Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87


Recommended Posts

jep, eli suuttimia täs mietitään, eli mitkä laittais kiinni. Tänään tuli taas mieleen että kait se on pian pakko vaihtaa täs pian tietokonetta... kun joutuu koko ajan säätämään ja potikat ei tottele mua, niinkuin haluaisin... mitenkähän paljon noihinkin pitäis sijoittaa että toimisivat joka tilanteessa?

 

Olin tänään muuten kaverini LS6:sen (454 cid) Firebirdin kyydis ja taajamanopeudesta piirrettiin kylälle "pitkäääääää viivaaaaaaa", tehtiin siihen autoon yhdessä Roster-putkisto ja täytyy sanoa, että on muuten kova peli, pitäis saada kaveri liittymään vain meidän kerhoon ja mies ja auto äkkiä stripille... voimaa on koneessa arviolta n. 550hv:tä (kisa-aski ja tiuha perä--> nam taajamassa), kuin "voin" päällä... :)

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...
  • Replies 4.6k
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Ilku

    1997

  • pile

    233

  • BlackZ

    159

  • GTATL

    129

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jarruprojekti aloitettu. Adapterin sovitusta.

Pitäis alkaa tekemään jarrupäivitystä autoon. Kaikki osat olis vihdoin haalittuna.   Olisko kiinnostusta, jos tekisin aiheesta pienen jutun? Eli tyyliin Big Brake Upgrade 3rd gen.

Olet aivan oikeassa. Eikös se niin mee, että "Jos jollekin kertoo jotain, niin kohta ei tiedä itse mitään"? 😃 "

Posted Images

Nyt kun tässä on pian taas talvi tulossa, niin "pitäis taas jotain pientä tehdä"...

 

Kun olen laskeskellut ja tutkinut tuota ruiskupuolta, joka on sitten ongelmallinen... niin nyt taas tuntuu, että pitäisi ensin vaihtaa kuitenkin nuo suuttimet, koska Infinityssä pystyy säätämään kuitenkin noita seoksia noin karkeesti (ja tulisi edullisemmaksikin... tai aika samoihin taitaa mennä nuo isot suuttimet hinnaltaan esim. haltechin kanssa)...

 

Nyt näyttäis että 30lbs:n suuttimista ei tehoa enempää saa irti... vai onko joku eri mieltä? Onko tuo 400HV:tä max ahdetussa 30lbs:än suuttimilla?

 

Ongelmana on kyllä tuo tietokoneen tarkka säädettävyyskin.

 

Tietysti pitäis vaihtaa sekä suuttimet että tietokone, mutta kummasta aloittais? Molempia ei kuiteskaa heti pysty vaihtamaan näin työttömänä... :(

Link to post
Share on other sites

commanderi o pop ;D Osta sellane.

Nyt ku oon leikkiny sillä niin kyllä o ollu kaikkee kivaa pientä mitä oon huomannu ettei muissa bokseissa ole. Riippuu tietenkin mihin vertaa. (vähäks o siistii ku voi ohjaa flektejä 1*f tarkkuudella. Toimii jäähdytys paremmin ku syncaa sen termarin kanssa.)

 

Tosin uudessa boksissa, oli se sit kenen valmistama tahansa on tajuttomasti opettelemista. Manuaalia joutuu kyllä iha oikeesti lukemaan.

Link to post
Share on other sites

no joo, mulla flektejä ohjaa edullinen termari ylävesiletkussa ja lämpöongelmat katosivat samantien... :)

 

Mitähän nyt on muuten tapahtunut mun päässä, kun menin ostamaan autoon tänään poppivehkeitä (ei sitten yksi rakennettu auto poppivehkeineen riittäny--> 1.sija Toyotalla Fascan kisoissa joskus 10 vuotta sitten) köh, köh... :)

 

"Mutta kun halvalla sai", sanoi Sulo Vilenkin... saa nähdä saanko asennettua Infinityn erillisarjat Mid-bassoineen autoon vielä tänä syksynä. Nauhadiskantit jne... mitenkähän ne hukkuvat putkiston ääniin? :o

Link to post
Share on other sites

Itsellä kanssa sama ongelma... jos säädät laitteiston niin että "parkkipaikka kuuntelussa" kuuluu asiallisesti, niin ajossa häipyy kaikki matalat taajudet, ja jos säädät niin että ajossa kuuluu asiallisesti, niin pysähdyppä liikennevaloihin, ja ihmiset tuijottaa sua, suu pyöreänä, ja uskaliaimmat tulee kysymään, että onkos kuulossa vikaa kun bassot jyskyttää noin kauhiasti. :-[

Kyllä se kasin jytinä syö matalia taajuuksia siihen malliin, että jos tosiaan aikoo saada hyvän äänentoiston, niin vahvistin saa olla mieluimmin kaksi kilowattia kuin yksi, jos haluaa matalat taajuudet kuulumaan.

Eroja on tosi paljon, jopa samanlaisten autojen kesken, ja yllätykseksi putkistolla on suuri merkitys poppivehkeiden matalien taajuuksien toistoon ajon aikana.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Tuli pieni takapakki asennettuani uudet kaiuttimet autoon... molemmat midbassot RIKKI (oikosulku kaiuttimessa). Aika harvinaista uusille kaiuttimille, kun molemmat oli vielä rikki ja sammalla lailla! Miten voi sattua? :(

 

No nyt rakennetaan subbarikoteloa 10" subbarille ja vahvistimelle...

 

Vanhat suuttimet (Accel 30lb/hr) myyty... uudet isommat suuttimet pian tilauksessa ja samalla ECM:ät vaihtuu yhteen PC:llä ohjelmoitavaan boxiin.

 

Auto seisoo vielä pihalla... ilmoitettu seisonta vakuutus päälle ja odottamaan ensi kevättä.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Taas on värkkäilty jotain pientä... eli loppukin tavaratila on mennyttä, mutta eihän nämä mitään pakettiautoja olekaan.

 

kysymys mitähän tossa pleksissä (akryylissä) lukee tai pitäisi lukea?

Link to post
Share on other sites

kyllästyy sitä vähemmälläkin reikien porailuun...:)

 

Akryyliin ei muuten ole helppo tehdä siistejä reikiä akryylin halkeamatta terän haukatessa (vaatii näköjään akryyliin lämpöä, kartioterän ja molemmiltapuolin porailua).

 

Tuota pleksiä kyllä vielä siistitään "meetinkiin" mennessä.

Link to post
Share on other sites

Huu! Hieno on ja isotöinen.

Mites laitat kiinni tuo pleksiin ilman räminää? Itteeni aina epäilyttää kun bassonvoimasta tahtoo rämistä pellit, peilit ja kaikki. Japskiautot rinnalla rämisee ja katulamput sammuu... nojaah

Link to post
Share on other sites

ei tuu Neo eikä neon valoja... :)

 

Pleksi sovitetaan just oikean malliseksi eli takaluukun muotoon. Eli tiukaksi ja sit ajattelin tiivistää reunat jollain tiiviste nauhalla tms. Saattaa tosin natista? Muuten se lepää kuvissa näkyvien kumilla päällystettyjen jalkojen päällä.

 

Näin ainakin ajttelin toteuttavani sen.

Tiedä sitten pitääkö vetää uretaania peräkotsa täyteen? :o

 

Oli tuossa hieman liikaakin työtä, mutta nyt se pitäisi tehdä uudelleen, niin korjaisin pienet murtumat ja tekisin sen ehkä vielä paksummasta akryylistä-->nyt 6mm. Sit se olis kait hyvä!

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Uusi ECM on nyt sitten valittu, eli oma ECM ja Infinity siirtyvät autotallin hyllylle tai myyntiin.

 

Tietokoneeksi tulee Haltech E6GMX. Asennus ja säätö sitten keväällä. Isommat suuttimetkin on sitten tilattu... korkeaohmiset MSD 50lb/hr levysuuttimet.

 

Keväällä sit näkee mitä tuosta koneesta oikein irtoaa... ainakin varttimaili aika paranee, se on selvä. ;)

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Pari kuvaa ECM johdotuksista... näytäisi että autossa on aika lailla säilytetty alkuperäinen johdotus, eli selviäisin aika vähällä Haltechin asennuksen suhteen...

 

kommentteja? Onko alkuperäinen johtosarja?

 

Tuolla mustalla sokerinpalan puolikkaalla ohitin joskus kojetaulussa olevan kytkimen, lieneekö turbiinilukon ohjaus-->se ei kyllä toiminut koskaan?!

 

Tässä kuva liittimistä jotka tulevat Infinitylle (sopinevat suoraan myös alkuperäiseen ECM:ään, näyttäisivät alkuperäisiltä liittimiltä):

js_001.jpg}

js_001.jpg_thumb

Link to post
Share on other sites

Tässä toinen kuva Infinitystä lähtevästä johtosarjasta-->menee siis alkuperäiselle ECM:lle. Eli Infiny on kytketty väliin.

 

Infinity on asennettu autoon Tampereella joskus '90-luvun alussa ja sekin on PC:llä säädettävä (softa ja välipiuha löytyy samaisesta paikasta, mutta enää en kyseisessä paikassa aio asioida... ;)), eli säätöohjelmaa mulla siihen ei ole koskaan ollut, sen voisi jostain amerikasta vielä saada, mutta en jaksa "saalistaa". Eli seos säätö on tehty karkeasti boxin kyljessä olevien potikoiden avulla (tyhjäkäynti ja täyskaasu), jotka hieman modifioin ja toin kojetauluun tässä viime keväänä.

 

Joskus paketti toimi hienosti (ainakin täyskaasulla-->vai mitä MSK?), mutta ei enää tässä kombinaatiossa. ::)

js_002.jpg}

js_002.jpg_thumb

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Päivitetääs hieman tätäkin projektia...

 

Eli poppivehkeet odottaa siis kevättä ja asennusta (se mitä jäi syksyllä asentamatta).

 

B&M Megashifter ja iso K&N vapaavirtaussuodatin rantautuivat amerikasta autotalliin. Autotallissa ovat asennusta odottaneet myös jo hetken aikaa MSD:n 50lb/hr levysuuttimet (myös tilattu suoraan amerikasta).

 

Vanhat (puoliuudet) suuttimet myyty eteenpäin kerhon sisällä. :)

 

Haltech E6GMX -tilaus lähtee tänään matkaan...

 

ja vielä kesää odotellessa! Ja vielä mökkivaraus tehty kesän Meettiin!

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

projekti etenee...

 

auto on vihdoin saatu "viripajalle", jossa kevään muutokset tehdään... pari kertaa meinasin olla ojassa, johtuen tien liukkaudesta.

 

Uudet levysuuttimet on vaihdettu ja Haltechia odotellaan saapuvaksi.

 

Pian alkaa keskikonsolin purku ja uusi keppi asennetaan vanhan tilalle.

 

Jotakin pieniä parannuksia tehdään samalla. Äänentoisto olisi myös tarkoitus tehdä loppuun.

Link to post
Share on other sites

Tarkkasilmäistä porukkaa... huomatkaa, että "pissapojan" säiliö on jo täytetty.

 

Muuta ei sitten ole tehtykään... asennusjuomien nautiskelu vie aikansa. =)

Link to post
Share on other sites

Aivan oikein, paremmat olosuhteet kuin itsellä. =)

 

Tämä paja ei olekaan mikä tahansa paja... kiitos hyvälle ystävälle, että saan tehdä autoa hänen "pajassaan"... autoni saattaa valmistua jopa keväälle!

 

4 GM:n autoa nytkin pajassa, vai oliko niitä 5 (yksi ainakin pihalla odottelee sisäänpääsyä)...

 

on siinä pihalla olevassa autossa muuten oranssiä vivahdetta. =)

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...