Jump to content

Trans Am 455 -73


markoyt

Recommended Posts

Timo R
18 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Tiivisteen saumaa ei tulisi myöskään asentaa samaan linjaan dekkitason kanssa.

 

https://www.diyauto.com/manufacturers/buick/generations/electra-gen3/diys/bop-455-rear-seal-install-step-by-step-by-jim-weise

 

 

images (1).jpeg

Juuri noin minä asensin Fel-Pro tiivisteen mutta eipä kauan pitänyt. Ja pukin ja lohkon väliin panin silsua. Mutta tuo minunkin kone on työstetty kauttaaltaan jossain koneistamossa jenkkilässä niin entäs jos runkopukkien tasopinnat on myös koneistettu ja tiivisteen ympyrä onkin nyt ovaali. Ei tullut katottua niin tarkasti ennen kasausta. Meni vähän luotto fel-pron siniseen tivariin mutta vika voi tosin olla muuallakin. Ensi kerralla minäkin kokeilen jotain muuta kuten juuri tuota Vitonia.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
markoyt

Täydelliset uudet takakyljet.Uudet ulommat pyöränkotelot vaihtuu samalla...Takakaarien reunat oli yhtynyt happeen levikkeiden alla nii menee vaihtoon...kontin alaosat vaihtuu myös kun sai nuokin korjauspalat.

20240622_133500.png

Link to comment
Share on other sites

markoyt

Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot.

 

Link to comment
Share on other sites

23.6.2024 klo 20.28, markoyt kirjoitti:

Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot.

 

Hyvä juttu että noita vielä saa vanhaankin. Mutta mistä johtuu että 73 takakyljen hinta 850 ja 92 malliin 150 ?

Link to comment
Share on other sites

markoyt

Liittynee valmistusmääriin mene ja tiedä ? Pikkusen reilu 3Ke oli takakyljet ja uloimmat pyöränkotelot rahteineen ja veroineen,eikä nuo ollut kuin 1cm levyisesti ruostunut/turvonnut.

Itelle teen tuota niin en lähteny hitsailemalla korjaamaan noita...säästyy aikaa ja pakkelia.Rahtien hinnat on noussu koronan jälkeen pilviin.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Peltityöt edennyt hitaasti muiden kiireiden takia.Toisen puolen takakylki poistettu pyöränkoteloineen..

 

20240827_190452.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poistetun tarvike kattoluukun reijän paikkaus alkoi hyvin mutta jokaisen heftin jäähdytyksestä,nolla ilmarakoon asentamisesta ja kutistamisesta ja takomisesta huolimatta veteli sen verran kauempaa katon keskeltä että päädyin katon vaihtoon.Onneksi löytyi tutun harrastajan kautta alle 100km päästä hylsy mistä saa katon.20240829_175142.thumb.jpg.a5a9617e7352bab6f3ae61f9cf54c52f.jpg

20240824_123755.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Katon valmistelin myös vaihtoa varten toisesta kopasta....turvavoiden rullakiinnikkeet pois ja toiset vhän erikohtaan tilalle....takapään käytin sisäpuolen pellin auki ja oikasin lommon.....reunat hioin ympäri asti vedin 1K happomaalin nyt kun saa alaspäin tehdä.Kattoverhoilun reijitykset turvavöiden ja lippojen osalta tein myös nyt ku se on helpompaa ku ylöspäin sitte 15 vuoden päästä jos tämä valmistuu....ei mahda kädet sitte kovin ylös nousta enään ku tämä on valmis.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...