Jump to content

68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".


tarmo68

Recommended Posts

  • Replies 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • tarmo68

    1200

  • cam68

    242

  • -vellu

    108

  • pantera

    59

Top Posters In This Topic

Posted Images

No niin tossa kuva miltä kääntöpukki näyttää paivän työstämisen jälkeen.

Vaikeinta oli hahmottaa korin ns, keskipiste jotta kääntäminen olisi kevyttä ja turvallista.Etupäähän onkin  puolet nopeampi tehdä kun on 3D kuva edessä....

Kommentteja kaivataan eli tuleeko toi härveli toimimaan??? :-P

DSC02014-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Pumpun nostovara on 500 mm ja niitä saa Biltemasta vaikka noi mun on eri paikasta tai oikeastaan ostin vaan yhden ja toisen otan moottorinostimesta.

Bilteman hyllyt ovat olleet tyhjiä jo puoli vuotta...

Ei valmistunut etupään nostin vielä tänään sillä tuli kaikkea muuta ohjelmaa mutta huomenna jatketaan.

Link to comment
Share on other sites

No niin, kääntöpukki on maalia vaille valmis.

Auton jaksaa kääntää yksin ilman suurempia voimia eli korin keskilinja on aika lähellä pukin saranaa.

Tallin korkeus meinasi tulla vastaan mutta pukkia madaltamalla ongelma poistui.

Renkaan pitää ilmeisesti vaihtaa kääntyviin/lukittaviin niin voi kuljetella autoa joka suuntaan.

Nyt voi alkaa kyselemään hiekkapuhaltajan aikataulua.

 

DSC02017-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Lukijoita tuntuu kiiinnostavan pukin kustannukset niin tossa varovainen arvio:

-Teräs n. 200 euroa.50x50-3mm, 60x60-3mm, 30x30-1.5mm, putkea sekä laattarautaa 50x5mm

-Pyörät 125mm,6 kplx10 euroa=60 euroa.

-Mig suojakaasu 5kg =45 euroa.

-Hiomalaikat 5 euroa ja ruuvit 5 euroa.

-Sylinterit jotain 60-80 euroa kpl (mistä sattuu saamaan).

-Maali???

Jotain tuohon suuntaan tulee maksamaan jos ei työlle laske mitään.

 

Link to comment
Share on other sites

Massaa on poistettu pohjasta niistä kohtaa missä sitä oli jäljellä niin hiekkapuhallus on sitten vähän helpompaa.

Mukava huomata että kohdat missä massaa oli niin ruostetta ei ole yhtään ja kohdat josta massa puuttuu niin peltiä ei ole yhtään...Joten pohja tullaan maalaamaan laadukkaalla maalilla ja massa päälle.

Helppo työskennellä kun auto on tossa asennossa.Suosittelen.

DSC02019-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Kori ylösalaisin ja katon äänieristeiden kimppuun.Koitin poistaa sitä mattoa korin ollessa oikeinpäin mutta se pölisee niin pirusti ja kaikki töhnä putoaa päälle joten nyt sen poisto tuntuu jopa mukavalta.Osata kohdin se lähtee helposti mutta suurimmalta osin se on tiukassa.Ensin mekaaninen poisto pakkelilastalla ja loppu liiman- ja maalinpoisto aineella.

DSC02025-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

Pientä hitsaus hommaa ollaan suoritettu sitten viime kerran ja tuntuu jatkuvan vielä muutaman viikon...

Toiselle puolen autoa samat hommat.

Ei ihan ruosteeton projekti.

Huomaa alkuperäinen värisävy, Le Mans blue.

DSC02033-resized.JPG}

Link to comment
Share on other sites

tee sitten hyväy riittävän isot reijät tuohon alapäähän et sadevedet pääsee pois hyvin.. saattaa jossain vaiheessa lattiamatot kastua kun siellä on kuitenkin ajan myötä kaikenalaista puun lehteä ynm..

Link to comment
Share on other sites

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

×
×
  • Luo uusi...