markoyt Kirjoitettu 16. Toukokuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Toukokuuta Sisäosat maalattu...2 vko päästä aika maalaamoon varattu....Luonnollisesti Iin automaalaamo maalaa tämän yli.Kaikki osat valmiina ja filleritkin alkaa olla hiottu. 4
markoyt Kirjoitettu 16. Toukokuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Toukokuuta Vihreällä yläosalla tekivät Kuttilassa tuulilasin. 4
Timo R Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoitettu 17. Toukokuuta 16.5.2026 klo 08.39, markoyt kirjoitti: Vihreällä yläosalla tekivät Kuttilassa tuulilasin. Pitikö heille antaa malli vai riittikö automallin ilmoitus ?
gmc63 Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoitettu 17. Toukokuuta 7 tuntia sitten, Timo R kirjoitti: Pitikö heille antaa malli vai riittikö automallin ilmoitus ? Mulla löytyi just Kuttilanlasista 69 fireen tuulilasi
markoyt Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Toukokuuta 9 tuntia sitten, Timo R kirjoitti: Pitikö heille antaa malli vai riittikö automallin ilmoitus ? Ei tarvi mallia.Kuttilassa on 2 gen f-bodyn laseja hyllyssä tummalla yläosalla....halusin vihreällä nii tekivät.....otti pari viikkoa.Oli rahteineen ja liimoineen n 550€ ....siinä oli 10mm butyylinauha tuulilasiin ja SIKA tacdrive takalasiin...tosin en takalasiin kokonaan Sikaa laittanu....8mm butyylinauha+Sika. 1
markoyt Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Toukokuuta Konepeltiä säädelly......vähän tavaraa väliin ja pikku nitkautuksia että sais saumat n kulkeen.....yhteen kohtaan tuli vielä oikominen....ja ohut kittaus....keulapala säädetään lopullisesti korkoon vasta maalauksen jälkeen ku on irti vedettynä paikallaan että menee maali saumoihin ,mutta ei tarvi kolistella maalauksen jälkeen paikoilleen. 3
markoyt Kirjoitettu 17. Toukokuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Toukokuuta Tuli käytyä eka kunnon vetoja ottamassa ku suunnilleen kaikki osat paikallaan ja korin osat kiristelty....hyvin potkii 495 cid....pitänee vielä kuskin penkki laittaa ku meinaa kädet irrota ratista. 4
markoyt Kirjoitettu 16. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Kesäkuuta No nyt ollu kesälomalla aikaa kasailla. Auto oli maalaamossa reilun viikon ja nyt on pari viikkoa kuivunut. Tuohan on siis alkuperäinen 75 koodin Buccaneer red väri. Peräpää kasailtu uusilla takavaloilla kehyksineen..kaikki uudet lukot ja rivat...uudet etuvalot kehyksineen..uudet ovien lasit tulossa Pikkuhiljaa kesän ja syksyn aikana teippaan ja kasaan. Sisällehän on uudet ovipanelit,kattoverhoilu ja hattuhylly.Alkuperäiset mustat penkit virheettömät eli kyllä tästä ihan mieleinen taitaa tulla. Tuosta matching numbers tekniikasta ja 495cid stroukki mosastahan on jo aiemmin ollu aika paljon tarinaa. Ajamalla vein ja hain maalaamosta kun matkaa alle pari kilsaa. Tämä nyt taitaa olla Suomen ainoa 455 alkuperäinen vm -73 isolohko Trans Am ja nimenomaan Suomiauto ? Kilvet on alkuperäiset. 6 1
markoyt Kirjoitettu 16. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 16. Kesäkuuta Nii oikeillekkin etelän jenkkiautofbodymiehille muistutus että tästä lähdin muutama vuosi sitten 😀Katto,takakyljet pyöränkotelot oven pintapellit amputoitu...kattoluukun ja ruosteisten takakaarien takia.... 4
Aukustus Kirjoitettu 17. Kesäkuuta Kirjoitettu 17. Kesäkuuta 21 tuntia sitten, markoyt kirjoitti: No nyt ollu kesälomalla aikaa kasailla. Auto oli maalaamossa reilun viikon ja nyt on pari viikkoa kuivunut. Tuohan on siis alkuperäinen 75 koodin Buccaneer red väri. Peräpää kasailtu uusilla takavaloilla kehyksineen..kaikki uudet lukot ja rivat...uudet etuvalot kehyksineen..uudet ovien lasit tulossa Pikkuhiljaa kesän ja syksyn aikana teippaan ja kasaan. Sisällehän on uudet ovipanelit,kattoverhoilu ja hattuhylly.Alkuperäiset mustat penkit virheettömät eli kyllä tästä ihan mieleinen taitaa tulla. Tuosta matching numbers tekniikasta ja 495cid stroukki mosastahan on jo aiemmin ollu aika paljon tarinaa. Ajamalla vein ja hain maalaamosta kun matkaa alle pari kilsaa. Tämä nyt taitaa olla Suomen ainoa 455 alkuperäinen vm -73 isolohko Trans Am ja nimenomaan Suomiauto ? Kilvet on alkuperäiset. No nyt on karkkia 😁 Meinasitko vielä vesihionnassa käyttää, kun pinta on kuivunut kunnolla? Tuli kyllä huima ero, varsinkin tummaan autoon.
Timo R Kirjoitettu 17. Kesäkuuta Kirjoitettu 17. Kesäkuuta Kyllä jää meillä monilla tekemättä vastaava. Kova suoritus ! Tuleeko sivuikkunan aukkoon kromilistat. Kiinnostaa myös mistä ostit takalamput ja kehykset, kun juuri ne minäkin tarvitsisin uudet. Pari päivää sitten löysin hieman vahingossa Camaron maalaus kuitin v. 1998. Silloin hinta 11.900 mk purkuineen ja kasauksineen. Miten tuo hinta vertautuu tämän päivän auton maalauksen hintoihin. 1
markoyt Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Tuolta Firebird centralista ostin takavalot.Minulla oli tuuri ja viuhkat ku ostin Suomesta tutulta harrastajalta uudet kehykset,kunnostin omat pohjat ja uudet linssit ja tiivisteet tuolta centralista.Saa kaikki erikseen tai kittinä...pelkät kehykset 200 $...uudet linssit saman verran.Itellä oli butyylimassalla kiinni mutta tuolta saa uudet tiivisteet linssien ja pohjien väliin sekä korin ja valojen väliin.Tuossa kaikki yht reilu 500 ja siihen rahti ja alv nii ollaan 750$ nurkilla.Laatu on hyvä OER. Maalauksesta sen verran että kun itellä on automaalarin ammattikoulutus nìi pohjatyöt teen aina kokonaan itse.Olen kuitenkin metallialan hommissa ollut jo 30v enkä tee leipätyöksi vaikka nuorempana oon tehnytkin niin pohjatyöt ottaa itelläkin tosi paljon aikaa....Maalaamossa pölyjen poisto ja ruiskutus/hionnat kiillotus. Hinnat pyörii vs markkahintoihin niin että euroiksi voi suoraan muuttaa 😀. Nämähän on niin tapauskohtaisia ja pohjatyöt maksaa se on selvä kun tunteja tulee ihan niinku peltityötkin. Tätä on kiillotettu jo ja hiottu sen mitä tarkoitus. Värihän on ns yksikerros EI metallihohto väri Spies hecker mihin on kuitenkin vedetty lakka päälle. Kaikissa osissa on Permacron pohjat tartuntoineen ja maalissa ja lakassa joustoaineet.Kaikki korin osat hiottu pellille...vedetty 1k happoväri ja hiontaväri päälle. Muoviosat on ilman kittiä "höylätty" muotoon.Kovissa osissa kuten scoopit ja takaspoileri on Fd epoksi pohjat. Tarkoitus oli saada huipputasoinen alkuperäistä vastaava maalaus koska museoauto.Ulkona huomattavasti oranssimpi mitä tallissa...sävy taitettiin huolella nimenomaan hiukan oranssiin ettei tule liian kirkkaan punainen.(Pelkästään rallywheels vanteiden keskiöiden vihertävän harmaan sävyn etsimiseen meni pari tuntia maalikaupassa 😃)Korin väri scannattiin edestä valancepanelin sisäpuolelta mikä oli kokonaan orkkis värissä. Tämähän on vielä kasauksen osalta kesken ja keulapää ja sisustus syksyn aikana kun saa kaikki osat. Eteen tulee myös uudet kaikki kromi kehykset ja umpiot,parkit jne. Uudet sivulasit on myös listalla molemmin puolin.Sisälle on jo uusi kattoverhoilu,oviverhoilut,hattuhylly jne.Alkuperäinen musta koelauta ja penkit lähes virheettömät...Konehuoneen,peräkontin ja ovien tarrat löytyi kaikki parhaiten Parts Placelta.Konepellin lintu ja Trans Am tekstit suojiin ja takapaksiin sekä kahvojen scoopin teipit Phoenix graphixilta.Nuo Shakerin 455 cid tarrat tuli värimalliksi tarrafirmalle mikä tekee vastaavat 495 cid tarrat noilla väreillä. Ajamalla vein ja hain maalaamosta kun asun lähellä....tekniikka pelaa hyvin ja niiltä osin enään säätö.Kahdesti on jo vaihdettu öljyt..koekäytöissä oli kahdesti semi 10w40 ja vaihdettiin uusiin koeajojen jälkeen...sitten synteettiset 5w40 ja nyt vaihdan seuraavaksi 5w50:set ajoon.Tämä otetaan vasta ensi kaudelle käyttöön niin melkein vuosi aikaa kasailla........ 2
markoyt Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Tässä projektissahan on ollut periaate sama kuin minun muissakin hommissa että pyritään tekemään mahd paljon itte. Nii se on varmaan monella muullakin ja harrastajat tietää tämän.....jokainen osaa jotakin hyvin....monesti vaan hyvä lopputulos ottaa enemmän aikaa ku ammattilaisilla...esim kattoverhoilun liimaus oikeilla liimoilla ja sopivilla fylleillä....😀 Minulla on tapana kysellä paljon ja jakaa paljon sitä tietoa mitä minulla on.Kyllä se epäilys on kova itteä kohtaan ku aletaan koritinaa levittään....leikataan katto irti tai aletaan maalatun auton konepeltiin lintua liimaamaan.Näihinhän nykyään löytyy nii paljon tietoa ja videota ym että ei oo enään mitään mystiikkaa...ihmisethän näitä tekee. 90- luvulla oli vielä eri hommaa ku piti kaupungin kirjastosta teknisen sanaston sanakirja käydä lainaamassa että ymmärsi englannin kielisen korjausoppaan tarinat....piti vähän nähdä vaivaa mutta oppi englantia mistä on kyllä nykyisessä ammatissakin ollu korvaamaton apu. 2
markoyt Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 18. Kesäkuuta Taakse tuli nuo 2" laskevat pakat....kuvissa auto laskettu nosturilta eikä liikutettu mutta perä jäi silti liian ylös niin laskin sitä vielä 1.5" lisää....nyt alkaa stance olla kohillaan.Keula asettunee n 1.5" vakiokorkoa alemmas ? ....3.5" kollektoreilla peltisarjat nii alkaa oleen maksimi....laitetaan lisää kuvia ku saa käytettyä ulkona. 2
Aukustus Kirjoitettu 20. Kesäkuuta Kirjoitettu 20. Kesäkuuta Sitten kun tilaat sivulaseja, niin mulla ois myös tarve uusille sivulaseille. Jos sattuu mulla olemaan sillä hetkellä pörssi kunnossa, niin otetaanko samaan tilaukseen, jos sillä säästää rahdeissa? Taakse tarvisin Trans Am tarran, mutta en raskinut Phoenix Graphixilta sitä tilata yksistään, kun oli niin poskettomat toimituskulut. Takaspoileri piti maalata takuuseen reilun vuoden jälkeen, kun siihen ilmestyi pari kuplaa, samassa meni se edellinen tarra käyttökelvottomaksi ja roskiin.
markoyt Kirjoitettu 20. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Kesäkuuta Minä oon kerenny tilata uudet lasit. Tilasin GM kumimatto sarjan, etuvilkut ja nuo lasit molemmin puolin.Sävylasit oli 135 $/kpl. Rahti oli vain n 200$ koko paketille....itekkin ihmettelin rahdin hintaa mikä kohtuullinen vs mitä aiemmin oon laseja tilannu.Nämä siis Parts Placelta tulossa. Katottiin vissiin jo nuo minun teipit ettei väri ollu ok ? Minullahan on muutama takakontin Trans Am teippi hyllyssä. 2
Aukustus Kirjoitettu 20. Kesäkuuta Kirjoitettu 20. Kesäkuuta On kyllä ollut kohtuulliset rahdit, ilmeisesti merirahtina? Ei kyllä nyt ole muistikuvaa, että olenko sulta tarroja kysynyt. Laitan liitteeksi kuvalinkin, missä se näkyy. https://aukusti.kuvat.fi/kuvat/_ (37).jpg?img=img2048
markoyt Kirjoitettu 21. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Kesäkuuta Minäpä katon minkä värisiä niitä on ku ei muista itekkään.
markoyt Kirjoitettu 22. Kesäkuuta Kirjoittaja Kirjoitettu 22. Kesäkuuta Tuossa tuo spoilerin tarra mikä löytyy.Sille on kaksi paria samanvärisiä lokasuojan tarroja...lisäksi 79:n lokasuojanteipit yksi pari,vm 80 lokasuojan teipit yksi pari ja 79:n shaker scoopin siniset T/A 6.6 tarrat. 1
markoyt Kirjoitettu Perjantai klo 04:22 Kirjoittaja Kirjoitettu Perjantai klo 04:22 Siitä tunkki/vararengas setti konttiin....löyty ajamaton BF ajanhenkeen sopivana.... 1
Timo R Kirjoitettu Perjantai klo 17:41 Kirjoitettu Perjantai klo 17:41 Tässä entisöinnissä varapyörän ja tunkin ymmärtää oikein hyvin. Mutta kun alkaa virittelemään ja muuttamaan niin kaikki lähtee painon vuoksi. Näin ainakin mulle on käynyt. Varapyörää ei ole ollut yhdessäkään amerikanautossa. Corvettessa lähti pyörän, kotelon, tunkin ja rengasavaimen lisäksi myös ilmastointi, 14 kg. Varmasti moni nauraa kun kyseessä katuautot. Late C4 Vette muuten painaa vain 1430 kg tuossa vaiheessa joka on yli 200 kg vähemmän kuin gen 2-4 F- body. Gen 5 painaa jo 1800 kg. Kun tehdas alkoi tekemään gen 5 Z28 mallia niin lasejakin ohennettiin, akku vaihdettiin pienempään, pyörät tuumaa pienempiin jne. 1
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään