Jump to content

68 Camaro, carbon fiber, "BIG GUN".

Recommended Posts

Kirjoitettu

http://www.hydratechbraking.com/

Tossa linkki valmistajan sivuille.

Lupaavat jotain 4"lisää tilaa verrattuna alipaine tehostimeen ja kun mulla vielä korket venttiilikopat (rullakeinut) niin toi voi olla tarpeen.

• Replies 2,4k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

• tarmo68

1200

• cam68

242

• -vellu

108

• pantera

59

Top Posters In This Topic

Posted Images

Kirjoitettu

Miltä näyttäis mustat  jarrusatulat kun ne pilkistäisi aluvanteiden puolien välistä ja toi teksti vois jättää hopeaksi.

Punaisia on kyllä tottunut näkemään jossain Honda Civic:ssa, ei millään pahalla niitä kohtaan jolla on punaiset satulat.

Kirjoitettu

satulat ihan vaan tuolleen tai sitten mustaksi

hydy tehostajia käytetty mm.fullsize farkuissa,tuohan ottaa käyttönesteen ohjaustehostajan pumpulta

Kirjoitettu

hydraulinen jarrutehostinko? ymmärsinkö sinnepäinkään. mistä tommonen härveli ottaa käyttövoimansa vai onko siin itessään hytraulipumppu yksikkö?

Hydrobuusti ei oo mikaan uuskeksinto, tehostinhan loytyy kaikista GM diisseli pikkareista, tehoo tehostimessa todella on , jarrutus tuntuma on vahan on-off.

Vaha niin ku ilmajarruilla ajais

Mullon pikkarissa ja blaserissa hyrobuusti, hyvin on toiminnu

Tehostinpumppu kannattaa katta jollakin tukevammalla kuin 1v hihnalla, vaikka 2 hihna systeemi tai serpentiini.

Mulla on blazessa hammashihna ku aina hihnat vinku, ei vingu enaa

Kirjoitettu

voi rähmä kun on kivoja paketteja sulla Tarmo.. :o

ja kyllä mun mielestä 5 vaihdetta on just passeli jos manuaalia laittaa se kuudes on ihan turha.. varsinkin tuollaisessa mörkömoottorissa kun Tarmolla..

korkeintaan mustaksi ne satulat ja teksti näkyviin ;)

Kirjoitettu

mun mieleta paremmat naturaalina ku punasena

5-vaihdetta ???

Ne on noi tampereen mekaniikkapajan tko-laatikot 5 vaihteisia.

Sitä minä vaan ihimettelen että mihinä mun lippikseni on, kun ei mun tremecin mukana mitää lakkia tullu  >:( >:( >:(

Kirjoitettu

Ne on noi tampereen mekaniikkapajan tko-laatikot 5 vaihteisia.

Sitä minä vaan ihimettelen että mihinä mun lippikseni on, kun ei mun tremecin mukana mitää lakkia tullu  >:( >:( >:(

no ei oo ainaskaan mun paas ;D

Kirjoitettu

Aikanaan toimittajat kyselivät Corveten pääsuunnittelijalta että miksi automaatti on vaan 4 vaihteinen eikä esim. 5 ja siihen suunnittelija vastasi että miksi pitäisi olla enempi kuin 4 vaihdettä sillä moottorin vääntö korvaa ton puuttuvan vaihteen...Mikäli oikein muistan ton tarinan.

Oishan 6 ihan kiva mutta kun toi 5 kestää enempi ja sitten näin vanha mies kuin minäkin niin mitä yksinkertaisempi sen parempi...Ei tule niitä vaihto missejä niin paljon..hah hah.

Oli siellä muuten myös uusi takaluukun kansikin from Goodmark ja huomenna vien tavaraa peltisepälle että saadaan siellä taas projekti eteenpäin.

Kiirettä pitää.

Kirjoitettu

Mä tykkäsin tosta Buickin hydrosähköhässäkästä (Powermaster) niin paljon, että päätin ottaa sen kokonaan autosta irti ja laittaa laatikkoon vintille, ettei vaan kulu käytössä. Nyt on alipainetehostin, enkä enää ikinä pierasekaan powermasterin suuntaan.

Kirjoitettu

Taidetaan puhua hiukan eri laitteesta mutta niinkuin sanoit  kun pistetään sähkö ja hydrauliikka yhteen niin ongelmia tulee...ainakin kun jenkki tekee sen ja vielä -70,-80 luvulla.

Tossa mun laitteessa ainoa joka tarvii sähköä on jarruvalokytkin muuten kaikki käyttövoima tulee ohj, tehostimen pumpulta ja kuskin jalasta.

Ihan laadukkaan näköinen systeemi ja mukana tuli letkut ja iso kasa liittimiä, mutta katsotaan miten jarrut toimii kun saadaan systeemi toimimaan.

Jos ei toimi niin löytyy myös alipainetehostaja ja pistetään se..

Kirjoitettu

Tarmo mitkä vanteet sulla oli muuten tulossa camaroon? ja minkä kokoiset?

Kirjoitettu

Taitaa olla aika tutun näköiset...

Tollaiset löytyy tallista, edessä 17"x 7 225 ja takana 17" x 8 255, taakse pitäisi saada 17"x 11.Mutta kuten sanoin niin voi olla että suunnitelmat tulee vielä muuttumaan.

DSC01515-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tossa katsellaan miten jarrut sopii vanteeseen ja niinhän siinä taitaa käydä etta spacerit pitää laittaa jotta renkaat mahtuu pyörimään.Pistin M12 prikat pinnapulttien alle näyttää riittävän mutta joku 5mm niin sopii varmasti.

Kyllä taidetaan maalata satulat mustaksi sillä on niin paljon kiiltävää samassa paikkaa.

Saa sitten kommentoida taas ja kertoa omat mielipiteet.

DSC02303-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tossa näette miten minitub eroaa normaaleista.Eroa noin 3 tuumaa.

DSC02294-resized.JPG}

Kirjoitettu

Apurunkon hitsaukset suoritettu pääosin.Ei niin kaunista mutta toivottavasti parempi kuin mitä se oli.

DSC02299-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tossa vähän kokeillaan jo vaihteiston kannaketta ja samalla näette miten apurunkon oikeanpuolen takakorvake on jenkkipoikien korjaamana hitsattu 20mm väärään paikkaan ja jälki muutenkin mitä sattuu.

Oikeat mitat löytyi Camaro kirjasta.

DSC02300-resized.JPG}

Kirjoitettu

Tossa kävi työkaveri näyttämässä polttistaan ja niinhän siinä taas kävi että toi auto löysi uuden kodin mun autotallista kaveri hintaan.

Huiput noin 80 km tunnissa.

Hienoa kun on pieniä lapsia niin voi heidän kustannuksellaan olla vielä lapsi...

DSC02298-resized.JPG}

Kirjoitettu

Vasen kylki sovitettu oven ja takaluukun kanssa sekä Taiwanin miesten metkut korjattu.Kävi just niinkuin CAM68 arveli että ne poijaat prässää useampi pelti päällekkäin ja näyttää että toi olisi ollut se kolmas pelti siinä pinossa...

No pienet kauneus virheet korjattu ja taas sopii.Kiitos sille kelle se kuuluu.

P9050034-resized.JPG}

Kirjoitettu

Samat jutut oikealle puolelle.Keskiviikkona Kari sai takaluukun ja minitubit (sovitettu vasta)ja nyt melkein kaikki valmiina.Aika tehokasta sanoisin. *clap*

P9050032-resized.JPG}

Kirjoitettu

Minitubit sovitettuna.

Kommentoikaa nyt edes vähän noita juttuja tai pistän oman kuvan tänne niin siitä saatte...

P9050030-resized.JPG}

Kirjoitettu

kyllä ne satulat mustaksi.. ja hienolta näyttää takalokarit niin sisältä kuin päältäkin.. sopii kumia sisään jo aika hyvin.. m/

nyt vaan kannattaa sun tarkkaan mitata tai kokeilla jollain vanteilla että saat hyvänäköiseksi takapään =  pyöränkotelot täyteen.. eli saattaa tulla joidenkin vanteiden kanssa miettimistä backspacing ja et lukujen kanssa.. ::) kun 11 tuumaa leveenä ei välttämättä ihan kaikilta löydy sopivaa.. tietysti akselin leveys on ratkaiseva kanssa..

Kirjoitettu

Taitaa toi backspace olla aika lähellä 7"sillä noi vanteet jotka mulla on ostettuna on 8" ja BS 4.75" ja kuten kuvasta näkee niin menee pyöräkotelon sisään sopivasti ja antaa mahdollisuuden madallukseen.Noissa renkaat 255/50-17"Tarviiko joku noita.Ihan uudet.Vaihdossa voin ottaa saman valmistajan 11" leveet vanteet.

Vanteet jotka mulla oli AR Hoppsterit oli kanssa 8" mutta BS 4" ja ne jäi kaaren tasalle eli ei mennyt pyöräkoteloon.

http://store.summitracing.com/partdetail.asp?autofilter=1&part=ARE%2D4057116170&N=700+400082+4294923105+4294793320+4294794930+4294755960+115&autoview=sku

DSC01860-resized.JPG}

Kirjoitettu

mull aon muistaakseni bs n.6" vaikka ei ole kuin ysi puolikkaat.. mutta mun akselin on saakelin leveä.. muistaakseni 156cm laipasta laippaan sissään päin sopisi ehkä tuuma ja ulos päin korkeintaan puoli.. eli tiukkaa tekis mulle 11" leveä  mutta eihän mulla olekaan levitetty sisälokareita kuin n. 5cm..

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään

• Luo uusi...