Jump to content

Ilkun Paxton's Supercharged GTA '87

Ilku

Recommended Posts

Viikonlopun saldo:

Sain sitten suuttimet vaihdettua ja jopa koneen käyntiin uusilla MSD:n suuttimilla.

Tosin heti tuli takapakkia... bensalinjan väliputken O-rengas oli rikki ja bensaa soihasi pitkin ja poikin. Ja eikun taas purkamaan bensalinjoja (ja tilaa kun ei ole ja pitää purkaa normaalia enemmän kaikenlaisia turhia putkia yms. pois edestä).

Keskiviikkona yritetään uudelleen kasata kone. Ja sit keskikonsolin kimppuun...

• 2 weeks later...

Bensavuoto korjattu uusilla O-renkailla ja uusi shifteri asennettu. Nyt odotellaan Haltechia saapuvaksi. Kädet oikein syyhyää, että pääsee läppärillä auton kimppuun =)

Odottaessa viimeistellään äänentoistoa... pitäisi vetää enää virrat vahvistimelle ja jotain pientä.

Tänään otetaan auto liikenteeseen. Tosin vanhoilla ECM+Infinity -virityksillä. Tuntuu Infinity ymmärtävän vielä 50lb/hr suuttimetkin... ihme värkki...

En taida myydäkään vanhoja boxeja... =)

Loput asennellaan kotipihassa ja pitkin kesää...

Etkö vieläkään oo saanu tosiaan haltechia? aikas pitkään on kestänyt tilaaminen.. sain vihdoinkin omani pelaan ihan ok. Pientä hienosäätöö vielä kaipailee :)

Paketit kestää. Odotus palkitaan (toivottavasti).

No tänään ajelin auton kotia ja tuntuu pelaavan nykyisilläkin boxeilla paremmin, kuin ennen. On vain kulutus tainnut taas nousta isojen suuttimien takia.

Uusi shifteri on mainio keksintö. ;)

:D :D :D

Niin luulis... ei jaksa miettiä.

No jos hakis mäyriksen ja miettis sitte uudelleen. Pientä kevät masennusta havaittavissa.

Jep,mäyris kirkastaa mielen ja saa asiat luistamaan ;).

Mä tarjoan 4 kymppiä. Jos masentaa, kannattaa myydä halvimman tarjouksen tehneelle.... ;D

no mulle se sitten kympillä

Projekti etenee.

Eilen tuli hieman takapakkia, kun piti alkaa tutkimaan ja muuttelemaan johtoja keskikonsolissa ja kojelaudan alla...

Ennen ahtopainemittarin valon himmennys ja seos mittarin valot otettiin keskikonsolista ja nyt kun uusi shifteri ja sähköistys muutettiin, joudun vetämään uudet johdot.

Eniten töitä tuotti kuitenkin shifterin mikrokytkimet, jotka ovat oikeesti "syvältä", ne ovat liian tarkat säädettävät. Ongelmana on kepin pieni sivuttaisliike. No huomenna kasataan keskikonsoli jälleen uudelleen.

Äänentoistokin on vahvistimen virtaa vailla ja Haltechin asennus on sitten lauantaina (helppoa kuin heinän teko). =)

Guest turbomies

Heh, onnea Haltechin asennukseen... mulla oli cossussa DTA:n säädettävä boksi ja kyllä muuten tuli hinkattua bensa-, sytytyskarttoja ja kaikenmaailman kylmäkäynnistysparametreja ihan tosissaan, kun itse säädöt siihen alusta asti tein.. kovin homma oli saada pirssi käynnistymään ja käymään kylmänä puhtaasti.. ;D

Vapusta on nyt päästy ja eilen säätelin oikeastaan ekan kerrran koko systeemiä.

Ohjelma ja idea alkaa olla tuttu. Mulla vain oli sytkä niin pahasti pielessä noilla vanhoilla boxeilla, että koko auto täräji aluksi aika pahasti. Sytkä myös seilasi.

Tänään yritän saada sytkän kohdilleen... MAP-anturi ei myöskään pelittänyt. Johdot menevät jotenkin ihmeellisesti vanhassa järjestelmässä (en tiedä onko koko MAP-anturi enää toiminut kunnolla viimeaikoina). Selvitellään... pikkuhiljaa siis.

MSD 6 BTM on paras mahdollinen boxi näihin ahdettuihin systeemeihin. Mulla se tosin jää nyt pois käytöstä, kun Haltechilla ohjataan sytytyksen viivästys. Saattaa olla, että toi kannattaisi kuitenkin jättää toimintaan, koska sillä olisi niin helppo hakea lopullinen viivästys...

Mulla toi viivästys ei ole tosin ollut oikeastaan käytössä vielä koskaan, kun auto ei ole pelittänyt kunnolla noilla nykyisillä boxeilla. Ja luultavasti auton oma tietokone on yrittänyt korjata vielä viivästystä, kun sytkä on ollut pielessä.

Valmistaja sanoi amerikassa, että tämä on juuri oikea boxi ahdettuun. Boxini ostettiin MSD:n rekasta, jossa kaverilleni sanottiin, että ehdottomasti tämä boxi.

Guest pile

älä jätä sitä sinne tai jos jätätkin niin johdot irti sulla kun tuntuu olevan tarve jotain käännellä ajossa niin saisit niitä namikoita rauhassa pyöritellä eikä kone sekoa :D ;D

Kiitti vinkistä!

Pitää hommata toi 6btm.Meillä ei tuu tietokoneitten kans ongelmia(paitsi kotimikrot!!!!!trikkerisytkä ja Msd:n matalakantinen jakaja lukitulla ennakolla+msd 7al2 boksi.

En tiedä asiasta mutta olen ollut kuulevinani että msd 7 boxi tsydeemit ei ole pitkäikäisiä ns. normaali ajossa...eli varttimaili kamaa??

Itseasiassa tää auto on varttimailiauto,mutta eläkkeellä tätä nykyä ja toimii joskus kauppakassina.Voi olla että 7al2 ei kestä siviiliajoo ainakaan pro puolalla,muta ei meillä oo ollu mitää ongelmia.