Jump to content

GTA -88


R6lli

Recommended Posts

ei sillä muuten oo merkitystä mut startin asemoinnin se ratkasee onko 153 vai 168 hammasta. tehostartis on monesti tupla jako ni sen saa jommista kummista reijistä kiinni perinteinen startti on sit joko tai kumpaan on tarkotettu et sen verran on kriittinen molemmat sopii kyl kopan sisään se ei oo ongelma.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa...

Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä?

 

Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet

 

Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g

 

Nämäkö nyt olivat ne Ok:t?

Edited by R6lli
Link to comment
Share on other sites

4 tuntia sitten, R6lli kirjoitti:

Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa...

Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä?

 

Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet

 

Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g

 

Nämäkö nyt olivat ne Ok:t?

Itte ottasin isommilla asteilla nokan. 

Jakopääksi vaikka; https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=904073&cc=1251481&jsn=11062&_nck=HllVxRCey1%2B2aVRDo41oQXhbegy63eH04ReR7Q%2F3LCoYsVhZqUkKtczZktNGU%2F639tPm%2BdnfkJlQopuetOktdA0zZZImRRZxoKPbSsCGYOBvhm45zZ6gqHMGbnCJ86XyCvwHmeF4zijLSW0rcnhaUdHfiQy9iiOaB%2FACaH5y9knLltCMKTQ4K1dL7Jupv49O5jU5d3%2FhJuok%2FWpodD2SLNgFACDKE5en80kQZmk%2BqynuDIhogJbDtgoHiIy2b46K0qVKzqIyq0xvWvvpzlVtFoSVZRDABRLjBShT4e6oRM5PC1wgb%2F%2BnKUZ2S6%2BEmjhwzuw41ICUn5HVF%2Fv30Tu9z8TL9OHgJpkA

ei tuo tuplaketju vaadi sen enempää ähellystä. 

Link to comment
Share on other sites

Nokaksi mieluummin vaikka Crane 2032 tai vastaava uudempi:

Crane:RPM Range: 1,800 to 5,800
Duration @ .050" lift: 214/220 (int/exh)
Valve lift: .452"/.465" (int/exh)
on a 112 degree lsa
Tuo menee vielä vakio kansille ja toimii ihan pirun hyvin, mulla oli edellinen nokka tuo

 

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, F350 kirjoitti:

Nokaksi mieluummin vaikka Crane 2032 tai vastaava uudempi:

Crane:RPM Range: 1,800 to 5,800
Duration @ .050" lift: 214/220 (int/exh)
Valve lift: .452"/.465" (int/exh)
on a 112 degree lsa
Tuo menee vielä vakio kansille ja toimii ihan pirun hyvin, mulla oli edellinen nokka tuo

 

Mulla oli GTAssa toi nokka Edelbrockin kansien kanssa ja hyvin toimi.

Link to comment
Share on other sites

9 tuntia sitten, R6lli kirjoitti:

Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa...

Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä?

 

Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet

 

Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g

 

Nämäkö nyt olivat ne Ok:t?

Joo oikea tiiviste. 

 

Nokkana toimii kumpi tahansa ehdotetuista. 

Staattistapuristusta tulee 9.77:1.

 

Compin nokka hitusen alapainotteisempi ja antaa dynaamistapuristusta 8.13:1.

 

Crane 2032 dynaaminen 8.02:1

 

Molempien dynaaminen siis hyvä. 

Nokkien asteissa pienet erot. 

Crane 2032 taitaa olla 150$ kalliimpi.

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Viime perjantaina oli lähetti jättänyt mieluisen paketin oven eteen 😄

Lohko pakattu autoon ja lähtee VIHDOIN huomenna koneistamoon...

20210517_155647.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Löytyskö Jyväskylästä ukkoa kuka tulis tällä viikolla tarkistamaan nokan ajoituksen korvausta vastaan? 

R6lli99@gmail.com 

Link to comment
Share on other sites

No tulihan se kuuluisa robleema sieltä että kangen pultti ottaa lohkoon kiinni. Kuinka paljon tuon pultin ympärille kannattaa tehdä tilaa? Pari milliä max? Paljonko tuossa kohdin ylipäätään on varoja höylätä tavaraa veks?

20210701_193040.jpg

20210701_193029.jpg

Link to comment
Share on other sites

Suositus 1.5-2mm. rako. 

sbc stroker rod clearance haulla löytyy hyvin infoa ja kuvia. 

 

Onhan pukit oikeassa järjestyksessä ja kampi pyöri kevyesti käsin pyörittämällä. 

Tuossa kiristysvaiheessa plastigauge on kätevä välyksien tarkistamisessa. 

 

https://www.uspartsperformance.fi/search/Välysnauha

 

 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

7 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Suositus 1.5-2mm. rako. 

sbc stroker rod clearance löytyy hyvin infoa ja kuvia. 

 

Onhan pukit oikeassa järjestyksessä ja kampi pyöri kevyesti käsin pyörittämällä. 

Tuossa kiristysvaiheessa plastigauge on kätevä välyksien tarkistamisessa. 

 

https://www.uspartsperformance.fi/search/Välysnauha

 

 

Pukit juu oikein, tuli aika hyvin pidettyä huolta purkuvaiheessa, ja kampi pyöri oikein iloisesti. Seuraavaks jännittää törmäileeköhän kanget nokkaan 😬 Kova yritys että alkuviikosta olisi jo ensimmäisen startin aika.

Link to comment
Share on other sites

13 tuntia sitten, R6lli kirjoitti:

Näyttääkö tutulta osalta? Mihinä suunnille tämä pitäs törkätä tuossa imusarja kompleksissa?20210704_101036.thumb.jpg.e87602f4d887a1aa69dd4c16bdb2a660.jpg

 

Muuten hommat onkin ihan hyvällä mallilla 😊

Dampperin asennus aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia, on meinaa jämpti tuo uus.20210704_101151.thumb.jpg.61fe0a847676db90605781153537d035.jpg

Egr solenoidi. 

Lyhyt letku egr:ään ja pidempi läppärunkoon. 

Jalusta kiinnittyy puolan telineen luokse tai viereen. 

 

Onko sulla damperin asennukseen muuta työkalua kuin kiinnityspultti? 

Lämmitä toholla pikkasen damperin keskiötä. 

Ilman työkalua lukitse kampiakseli kiilaamalla se jotenkin öljypohjan puolelta, ettei pääse pyörimään kiristäessä. 

 

IMG_20210704_133707.jpg

IMG_20210704_133707.jpg

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

Täytyy tänään yrittää käydä hakemassa tarvikkeita tuohon dampperin asennukseen. Oma pultti ei edes yltä kierteille asti.

Tästä on Egr heivattu veks, joten ilmeisesti turha kapistus tuo aijemmin kysymäni..

 

Kannen lämpö(?)tila-antureiden piuhat nyt jossain hukassa/"ylimääräiset" johdot ei passaa niihin. 

 

Kuinkas tuo sytytyksen ajoitus tässä? Ykk:ssa laitoin pyörijän osoittamaan ykköspyttyä mutta kuinkas tuon pohjan kanssa?20210706_112451.thumb.jpg.1bb1ab2c47c6207b02c7d79ef777624d.jpg

Link to comment
Share on other sites

Laita 1. sylinteri työtahtiin YKK:hon, samalla 6. sylinterissä on vaihto, eli molemmat keinut liikkuu kampuraa käännellessä.

Sitten pyörijä jakajan kannen 1. sylinterin nastan kohdalle. Siitä voit muutaman millin kääntää jakajaa vastapäivään sytytysennakkoa.

Damperi ei yleensä mene kampuran pultilla paikalleen. Pitää olla riittävän  pitkä kierretanko kampuraan syvälle kierrettynä ja mutterilla painaa damper paikalleen. Mielellään vielä jonkunlainen laakeri mutterin alla.

Tuollanen

https://www.summitracing.com/parts/mor-61740

Edited by hukkis
Link to comment
Share on other sites

17.5.2021 klo 21.00, R6lli kirjoitti:

Viime perjantaina oli lähetti jättänyt mieluisen paketin oven eteen 😄

Lohko pakattu autoon ja lähtee VIHDOIN huomenna koneistamoon...

20210517_155647.jpg

Mitä kaikkea koneistamossa tehtiin? 

Link to comment
Share on other sites

Porattiin ja asennettiin nokan laakerit.

 

Dampperin asennukseen hain oikealla kierteellä olevan pultin, johon hitsattiin 10mm kierretanko päähän ja täten vetämällä sisään. 

Edited by R6lli
Link to comment
Share on other sites

Kannen anturit, ovatko nyt väärin päin? Eli tuo kuva jossa johto, on vasemmalta ja toinen oikealta. Liittimien johdot vaan passaisivat juurikin, jos antureiden paikat vaihtaisi..20210713_150245.thumb.jpg.09528c7fc2b472b1b101c876800b2a16.jpg20210713_150258.thumb.jpg.72c780e1373e4738eb0fa46eaed1b4e6.jpg

Link to comment
Share on other sites

Ylemmän kuvan anturi tulee pelkääjän puolen kanteen ja alempi kuljettajan. 

 

Pelkääjän puolella 2 samanlaista töpseliä. 

Valkoinen johto lohkoon nakutusanturille ja tumma kanteen. 

 

Nyt kun kannet on väärinpäin, niin siirrä ne päissä olevat pienien maajohtojen kiinnityspisteet kansien taakse, joihin molempiin tulee 2 johtoa. 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

22 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

Ylemmän kuvan anturi tulee pelkääjän puolen kanteen ja alempi kuljettajan. 

 

Pelkääjän puolella 2 samanlaista töpseliä. 

Valkoinen johto lohkoon nakutusanturille ja tumma kanteen. 

 

Nyt kun kannet on väärinpäin, niin siirrä ne päissä olevat pienien maajohtojen kiinnityspisteet kansien taakse, joihin molempiin tulee 2 johtoa. 

Joo muutama kuva löyty puhelimesta ja tuli huomattua että kannet viskattu päittäin...  Kiitti tuosta naku- ja lämpöantureiden johtojen väristä, sitä oisin kysyny seuraavaks. Kohta alkaa alipaineletkujen setviminen, kunhan siihen pääsee. Johdot sain ruuvvattua kansien päihin kun kiintoavaimeen taittoi 90° kulman ja poltti muutaman savukkeen. 

 

Tadaa, käynnissä 😁😁😁

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Dodiih ja sitten alipaineletkujen ihmettelyä.

 

 

20210715_165953.thumb.jpg.a0d3f88008e288a6182f54e80f8758d1.jpg

 

Eli johtosarjasta tuloopi kaksi letkua.

 

20210715_170002.thumb.jpg.7862e9eacf0524e300e3b5a08e3eb681.jpg

Nro 1 menee vesiventtiilille, olenko oikeassa?

 

20210715_170023.thumb.jpg.863d6c9458e910d9713f5cf43b54023a.jpg

Numero 2 imusarjan toiseen lähtöön? Mitä muuta tuohon kuuluisi? Ja mihin nro 3?

 

20210715_170015.thumb.jpg.802e57584808c658b08d1776e794ae64.jpg

 

Mikäs motikka tuo on ja mihin se pitäisi kytkeä?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...