Ilku Posted August 19, 2004 Author Share Posted August 19, 2004 jep, eli suuttimia täs mietitään, eli mitkä laittais kiinni. Tänään tuli taas mieleen että kait se on pian pakko vaihtaa täs pian tietokonetta... kun joutuu koko ajan säätämään ja potikat ei tottele mua, niinkuin haluaisin... mitenkähän paljon noihinkin pitäis sijoittaa että toimisivat joka tilanteessa? Olin tänään muuten kaverini LS6:sen (454 cid) Firebirdin kyydis ja taajamanopeudesta piirrettiin kylälle "pitkäääääää viivaaaaaaa", tehtiin siihen autoon yhdessä Roster-putkisto ja täytyy sanoa, että on muuten kova peli, pitäis saada kaveri liittymään vain meidän kerhoon ja mies ja auto äkkiä stripille... voimaa on koneessa arviolta n. 550hv:tä (kisa-aski ja tiuha perä--> nam taajamassa), kuin "voin" päällä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted September 23, 2004 Author Share Posted September 23, 2004 Nyt kun tässä on pian taas talvi tulossa, niin "pitäis taas jotain pientä tehdä"... Kun olen laskeskellut ja tutkinut tuota ruiskupuolta, joka on sitten ongelmallinen... niin nyt taas tuntuu, että pitäisi ensin vaihtaa kuitenkin nuo suuttimet, koska Infinityssä pystyy säätämään kuitenkin noita seoksia noin karkeesti (ja tulisi edullisemmaksikin... tai aika samoihin taitaa mennä nuo isot suuttimet hinnaltaan esim. haltechin kanssa)... Nyt näyttäis että 30lbs:n suuttimista ei tehoa enempää saa irti... vai onko joku eri mieltä? Onko tuo 400HV:tä max ahdetussa 30lbs:än suuttimilla? Ongelmana on kyllä tuo tietokoneen tarkka säädettävyyskin. Tietysti pitäis vaihtaa sekä suuttimet että tietokone, mutta kummasta aloittais? Molempia ei kuiteskaa heti pysty vaihtamaan näin työttömänä... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Crisis Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 commanderi o pop Osta sellane. Nyt ku oon leikkiny sillä niin kyllä o ollu kaikkee kivaa pientä mitä oon huomannu ettei muissa bokseissa ole. Riippuu tietenkin mihin vertaa. (vähäks o siistii ku voi ohjaa flektejä 1*f tarkkuudella. Toimii jäähdytys paremmin ku syncaa sen termarin kanssa.) Tosin uudessa boksissa, oli se sit kenen valmistama tahansa on tajuttomasti opettelemista. Manuaalia joutuu kyllä iha oikeesti lukemaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted September 27, 2004 Author Share Posted September 27, 2004 no joo, mulla flektejä ohjaa edullinen termari ylävesiletkussa ja lämpöongelmat katosivat samantien... Mitähän nyt on muuten tapahtunut mun päässä, kun menin ostamaan autoon tänään poppivehkeitä (ei sitten yksi rakennettu auto poppivehkeineen riittäny--> 1.sija Toyotalla Fascan kisoissa joskus 10 vuotta sitten) köh, köh... "Mutta kun halvalla sai", sanoi Sulo Vilenkin... saa nähdä saanko asennettua Infinityn erillisarjat Mid-bassoineen autoon vielä tänä syksynä. Nauhadiskantit jne... mitenkähän ne hukkuvat putkiston ääniin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest iroc Posted September 27, 2004 Share Posted September 27, 2004 Itsellä kanssa sama ongelma... jos säädät laitteiston niin että "parkkipaikka kuuntelussa" kuuluu asiallisesti, niin ajossa häipyy kaikki matalat taajudet, ja jos säädät niin että ajossa kuuluu asiallisesti, niin pysähdyppä liikennevaloihin, ja ihmiset tuijottaa sua, suu pyöreänä, ja uskaliaimmat tulee kysymään, että onkos kuulossa vikaa kun bassot jyskyttää noin kauhiasti. Kyllä se kasin jytinä syö matalia taajuuksia siihen malliin, että jos tosiaan aikoo saada hyvän äänentoiston, niin vahvistin saa olla mieluimmin kaksi kilowattia kuin yksi, jos haluaa matalat taajuudet kuulumaan. Eroja on tosi paljon, jopa samanlaisten autojen kesken, ja yllätykseksi putkistolla on suuri merkitys poppivehkeiden matalien taajuuksien toistoon ajon aikana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted November 20, 2004 Author Share Posted November 20, 2004 Tuli pieni takapakki asennettuani uudet kaiuttimet autoon... molemmat midbassot RIKKI (oikosulku kaiuttimessa). Aika harvinaista uusille kaiuttimille, kun molemmat oli vielä rikki ja sammalla lailla! Miten voi sattua? No nyt rakennetaan subbarikoteloa 10" subbarille ja vahvistimelle... Vanhat suuttimet (Accel 30lb/hr) myyty... uudet isommat suuttimet pian tilauksessa ja samalla ECM:ät vaihtuu yhteen PC:llä ohjelmoitavaan boxiin. Auto seisoo vielä pihalla... ilmoitettu seisonta vakuutus päälle ja odottamaan ensi kevättä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 Taas on värkkäilty jotain pientä... eli loppukin tavaratila on mennyttä, mutta eihän nämä mitään pakettiautoja olekaan. kysymys mitähän tossa pleksissä (akryylissä) lukee tai pitäisi lukea? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted December 9, 2004 Author Share Posted December 9, 2004 kyllästyy sitä vähemmälläkin reikien porailuun... Akryyliin ei muuten ole helppo tehdä siistejä reikiä akryylin halkeamatta terän haukatessa (vaatii näköjään akryyliin lämpöä, kartioterän ja molemmiltapuolin porailua). Tuota pleksiä kyllä vielä siistitään "meetinkiin" mennessä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 kylläpä oot viittiny. aika hyvän näköönen tulooko alle neon valoja,tuunattu gta Link to comment Share on other sites More sharing options...
TAKKU Posted December 10, 2004 Share Posted December 10, 2004 Huu! Hieno on ja isotöinen. Mites laitat kiinni tuo pleksiin ilman räminää? Itteeni aina epäilyttää kun bassonvoimasta tahtoo rämistä pellit, peilit ja kaikki. Japskiautot rinnalla rämisee ja katulamput sammuu... nojaah Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted December 10, 2004 Author Share Posted December 10, 2004 ei tuu Neo eikä neon valoja... Pleksi sovitetaan just oikean malliseksi eli takaluukun muotoon. Eli tiukaksi ja sit ajattelin tiivistää reunat jollain tiiviste nauhalla tms. Saattaa tosin natista? Muuten se lepää kuvissa näkyvien kumilla päällystettyjen jalkojen päällä. Näin ainakin ajttelin toteuttavani sen. Tiedä sitten pitääkö vetää uretaania peräkotsa täyteen? Oli tuossa hieman liikaakin työtä, mutta nyt se pitäisi tehdä uudelleen, niin korjaisin pienet murtumat ja tekisin sen ehkä vielä paksummasta akryylistä-->nyt 6mm. Sit se olis kait hyvä! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted January 13, 2005 Author Share Posted January 13, 2005 Uusi ECM on nyt sitten valittu, eli oma ECM ja Infinity siirtyvät autotallin hyllylle tai myyntiin. Tietokoneeksi tulee Haltech E6GMX. Asennus ja säätö sitten keväällä. Isommat suuttimetkin on sitten tilattu... korkeaohmiset MSD 50lb/hr levysuuttimet. Keväällä sit näkee mitä tuosta koneesta oikein irtoaa... ainakin varttimaili aika paranee, se on selvä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 Pari kuvaa ECM johdotuksista... näytäisi että autossa on aika lailla säilytetty alkuperäinen johdotus, eli selviäisin aika vähällä Haltechin asennuksen suhteen... kommentteja? Onko alkuperäinen johtosarja? Tuolla mustalla sokerinpalan puolikkaalla ohitin joskus kojetaulussa olevan kytkimen, lieneekö turbiinilukon ohjaus-->se ei kyllä toiminut koskaan?! Tässä kuva liittimistä jotka tulevat Infinitylle (sopinevat suoraan myös alkuperäiseen ECM:ään, näyttäisivät alkuperäisiltä liittimiltä):js_001.jpg_thumb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted January 24, 2005 Author Share Posted January 24, 2005 Tässä toinen kuva Infinitystä lähtevästä johtosarjasta-->menee siis alkuperäiselle ECM:lle. Eli Infiny on kytketty väliin. Infinity on asennettu autoon Tampereella joskus '90-luvun alussa ja sekin on PC:llä säädettävä (softa ja välipiuha löytyy samaisesta paikasta, mutta enää en kyseisessä paikassa aio asioida... ), eli säätöohjelmaa mulla siihen ei ole koskaan ollut, sen voisi jostain amerikasta vielä saada, mutta en jaksa "saalistaa". Eli seos säätö on tehty karkeasti boxin kyljessä olevien potikoiden avulla (tyhjäkäynti ja täyskaasu), jotka hieman modifioin ja toin kojetauluun tässä viime keväänä. Joskus paketti toimi hienosti (ainakin täyskaasulla-->vai mitä MSK?), mutta ei enää tässä kombinaatiossa. js_002.jpg_thumb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Msk383 Posted January 25, 2005 Share Posted January 25, 2005 Jepulis, hyvin se tuntui silloin joskus potkivan. Tuo ylempi kuva on kyllä vakio liitin mutta onko piuhajärjestys ennallaan.. Huunous.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 1, 2005 Author Share Posted March 1, 2005 Päivitetääs hieman tätäkin projektia... Eli poppivehkeet odottaa siis kevättä ja asennusta (se mitä jäi syksyllä asentamatta). B&M Megashifter ja iso K&N vapaavirtaussuodatin rantautuivat amerikasta autotalliin. Autotallissa ovat asennusta odottaneet myös jo hetken aikaa MSD:n 50lb/hr levysuuttimet (myös tilattu suoraan amerikasta). Vanhat (puoliuudet) suuttimet myyty eteenpäin kerhon sisällä. Haltech E6GMX -tilaus lähtee tänään matkaan... ja vielä kesää odotellessa! Ja vielä mökkivaraus tehty kesän Meettiin! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Samppa383 Posted March 1, 2005 Share Posted March 1, 2005 Mitäpä uudelle boxille koituu hintaa? Itekki tarttis sitte tulevaisuudessa joku boksi ostaa.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 21, 2005 Author Share Posted March 21, 2005 projekti etenee... auto on vihdoin saatu "viripajalle", jossa kevään muutokset tehdään... pari kertaa meinasin olla ojassa, johtuen tien liukkaudesta. Uudet levysuuttimet on vaihdettu ja Haltechia odotellaan saapuvaksi. Pian alkaa keskikonsolin purku ja uusi keppi asennetaan vanhan tilalle. Jotakin pieniä parannuksia tehdään samalla. Äänentoisto olisi myös tarkoitus tehdä loppuun. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 pari kuvaa ilkun projektista Kuvailku_ja_gta.jpg_thumb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 vähän konehuoneen näkymiä Kuvailkun_gtan_konehuone.jpg_thumb Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 pari kuvaa ilkun projektista Tarvikehyllyllä näyttää lymyilevän joitakin asennustyökaluja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest pile Posted March 28, 2005 Share Posted March 28, 2005 niinpäs näyttää niitähän toki tarvitaan kun asennetaan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 29, 2005 Author Share Posted March 29, 2005 Tarkkasilmäistä porukkaa... huomatkaa, että "pissapojan" säiliö on jo täytetty. Muuta ei sitten ole tehtykään... asennusjuomien nautiskelu vie aikansa. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
TA350 Posted March 29, 2005 Share Posted March 29, 2005 hmmm...näyttäpi olevan oikeen puhdashuone olosuhteet: valkosta kaakelia seinät... , siis vaan parasta pontiacille.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ilku Posted March 29, 2005 Author Share Posted March 29, 2005 Aivan oikein, paremmat olosuhteet kuin itsellä. =) Tämä paja ei olekaan mikä tahansa paja... kiitos hyvälle ystävälle, että saan tehdä autoa hänen "pajassaan"... autoni saattaa valmistua jopa keväälle! 4 GM:n autoa nytkin pajassa, vai oliko niitä 5 (yksi ainakin pihalla odottelee sisäänpääsyä)... on siinä pihalla olevassa autossa muuten oranssiä vivahdetta. =) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now