttää! Juhannukseksi ajoon. 

markoyt
Posted

😀 Ei nyt sentään....ens vuoden Juhannukseksi....👍

• Like 2
markoyt
Posted

Tänään tuli renkaat projektiin taka 255/60 15" etu 235/60 15".Orkkis rally 2 vanteet maalaan ens viikolla (7x15).Phoenix Graphilta tuli orkkis teippaukset Musta/kelt/oranssi.....Tilasin nyt kun kurssi hyvä eikä tulevat tullit vielä paina niin paljon.

20250428_162534.jpg

• Like 1
markoyt
Posted

Nii  BFG:t tottakai....Coopereita sitten ku ei tarvi olla vimpan päälle....🥱

Posted

Ostitko renkaat suomesta.

Olennainen asia joka minun silmään pistää 2 gen autossa on se että kun orkkis paketti on sama vanne ja sama rengas molemmissa päissä niin takana pyörä jää paljon syvemmälle pyöränkaaresta ja siksi ruman näköinen. Vaihtoehtoja korjaamiseen on kolme. Taakse väliin spacerit tai leveämpi vanne ja rengas tai miinusmerkkinen offset.

Itse unelmoinut märissä unissani eteen 8x15 vanne ja 235 tai 245/60-15 rengas ja taakse 10x15 ja 295/50-15. Minun tutkimuksen mukaan 295 mahtuu juuri ja juuri mutta et pitää olla just kohdallaan. Paras tietysti jos Markon kaltainen mies leipoisi takakaarista sen turhan leveän reunalipan pois niin helppais vähän. Mulla on nyt juuri tilanne että takana 275 kumit ja vanne 9x17 et -17 niin tulee hieman liian ulos ja jos iskarit asettelee liian löysälle niin kovassa vauhdissa näillä huonoilla teillä kumi vähän raapaisee kaareen.

Jos niissä orkkis 7x15 vanteissa sorvari leipoisi taakse vaikka tuuman lisää leveyttä ulkoreunaan niin silloin ei tarttis spacereita ja 255 tai jopa 275 kummi menisi vaivatta. Replika rally vanteita näyttää olevan myynnissä 8x15 ja 10x15 kokoina ja noihin sopisi nuo kumit mitä edellä mainitsin, mutta aina ongelmana on se että offset vaihtoehtoja on liian vähän, pitäisi olla custom. Mutta Rally vanne leveällä huulella on tosi hieno !

markoyt
Posted

Juu oon kyllä täysin samaa mieltä.Trans Amissa vielä pyöränaukon levikkeet korostaa tuota mainitsemaasi asiaa vs Firebird.Minulla on tarkoitus laittaa taakse 1" spacerit.Nuo leveäreunaiset 8" rallywheelsit oli myös suunnitelmissa ,mutta menee reunarimssien kanssa oudon näköiseksi.... kun rimssi jää kapeaksi.Kyseessä museoitava peli niin päädyin tuohon bolt on spaceri ratkaisuun.....255 takana on 7" vanteelle jo maksimi leveys minusta.Minulla on toinenkin 7×15 rallywheels setti ja siitä voi leventää tms jos tulee ajankohtaiseksi.Mietin että taakse nuo 255 /60 rallywheelseillä, 1" spaicerit ja 2" madaltavat jousipakat...? Eteen 5mm lätyt ja nuo 235 60.Orkkis ilme on minulle jossain määrin myös tärkeä niin kompromissejä nämä on.....😃

markoyt
Posted

Renkaat ostin Suomesta.....Us-parts oli halvin ja aika huomattavakin hintaero....mitä nyt netissä vertailin.

Posted

Itselläni pistää silmään aina nuo 235-245/60-15 kumit joissa halkaisia jää auttamatta pieneksi,auto pitäisi olla ajokelvottoman matala ennenkuin omaan silmään istuisi noilla pyörän halkaisioilla.

markoyt
Posted

Harmi ettei istu sinun silmään.Onneksi teen itelleni autoa ja minun silmään ei millään istu samankorkuiset/levyiset etu ja takarenkaat.

Lopulliset mittasuhteet tulee keulan ja perän korkeudesta ja mikä stance nyt tuleekaan olemaan.Tuo 7" levyinen pelti rally 2 vanne takana ja edessä tuo omat haasteensa offsetin ym suhteen,koska haluan orkkis ilmettä ja museoin tämän.

• Like 1
Posted
9 tuntia sitten, BB kirjoitti:

Itselläni pistää silmään aina nuo 235-245/60-15 kumit joissa halkaisia jää auttamatta pieneksi,auto pitäisi olla ajokelvottoman matala ennenkuin omaan silmään istuisi noilla pyörän halkaisioilla.

Minun tietojeni mukaan 245/60-15 on halkaisijaltaan isompi kuin alkuperäinen rengastus joten ei mielestäni jää "auttamatta pieneksi". Suuressa maailmassa vääntävät paljon taakse 275/60-15 kumeja joka on auttamatta reilusti ylikokoinen halkaisijaltaan ja siksi moneen vanhaan klassikkoon pöhkön näköinen. Mutta onneksi nämä on makuasioita ja meistä jokainen tykkää vähän eri asioista. Minua häiritsee monessa 1960-70 luvun muskeleissa se että takapyörän aukko on suht iso mutta rengas kapea nakki joka ei täytä aukkoa riittävästi. Sama vika esiintyy vakiona vielä 2000 luvullakin esim. Z28 Camaro.

Arvelinkin että Partsista osti Marko renkaat, itsekin sieltä katsellut niitä netissä. Onko niin että ne 8x15 Rallyt leveällä ulkoreunalla ovat kaikki replikoita. Viikon kuluttua voisi siellä Markon tontilla käydäkin Oulun reissulla jos mestarille sopii. Sen verran on vihjettä saatu että tiedän mistä risteyksestä käännytään.

markoyt
Posted

Eipä taida alkuperäisenä 8" olla.

Harrastajat aina tervetulleita.Sinulla on minun yhteystiedot nii laita viestiä kun olet tulossa.Ensi vko lopun oon kyllä aika tiiviisti Ouluhallilla heti lauantai aamusta kun on American car show viikonloppu.

markoyt
Posted

Juuri tuon pyöränaukon koon vuoksi nuo madaltavat pakat taakse.Miettiny Hotsckiksejä mutta riittääkö 1 1/2" tuumaa.Detroit speedin 2" laskevat tms.Jos jollain on vinkkejä ja kokemusia kuvien kera niin tähän voi laittaa.Tarvikepakat aina vähän arvoitus ? Sattuisi edes samankorkuiset keskenään.Itellä kokemuksia Belltech:n ja Enterpricen pakoista 1" Dropilla.

Timo R
Posted

Eikö ole sitä vaihtoehtoa että akselin ja jousen väliin palikat. Onnistuu sekin kun pistää lisäksi sen alaraudan jossa iskari kiinni ja akselin väliin saman verran palikkaa. Jos tekee 10 mm latasta niin 10 mm tarkkudella saa stancen osumaan ja jousia ei tarvi ostaa. Ei tietysti niin hyvä kuin madallusjouset mutta akseli pysyy matkassa kuitenkin. Pidemmät pultit myös tietenkin. 

markoyt
Posted

Juu sillain mulla on tuossa 79:säkin stance hierottu laskupaloilla kohilleen....👍.

Joutuu vaan ne "keinuvakantaiset" vasara pultit jatkamaan ja tosiaan toiset kapeat siihen iskarin lätkän ja perän väliin....jos laittaa vaan jousen ja akselin väliin nii ei minusta tuu jämerä eli 2x palat/puoli....jousipakan levyinen ja kapea viereen.

Aukustus
Posted
1.5.2025 klo 07.33, markoyt kirjoitti:

Juuri tuon pyöränaukon koon vuoksi nuo madaltavat pakat taakse.Miettiny Hotsckiksejä mutta riittääkö 1 1/2" tuumaa.Detroit speedin 2" laskevat tms.Jos jollain on vinkkejä ja kokemusia kuvien kera niin tähän voi laittaa.Tarvikepakat aina vähän arvoitus ? Sattuisi edes samankorkuiset keskenään.Itellä kokemuksia Belltech:n ja Enterpricen pakoista 1" Dropilla.

Mulla on takana nuo Detroit speedin 2" laskevat jousipakat, mun projekti kertomuksen viimeisimmillä sivuilla kuvia niiden kanssa. Todellinen lasku vrt vanhoihin kuoleentuneisiin jousiin oli 15-20mm alkujaan, nyt varmaan jo asettuneet ja painuneet ajan myötä x-milliä lisää. 

Timo R
Posted
1.5.2025 klo 07.28, markoyt kirjoitti:

Eipä taida alkuperäisenä 8" olla.

Harrastajat aina tervetulleita.Sinulla on minun yhteystiedot nii laita viestiä kun olet tulossa.Ensi vko lopun oon kyllä aika tiiviisti Ouluhallilla heti lauantai aamusta kun on American car show viikonloppu.

Lauantaina itse tulen Ouluhallille. Onko sulla jokin omista näytillä ?

markoyt
Posted
2 tuntia sitten, Aukustus kirjoitti:

Mulla on takana nuo Detroit speedin 2" laskevat jousipakat, mun projekti kertomuksen viimeisimmillä sivuilla kuvia niiden kanssa. Todellinen lasku vrt vanhoihin kuoleentuneisiin jousiin oli 15-20mm alkujaan, nyt varmaan jo asettuneet ja painuneet ajan myötä x-milliä lisää. 

No tämä oli hyvä tieto...sinun auto onkin tuttu....👍 🙂

• Like 1
markoyt
Posted
40 minuuttia sitten, Timo R kirjoitti:

Lauantaina itse tulen Ouluhallille. Onko sulla jokin omista näytillä ?

Juu Chevy hallissa.

• 2 weeks later...
markoyt
Posted

Puhalletut ja epoksipohjaan vedetyt vedetyt vanteet hioin ja maalasin.Jos rally 2 wheelsejä maalaa nii kannattaa huomioida puolien epätasaisuus päältä....sen verran pohjamaalia tai hiontapohjamaalia että saa tasaiseksi päältä muuten näyttää niinku ois maali valunut.Se on tunti ja vanne pelkkä teippaus.Takapuolet samalla tummalla ku etupuolen aukkojen ympärys niin tulee aukkojen reunatkin oikeaan väriin.Tikapuut on paras vanteiden maalausteline.

20250512_125231.jpg

• Like 4
markoyt
Posted

Värit on orkkis bright silver ja vihertävä chargoal gray......pari tuntia haettiin liikkeessä tuota harmaata ,mutta onneksi on toisessa autossa vararenkaana orkkisväreissä rally 2 vanne.Tuohon vedin 3 kiekkaa lakkaa.....

Screenshot_20250513_070859_Gallery.jpg

• Like 9
Posted

Sunnuntai päivän ratoksi keskikupit kunnostin ja kiillotin.Parit kolot oikoin toiselta puolen ja hioin ja kiillotin.Lähtökohtana ihan ok kunto.

20250518_133741.jpg