Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Recommended Posts

Kirjoitettu

Ja tässä kuva vanhasta viritelmästä (kuva vähän epätarkka), jolla autosta otettiin vanhoilla (pienillä-->Accel 30lb/hr) suuttimilla 405HV:tä.

Keskikulutus oli n. 12l/100km ajettaessa pitempää matkaa, eli jonkinlaisiin säätöihinkin noilla kahdella potikalla auton sai ja vetoa ainakin oli.

Kirjoitettu

Yksi ongelma jälleen ratkaistu.... 8.pytyn tulpanjohto piilevästi poikki (suorastaan mureni käsiin) ja yksi tulppa aina välillä pimeenä (ainakin väristä päätellen). Accelin Race-johdon pystyy muuten helposti katkaisemaan ja tekemään uudet päät, toisin kuin luulin. =)

Eipä ollut ihme, että seoskarttaa piti kokoajan muutella ajonaikana, kun yksi pytty tuli aina lämpimänä vasta mukaan tai kovemmilla kierroksilla. Nyt ton auton voisi saadakin helposti säätöihin ja vetämään Haltechilla. harmi vain, että laatikko on p*skana. Ei kestänyt vissiin sitten muutamaa vetoa. :(

Mikähän tossa laatikossa voisi olla, kun kickdown -vaijerin säätö ei vaikuta vaihtamishetkeen lainkaan. Laatikko vaihtaa aina vasta jossain 4000rpm:äs, kun ensin kiihdyttää sinne asti. Olisko roskaa venttiilikoneistos, pannat luistaa, turbiini öljypumppu? Jotain suhinaakin olin kuulevinani laatikosta (turbiini hajalla?). Tämä ilmiö on siis kaikilla vaihteilla. parking, pakki ja ykkönen menee kyllä heti silmään, mutta muut vaihteet ei??? Laatikko rempattiin levyjen osalta 2v sitten.

Kirjoitettu

Mittaako askille menevä alipaineletku ahtopainetta eikä alipainetta. Onko covernoriin vaihdettu liian jäykät jouset..

Edit: Accelin johtojahan saa toden-totta edullisesti myös sarjona joista voi itse pätkiä sopivat johdot esim. Kauharacingistä http://www.kauharacing.fi/ vain 24 euroa satsi ks. tarjous tuotteet... ;)

Kirjoitettu

Seitensatasessa ei ole laatikolle menevää alipaineletkua vaan vaihtamisen määrää TV-kaapeli. Laatikon sisältä löytyy vain yksi panta..Ei muuta kuin loota irti ja tutkimaan ???

Kirjoitettu

Sain auton toimimaan kohtalaisesti tienpäällä. Eli auto lähtee nyt kylmänäkin käyntiin ja pysyy käynnissä. jotain ihme ongelmaa oli aluksi, kun en saanut tyhjäkäyntimoottoriin mitään eloa. Sitten aloitin alusta ja sekin heräsi mukaan leikkiin... vaikka miten muuttelin IDLE-arvoja, niin ei ollut vaikutusta. Sitten latasin uuden peruskartan ja homma toimi heti. Nyt alkaa pikkuhiljaa pääsemään ohjelmaan sisälle (työ vain haittaa koko harrastetoimintaa).

Nyt odotetaan sitten aikaa laatikkoremonttiin (taas kerran). Ei tunnu laatikko kestävän. Veikkaan väsynyttä öljypumppua tai sitten roskaa venttiilikoneistossa. Eli laatikko vaihtaa vain 3000rpm:än kohdalla. Ennen se oli 4000rpm:ää???

Kirjoitettu

Tuli sitten eilen ja toissapäivänä värkkäiltyä autoa koko ilta...

Nyt on keskikonsoli kasassa, eli myös shifterin vaijeri liikkuu (osoitin näyttö siis toimii-->kun tein uuden vaijerin kokonaan, samoin lettien kytkin siirretty konsolissa). Haltech piilossa ja kaikki alapaneelit kasattuna.

Vielä pitäis laittaa kaksi jarruvaloa palamaan (johtotöitä). Hieman levikepalan maalausta. Ja vielä tärkeä asia, eli huohotusjärjestelmän muutos.

Eli auto olisi nyt liikenteessä, jos loota toimis.

ps. kaverini halusi lahjoittaa aidon amerikasta ostetun jenkkilipun autooni (siis vanhan auringon polttaman lipun tilalle). Otan mielelläni vastaan! ::)

Sit katsastus ja uudet eturenkaat vielä... aijai tätä rahanmenoa.

Mitäs mä sit teen???

Kirjoitettu

Mitäs mä sit teen???

tuu härmään, keksitään sulle jotain tekemistä. Risusavottaa tai ojan kaivuuta, tai muuta kevyttä liikuntaa 8)

Kirjoitettu

Lambo ovet sitten seuraavaks.

Muokkaat ne ovet vaan semmosiks että kääntyy sivuille siiviksi niin, voit ruveta kohta harkitseen niitä lentoon lähtö yrityksiä ;D

Kirjoitettu

Eilen tuli hieman ajellessa säädeltyä Haltechia. Aika kivasti tuli voimaa yllättäen tuonne alapäähän ainakin. Meinas aivan taajamanopeuksissa lähteä käsistä. ;)

Sytkäkartat ovat vielä hakusessa. Vaatii aikalailla sytkän myöhästystä ahtojen puolella. HAltechin softakin alkaa olla jo tuttu.

Tänään auto menee sitten laatikkotarkistukseen. Ainakin venttiilikoneisto puhdistetaan. Josko se vika löytyis jumittuneesta venttiilistä???!

En tiedä mistä johtuu, mutta kun vedän pääkytkimestä virrat pois ja laitan uusiksi virrat päälle, niin Haltech on unohtanut jo aikaisemmat säädöt ja palaa tavallaan väärään karttaan???

Kirjoitettu

Eilen tuli hieman ajellessa säädeltyä Haltechia. Aika kivasti tuli voimaa yllättäen tuonne alapäähän ainakin. Meinas aivan taajamanopeuksissa lähteä käsistä. ;)

Sytkäkartat ovat vielä hakusessa. Vaatii aikalailla sytkän myöhästystä ahtojen puolella. HAltechin softakin alkaa olla jo tuttu.

Tänään auto menee sitten laatikkotarkistukseen. Ainakin venttiilikoneisto puhdistetaan. Josko se vika löytyis jumittuneesta venttiilistä???!

En tiedä mistä johtuu, mutta kun vedän pääkytkimestä virrat pois ja laitan uusiksi virrat päälle, niin Haltech on unohtanut jo aikaisemmat säädöt ja palaa tavallaan väärään karttaan???

sillonkun väännät pääkytkimestä virrat pois, onko sulla ollu haltekkiohjelma kannettavassa auki? Mulla ainakin jos käynistää Halwinin ja sitten vasta kääntää virrat päälle (ja klikkaa online) + jos on vaikka Fuel map tai ign map auki niin se jättää siihen aukiolevaan mappiin "perusasetukset" eli ei lataa niitä jotka on viimekerralla haltekin muistiin jääny. pari kertaa oon ihmetellu että mitkä ihmeet bensakartat tai sytkäkartat täällä yhtäkkiä on..

Kirjoitettu

sillonkun väännät pääkytkimestä virrat pois, onko sulla ollu haltekkiohjelma kannettavassa auki? Mulla ainakin jos käynistää Halwinin ja sitten vasta kääntää virrat päälle (ja klikkaa online) + jos on vaikka Fuel map tai ign map auki niin se jättää siihen aukiolevaan mappiin "perusasetukset" eli ei lataa niitä jotka on viimekerralla haltekin muistiin jääny. pari kertaa oon ihmetellu että mitkä ihmeet bensakartat tai sytkäkartat täällä yhtäkkiä on..

Ei ole ollut kannettava kiinni, kun olen virrat sammuttanut, mutta tosiaan jotain ihmeellistä tossa on ollut, kun aina pitää tavallaan aloittaa säätö alusta... nyt en osaa sanoa missä järjestyksessä olen virrat kääntänyt avaimesta päälle, eli onko ohjelma ollut jo auki (mutta OFFLINE-tilassa), vai käännänkö ensin virat päälle. Täytyy olla sit noin, kun sulla Jake, koska tuntuu ihan samalta oireelta.

Eli ensin virrat avaimesta päälle ja sit vasta ohjelma auki ja ONLINE-tilaan? Aika hassu "bugi" tossa on, jos järjestykselläkin on väliä (vaikka ohjelma on OFFLINE-tilassa)? Ja pitääkö kartat tosiaan sulkea, ennenkuin tallentuvat? Eikö SAVE-painike tallenna asetuksia kuitenkaan oikein (siltä ainakin välillä tuntuu)?

Sielä on mullakin tosiaan ollut joku peruskartta alla ainakin osittain, joka on seannut koko paletin. Silti se näyttää, että viimekertainen bensa -ja sytkäkartta olisi ainakin ohjelmassa auki, mutta silti auto käy taas kummasti verrattuna siihen, kun auton viimeksi sammutin.

Koskahan tämä tekniikka menis parempaan suuntaan. Aina jotain vikoja... >:(

Kirjoitettu

en osaa sanoa missä järjestyksessä olen virrat kääntänyt avaimesta päälle, eli onko ohjelma ollut jo auki (mutta OFFLINE-tilassa), vai käännänkö ensin virat päälle. Täytyy olla sit noin, kun sulla Jake, koska tuntuu ihan samalta oireelta.

Eli ensin virrat avaimesta päälle ja sit vasta ohjelma auki ja ONLINE-tilaan? Aika hassu "bugi" tossa on, jos järjestykselläkin on väliä (vaikka ohjelma on OFFLINE-tilassa)? Ja pitääkö kartat tosiaan sulkea, ennenkuin tallentuvat? Eikö SAVE-painike tallenna asetuksia kuitenkaan oikein (siltä ainakin välillä tuntuu)?

Laitan ensin avaimesta virrat päälle, sitte käynistän halwinin suoraan online tilaan,näin tuntuu ainakin latautuvan aina oikein. Kokeiles, jos oot offline-tilassa ja sulla on joku muu sytkä tai bensakartta auki ja siirryt onlainiin niin se joka on sulla auki ei lataudu boksista. En tiiä onko ominaisuus vai vika.

Savettaminen tallentaa kaikki niinkun ne sillä hetkellä ovat, vaikka ikkunoita olis auki.

Kirjoitettu

Laitan ensin avaimesta virrat päälle, sitte käynistän halwinin suoraan online tilaan,näin tuntuu ainakin latautuvan aina oikein. Kokeiles, jos oot offline-tilassa ja sulla on joku muu sytkä tai bensakartta auki ja siirryt onlainiin niin se joka on sulla auki ei lataudu boksista. En tiiä onko ominaisuus vai vika.

Savettaminen tallentaa kaikki niinkun ne sillä hetkellä ovat, vaikka ikkunoita olis auki.

Kyllä tuo ihan selvä "bugi" on... aika ärsyttävä sellainen. On tuonut lisätyötä ainakin mulle aikalailla, kun on pitänyt aloittaa alusta.

Niin ja sit... eilen tuli diagnoosi tosta laatikosta. Se on taas p*askana. Johan se 10 000km kestikin, vaikka on vahvistettu. Lisätty levyjä, shiftKit, porattu öljykanavia lisää yms. Sieltä hävisi öljyjen vaihdon jälkeen taas kolmos- ja ylivaihde...(prkl).

Nyt kun palikat olisivat ekaa kertaa kunnossa, niin sit hajoo laatikko...

Tästä ei lannistuta (pikkasen vain ensin kiroillaan, mutta Kalajoella sitten ehkä auto kulkee...).

Mä lähden nyt kans "kalaan"...

Kirjoitettu

Levyjen lisäily automaattiin ei välttämättä vahvista sitä. Yleensä päinvastoin tiettyyn pisteeseen saakka.

Mulla oli muistaakseni 6 levyn pakka. Orkkiksessa muutama enemmän. Ajatus lähtee siitä että kun se levypakan paksuus on aina sama niin mitä enemmän levyjä sitä ohuempia levyt on. Ohuet levyt taa ottaa kyttyrää "kuulemma" nopeammin. Expertti en ole. Tällänen kuva vaan jäi kun päivisen kanssa laatikoista tuntikausia höpistiin.

niin ja 3000e niin saat passelin manuaalin kaikilla hilkkeillä.. Uusien osien hinnat yhteenlaskettu siis. 1000e tuosta summasta on vauhtipyörää, kytkinkoppaa jne.

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Levyjen lisäily automaattiin ei välttämättä vahvista sitä. Yleensä päinvastoin tiettyyn pisteeseen saakka.

Mulla oli muistaakseni 6 levyn pakka. Orkkiksessa muutama enemmän. Ajatus lähtee siitä että kun se levypakan paksuus on aina sama niin mitä enemmän levyjä sitä ohuempia levyt on. Ohuet levyt taa ottaa kyttyrää "kuulemma" nopeammin. Expertti en ole. Tällänen kuva vaan jäi kun päivisen kanssa laatikoista tuntikausia höpistiin.

niin ja 3000e niin saat passelin manuaalin kaikilla hilkkeillä.. Uusien osien hinnat yhteenlaskettu siis. 1000e tuosta summasta on vauhtipyörää, kytkinkoppaa jne.

Joo kyllä ne jotain tollaista höpisee levyjen määrästä.Mulle kuitenkin aivan venäjää.

Ne levyt menee ohkasemmiksi ja jos luistaa niin vääntyvät helposti.

Pitää kuulemma sorvata lisää tilaa levyille ja näin saa vahvemman.Olikohan noi jotain kitkalevyjä tai jotain :-\

Guest DARK FIREBIRD
Kirjoitettu

Noissa uudemmissa tietokone ohjatuissa vissiin pystyy tietsikan kautta nostamaan järjestelmä paineen ja näin ollen saa kestävyyttä lisää.

Kirjoitettu

orkkiksessa gta.n laatikossa on kuusi levyä ja tilalle saa 8 ohuempaa levyä. ongelma ei ole noissa levyissä vaan vaihto nopeudessa, sen takia laitetaan sift kitti.

Kirjoitettu

orkkiksessa gta.n laatikossa on kuusi levyä ja tilalle saa 8 ohuempaa levyä. ongelma ei ole noissa levyissä vaan vaihto nopeudessa, sen takia laitetaan sift kitti.

ja noita sift kittejäkin on sitten toimivia ja ei toimivia ja ilmeisesti ilkulla nyt on joku huonosti asiansa hoitanut teelmä.

kyllä ne suojasen tekemät laatikot kestää kun antaa sen tehdä sen kestäväksi mulla ei ainaskaan ole ollut timon reppauksen jälkeen mitään ongelmia laatikon suhteen.

ja tuo 10000 km mitä meinaat että on matkana lyhyt niin onhan se jos se ajetaan kunnolla mutta jos se on sitä rytkytystä eres takas niin onhan se kohtuu hyvin normaali laatikolta.

Kirjoitettu

Eilen ajoin auton ykkösellä kotiin Suojasesta. Laatikossa ei toiminut enää kunnolla, kuin ykkönen ja pakki. Kakkonenkin luisti. Kolmosta ja ylivaihdetta ei ollut lainkaan.

Laatikossa on 8 levyä ja sitä on kuulemma vahvistettu edellisen omistajan toimesta ja rahaa on palanut jo kasapäin. Laatikkoa on modattu muutenkin (lisätty öljykanavia tai jotain yms.) Täytyy heittää toi shift kitti pois ja parempaa tilalle. Päivinen sanoi, että kaupasta ei saa kunnollisia kittejä lainkaan, vaan tekee sen omasta päästä.

Toi 10 000km on ollut varsin rauhallista ajoa pääsääntöisesti, paitsi Porissa tuli otettua yli 10 lähtöä (tuntui luistavan jo silloin).

Päivinen lupasi, että loota alkaa kestämään. Vaihtaa nyt kaikki kuluvat osat sinne ja uuden turbiinin. Tekee jotain modauksia. Korjausarvio 1500,00€. Suojanen laittaa vain Master Kitin (eli korjaussarjan, eli ei hyvä-->vaihtaa edelleen kuiteski liian löysästi 2:lta 3:selle. Ykköseltä kakkoselle laatikko vaihtaa kyllä aika rajusti jo nyt).

Pitää ottaa kait Paxton pois, niin alkaa kestämään... ei taida päästä Juhannukseksi ajeleen... :(

Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään
  • Luo uusi...