mikke Posted January 10, 2021 Share Posted January 10, 2021 ei sillä muuten oo merkitystä mut startin asemoinnin se ratkasee onko 153 vai 168 hammasta. tehostartis on monesti tupla jako ni sen saa jommista kummista reijistä kiinni perinteinen startti on sit joko tai kumpaan on tarkotettu et sen verran on kriittinen molemmat sopii kyl kopan sisään se ei oo ongelma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted January 11, 2021 Author Share Posted January 11, 2021 Laittelin nyt viestiä sinne josko vaihdettaisiin tuo tilaus tähän https://www.summitracing.com/parts/esp-b13404l03068/make/chevrolet Tasapäämännillä olevia sarjoja ei ollut tarjolla kuin +7cc ja alle ja jos nämä tämän sarjan männät kelpaavat niin jeh. Vähän meinaa kaikesta kiireestä johtuen mennä hieman säätämiseksi nyt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted January 12, 2021 Author Share Posted January 12, 2021 (edited) Edit: poistettu Edited January 12, 2021 by R6lli Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted February 26, 2021 Author Share Posted February 26, 2021 (edited) Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa... Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä? Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g Nämäkö nyt olivat ne Ok:t? Edited February 26, 2021 by R6lli Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 4 tuntia sitten, R6lli kirjoitti: Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa... Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä? Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g Nämäkö nyt olivat ne Ok:t? Itte ottasin isommilla asteilla nokan. Jakopääksi vaikka; https://www.rockauto.com/en/moreinfo.php?pk=904073&cc=1251481&jsn=11062&_nck=HllVxRCey1%2B2aVRDo41oQXhbegy63eH04ReR7Q%2F3LCoYsVhZqUkKtczZktNGU%2F639tPm%2BdnfkJlQopuetOktdA0zZZImRRZxoKPbSsCGYOBvhm45zZ6gqHMGbnCJ86XyCvwHmeF4zijLSW0rcnhaUdHfiQy9iiOaB%2FACaH5y9knLltCMKTQ4K1dL7Jupv49O5jU5d3%2FhJuok%2FWpodD2SLNgFACDKE5en80kQZmk%2BqynuDIhogJbDtgoHiIy2b46K0qVKzqIyq0xvWvvpzlVtFoSVZRDABRLjBShT4e6oRM5PC1wgb%2F%2BnKUZ2S6%2BEmjhwzuw41ICUn5HVF%2Fv30Tu9z8TL9OHgJpkA ei tuo tuplaketju vaadi sen enempää ähellystä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 Nokaksi mieluummin vaikka Crane 2032 tai vastaava uudempi: Crane:RPM Range: 1,800 to 5,800 Duration @ .050" lift: 214/220 (int/exh) Valve lift: .452"/.465" (int/exh) on a 112 degree lsa Tuo menee vielä vakio kansille ja toimii ihan pirun hyvin, mulla oli edellinen nokka tuo Link to comment Share on other sites More sharing options...
JP Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 1 tunti sitten, F350 kirjoitti: Nokaksi mieluummin vaikka Crane 2032 tai vastaava uudempi: Crane:RPM Range: 1,800 to 5,800 Duration @ .050" lift: 214/220 (int/exh) Valve lift: .452"/.465" (int/exh) on a 112 degree lsa Tuo menee vielä vakio kansille ja toimii ihan pirun hyvin, mulla oli edellinen nokka tuo Mulla oli GTAssa toi nokka Edelbrockin kansien kanssa ja hyvin toimi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted February 26, 2021 Share Posted February 26, 2021 (edited) 9 tuntia sitten, R6lli kirjoitti: Yllättäen paketti viivästyy ja tämänhetkinen lähetysajankohta on maaliskuun lopussa... Kiirehhän tässä tulee joten jos kumminkin tilaisin samaan rahtiin nyt sen nokan ja kannentiivisteet? Jakopäätä mietin niin mitäs äherrystä se tuplaketjullinen vaatii ja mikä olisi hyvä? Nokka: https://www.summitracing.com/parts/cca-08-302-8/make/chevrolet Tiivisteet:https://www.summitracing.com/parts/mrg-1134g Nämäkö nyt olivat ne Ok:t? Joo oikea tiiviste. Nokkana toimii kumpi tahansa ehdotetuista. Staattistapuristusta tulee 9.77:1. Compin nokka hitusen alapainotteisempi ja antaa dynaamistapuristusta 8.13:1. Crane 2032 dynaaminen 8.02:1 Molempien dynaaminen siis hyvä. Nokkien asteissa pienet erot. Crane 2032 taitaa olla 150$ kalliimpi. Edited February 26, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted March 9, 2021 Author Share Posted March 9, 2021 https://www.compcams.com/computer-controlled-220-230-hydraulic-roller-cam-for-oe-roller-sbc.html Meneekö tämmösellä jo tähän kokoonpanoon liijan "rajuksi"? Ois valamiina hyllyssä us-partsilla. 3vk toimitusaika tuolle toiselle compin nokalle, joten ei sekään paha rasti ole odotella. Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted March 9, 2021 Share Posted March 9, 2021 Nostot menee jo vähä yli vakio kansille, muutenhan toi ois aika makee Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted May 17, 2021 Author Share Posted May 17, 2021 Viime perjantaina oli lähetti jättänyt mieluisen paketin oven eteen 😄 Lohko pakattu autoon ja lähtee VIHDOIN huomenna koneistamoon... 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted June 30, 2021 Author Share Posted June 30, 2021 Löytyskö Jyväskylästä ukkoa kuka tulis tällä viikolla tarkistamaan nokan ajoituksen korvausta vastaan? R6lli99@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 1, 2021 Author Share Posted July 1, 2021 No tulihan se kuuluisa robleema sieltä että kangen pultti ottaa lohkoon kiinni. Kuinka paljon tuon pultin ympärille kannattaa tehdä tilaa? Pari milliä max? Paljonko tuossa kohdin ylipäätään on varoja höylätä tavaraa veks? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 1, 2021 Share Posted July 1, 2021 (edited) Suositus 1.5-2mm. rako. sbc stroker rod clearance haulla löytyy hyvin infoa ja kuvia. Onhan pukit oikeassa järjestyksessä ja kampi pyöri kevyesti käsin pyörittämällä. Tuossa kiristysvaiheessa plastigauge on kätevä välyksien tarkistamisessa. https://www.uspartsperformance.fi/search/Välysnauha Edited July 2, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 2, 2021 Author Share Posted July 2, 2021 7 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Suositus 1.5-2mm. rako. sbc stroker rod clearance löytyy hyvin infoa ja kuvia. Onhan pukit oikeassa järjestyksessä ja kampi pyöri kevyesti käsin pyörittämällä. Tuossa kiristysvaiheessa plastigauge on kätevä välyksien tarkistamisessa. https://www.uspartsperformance.fi/search/Välysnauha Pukit juu oikein, tuli aika hyvin pidettyä huolta purkuvaiheessa, ja kampi pyöri oikein iloisesti. Seuraavaks jännittää törmäileeköhän kanget nokkaan 😬 Kova yritys että alkuviikosta olisi jo ensimmäisen startin aika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 4, 2021 Author Share Posted July 4, 2021 (edited) Näyttääkö tutulta osalta? Mihinä suunnille tämä pitäs törkätä tuossa imusarja kompleksissa? Muuten hommat onkin ihan hyvällä mallilla 😊 Dampperin asennus aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia, on meinaa jämpti tuo uus. Edited July 4, 2021 by R6lli Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 4, 2021 Share Posted July 4, 2021 (edited) 13 tuntia sitten, R6lli kirjoitti: Näyttääkö tutulta osalta? Mihinä suunnille tämä pitäs törkätä tuossa imusarja kompleksissa? Muuten hommat onkin ihan hyvällä mallilla 😊 Dampperin asennus aiheuttaa kyllä harmaita hiuksia, on meinaa jämpti tuo uus. Egr solenoidi. Lyhyt letku egr:ään ja pidempi läppärunkoon. Jalusta kiinnittyy puolan telineen luokse tai viereen. Onko sulla damperin asennukseen muuta työkalua kuin kiinnityspultti? Lämmitä toholla pikkasen damperin keskiötä. Ilman työkalua lukitse kampiakseli kiilaamalla se jotenkin öljypohjan puolelta, ettei pääse pyörimään kiristäessä. Edited July 4, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 6, 2021 Author Share Posted July 6, 2021 Täytyy tänään yrittää käydä hakemassa tarvikkeita tuohon dampperin asennukseen. Oma pultti ei edes yltä kierteille asti. Tästä on Egr heivattu veks, joten ilmeisesti turha kapistus tuo aijemmin kysymäni.. Kannen lämpö(?)tila-antureiden piuhat nyt jossain hukassa/"ylimääräiset" johdot ei passaa niihin. Kuinkas tuo sytytyksen ajoitus tässä? Ykk:ssa laitoin pyörijän osoittamaan ykköspyttyä mutta kuinkas tuon pohjan kanssa? Link to comment Share on other sites More sharing options...
hukkis Posted July 6, 2021 Share Posted July 6, 2021 (edited) Laita 1. sylinteri työtahtiin YKK:hon, samalla 6. sylinterissä on vaihto, eli molemmat keinut liikkuu kampuraa käännellessä. Sitten pyörijä jakajan kannen 1. sylinterin nastan kohdalle. Siitä voit muutaman millin kääntää jakajaa vastapäivään sytytysennakkoa. Damperi ei yleensä mene kampuran pultilla paikalleen. Pitää olla riittävän pitkä kierretanko kampuraan syvälle kierrettynä ja mutterilla painaa damper paikalleen. Mielellään vielä jonkunlainen laakeri mutterin alla. Tuollanen https://www.summitracing.com/parts/mor-61740 Edited July 6, 2021 by hukkis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 9, 2021 Share Posted July 9, 2021 17.5.2021 klo 21.00, R6lli kirjoitti: Viime perjantaina oli lähetti jättänyt mieluisen paketin oven eteen 😄 Lohko pakattu autoon ja lähtee VIHDOIN huomenna koneistamoon... Mitä kaikkea koneistamossa tehtiin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 12, 2021 Author Share Posted July 12, 2021 (edited) Porattiin ja asennettiin nokan laakerit. Dampperin asennukseen hain oikealla kierteellä olevan pultin, johon hitsattiin 10mm kierretanko päähän ja täten vetämällä sisään. Edited July 12, 2021 by R6lli Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 13, 2021 Author Share Posted July 13, 2021 Kannen anturit, ovatko nyt väärin päin? Eli tuo kuva jossa johto, on vasemmalta ja toinen oikealta. Liittimien johdot vaan passaisivat juurikin, jos antureiden paikat vaihtaisi.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fenix Posted July 13, 2021 Share Posted July 13, 2021 (edited) Ylemmän kuvan anturi tulee pelkääjän puolen kanteen ja alempi kuljettajan. Pelkääjän puolella 2 samanlaista töpseliä. Valkoinen johto lohkoon nakutusanturille ja tumma kanteen. Nyt kun kannet on väärinpäin, niin siirrä ne päissä olevat pienien maajohtojen kiinnityspisteet kansien taakse, joihin molempiin tulee 2 johtoa. Edited July 13, 2021 by Fenix Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 14, 2021 Author Share Posted July 14, 2021 22 tuntia sitten, Fenix kirjoitti: Ylemmän kuvan anturi tulee pelkääjän puolen kanteen ja alempi kuljettajan. Pelkääjän puolella 2 samanlaista töpseliä. Valkoinen johto lohkoon nakutusanturille ja tumma kanteen. Nyt kun kannet on väärinpäin, niin siirrä ne päissä olevat pienien maajohtojen kiinnityspisteet kansien taakse, joihin molempiin tulee 2 johtoa. Joo muutama kuva löyty puhelimesta ja tuli huomattua että kannet viskattu päittäin... Kiitti tuosta naku- ja lämpöantureiden johtojen väristä, sitä oisin kysyny seuraavaks. Kohta alkaa alipaineletkujen setviminen, kunhan siihen pääsee. Johdot sain ruuvvattua kansien päihin kun kiintoavaimeen taittoi 90° kulman ja poltti muutaman savukkeen. YouCut_20210714_131812484.mp4 Tadaa, käynnissä 😁😁😁 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
R6lli Posted July 15, 2021 Author Share Posted July 15, 2021 Dodiih ja sitten alipaineletkujen ihmettelyä. Eli johtosarjasta tuloopi kaksi letkua. Nro 1 menee vesiventtiilille, olenko oikeassa? Numero 2 imusarjan toiseen lähtöön? Mitä muuta tuohon kuuluisi? Ja mihin nro 3? Mikäs motikka tuo on ja mihin se pitäisi kytkeä? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now