Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Kumman anturin vaihdoit,sen mikä on lähellä virranjakajaa(öljynpainemittarin anturi) vai öljynsuodattimen yläpuolella oleva (pumpunpaine kytkin).

Hetkinen...

eikös nuo anturit mene just toisinpäin???

Vaihdoin just sen anturin, joka on sielä virranjakajan lähellä alaspäin vinottain (lähellä tulipelliä). Ainakin öljykellona se mulle myytiin...

Kirjoitettu

Kumman anturin vaihdoit,sen mikä on lähellä virranjakajaa(öljynpainemittarin anturi) vai öljynsuodattimen yläpuolella oleva (pumpunpaine kytkin).

Näin päin ne ainakin mun autossa oli.mittarin anturissa on yksi johto ja pumpun anturissa on kaksi johtoa.

Kirjoitettu

Näin päin ne ainakin mun autossa oli.mittarin anturissa on yksi johto ja pumpun anturissa on kaksi johtoa.

Minkä vuosimallin auto sulla on? Mulla on '87. Olisi vain kummallista, jos tuo painemittarin anturi olisi noinkin iso fyysiseltä kooltaan. "Kytkin" oli kooltaan aika paksu. Tosin siinä oli kyllä vain yksi johto??

Mutta eihän ECM tarvi, kuin yhden johdon, niin se saa tiedon, onko öljynpainetta vai ei.

Osaako joku kommentoida?

Kirjoitettu

Kyllä Jontte on oikeessa. Virranjakajan vieressä on öljynpainemittarin anturi. Se ei katko virtoja pensapumpulta, eli sen vaihtaminen ei auta tohon.

Kirjoitettu

Olen vieläkin kyllä erimieltä... :o

Kyllä tuon ison anturin täytyy tunnustella öljynpainetta ja jos tuo anturi ei ole toiminnassa tai temppuilee, niin ECM katkaisee virran bensapumpulta, kun öljynpaine laskee äkkiseltään, esim. liian vähän öljyä koneessa.

Ei kai pelkkä öljynpainemittarin anturi voi olla noin iso fyysiseltä kooltaan-->hieman kapeneva anturi ja halkaisija n. 4-5cm (hieno kierre toisessa ja lattaliitin toisessa päässä)?

Älkää nyt tuomitko, mutta selvittäkää mulle, mikä on tuola auton alla sijaitsevan öljynsuodattimen juuressa olevan anturin tehtävä?

Kirjoitettu

Hyvä kuva, kiitos!

kannattaisiko mun nyt sitten vaihtaa myös tämä anturi, koska bensapumppu ei pyöri ennenkuin öljynpaine nousee käynnistettäessä autoa?

Löytyisköhän Mäeltä tätä anturia, hinta on eriasia? ??? Tänäänhän on vierailu kyseisessä paikassa... saisi sitten illalla maata auton alla, kun muut tsuppailee. :(

Kirjoitettu

Ja tämä painemittarin anturi,tulee yksi johto lattaliittimella.

anturi_1009_Medium.JPG}

Kirjoitettu

Jep, tuon isomman anturin juuri vaihdoin.

Miten sun kuvassa on noinkin paljon tilaa tuolle anturille? Mulla anturi ottaa aivan tulipelliin kiinni ja oli äärettömän ahtaassa paikassa ja hankala vaihtaa...

johtunee siitä, että kone ei ole alkuperäinen?! ;)

Kirjoitettu

Alkuperäinen toiminta on pääpiirteittäin näin.virrat päälle,ecm antaa virtaa pumpulle noin 3 sekuntia.kun moottori käy ja on öljynpainetta pumppu saa virtansa painekytkimen (suodattimen vieressä)kautta, jos paine häviää/putoaa liian alas kytkin katkaisee virran syötön pumpulle.

toi toinen anturi on pelkästään öljynpaine mittaria varten.

Kirjoitettu

Miten sun kuvassa on noinkin paljon tilaa tuolle anturille? Mulla anturi ottaa aivan tulipelliin kiinni ja oli äärettömän ahtaassa paikassa ja hankala vaihtaa...

johtunee siitä, että kone ei ole alkuperäinen?! ;)

Jep,tossa kuvassa anturi on ainoa alkuperäinen osa,ne muut sovitus/kulma liittimen on vaihdettu.

Kirjoitettu

Kiitos. Nyt ymmärrän. :)

Vielä yksi kysymys:

Onko tuo anturi sama riippumatta vuosimallista? Eli uskallanko tilata ilman, että käyn ensin auton alla katsomassa?

Kun soitin äsken, niin...

J. Mäellä tuolla anturilla oli hintaa jopa 60,00e (huh!). Sanoisin, että hieman ylihintainen. Toistakymppiä korkeintaan olisi varmaan oikea hinta tuolle, max 20,00e!

Kirjoitettu

Toden näköisesti anturin on sama,vuodesta toiseen. halvemmalla pääsee kun menee lähinpään hydrauliletku/osakauppaan ja ostaa sieltä sopivat osat.tai ostat multa ton painekytkimen.

Kirjoitettu

Toden näköisesti anturin on sama,vuodesta toiseen. halvemmalla pääsee kun menee lähinpään hydrauliletku/osakauppaan ja ostaa sieltä sopivat osat.tai ostat multa ton painekytkimen.

Paljonko pyydät?

Entäs jos vedän ne painekytkimen johdot yhteen pysyvästi. Silloinhan bensapumppu surisee heti, kun kääntää avaimesta.

Onko tuo öljynsuodattimen juuressa oleva kytkin nyt sitten tavallaan vain suojamekanismi, eli jos koneessa ei ole öljyä/painetta, niin ECM ei anna lupaa koneen käynnistyä? Menikö pahasti väärin?

Kirjoitettu

Mitä ennen laitettiin leivän päälle kun ei ollu flooroo,ohita moinen.

Kirjoitettu

niin, vai tarvitaanko tuota anturia. :o

On nämä tällaisia muovisia tietokoneautoja! ;D

Kirjoitettu

Onko tuo öljynsuodattimen juuressa oleva kytkin nyt sitten tavallaan vain suojamekanismi, eli jos koneessa ei ole öljyä/painetta, niin ECM ei anna lupaa koneen käynnistyä? Menikö pahasti väärin?

Suurin piirtein noin.

Jos oikein muistan(ei sähkökaaviota käsillä) niin eipä taida kannattaa kytkeä painekytkimen johtoja pysyvästi yhteen,saattaa olla et pumppu käy aina jos vaan akunkengät on kiinni akussa,kokeile niin selviää.

multa saa ton käytetyn anturin 20 eurolla.

Ootko selvittäny onko vika anturissa vai siinä että moottorin öljyn paineet on pienet.

Kirjoitettu

Suurin piirtein noin.

Jos oikein muistan(ei sähkökaaviota käsillä) niin eipä taida kannattaa kytkeä painekytkimen johtoja pysyvästi yhteen,saattaa olla et pumppu käy aina jos vaan akunkengät on kiinni akussa,kokeile niin selviää.

multa saa ton käytetyn anturin 20 eurolla.

Ootko selvittäny onko vika anturissa vai siinä että moottorin öljyn paineet on pienet.

Tänään yritän selvittää asiaa... eihän sitä koskaan tiedä, vaikka syy olisi jopa tuola koneen puolella. Onhan tuolla koneella ajettu jo ainakin 10 kesää. Tosin koneessa oli kyllä öljyn pinta alhainen (yllättävä seikka). ;D

Palataan asiaan ensi viikolla, kun selvittelen hieman asiaa.

ps. oletko joskus vaihtanut anturin, vai mistä ylimääräinen???

Kirjoitettu

Jäi tarpeettomaksi uudessa moottorissa(toiminta hoidettu muuta kautta).

Kirjoitettu

Jäi tarpeettomaksi uudessa moottorissa(toiminta hoidettu muuta kautta).

Asia harvinaisen selvä.

Saapi nähdä, että millainen anturi mulla on tuola öljynsuodattimen juuressa. Illalla selviää. '87:ssa on muutenkin kaikenlaisia ylimääräisiä jugetteja... :)

Kirjoitettu

Anturin vaihdon yhteydessä tuli nyt sitten kiusallinen vika, kun jouduttiin kiskomaan noita johtoja. Kun kääntää virta-avainta startti -asentoon niin lämpömittari menee heti tappiin asti... ECM luulee, että moottori on lämmin ja eipäs auto käynnistykään.

Yritin heilutella aika kovallakin kädellä noita johtoja, mutta vikaa ei löydy.

Olisiko ehdotuksia? Jossain on siis oikosulku.

Kirjoitettu

Lämpömittari ja ecm eivät ole missään yhteydessä toisiinsa.

Kirjoitettu

Lämpömittari ja ecm eivät ole missään yhteydessä toisiinsa.

Jossain on kuitenkin oikosulku.

Vaikka lämpömittarin anturista irrottaa johdon, niin mittari menee silti pohjaan.

Kirjoitettu

Se johto on sit jostain kohtaa maissa,mut toi ei selitä sitä miks ei lähe käyntiin.

Kirjoitettu

Se johto on sit jostain kohtaa maissa,mut toi ei selitä sitä miks ei lähe käyntiin.

Voi olla kyllä sitten näinkin... No olisiko Haltech sitten mennyt samassa yhteydessä ns. jumiin. On tehnyt sen ennemminkin 2 kertaa. Kun lataan kartan uusiksi, niin auto lähtee yleensä heti käyntiin. Tämäkin on aika outo juttu.

Kokeilen tänään, josko vika olisikin sitten siinä. Tosin lämpömittari olisi mukava saada pian kuntoon.

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...