Jump to content

68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".


tarmo68

Recommended Posts

  • Replies 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tarmo68

    1200

  • cam68

    242

  • -vellu

    108

  • pantera

    59

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vietin tallilla sellaisen 30 min suunnittelu tuokion ja totesin että jos raitista ilmaa tarvitaan niin se tullaan ottamaan niistä alk, sivusuuttimien reijistä ja sieltä kurttuputkella molemmille puolille lämppäriä.Toi lämppäri ottaa ilmansa sieltä alhaalta niin oik-että vasemmalta puolelta.Noi kupariputket tullaan juottamaan niin että ne lähtee vaakasuorassa oikealle ja siten vesiletkujen tuonti on aika siistiä.

Niihin sivuilma suuttimiin saa sellaiset 1" diskantti elementit aika siististi ja jalkatilaan ne 6.5" keskiäänet.

Tuonne hanttimiehen jalkatilaan olisi tarkoitus tehdä sellainen sähköpääkeskus josta löytyy kaikki sähkövempaimet (MSD,keskuslukituksen- ja varashälyttimen box) ja sulakkeet EHKÄ ????

 

Link to comment
Share on other sites

itse olen tehnyt sellaisen huomion nyt et vaikka  ei ole antennia mankkaan laitettu vielä niin tuskin sisällä mitään radioo kuuleekaan enää satasen vauhdissa ;D

koneen sulosäveliä sitä kuunnellaan \m/

Link to comment
Share on other sites

Tuleeko se korvia raastava pärinä siitä penkin ja ratin välistä tai ihan sieltä moottorin suunnalta....Tai jäikö tuliseinän äänieristys tyystin suorittamatta.Olihan sulla jotain mattoa siellä lattiassa?(CAM68)

Kyllähän se niin on että moottorin äänet tulee olemaan aika kuuluvat kuten myös pakoäänet jotka tulee poistumaan 3" ruostumatonta putkea sinne takarenkaiden taakse.

Onko kellään kokemuksia siitä Dynamat äänieristematosta tai jostain muusta merkistä???Paksuus ainakin vaan 2mm ja tarrakiinnitys eli kuulostaa aika helpolta.Hintaa on tietty mutta jos kerran tekis kunnolla.

Link to comment
Share on other sites

Mullakaan ei ole mitään, ei edes lattiamattoa kun oli niin repaleinen ja homeinen että heitin roskiin. Paljon yli 80kmh ei tee mieli ajaa ainakaan pitkään.

 

Muutamassa projektissa olen laittanut liimattavaa pikimattoa ja sellaista alkuperäisen kaltaista vihreää 5mm paksua mattoa, eron kyllä huomaa.

Periaate kai on että laajoille "eläville" pinnoille ensin massaa pikimatolla ja sitten niin paljon kun mahtuu jotain absorboivaa matskua...ja kaikki osat kunnolla kiinni.

 

(ps. näyttää siltä että kuuskasit on hyvin aktivoitu...)

Link to comment
Share on other sites

Kyselin eräästä liikkeestä Suomesta paljonko maksaa rear panel eli peltiosa sinne takavalojen ympärille ja vastaus oli että 390 euroa ja toimitusaika 8 viikkoa min.

Tilasin sen osan suoraan Summitilta ja panelille tuli hintaa seuraavat:

-Panel+käsittely maksu 109 USD.

-Postimaksu 107 USD (kokeilin ns. Express Maill toimitustapaa. Dhl olisi ollut jotain 200 USD mutta toimitus olisi ollut noin 2 viikkoa).

-Tulliin meni 15 euroa.

-Paketti tuli 3:ssa viikossa ja total kulut jotain 150 euroa eli alle puolet siitä mitä Suomesta ostettuna ja yli puolet nopeammin.

Kokeilin ekan kerran tota Express Maill eli postia ja hyvin tuli noinkin iso osa ja ihan ehjänä eli jos ei ole kiire osalla niin

kannattaa harkita ja Tulliin kelpaa se kuitti joka on paketin mukana kuten Summitilla on tapana.

Link to comment
Share on other sites

ei tule liian täyteen.. onko noita mittareita kallistettu yhtään kuskiin päin tai aiotko/pystyykö kallistamaan?

itse huomasin (mulla on kallistettu) et näkee kyllä huomattavati paremmin.. nuo kun on vielä hieman upoksissa..

Link to comment
Share on other sites

Ei ole kallistettu ja tarkoitus oli kyllä kallistaa mutta tässä versiossa ne on noin.En tiedä onko toikaan ihan lopullinen vielä mutta jotain tohon suuntaan ollaan menossa.Kun ne on noin upotettu niin näyttää ihan hyvältä mutta se näkyvyys on vähän rajallinen...

Katsellaan kun saadaan ne säätimet vielä sinne.Voi olla että noita kolmea mittaria pitää vielä nostaa muutama sentti yläspäin jotta paneeli ei olisi liian "ahdas".

Pitää taas sahata noita putkia 4 kpl 45 asteeseen jotta ne voidaan käyttää siihen lopulliseen versioon.Toi soikean reiän tekeminen peltiin on aika työlästä hommaa näin kotikonstein eli tollaisen paneelin tekemiseen menee noin päivä.

Pitää löytää sellainen hyvä malli sillä sitä kuitenkin pitää katsella aika kauan.

Link to comment
Share on other sites

oikein.. koittamall aja katselemalla se lopullinen selviää.. itsekin pahvista tein useaan otteeseen ennenkuin lopullinen versio tuli.. hyvä siitä tulee kun teet sen sellaiseksi mitä itse haluat..

ps. kun olisit vähääkään lähempänä asustelemassa niin täytyis tulla kesälomalla ihmettelemään paikanpäälle, tai no saatan tulla mut en välttämätää camarolla kunhan katellaan minnepäin lähdetään tenavien kanssa sit heinäkuussa ajelemaan..

Link to comment
Share on other sites

Tossa olisi auto lastattu ja valmiina hiekkapuhallukseen.Huomenna 27.5 sen sitten pitäisi tapahtua,jos ei sada sitten koko päivää...

Pirusti painoi toi koppa kun yksin sitä tonne kärryyn puskin.

Tervetuloa vaan vaikka koko perhe mutta ilmoitus etukäteen jos olette tulossa sillä nyt näyttää siltä että Etelä-Afrikka kutsuu kesäkuussa työhommiin taas.

DSC02078-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

mites muuten meinasitko tehdä mitä takasisä lokasuojille? leventää/vaihtaa kokonaan? itse huomasin sellaisen jutun nyt kun tuo aika matala ja monoleaf niin kuopissa ottaa renkaat kiinni  jos joku takapenkillä ;D DSE:n deeptube  vois olla hyvä.. eikä ne edes maksa paljoa, toki työtä on jos kokonaan rupeaa vaihtamaan.

Link to comment
Share on other sites

Joo, minitubet on jo tilattu ja kontissa kohti suomea tulossa.Seuraavassa kontissa tulee sitten se manuaali laatikko ja huomenna kun peltiseppä vierailee tontilla, selviää pitääkö vielä tilata peltiosia tohon koppaan.

Hiekkapuhallettu kori on tallissa ja ne ruostekohdat jotka oli niin levisi vielä jotain 5 cm suuremmiksi kun hiekkasuihku moukaroi peltiä.Puhallus on siinä mielessä hyvä sillä se sopivasti koettelee ruosteista peltiä ja rikkoo sen ehjään peltiin saakka ja korjaus on siten paljon helpompaa.

Puhalluksen hinta oli muuten 130 euroa ja aikaa kului 2 tuntia.

Korista voi sanoa että ei Amerikan mies ainakaan hitsata osaa ja se mitä TV-meille näyttää ohjelmillaan on Hollywood hömppää.

Helmakin oli kasattu varmaan 8 eri pellinpalasta kun Suomalainen tekis sen yhdestä.Helmoihin pitää vaihtaa pintapellit ja noi guarterit saa sitten tuomion huomenna.Ne on vaihdettu aika rumasti joten saattaa mennä nekin vielä uusiksi.Näillä taalan hinnoilla ei paljoa kannata miettiä jos autoa tekee vuosiksi eteenpäin että vaihtaako vai ei.

Jos jollain on uudet takakyljet jäänyt yli niin pistäkää tietoa tänne mulle.

DSC02081-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Tossa taas yksi versio mittaristosta ja nyt ollaan jo todella lähellä lopullista versiota.Mittareiden kääntäminen kuskia kohti ei ole välttämätöntä jos pidetään mittarien järjestys tollaisena eli vähemmän tärkeät oikealla.Vielä alumiini lista kiertämään reunaa niin se on siinä.

Kuva on aika pimeä kun salama ei tahdo riittää tallissa.

DSC02094-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Hyvän näköinen paneeli! Oletko jo valinnut kojetaulun värin? Aikoinaan joku mun kaveri ehdotti sisupuolen maalattujen osien osien sävyksi mustaa jossa olisi seassa pientä hopea flakea ja kirkaslakka antamaan syvyyttä.

Link to comment
Share on other sites

Kojetaulusta tulee musta.Penkeissä musta/harmaa kuten ovipaneeleistakin.Ton paneelin vedin mattamustalla sprayllä.

Antti K onko se sun talon pihalla se vanha kupla.Vai nähtiin me silloin Asemantiellä???

Link to comment
Share on other sites

no niin.. paneelihan näyttää hyvältä m/ hyvin näkyy käyvän nuo lämppärin säätimetkin tuohon.

mitä kaikkea siihen minitube kittiin sulla tulee? katselin dse:sivuilta mut en löytäny oikein kuvaa.. siksi vaan kyselen kun ehdotin sulle niitä deeptubeja niin ehdottomasti sellaiset sisäkaaret sinne.. alkuperäisen kaaren muoto on liian loiva kun on yhtä matala kuin mulla. sen deep version ulkoreuna näyttäyis nousevan jyrkemmin niin rengas sopii paremmin "syvälle" mulla ottaa renkaan ulkoreuna sinne sisäkaareen kiinni montuissa jos esim.molemmat tenavat takapenkillä ;D

ja deeptubet oli muistaakseni myös 3" leveemmät orkkiksiin verrattuna..

Link to comment
Share on other sites

Joo mulla on jo kotona ne offset korvakkeet lehtijousille ja minitub tulee kontissa.

Meni sitten noi guarterit kuitenkin vaihtoon ja molemmilta puolilta kun puhallus paljasti totuuden niiden kunnosta.Pitää hommata nyt ne täydelliset jossa vaihto kohta on siellä katon rajassa.

Pistin tohon mittaripaneelin noi alumiinilatat reunoihin mutta en tiedä tuleeko ne sitten lopulliseen versioon??(älkää puuttuko noihin rakoihin lattojen saumoissa ,kyse on protyypistä).

DSC02100-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...