Timo R Posted June 7, 2024 Share Posted June 7, 2024 18 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Tiivisteen saumaa ei tulisi myöskään asentaa samaan linjaan dekkitason kanssa. https://www.diyauto.com/manufacturers/buick/generations/electra-gen3/diys/bop-455-rear-seal-install-step-by-step-by-jim-weise Juuri noin minä asensin Fel-Pro tiivisteen mutta eipä kauan pitänyt. Ja pukin ja lohkon väliin panin silsua. Mutta tuo minunkin kone on työstetty kauttaaltaan jossain koneistamossa jenkkilässä niin entäs jos runkopukkien tasopinnat on myös koneistettu ja tiivisteen ympyrä onkin nyt ovaali. Ei tullut katottua niin tarkasti ennen kasausta. Meni vähän luotto fel-pron siniseen tivariin mutta vika voi tosin olla muuallakin. Ensi kerralla minäkin kokeilen jotain muuta kuten juuri tuota Vitonia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted June 23, 2024 Author Share Posted June 23, 2024 Täydelliset uudet takakyljet.Uudet ulommat pyöränkotelot vaihtuu samalla...Takakaarien reunat oli yhtynyt happeen levikkeiden alla nii menee vaihtoon...kontin alaosat vaihtuu myös kun sai nuokin korjauspalat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted June 23, 2024 Author Share Posted June 23, 2024 Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo R Posted June 26, 2024 Share Posted June 26, 2024 23.6.2024 klo 20.28, markoyt kirjoitti: Eli peltityöt käyntiin.Aika hyvälaatuisia mitä mittailin.Goodmarkin tekemät takakyljet/pyöränkotelot. Hyvä juttu että noita vielä saa vanhaankin. Mutta mistä johtuu että 73 takakyljen hinta 850 ja 92 malliin 150 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted June 26, 2024 Author Share Posted June 26, 2024 Liittynee valmistusmääriin mene ja tiedä ? Pikkusen reilu 3Ke oli takakyljet ja uloimmat pyöränkotelot rahteineen ja veroineen,eikä nuo ollut kuin 1cm levyisesti ruostunut/turvonnut. Itelle teen tuota niin en lähteny hitsailemalla korjaamaan noita...säästyy aikaa ja pakkelia.Rahtien hinnat on noussu koronan jälkeen pilviin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted August 30, 2024 Author Share Posted August 30, 2024 Peltityöt edennyt hitaasti muiden kiireiden takia.Toisen puolen takakylki poistettu pyöränkoteloineen.. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted August 30, 2024 Author Share Posted August 30, 2024 Poistetun tarvike kattoluukun reijän paikkaus alkoi hyvin mutta jokaisen heftin jäähdytyksestä,nolla ilmarakoon asentamisesta ja kutistamisesta ja takomisesta huolimatta veteli sen verran kauempaa katon keskeltä että päädyin katon vaihtoon.Onneksi löytyi tutun harrastajan kautta alle 100km päästä hylsy mistä saa katon. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 26, 2024 Author Share Posted September 26, 2024 Seuraavana ohjelmassa katon amputaatio. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 28, 2024 Author Share Posted September 28, 2024 Projekti "etenee"....tai ainakin muuttuu...🤔 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 28, 2024 Author Share Posted September 28, 2024 Jos jättäis avomalliksi. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 30, 2024 Author Share Posted September 30, 2024 Sinne ensin uudet sisuskalut... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 30, 2024 Author Share Posted September 30, 2024 Ja kylkipelti.....hyvin istuu.Pikku viiltelyä ja sovittelua nii hyvä tulee 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 30, 2024 Author Share Posted September 30, 2024 Katon valmistelin myös vaihtoa varten toisesta kopasta....turvavoiden rullakiinnikkeet pois ja toiset vhän erikohtaan tilalle....takapään käytin sisäpuolen pellin auki ja oikasin lommon.....reunat hioin ympäri asti vedin 1K happomaalin nyt kun saa alaspäin tehdä.Kattoverhoilun reijitykset turvavöiden ja lippojen osalta tein myös nyt ku se on helpompaa ku ylöspäin sitte 15 vuoden päästä jos tämä valmistuu....ei mahda kädet sitte kovin ylös nousta enään ku tämä on valmis. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted September 30, 2024 Author Share Posted September 30, 2024 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo R Posted October 17, 2024 Share Posted October 17, 2024 Hienoa että täällä vielä löytyy tuollaisia tekijämiehiä jolla käden taidot huippuluokkaa. Minua aina kiinnostaa myös kotelorakenteiden sisäpuolinen ruostesuojaus. Tuosta tuli mieleen nuoruus ja älynväläykset. Eka auto Japanialainen josta piti ruostesuojata helmapeltiä. Keräsin kylältä jäteöljyjä ja ajoin auton vähän syrjemmälle. Kaadoin öljyn takapenkiltä sivuverhoilun poiston kautta helman sisään, keula oli ajettu hieman alamäkeen. Mukavat oli tuoksut kajuutassa pitkään, ei tarvinnut odottaa kimuleita kyytiin. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Laszlo Posted October 18, 2024 Share Posted October 18, 2024 13 tuntia sitten, Timo R kirjoitti: Hienoa että täällä vielä löytyy tuollaisia tekijämiehiä jolla käden taidot huippuluokkaa. Minua aina kiinnostaa myös kotelorakenteiden sisäpuolinen ruostesuojaus. Tuosta tuli mieleen nuoruus ja älynväläykset. Eka auto Japanialainen josta piti ruostesuojata helmapeltiä. Keräsin kylältä jäteöljyjä ja ajoin auton vähän syrjemmälle. Kaadoin öljyn takapenkiltä sivuverhoilun poiston kautta helman sisään, keula oli ajettu hieman alamäkeen. Mukavat oli tuoksut kajuutassa pitkään, ei tarvinnut odottaa kimuleita kyytiin. No ruostuko helmat? 😁 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted October 18, 2024 Author Share Posted October 18, 2024 Hauska tarina 👍. Tulee nuo omat harraste-ja käyttö vehkeet suojattua kyllä alustan ja koteloiden osalta.Ei kait nämä hunajalta mitkään tuoksu,mutta ajan myötä kun pinta kuitenkin jollain tasolla öljyista ja vahoista sulkeutuu nii hajut haihtuu.Harvemmin tulee alustaa ja koteloita haisteltua.Minä käytän yleensä lämmittettävänä ruiskutettavia kotelovahoja jotka menee kuumana ihan liruksi ja tunkeutuminen huippuluokkaa...jäähtyy nii jähmettyy takaisin vahaksi.Nämä täyttää kovimmatkin standardit kun on yleensä offshore-ja konepaja teollisuuden käytössä merirahdeissa tilapäiseen tai pysyvään suojaukseen tarkoitettuja aineita eikä näitä Säästökuopan hyllystä löydy... AR fluid,Tecktyl jne.Nämähän ei kaikille kelpaa silti vaikka ilman saisi...😄 Monikaan ei ymmärrä mitä syövyttäviä rikki ym yhdisteitä jäteöljy sisältää.Joskus ollut myös noita avohammaspyörä rasva/massa yhdisteitä omassakin käytössä....ongelma monesti on viskon muuttuminen ja tihkuminen ja tippaisu jo hiemanki lämpötilan noustessa auringon paisteessa.....Oli miten oli niin vaikka kyseessä harrastepeli niin suojaus pitää olla sitä luokkaa että pärjää vaativissakin oloissa jos säilytys ym oloissa tulee muutoksia. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted October 18, 2024 Author Share Posted October 18, 2024 Laitetaanpa tähän käyttiksenkin kuva mikä tarkoitus seuraavana suojata myös alustan osalta. Tämähän ei mikään varsinainen projekti ole mutta kyllä tähänkin on tullu jo aika lailla muutoksia tehtyä...valot,spoilerit,renkaat ym menee uusiksi ennen ensi kesää.Kyseessähän on vm 2017 6.2 Camaro SS Tremec 6- vaihteinen manuaali..Nyt on jotain osia maalaamossa....tietysti huipputekijöillä eli Iin automaalaamossa.Muutaman kuukauden talviseisonta edessä mutta aikaisin keväällä jatketaan. 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Timo R Posted October 19, 2024 Share Posted October 19, 2024 Tiesittekö että tuo Markon tyyppinen Camaro ZL1 varustettuna 1LE paketilla, oli 9 sek nopeampi Nurburgilla kuin Ferrari Enzo. Autoilla hintaeroakin himpun verran. Samoin Possu 911 Turbo S jäi taakse. Ei ole jenkki pelkästään suoraan ajoon tehty. 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted December 14, 2024 Author Share Posted December 14, 2024 Love to death ilmaisu on kyllä käynyt tämänkin kohdalla mielessä. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted December 14, 2024 Author Share Posted December 14, 2024 Nii....kyllä vielä syke tuntuu...molemmat takakyljet pyöränkoteloineen ja sisuskaluineen paikallaan.Katon istutus hyvällä mallilla ja Jouluna koritinaa saumoihin👍 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted January 26 Author Share Posted January 26 Päivitystä tännekin aiheeseen.Koelaudan kulma oli vänkärin puolelta häipynyt....oikeastaan huonoimpia kohtia koko kopassa.No sepä tuli hitsattua.Kuskinpuolella pääsi helpommalla 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted January 26 Author Share Posted January 26 Takahiekkapeltikin meni uusiksi.Kulmat naputtelin alasimella ja alaosan tein särmäyskoneella.Sisäpuolelta kaikki happomaalattu ennen asennusta molemmin puolin. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
markoyt Posted January 26 Author Share Posted January 26 Lasitkin sovitettu ennen ku pohjat alkaa.....helpompi nyt mitä kasatessa. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now