Timo R Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Sama vuoto täälläkin öljypohjan takapäässä. Askarruttaa myös vuotaako kampiakselista vai öljypohjasta, mutta oma syy joka tapauksessa. Nyt paikallaan Fel-Pro yksiosainen ja akselissa myös Fel sininen tiiviste. En ole koskaan tykännyt kolmeosaisesta tiivisteestä mutta ehkä nyt pitää sitten kokeilla. Samalla on tarkoitus oikaista koneen asentoa korvakoista, nythän se on kötällään vähän oikealle ja vaikuttaa silmin nähtävästi peltisarjojen korkeuteen ja varsinkin shakerin sijaintiin konepellin reiässä. Mulla ei shakeria ole mutta katsellut niitä että yleensä ne on oikeassa reunassa reiässä. Onko vika itse korvakoissa, sitä en tiedä mutta kun veto on päällä niin lohko kiertyy oikealle.
markoyt Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Tuo 3 osaisen tiivarin kumiosa mikä tulee takapäähän on hieman korkeampi ja pyöreäselkäinen vs yksiosainen kantikas tiiviste.Vitonin stefa on takapäässä minulla eikä vuoda sekään.Onkos muuten Chevyn kampuroissa "hius urat" ohjaamassa öljyä takapään narutiivisteelle niinku Oldsissa ja Pontiacissa ? Minulla tuo Scat stroukki 4340 akseli mikä sileä ja niistä puolin soveltuu stefalle.
Timo R Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 14. Joulukuuta, 2025 3 tuntia sitten, markoyt kirjoitti: Tuo 3 osaisen tiivarin kumiosa mikä tulee takapäähän on hieman korkeampi ja pyöreäselkäinen vs yksiosainen kantikas tiiviste.Vitonin stefa on takapäässä minulla eikä vuoda sekään.Onkos muuten Chevyn kampuroissa "hius urat" ohjaamassa öljyä takapään narutiivisteelle niinku Oldsissa ja Pontiacissa ? Minulla tuo Scat stroukki 4340 akseli mikä sileä ja niistä puolin soveltuu stefalle. Hiusura on hyvä kysymys enkä nyt muista sellaisia nähneeni, mutta ehkä selviää joulun aikana koska aloitan purkuoperaation tällä viikolla. Tilasin uspartsista uudet tiivisteet mitä oli tarjolla, eli kampuraan oli yksi vaihtoehto ja pohjaan kolme joista otin fel-pro kolmeosaisen. Kampura mulla on 1966-69 Corvetten oma 427 teräsakseli.
Timo R Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 19. Joulukuuta, 2025 14.12.2025 klo 22.18, Timo R kirjoitti: Hiusura on hyvä kysymys enkä nyt muista sellaisia nähneeni, mutta ehkä selviää joulun aikana koska aloitan purkuoperaation tällä viikolla. Tilasin uspartsista uudet tiivisteet mitä oli tarjolla, eli kampuraan oli yksi vaihtoehto ja pohjaan kolme joista otin fel-pro kolmeosaisen. Kampura mulla on 1966-69 Corvetten oma 427 teräsakseli. Ei ole uria akselissa paitsi ne jäljet mitä tiiviste on hinkannut. Hioin pinnan p1000 nauhalla. Mutta jos uuden tiivisteen vaan painaa paikalleen ja heittää laakeripukin paikalleen, jää näkemättä onko tiivisteen puolikkaat oikean pituiset. Nyt ei mulla ollut. Panin ensin lohkonpuoleisen paikalleen ja sitten pelkän tiivisteen vastapuolelle ilman pukkia niin näki selvästi että tiivisteen huuli ei vastannut akseliin. Liian pitkä ja tämä asia jäi viimeksi katsomatta ja korjaamatta. 1
markoyt Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Joulukuuta, 2025 Ok.Tuon Vitonin stefan mukana tulee hyvinkin tarkka asennus/katkaisuohje puolikkaille jonka mukaan itsekkin asensin....kutakuinkin noin niinkuin oot tehnyt.... 1
markoyt Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2025 Siihen nyt laitoin MSD Streetfire boxin MSD blaster2 puolan kanssa....MSD probillet jakaja paikallaan.....johtojen päälle tulee vielä suojaputki. 3
markoyt Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Joulukuuta, 2025 Kaveri oli netistä bongannut Helsingin näyttelyn parkkikselta vuodelta -84 autosta pari kuvaa...😃 4
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Noissa kuvissahan väri on vaihtunut orkkis punaisesta candynpunaiseen alkuperäisen omistajan toimesta.Konepellistä on lintu lähtenyt lentoon ja levikkeitä/kaaria modailtu....rahat loppunu renkaiden kohdalla ku jääneet noin koteloihin.
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Tämän topikin alussa kirjoittelin sen tiedon varassa mikä minulla oli että auto olisi tilattu uutena Norjaan ja tullut vuotta myöhemmin muuttoautona takaisin Suomeen. Tämähän ei pidä paikkaansa vaan auto on tullut uutena Suomeen ja ollut kokoajan Suomen kilvissä NL-174 mitkä on edelleen.Löysin alkuperäisen omistajan tytön etelä Norjasta ja asia varmistui.Aluksi omistaja kulkenut töissä Norjassa ja myöhemmin muuttanut sinne,mutta Pontiac on pysynyt kokoajan Suomen kilvissä.Omistajan tytöltä(synt -68) olen saanut autosta paljon kuvia orkkiskuosissa jopa koekilvissä .....🙂 6
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Ja n 10 vuotta myöhemmin isä oli jo maalauttanut auton candyn punaiseksi....levikkeet jäänyt mustaksi. 3
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kesälomareissulla hox Fin tarrat ja Suomenliput perässä... 3
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Orkkis omistajan tytölle laittelen säännöllisesti kuvia kun projekti etenee...oli harmillista että hänen isänsä menehtyi -24 keväällä.Kuolinilmoituksen ja tutun harrastajan kautta jäljitin tyttären ja auton historia alkoi selvitä....kuitenkin ollut lähes 40 vuotta jo mustaksi maalattuna ja nyt kun entisöidään orkkiskuosiin niin itelle on iso merkitys näillä kuvilla ja historialla. 5
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kansallisarkistosta tilasin täydellisen historiikin missä uudesta asti kaikkien omistajien rekisteriotteista kopiot joista selviää mm vuodet milloin väri vaihtunut ym.Alkuperäinen omistaja oli myynyt auton v -81 kun oli tilannut uuden Turbo Pacecar Trans Amin jenkeistä.Tyttö kertoi että tämän isä oli myynyt Norjassa myöhemmin paikalliselle tutulle,mutta auto oli tuhoutunut myöhemmin tulipalossa. Aiemmin oli isällä ollut myös AC Cobra ja v 67 Fastback Mustang eli automiehiä....😎 2
Timo R Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 1980-luku on ollut jännää aikaa. Silloin on automiehillä ollut lennokkaita ajatuksia ja viritelmiä. Samanlainen olen itsekin, sain ajokortin -87 helmikuussa mutta mulla vaan ei ollut rahaa niin paljon eikä ymmärrystä että eka jenkin hankkimiseen meni vielä 10 vuotta. Alun perin siis ollut 15" honeycomb aluvanteilla. Stance on ollut vakiona hyvä mutta ihmettelen miksi siihen vaihdettiin jossain vaiheessa "heavy duty" jouset eteen, sehän oli pirun korkealla se keula täällä Roin aikoina. Olisiko ollut vaan liian pehmeät iskarit. Jatkatko samoilla jousilla ?
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Juu...stance ollu hyvä mutta takanakin oli lisälavit ja edessä tosiaan pitkät jouset. Tässähän on kaikki alustan osat uusittu joten luonnollisesti myös jousipakat on uudet 2" droppaavat...edessä Moog 1 1/2" laskevat....nämä siis orkkiskorosta. Vanteet on PHS dokumentin mukaan ollut rally2 wheelsit...jossain Norjan kuvissa Slotit takana ja honeycompit edessä. Viime kesänä kävi ihme homma kun tutulle eli Riipin Karille oli joku kaupan pihalla kaupannut Trans Am aluvanteita....Kari laittoi kuvan oli Honeycomp 15" vanteet.Kävin samantien ostamassa ja kysyin mistä vanteet oli tullut hänelle. Vanteissa on nimittäin -73 vuoden stanssaukset ja PK tunnisteet eli Trans Amista.Myyjän isä oli ostanut vanteet 80 luvun lopulla varastoon ja ollut siitä asti varastossa....Tuo Trans Am on myyty Haapajärveltä Rovaniemelle vuonna -87 autoliikkeen toimesta ja Haapajärveläisen omistajan mukaan honeycompit oli silloin vielä paikallisella autoliikkeellä mikä auton möi....yksi oli ollut vararenkaana mutta ei enään Rovaniemellä.....eli löytyy myös nuo 73vm orkkisvanteet minulta....mutta pidän rallywheelseistä enemmän eli ne tulee spacereiden kanssa alle....ei olisi ihme vaikka nuo ostamani honeycompit olisi tuosta minun autosta kun tuskin ollut 80 luvulla hirveästi Oulun seudulla Honeycomppeja myynnissä...kun ei noita autojakaan hirveästi tainnut olla 2
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Tuo tekniikkahan autossa on 100% numbers match ....lohko,laatikko ja perä. Koneessahan on stroukki kitti Scatin akselilla,teräsveiveillä jne. Minulla on hankittuna v 73 stanssauksilla Firebirdin 455 lohko mikä on tarkoitus kasata tuon omilla orkkis rautakansilla,rautaimarilla+800cfm Rochesterilla,valusarjoilla ja peltikopilla....oon tuohon samalla keräilly puuttuvia osia mutta auton mukanahan tuli kaikki ed. mainitut vakio osat koneeseen. 2
markoyt Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Kirjoittaja Kirjoitettu 23. Joulukuuta, 2025 Tässä lohkossa on tosiaan myös 73:sen stanssaukset.... 3
F350 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2025 Kirjoitettu 24. Joulukuuta, 2025 23.12.2025 klo 18.19, markoyt kirjoitti: Tässä lohkossa on tosiaan myös 73:sen stanssaukset.... Taidetta👌
markoyt Kirjoitettu 15. Helmikuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Helmikuuta Nonii taas vähän projektiakin tehty....pellille hiottuihin etusuojiin tehty pohjat.Hafgrundit ja Fillerit päälle. 4
markoyt Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Helmikuuta Keulapala puhallettu,hiottu käsin pinnalle ja nyt pohjat ......polymeerillä ja flex kitillä.
markoyt Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Helmikuuta Käytelty taas lämpimäksi että sais vähän virtaa loppuihin pohjatöihin. Konepelti ei ole vielä tullu. Uusi sävytuulilasi vihreällä tummennuksella tilattu. Olis tarkoitus saada toukokuun aikana maalaamoon. 2
markoyt Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Helmikuuta Venttiilikopista hioin nuo Edelbrock tekstit alas ja tein töissä laserilla tuommoset hillityt 495 merkit. 4
pasi jkl Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kirjoitettu 28. Helmikuuta 2 tuntia sitten, markoyt kirjoitti: Venttiilikopista hioin nuo Edelbrock tekstit alas ja tein töissä laserilla tuommoset hillityt 495 merkit. Onko tuo 495 heppoja vai kuutiotuumia?
markoyt Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Helmikuuta Kyllä se on kuutiotuumia....selviää jos luet ed tarinat. Miinä en ruukaa heppoja laitella ku dynolappuihin. 1
markoyt Kirjoitettu 1. Maaliskuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Maaliskuuta Valance panel onkin läpivärjättyä muovia....ed vuosimalleissa vielä peltiä,mutta jää orkkisväriä takapuolelle tähän.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään