tarmo68 Posted April 6, 2008 Author Posted April 6, 2008 Sain valmiiksi pyörillä varustetun telineen auton alle ja nyt on ilo työnnellä autoa tallissa minne haluaa,hyvä apuväline. Tuulilasin alareunan ruostevauriot oli isommat kuin ensin ajattelin mutta nyt on se sitten tehty.Oishan se jäänyt kojetaulun pellin alle piiloon mutta se tieto että siellä on korjaamatta joku paikka niin ajattelin tehdä sen sitten kerralla ja kunnolla. Seuraavaksi alkaa joko tulipelliin- tai "poskien" korjailut sekä pitäisi vielä tehdä ns,"varras" autolle pohjan käsittelyä varten. Maalaria kyselin kanssa loppukesäksi ja se asia tuntuu olevan ok. Väri vaihtoehtoja saa antaa jos on sellaisia Pro Touring tyylisiä,yksinkertaisia ja tyylikkäitä.Pinkin voitte unohtaa.. Itsellä mielessä joku Volvon metalli grafiitti...
-vellu Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 pitäisi vielä tehdä ns,"varras" autolle pohjan käsittelyä varten. Tees mullekin vaikka tällainen. Aika PRO ja suomalainen http://koti.mbnet.fi/skote/Tools/Pukki.html
AnttiK Posted April 6, 2008 Posted April 6, 2008 Mä tein tollasen korkeen mallin. Varjopuolena leveys. Akseli on n. 120 cm lattiasta.
tarmo68 Posted April 7, 2008 Author Posted April 7, 2008 Toi sininen varras on jo käyty katsastamassa ihan paikan päällä ja todettu aika toimivaksi mutta mulla ei noin hienoon laitteeseen työkalut riitä...intoa kyllä olisi. Hiukan yksinkertaisempi riittää.
Pontus Posted April 7, 2008 Posted April 7, 2008 Mä tein tollasen korkeen mallin. Varjopuolena leveys. Akseli on n. 120 cm lattiasta. Tuo hiomapöly on sitten niin IHANAAA... Onneksi sitä ei mee kuin ihan joka paikkaan Tallista ei löydy koloa missä sitä EI OLISI
tarmo68 Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Summitin pojat lähetti paketin... Ohjausakseli menee sitten uusiksi.2-3 niveltä tarvitaan ja katsotaan sitten mistä pakosarjat saadaan mahtumaan.
tarmo68 Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Tulipellin modifigaatio on työn alla ja nyt näyttää aika hurjalta mutta asioilla on aina taipumus hoitua jotenkin...
tarmo68 Posted April 10, 2008 Author Posted April 10, 2008 Tuolta löytyy kaikki tiedot, ja päälle tulee sitten Suomen Valtion kulut...Paketti tuli alle kahden viikon.Setti vaikuttaa ihan OK vaikkakin mun paketti oli rikkoontunut ja pari liitintä ja asennus ruuvit oli pudonneet matkalle.Reklamaatio on tehty Summitille ja vastausta odotellaan. http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=UIS%2D8010540%2D01&N=700+4294908216+4294908198+4294925083+4294925130+4294844337+115&autoview=sku
cam68 Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 en halua säikytellä mut sulla Tarmo saattaa olla tuon hammastangon kanssa ongelmia.. kävin nimittäin katsomassa Hartikaisen Kimmon camaroa ja oli joutunut ottamaan ohjauksen pois kun olivat asentaneet koneen paikalleen.. ja huom just isolohkon kanssa ei sovi.. tai toivottavasti sopii.. Kimmolla ei sopinut.. ei ollut vielä keksinyt miten tekee.. ps. hyvältä näyttää sun työmaa minäkin suunnittelin hammastankoa ja pitäis kysellä flaming riveriltä mitä sitä tarviis tilata kun mulla on tuo uus rattiputki niin tulis kaiki nivelet ja akselinpätkät kerralla oikein.. tosin ehkä sit syssymmällä
tarmo68 Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 Tossa kuva jossa moottori on paikoillaan normaaleilla pikkulohkon korvakkeilla ja näyttää jotta tilaa olisi ja kun vielä pistetään isolohkon korvakkeet jotka siirtää moottoria tuuman verran oikealle niin tilaa tulee lisää entisestään mutta sitten tulee se pakosarjojen sopiminen...ja tietty jotain kautta pitäisi vetää se ohjausakselikin. Pakosarjoina on Hooker super competition 2 tuuman primäreillä. Mitä mieltä miehet on sopiiko toi hammastanko tuonne ison moottorin kanssa? Pakkauksessa oli maininta että sopii sekä iso- ja pikkulohkon kanssa.
cam68 Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 Kimmolla otti öljypohjaan kiinni.. toki voi olla syvempi/isompi pohjakin.. en usko et pakosarjojen kanssa tulis sellaista ongelmaa. ja se akselihan vie aika vähän tilaa kun simpukkakin luovuttaa aikapaljon..
tarmo68 Posted April 11, 2008 Author Posted April 11, 2008 No niin, öljypohjahan on peltiä ja sitä muokataan tarpeen mukaan...Ja kuten kuvista näkee ei mullakaan ole alkuperäinen öljypohja.
cam68 Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 No niin, öljypohjahan on peltiä ja sitä muokataan tarpeen mukaan...Ja kuten kuvista näkee ei mullakaan ole alkuperäinen öljypohja. silläpä sanoinkin et en yritä säikytellä kun tiesin et sulla ei oo ihan tavallinen öljypohja.. toivotaan et ei olis isoja sopivuus ongelmia niin saat sit kehua mulle miten hyvä se hammastanko on pääsen minäkin taas syksymmällä ostoksille
-vellu Posted April 11, 2008 Posted April 11, 2008 silläpä sanoinkin et en yritä säikytellä kun tiesin et sulla ei oo ihan tavallinen öljypohja.. toivotaan et ei olis isoja sopivuus ongelmia niin saat sit kehua mulle miten hyvä se hammastanko on pääsen minäkin taas syksymmällä ostoksille Seuraamme tarkasti
tarmo68 Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 Tuollainen tosta tulipellistä tuli... Ensin hitsataan ja sitten hiotaan sauma melkein kokonaan pois,kauhee homma. Huomenna aloitetaan "vartaan" teko.
cam68 Posted April 12, 2008 Posted April 12, 2008 Hieno.. teitkö tilaa jakajalle vai jäikö alkuperäisiin mittoihin siitä kohtaa? mullakin tosi tarkalla tila jakajan kohdalla,jos itse olisin tehnyt peltityöt niin olisin hieman muokannut sitä kohtaa mut entinen omistaja oli jo hitsaukset hitsaillut niin en ruvennut enää muuttelemaan..
tarmo68 Posted April 12, 2008 Author Posted April 12, 2008 Jakajan sopivuutta tarkastetaan kun kaikki osat on kiinni eli kuitenkin ennen maalausta. Edellinen omistaja oli takonut tulipeltiä lekalla ja se aiheutti sen että jouduin vaihtamaan peltiä vähän laajemmalta alueelta.Jakaja tulee olemaan tiukka mutta katsotaan kun sen hetki tulee.
tarmo68 Posted April 13, 2008 Author Posted April 13, 2008 Tänään piti tehdä se varras mutta satoi taivaan täydeltä räntää joten piti tehdä sisä hommia... Tossa taas eräs ehdotus kojetaulun mittareiden,stereoiden ja lämppärien säätimien asettelusta.Tuskin toikaan on lopullinen mutta yksi ehdotus lisää ja kuten ennenkin niin ehdotuksia saa antaa(eivät ehkä vaikuta lopputulokseen mutta kuitenkin).
cam68 Posted April 13, 2008 Posted April 13, 2008 aika mukavan näköinen hahmotelma jo.. mistäs päästit nuo lämppärin säätö namiskat? saako nuo helposti toimimaan? itse silloin tuossa vaiheessa kanssa mietin noita mankan ja mittareiden asentoja kun tuo paneeli on oikeesti aika hassussa asennossa.. päädyin sit kallistamaan vain mittarit kuskiinpäin.. toki niitä on mulla siinä vain 2kpl. ja mankan näytön jätin hieman alaviistoon suoraan paneeliin kiinni..
tarmo68 Posted April 13, 2008 Author Posted April 13, 2008 Noi säätimet sopii aika hyvin pyöreiden mittareiden kanssa.Miten ne saadaan toimimaan onkin jo toinen juttu.Lämppäri tarvii oikeastaan vain kaksi säädintä eli vasemman- ja oikean puoleisen.Se suuttimien säätö taitaa olla turha sillä pistän vain puhalluksen tuulilasiin.Säätimet on Ford Focuksesta -2002. Mittarit tullaan kallistamaan kuskiin päin joko sellaisilla asennusholkeilla tai jollain muulla tavalla...Stereoiden sijoitusta keskelle kojelautaa mietityttää vielä sillä toinen vaihtoehto olisi hansikaslokeroon piiloon mutta silloin sen käyttö olisi aika hankalaa mutta sopisi tyyliin paremmin jos ei olisi näkösällä.Toi on siis mun mielipide.
tarmo68 Posted April 17, 2008 Author Posted April 17, 2008 Saatte taas sanoa painavan sanan mittariston suhteen, että kumpi malli otetaan käyttöön. Toisessa käytetään alkuperäistä pohjaa johon pistetään 5" mittarit ja toisessa Covan carbon fiber pohja ja samat mittarit.
set28 Posted April 17, 2008 Posted April 17, 2008 Orggis näyttää munkin öögaan paremmalta,mut muista se on sun auto
Recommended Posts