markoyt Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Nonni projekti tökkäsi tähän. Autossahan on ollut tuo Simo Riikosen maalaama konepelti minkä otin jo projektin alussa seinälle talteen.Tilalle hankittu shakerhood konepelti osottautui niin heikkokuntoiseksi että siitä ei tähän konepeltiä saa. NYT TARVISI JOSTAIN LÖYTÄÄ KONEPELTI vm 70-76 ettei tarvisi tuhota tuota Riikosen maalausta. 1
markoyt Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Tämä orkkispelti on 100% ruosteeton mutta liian iso osa häipyy autokulttuuria jos vedän tuon pellille....liittyy vahvasti auton 80- luvun näyttelyhistoriaan eikä Riikonenkaan enään näitä maalaa. 3 1
markoyt Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Olen valmis noutamaan pellin kauempaakin.Myös linkit ja vinkit esim Ruotsin puolelle tervetulleita. Tarvikepeltiä en mielellään laita ....Tradeparts ym on siis pois suljettu vaihtoehto. 1
markoyt Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Lokakuuta, 2025 Lisätäänpä tähänkin 100€ kauppaan johtaneesta vinkistä/linkistä...1000km säteellä Oulusta
Timo R Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2025 Kirjoitettu 2. Marraskuuta, 2025 Oliko sinun autossa taka-akselin ja jousien välissä mitään kiiloja pinionin kulman säätämiseen. Oletko koskaan mitannut pinion astekulmaa vs vaihteiston akselin kulma.
markoyt Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2025 Eipä oo ollu kiiloja. Suurin merkitys perän käyttäytymiseen ja pinionin kääntymiseen on minun kokemuksen mukaan ollu jousipakoilla. Joissakin 2 geneissä on minulla ollut caltraksit.... Tuo jousipakan twistaus ja perän pomppiminenhan on myös yleinen vaiva huonoilla pakoilla. Tuosta kulmasta sen verran että liian pieni murtohan heikentää ristikoita. 1
Timo R Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2025 Kirjoitettu 4. Marraskuuta, 2025 Tarkoitin kardaanin käyttäytymistä noilla kiiloilla. Kun mulla käsitys että molemmissa päissä murtoa pitäisi olla saman verran niin kardaani olisi värinätön. Mulla pinion 2,4 astetta ja etupää ylempänä. Vaihteisto 4,7 astetta ja takapää alempana kuten aina laatikossa. Eli akselit ovat samaan suuntaan kuten kardaanin ristikoitten kannalta pitääkin ja voi olla hyväkin koska kiihdyttäessä pinion nousee vielä lisää nokasta. Mutta jos ottaisin kiilat pois niin pinion menisi suunnilleen vaateriin. En ole vielä ajanut uudella korjatulla kardaanilla joten selviää vasta ensi kesänä onko tärinä kadonnut. 3 gen ex Camarossa kävi niin että takaristikko oli mennyt jumiin koska murtoa ei juuri ole vääntötangon takia joka ulottuu perästä laatikkoon asti mutta eturistikko oli ok koska siinähän kulma muuttuu jokaisen joustoliikkeen aikana. Epätasapainoa ei kuitenkaan ollut. 2
markoyt Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Pahasti näyttää ettei löydy konepeltiä......tarvikepeltiäkin miettiny mutta on nii sikahintainen rahteineen ja kun laadusta ei tarvipelleissä ole takuuta nii empä tiiä...huhtikuulle menisi toimituskin....ehkä se pitää tuo orkkis pelti ottaa käyttöön...?
F350 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 tuossa ois yksi, tosin tulee tuollekin 900€ https://ovoko.fi/osat/bpl122485-pontiac-firebird-konepelti
markoyt Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Eipä oo ku uudemmasta tuo 77 ei passaa.
F350 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 3. Joulukuuta, 2025 9 minuuttia sitten, markoyt kirjoitti: Eipä oo ku uudemmasta tuo 77 ei passaa. no voi pahus
markoyt Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Taas palattu pakollisista työhommista projektin ääreen.... OER konepelti tilattu jenkeistä. Pitänee orkkis pellillä sovittaa lokarit ja ovet nii pääsee jatkamaan pohjatöitä koriin.... 2
Timo R Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Voitko paljastaa rahtikuvioita. Olen muutaman paketin ostanut OER myyjältä ja lentorahdit oli järkyttävän hintaisia, tyyliin kolme teippiä ja rahti pari sataa.
markoyt Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Voin hyvinkin.....Eli US Partsin kautta T Simpura hommasi pellin.Pellin hinta jenkeissä n.750€ kokonais hinta US rahti+kotiovelle toimitus Iihin 1410€.Summitin ym kautta hinta olisi OER/Goodmark pelleillä noussut 1500€-2200€ ....eli hyvinkin kohtuullinen....toimitusaika n.3kk ja istuvuus/sopivuus vielä täysi arpa.
markoyt Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 12. Joulukuuta, 2025 Ei ole muuta vaihtoehtoa jos ei Riikosen maalausta skipata niin näillä mennään.
markoyt Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Niimpä se monelle on.Ei kuitenkaan minulle.Aloitin harrastamisen v-89...valmistuin automaalariksi v 92. Siksi tällä on itelle merkitystä ...minä kun vartuin V8:n keskiaukeamat oman huoneen seinällä joista oli useampikin Riikosen maalaama auto. Minä lähetän vielä joulukortit kavereille ja sukulaisille joka joulu. Mutta minä oon tämmönen ja arvostan perinteitä ja menneisyyttä yhtä paljon kun tulevaa. Vieläkin on kuvia seinillä mutta nykyään muutakin kateltavaa seinillä ja tallissa ku kuvia ja näitä tykkään katella....olkoon muut Unionilla tai Haboilla. 7
markoyt Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Shaker scooppejakin tulee keräiltyä Pelleissä paikoillaan nuo...puolenkymmentä on seinällä. Punaisessa mm.vm 72 functional scoop orkkis läppätoiminnolla...H.O versiosta. 4 2
markoyt Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Ollu aikaa tässä nii käytin koneen vielä ylhäällä ku öljypohja pudotti takapäästä pari tippaa koekäyttöjen jälkeen.Säikähdin jo että takastefa tiputtaa mutta EI kyllä se stefa pitää mutta Buttler performancelta tilattu yksiosainen öljypohjantiiviste a' 160€ ei pidä takapään laakeripukin kaulalla. Tässä on nyt ollu kolme eri vaihtoehtoa öljypohjissa ja nyt tein orkkis pohjasta....lasikuula puhalsin ja maalasin....3-osaisella tiivarilla ja locktitella asensin....nyt pitää. 3
markoyt Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Siellä taas paikallaan. Johtosarjoja pikkasen kävin läpi ja laittelin uudet suojat päälle niihin. 4
Timo R Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 (muokattu) Tuo orkkis jäähyn ropelli on kyllä varsinainen heppasyöppö. Jähytyksen kannalta kyllä hyvä muttei täysillä mentäessä. Pitää myös ärsyttävää ääntä yläkierroksilla, ainakin minun ropelli. Tietysti tässä tapauksessa tavoitellaan alkuperäistä myös eikä vaan performanssia. Muokattu: 13. Joulukuuta, 2025, käyttäjä: Timo R
markoyt Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Joulukuuta, 2025 Empä tiiä ääntääkö tuo minun propeli ku ei oo päästy testaamaan. Tuo tuulitunneli +flekti kyllä hyvin jäähdyttää fender scooppien kanssa....saa ilman virtaamaan pannuhuoneessa...ja open shakerscoop tuulilasin edestä nappaa pyörteestä suunnitellusti raikasta ilmaa motille..... 2
balez Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 13 tuntia sitten, markoyt kirjoitti: Balez....🙂 👍 Oli nii typerä kommentti sun perusteluiden jälkee et vedin pois💪😇 1
balez Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 14 tuntia sitten, markoyt kirjoitti: Ollu aikaa tässä nii käytin koneen vielä ylhäällä ku öljypohja pudotti takapäästä pari tippaa koekäyttöjen jälkeen.Säikähdin jo että takastefa tiputtaa mutta EI kyllä se stefa pitää mutta Buttler performancelta tilattu yksiosainen öljypohjantiiviste a' 160€ ei pidä takapään laakeripukin kaulalla. Tässä on nyt ollu kolme eri vaihtoehtoa öljypohjissa ja nyt tein orkkis pohjasta....lasikuula puhalsin ja maalasin....3-osaisella tiivarilla ja locktitella asensin....nyt pitää. Oli samaa ongelmaa kahdella erilaisella öljypohjalla. Aina vaa vuoti kunnes kunnolla tiivisti sen
markoyt Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Juu kyllä se minullakin oli tuosta tiivistyksestä kiinni....ensin mietin että laitanko tuolla Fel-pro tiivisteellä liiman vain pohjaan niinku yleensä.Päädyin sitten siihen että liimasin ensin 3 -osaisen tiivarin öljypohjaan...annoin kuivua yön yli.Sitten liima tiivistepinnalle lohkoa vasten....vähän aikaa nahoittuminen ja paikalleen....👌 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään