Jump to content

Recommended Posts

Posted
18 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Tiivisteen saumaa ei tulisi myöskään asentaa samaan linjaan dekkitason kanssa.

 

https://www.diyauto.com/manufacturers/buick/generations/electra-gen3/diys/bop-455-rear-seal-install-step-by-step-by-jim-weise

 

 

images (1).jpeg

Juuri noin minä asensin Fel-Pro tiivisteen mutta eipä kauan pitänyt. Ja pukin ja lohkon väliin panin silsua. Mutta tuo minunkin kone on työstetty kauttaaltaan jossain koneistamossa jenkkilässä niin entäs jos runkopukkien tasopinnat on myös koneistettu ja tiivisteen ympyrä onkin nyt ovaali. Ei tullut katottua niin tarkasti ennen kasausta. Meni vähän luotto fel-pron siniseen tivariin mutta vika voi tosin olla muuallakin. Ensi kerralla minäkin kokeilen jotain muuta kuten juuri tuota Vitonia.

  • 3 weeks later...
Posted

Täydelliset uudet takakyljet.Uudet ulommat pyöränkotelot vaihtuu samalla...Takakaarien reunat oli yhtynyt happeen levikkeiden alla nii menee vaihtoon...kontin alaosat vaihtuu myös kun sai nuokin korjauspalat.

20240622_133500.png

Posted

Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot.

 

Posted
23.6.2024 klo 20.28, markoyt kirjoitti:

Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot.

 

Hyvä juttu että noita vielä saa vanhaankin. Mutta mistä johtuu että 73 takakyljen hinta 850 ja 92 malliin 150 ?

Posted

Liittynee valmistusmääriin mene ja tiedä ? Pikkusen reilu 3Ke oli takakyljet ja uloimmat pyöränkotelot rahteineen ja veroineen,eikä nuo ollut kuin 1cm levyisesti ruostunut/turvonnut.

Itelle teen tuota niin en lähteny hitsailemalla korjaamaan noita...säästyy aikaa ja pakkelia.Rahtien hinnat on noussu koronan jälkeen pilviin.

  • 2 months later...
Posted

Peltityöt edennyt hitaasti muiden kiireiden takia.Toisen puolen takakylki poistettu pyöränkoteloineen..

 

20240827_190452.jpg

  • Like 1
Posted

Poistetun tarvike kattoluukun reijän paikkaus alkoi hyvin mutta jokaisen heftin jäähdytyksestä,nolla ilmarakoon asentamisesta ja kutistamisesta ja takomisesta huolimatta veteli sen verran kauempaa katon keskeltä että päädyin katon vaihtoon.Onneksi löytyi tutun harrastajan kautta alle 100km päästä hylsy mistä saa katon.20240829_175142.thumb.jpg.a5a9617e7352bab6f3ae61f9cf54c52f.jpg

20240824_123755.jpg

  • Like 3
  • 4 weeks later...
Posted

Seuraavana ohjelmassa katon amputaatio.

20240924_192137.jpg

  • Like 4
Posted

Projekti "etenee"....tai ainakin muuttuu...🤔

20240927_191438.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
Posted

Sinne ensin uudet sisuskalut...

20240929_173200.jpg

  • Like 3
Posted

Ja kylkipelti.....hyvin istuu.Pikku viiltelyä ja sovittelua nii hyvä tulee

20240929_160121.jpg

  • Like 5
Posted

Katon valmistelin myös vaihtoa varten toisesta kopasta....turvavoiden rullakiinnikkeet pois ja toiset vhän erikohtaan tilalle....takapään käytin sisäpuolen pellin auki ja oikasin lommon.....reunat hioin ympäri asti vedin 1K happomaalin nyt kun saa alaspäin tehdä.Kattoverhoilun reijitykset turvavöiden ja lippojen osalta tein myös nyt ku se on helpompaa ku ylöspäin sitte 15 vuoden päästä jos tämä valmistuu....ei mahda kädet sitte kovin ylös nousta enään ku tämä on valmis.

  • Like 3
  • 3 weeks later...
Posted

Hienoa että täällä vielä löytyy tuollaisia tekijämiehiä jolla käden taidot huippuluokkaa. Minua aina kiinnostaa myös kotelorakenteiden sisäpuolinen ruostesuojaus. Tuosta tuli mieleen nuoruus ja älynväläykset. Eka auto Japanialainen josta piti ruostesuojata helmapeltiä. Keräsin kylältä jäteöljyjä ja ajoin auton vähän syrjemmälle. Kaadoin öljyn takapenkiltä sivuverhoilun poiston kautta helman sisään, keula oli ajettu hieman alamäkeen. Mukavat oli tuoksut kajuutassa pitkään, ei tarvinnut odottaa kimuleita kyytiin.

  • Haha 4
Posted
13 tuntia sitten, Timo R kirjoitti:

Hienoa että täällä vielä löytyy tuollaisia tekijämiehiä jolla käden taidot huippuluokkaa. Minua aina kiinnostaa myös kotelorakenteiden sisäpuolinen ruostesuojaus. Tuosta tuli mieleen nuoruus ja älynväläykset. Eka auto Japanialainen josta piti ruostesuojata helmapeltiä. Keräsin kylältä jäteöljyjä ja ajoin auton vähän syrjemmälle. Kaadoin öljyn takapenkiltä sivuverhoilun poiston kautta helman sisään, keula oli ajettu hieman alamäkeen. Mukavat oli tuoksut kajuutassa pitkään, ei tarvinnut odottaa kimuleita kyytiin.

No ruostuko helmat? 😁

  • Like 1
Posted

Hauska tarina 👍.

Tulee nuo omat harraste-ja käyttö vehkeet suojattua kyllä alustan ja koteloiden osalta.Ei kait nämä hunajalta mitkään tuoksu,mutta ajan myötä kun pinta kuitenkin jollain tasolla öljyista ja vahoista sulkeutuu nii hajut haihtuu.Harvemmin tulee alustaa ja koteloita haisteltua.Minä käytän yleensä lämmittettävänä ruiskutettavia kotelovahoja jotka menee kuumana ihan liruksi ja tunkeutuminen huippuluokkaa...jäähtyy nii jähmettyy takaisin vahaksi.Nämä 

täyttää kovimmatkin standardit kun on yleensä offshore-ja konepaja teollisuuden käytössä merirahdeissa tilapäiseen tai pysyvään suojaukseen tarkoitettuja aineita eikä näitä Säästökuopan hyllystä löydy... AR fluid,Tecktyl jne.Nämähän ei kaikille kelpaa silti vaikka ilman saisi...😄

Monikaan ei ymmärrä mitä syövyttäviä rikki ym yhdisteitä jäteöljy sisältää.Joskus ollut myös noita avohammaspyörä rasva/massa yhdisteitä omassakin käytössä....ongelma monesti on viskon muuttuminen ja tihkuminen ja tippaisu jo hiemanki lämpötilan noustessa auringon paisteessa.....Oli miten oli niin vaikka kyseessä harrastepeli niin suojaus pitää olla sitä luokkaa että pärjää vaativissakin oloissa jos säilytys ym oloissa tulee muutoksia.

 

  • Like 1
Posted

Laitetaanpa tähän käyttiksenkin kuva mikä tarkoitus seuraavana suojata myös alustan osalta.

Tämähän ei mikään varsinainen projekti ole mutta kyllä tähänkin on tullu jo aika lailla muutoksia tehtyä...valot,spoilerit,renkaat ym menee uusiksi ennen ensi kesää.Kyseessähän on vm 2017 6.2 

Camaro SS Tremec 6- vaihteinen manuaali..Nyt on jotain osia maalaamossa....tietysti huipputekijöillä eli Iin automaalaamossa.Muutaman kuukauden talviseisonta edessä mutta aikaisin keväällä jatketaan.

20240920_174233.jpg

  • Like 9
Posted

Tiesittekö että tuo Markon tyyppinen Camaro ZL1 varustettuna 1LE paketilla, oli 9 sek nopeampi Nurburgilla kuin Ferrari Enzo. Autoilla hintaeroakin himpun verran. Samoin Possu 911 Turbo S jäi taakse. Ei ole jenkki pelkästään suoraan ajoon tehty.

  • Like 5
  • 1 month later...
Posted

Love to death ilmaisu on kyllä käynyt tämänkin kohdalla mielessä.

20241206_121128.jpg

  • Like 3
Posted

Nii....kyllä vielä syke tuntuu...molemmat takakyljet pyöränkoteloineen ja sisuskaluineen paikallaan.Katon istutus hyvällä mallilla ja Jouluna koritinaa saumoihin👍

20241213_205010.jpg

  • Like 6
  • Cheers 1
  • 1 month later...
Posted

Päivitystä tännekin aiheeseen.Koelaudan kulma oli vänkärin puolelta häipynyt....oikeastaan huonoimpia kohtia koko kopassa.No sepä tuli hitsattua.Kuskinpuolella pääsi helpommalla

20250125_172347.jpg

20250126_141554.jpg

20250125_172357.jpg

  • Like 2
Posted

Takahiekkapeltikin meni uusiksi.Kulmat naputtelin alasimella ja alaosan tein särmäyskoneella.Sisäpuolelta kaikki happomaalattu ennen asennusta molemmin puolin.

 

20250112_171400.jpg

20250112_164217.jpg

20250119_112038.jpg

20250117_180635.jpg

  • Like 4
Posted

Lasitkin sovitettu ennen ku pohjat alkaa.....helpompi nyt mitä kasatessa.

20241216_184004.jpg

  • Like 6
  • 2 months later...
markoyt
Posted

Nonniin.Kuukauden influenssan ym tekosyiden jälkeen sain taas Projektin käyntiin.Kuskinpuolen ovesta irrotin pintapellin pois.....rungon puhallus ja 1K happo ympäri asti..

20250409_123307.jpg

  • Like 2

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...