Jump to content

GTA -88


R6lli
 Share

Recommended Posts

Dodiih. Piti taas sokeasti juu luottaa auton omiin mittareihin ja panikoida turhaan.... Hydrauliliikkeestä tarvikkeet ja mittari kiinni suodattimen jalkaan anturin tilalle ja siinähän ne 20-25psi tienoilla pyörii pykälä päällä ja vapaalla 40psi. Sai huokasta helpotuksesta. Otin sen verran pitemmät letkut että tuo mekaaninen mittari tulee kyllä hyttiin luomaan mielenrauhaa jatkossakin. Tarvikkeet mittareineen maksoi 35€.  

20210728_172627.thumb.jpg.1fcfc46868d28029d78adabb7426a760.jpg20210728_165252.thumb.jpg.3fc3c8c9d6bd6dc9a7665ee597c57a7b.jpg

Tuohon haaraan tuli se suodattimen anturi. Se ilmeisesti on tarkoitettu siihen että katkaisee sen bensan syötön jos paineet häviää? Voiko sen kotikonstein ohittaa? Vähenisi nuo letkujen liitokset vaan...

 

Ja videon tynkää jälleen:

20210728_173239.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

"Tuohon haaraan tuli se suodattimen anturi. Se ilmeisesti on tarkoitettu siihen että katkaisee sen bensan syötön jos paineet häviää? Voiko sen kotikonstein ohittaa? Vähenisi nuo letkujen liitokset vaan..." 

 

Eiköhän tuo onnistu kun tekee johdotukset uusiksi. 

Tosin en kyllä suosittele. 

Onko 1988 TPI:ssä paineanturi öljynsuodattimen vai virranjakajan vieressä? 

Siellä on luultavasti toinen paikka tulpattu ja vapaana. 

 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

En saanut videota auki edes lataamalla sitä. 

Pelkät äänet kuului. 

Minkälainen joutokäynti on tällä hetkellä ja vieläkö vikakoodi laihasta seoksesta päällä? 

 

Link to comment
Share on other sites

Suodattimen jalassa se bensan syötön katkova anturi ja jakajan takana mittariston paineanturi. 

Tyhjäkäyntiin en ole koskenut, ajotus täytyy kohistaa uudelleen. Vikakoodia ei toistaiseksi ole tullut kun en ole autolla tien päällä käynyt ajamassa. Ses on muistuttanut olemassa olostaan hetkellisesti maantienopeuksissa.

Link to comment
Share on other sites

Toivottavasti nuo letkut eivät ole normaali hydrauliikka letkuja jos meinaat kiinteästi asentaa mittarin,eivät tahdokestää riittävästi lämpöä.

 

Tarkistus mittauksessa ok.

Link to comment
Share on other sites

1 tunti sitten, BB kirjoitti:

Toivottavasti nuo letkut eivät ole normaali hydrauliikka letkuja jos meinaat kiinteästi asentaa mittarin,eivät tahdokestää riittävästi lämpöä.

 

Tarkistus mittauksessa ok.

Teräspunosletkuista myyjä puhu, muusta ei tietoa🤷‍♂️

Link to comment
Share on other sites

z 28 jari

Ei se anturi katko bensansyöttöä muutakuin siinätapauksessa ,että bensapumpun rele on rikki.Silloin bensapumppu saa sähköt tuon em. anturin kautta ,kun öljynpaine on noussut riittävästi.

Link to comment
Share on other sites

 

20210730_134123.thumb.jpg.301bdec098a990485671735325b8cba7.jpg

Tänään sain nosturin lainaan ja sovittelin uusia sopimattomia käsijarruvaijereita paikalleen sekä sommittelin putkea hieman paremmin. Tän jälkeen käynti leimalla ja muuten auto oli katsurin mielestä ok mutta oikealla puolella käsijarru ei pitänyt ja täten heittoa oli 85%, sallittu 75. Vähän lisää shimmaus prikkoja kuoren väliin ja huomenna uusi yritys. Perhana katsurin ajaessa vaan nosturilta alas irtosi y-putki katalysaattorista eikä saatu sitä siinä paikalleen joten siinä vielä vähän lisätouhua aamuksi 🙄 Mutta lähellä ollaan hyväksyttyä katsastusta.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Eipä pitänyt vielä eilen dynolla tarpeeksi. 0.2kn muuttu 0.5kn oikealla puolella mutta katsuri oli sen verran armollisella tuulella että toivotti maanantaina ilmaiseen uusintaan. No tänään kirrattiin käppäri niin että käsin pyörittämällä mäntä niin ulos kuin oli mahdollista saada satula paloineen paikalleen. Lisäksi kun uudet vaijerit oli sopimattomat, eikä uusia kerkijä oottelemaan, joutui vähän patentoimaan tämän puolen vanhaa vaijeria jotta sai löysät pois.

20210801_180944.thumb.jpg.bbdfa27f77b40ebecb62bb0a3055d115.jpg

Shimmiprikkoja tuohon väliin...

 

20210801_180957.thumb.jpg.888105a69bdeb398c63eb2a20dd9f887.jpg

tuolla gorilla teipin alla 3 mutteria "jatkamassa" kuorta.

Mutta nyt tarraa kuin tauti, pitäs riittää inssillekkin.

 

Putkikin tuli nostettua paikoilleen. Löysien kannatinkumien vuoksi piti Biltemasta hakea pätkä 3" suoraa putkea sekä muutama muffleri korvaamaan katin paikkaa, ja näin putkisto saatiin siedettävälle korkeudelle. Täytyy tehdä joskus kunnolla että "katti" on paikallaan.

20210731_094108.thumb.jpg.b8332b35882b6f7335d6bbd1e05a0e0c.jpg

"Katalysaattori" 😅 Hyvin selvisi päästöistä kumminkin, tässä arvot:20210730_195512.thumb.jpg.189e333d116133a8d043f1ab6a7a5179.jpg

 

Autohan ei ole vähäpäästöinen, vain katti merkitty.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

 

IMG-20210802-WA0003.thumb.jpg.367875eef0c9118b4286bfb4b10c6001.jpg

Tänään nasahti leima paperiin. Reilu 200km ongelmatonta ajoa. Nyt rempan jälkeen kilsoja a. 450km. Kulutus todella suuripiirteisesti seka-ajossa n.16L, joka yllätti vähyydellään. Putki on edelleen ongelma kun roikkuu. Laatikolle pakko tehdä jotain talvella, 3:sen vaihto lipsuu ja luistaa, teki tätä jo syksyllä. Riittääköhän pelkkä levyjen ja pantojen vaihto? Millä pykälällä yleensä ajavat dynossa? Jos sais vähän osviittaa väännöstä..

  • Like 9
Link to comment
Share on other sites

"Jos sais vähän osviittaa väännöstä.." 

 

Mites se nyt kulkee ja sitten se tärkein... sutiiko? 

 

Oliko sulla jo airfoil läppärungossa? 

 

Suoralla vaihteella dynotetaan, eli kolmosella th700 tapauksessa. 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)
12 tuntia sitten, Fenix kirjoitti:

"Jos sais vähän osviittaa väännöstä.." 

 

Mites se nyt kulkee ja sitten se tärkein... sutiiko? 

 

Oliko sulla jo airfoil läppärungossa? 

 

Suoralla vaihteella dynotetaan, eli kolmosella th700 tapauksessa. 

Ööäämmm mikä on airfoil? 😅 Ihan hyvinhän tuo kulukee. Maantiellä kiihtyvyydestä ei osaa sanoa kun ainakin tuo kolmosen vaihto ylös ja alas luistaa. Saattaa itse vaihdekkin hieman antaa periksi, en ole ihan varma. Pakkovaihteilla kun lähtee niin saa kyllä piirtämään melko kevyelläkin kaasulla 😏 Vielä en ole tohtinut kovin antaa rääkkiä. Kohta 600km ajettu.Kannet ja imusarja on joku aijempi omistaja näköjään portannut.

Edited by R6lli
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

Ihan varmana olin ottavinani kuvia porttauksista mutta nyt en löydäkkään niitä 😬 Ja ei ole moista airfoilia itsellä kyllä.

Auto rupes pätkimään tänään ihan huolella ja sieltähän löytyi 3 läpilyövää tulpanjohtoa. Pakosarjat murentaneet kaapelit. Tilasin tämmöiset ihan kokeilumielessä, en tiedä helpottaako mutta ei ole kallis kokeilu:

Screenshot_20210812-194107_Chrome.thumb.jpg.b2675ce49218ee7cac0f03f0aaa78975.jpg

 

E: autolla ajettu nyt reilu 1300km, lienee sisäänajo suoritettu? 

 

Edited by R6lli
Link to comment
Share on other sites

Nyt kävi sillain että nelosen suutin falskaa niin hyvin läpi ettei auto käynnisty. Löyty piiitkien starttien syy näköjään. Tämmöiset siellä majailee-->

Screenshot_20210819-184835_Chrome.thumb.jpg.d512ffa8bd9380fd533424b7d4049d5c.jpg 

 

Screenshot_20210819-184856_Chrome.thumb.jpg.e8cd731b53e856f5d8c2d922a5000bfd.jpg

 

Jos oikein ymmärsin niin eikö nää oo vakio 350tpi:n suuttimia pienemmät?? Vois kai olla yksi syy mahollisesti vikakoodin 44 aiheuttajaks myös(?)

Suosituksia tilalle otetaan vastaan 🙄

Link to comment
Share on other sites

Tuo ev6 suutin ei ole alkuperäinen. 

Eli suuttimet kertaalleen jo vaihdettu. 

Ecu mukautuu lambdan avulla osakaasulla ruiskutusaikojen hienosäätöön, mutta ei täyskaasulla. 

Jos budjetti tiukka ja tuon saisi elvytettyä pesemällä ja vaihtamalla suodattimen, niin halvin konsti voisi olla ruiskutuspaineen nosto tai parempi olisi ohjelmoida eculle todellinen suutinkoko. 

Toki tuossakin se riski, että rahat menee hukkaan jos suuttimesta ei enää hyvää saa. 

Finjector tekee huoltoja Helsingissä ja heille voi postittaa suuttimet. 

 

https://www.facebook.com/BlacklistBuick/videos/160844532549740/

 

https://www.finjector.com/fin/sivu/suutinhuollot_ja_testit

 

Ja lopuksi varoituksen sana... 

Pysy ev1-ev6 tyyppisissä suuttimissa jos päädyt kaikki vaihtamaan uusiin. 

Ev14 suutindata poikkeaa edellämainituista ja homma mutkistuu. 

Edited by Fenix
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Posted (edited)

20210825_184256.thumb.jpg.d673f66d4d1b3579568433f4519dd743.jpg

 

Ostin nyt alkuun käytetyt vakiosuuttimet kun ei malta odotella mahdollisesti kuukausia uusia ja nämä sattui löytymään. 

Tuota suutinkoon aijempaa ohjelmointia ei saane kuinkaan selville jos olisikin muutettu ja nyt pistän nämä paikalleen? Rupesin jo hieman empimään onko vika sittenkään suuttimessa mutta bensanpainetta ei pitänyt yhtään (tämä todettu vain venttiiliä painamalla kun ei löytynyt mittaria) sekä yksi suutin päästi läpi kompuralla ainakin 3bar paineella. Sain sen pitämään irtonaisena sekä suutintukin primeroimalla mutta kasauksen jälkeen sama efekti, elikkä suhina vain kuului eikä bensaa ulospäin tullut.

 

Muutaman kerran pamautti muuten sen verran voimakkaasti putkessa pitkien starttien jälkeen  että 200m päässä naapuri luuli kahvipöydässä heidän viereisessään talossa ammutun, sekä toisella kertaa todennu että "no enään siellä on tuskin ketään hengissä" 😄

Edited by R6lli
Link to comment
Share on other sites

Onks noi 32lbs suuttimet kuten paketissa lukee? 

 

Ecun kuorien sisälle kurkkaamalla näkee löytyykö sieltä prommivehkeet, millä suutinkoko olisi voitu ohjelmoida.

 

Edited by Fenix
Link to comment
Share on other sites

Sen verran huomioita että vetoja tuli kummasti lisää, vai liekkö luulotautisuutta.. Kävin tankkaamassa tankin täyteen ja kulutus viimeisen 200km aikana ollut aivan posketon, ehkä jopa 30l/100km ja tämä suht nätillä taajama- sekä matka-ajolla. Aloitti kyllä tuon starttaamattomuuden yhdellä Lappeenrannan reissulla, silloin tosin lähti käyntiin n. 5min starttauksen jälkeen. Sinne mennessä kulutus oli niinkin maltillinen kuin 11-12L.

Vikakoodia laihalla käymisestä pukkaa edelleen silloin tällöin vaikka kaikki taikatemput tehty. Lambdan otan käsittelyyn kunhan saan aikaiseksi, nyt on taas rassausmotivaatio täynnä.

Prommia on luultavasti kopeloitu kun kerta EGR on poistettu käytöstä. Boxin sisälle en kurkannut vielä.

Link to comment
Share on other sites

Vähän huonosti tuli rojektikuvia laiteltua niin tässä jokunen. 

 

20210701_193040.thumb.jpg.ffe63ac44dba899f5d74e7cb4ac678b4.jpg

kampura lohkossa ja lohko ilmeisesti jo kairattuna että kiertokanget mahtuvat pyörimään.

 

20210703_175524.thumb.jpg.b26d8b6fa1e23f058b8139dad3a0b9e6.jpg

Kannet menossa paikalleen.

 

20210703_175534.thumb.jpg.2f2cb15b7ffef121a2cbfda579389423.jpg

 

20210829_083040.thumb.jpg.fb8b469d0d2d5c9450c4de538b1651b8.jpg

 

Paketti laskuvalmiina.

20210703_145743.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...