Ilku Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 no niiin projekti etenee... Eilen sain apua Pileltä, kun säädettiin jälleen sytkää. Nyt auto toimii kaikinpuolin paremmin. Pysyy kylmänäkin käynnissä heti paremmin. Kiitos Pile avusta! Huomenna on sitten dynotus ja vanteetkin löyty jo slikseille!
jouni.r Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 no niiin projekti etenee... Eilen sain apua Pileltä, kun säädettiin jälleen sytkää. Nyt auto toimii kaikinpuolin paremmin. Pysyy kylmänäkin käynnissä heti paremmin. Kiitos Pile avusta! Huomenna on sitten dynotus ja vanteetkin löyty jo slikseille! mihis sä huoltopäällikön kiitokset unohdit, pidin jopa 10 min sateenvarjoa ja kannettavaa samanverran,tais olla taskulamppuki kerran mun kädessä :D
Ilku Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 mihis sä huoltopäällikön kiitokset unohdit, pidin jopa 10 min sateenvarjoa ja kannettavaa samanverran,tais olla taskulamppuki kerran mun kädessä :D Ajattelin, että avustit vaan Pileä ja olit hänen huoltomies, eikä meillä ollut mitään tekemistä asian suhteen... Oliko muuten painava läppäri? Ei toki. Kiitokset vaan sullekin. Aina sitä ei muista kiittää ja varsinkin, kun lähdit niin yllättäen. Tämä on vähä kuin mun työkin, että jos saa asiakkaan netin toimimaan niin OK, mutta auta armias, jos se ei lähde heti toimimaan... niin kyllä tulee palautetta. Sliksitkin löyty lähempää kuin odotinkaan, joten vaviskaa kisakumppanit!
jouni.r Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Ajattelin, että avustit vaan Pileä ja olit hänen huoltomies, eikä meillä ollut mitään tekemistä asian suhteen... Oliko muuten painava läppäri? Ei toki. Kiitokset vaan sullekin. Aina sitä ei muista kiittää ja varsinkin, kun lähdit niin yllättäen. Tämä on vähä kuin mun työkin, että jos saa asiakkaan netin toimimaan niin OK, mutta auta armias, jos se ei lähde heti toimimaan... niin kyllä tulee palautetta. Sliksitkin löyty lähempää kuin odotinkaan, joten vaviskaa kisakumppanit! kiitos kiitos vaan,oliha se painava vekotin. hyvä että renkaat löyty,kävin tänää ostaa renkaat kans ,taitaa toi autotarvike olla halvin rengasliike täällä päin ,hergules renkaat 225.50.16 75E kpl.
Ilku Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 27. Heinäkuuta, 2005 kiitos kiitos vaan,oliha se painava vekotin. hyvä että renkaat löyty,kävin tänää ostaa renkaat kans ,taitaa toi autotarvike olla halvin rengasliike täällä päin ,hergules renkaat 225.50.16 75E kpl. Joo halpahan se on. Ja on hieno homma, miten hyvin sen kautta saa jenkkiosia. Suosittelen kaikille, jotka asuu Seinäjoen alueella. Ei tule edes postikuluja! =)
Ilku Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Eilen sitten sain valmiiksi oikeaoppisen huohotusjärjestelmän ahdettuun vehkeeseen. Toivottavasti nyt pysyy öljyt koneessa paremmin. Illalla sen näkee sit dynossa. Samalla löyty vikakin, miksi tulee niin heikko kipinä yleensä ottaen. Accelin johdot ovat "syvältä"... virranjakajan kannessa olevat tulpanjohdon päät suorastaan murenevat jokainen (eli liuskat, jotka pitävät kasassa pyöreää liitintä hajoavat, vaikka ovat metallia jokainen ja sitten tulpan johdot eivät ole napakasti lainkaan kiinni). Puolan johtokin oli aivan irti, eli kipinä on pomppinut. Ei ole ihme, että auto sammu kaksi kertaa keskelle risteystä Seinäjoen keskustassa. Tein eilen 3 kpl uusia tulpan johdon päitä ja jouduin uusimaan uuden virranjakajan kannen ja pyörtimen. Ei paljoa voi olla enää huonommassa kunnossa virranjakan kansi. Pitää vissiin ostaa halvemmat kunnolliset johdot, kun noiden Accelin +300 -race johtojen kanssa menee hermot.... Virranjakajan kansi ja pyörrin maksoivat lähikaupassa 57,00e, eli kolminkertainen hinta esim. USPartsiin verrattuna... mikäköhän oli tämä liike, sopii arvata! Onko muilla ollut samoja ongelmia, vai onko mulla joku "sekunda" erä noista tulpanjohdoista?
Jake Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 ei mulla ainakaan ole muuta ongelmaa accelin johtojen kanssa ollu muuta kun että ne sulaa peltisarjoihin (oma vika). Mulla on sarja josta itte väsäsin oikean pituset johdot.
Ilku Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 ei mulla ainakaan ole muuta ongelmaa accelin johtojen kanssa ollu muuta kun että ne sulaa peltisarjoihin (oma vika). Mulla on sarja josta itte väsäsin oikean pituset johdot. Niinhän ne pakkavat sulaa, vaikka kuinka hyvin ne edistäisi lämpösukilla ja yrittäisi vetää tiukalle, niin ettei ota sarjoihin... Onneksi niitä päitä pystyy tekemään ite helposti uusiksi (alkavat vaan pian loppumaan)...
Senior Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Onpi omituinen vääntökäyrä.... huippu 1000 rpm:ssä...
Ilku Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Heinäkuuta, 2005 Laitoin uusiksi tämän linkkinä, kun tuosta kuvasta ei saanut selvää: http://www.nic.fi/~ilku/dyno_28.7.2005.jpg Missähän mättää? Ahdot eivät nousseet kuin 0,3bar-->yleensä 0,4-0,5bar välijäähdyttimen kautta. Vikaa etsittiin porukalla, ei selvinny, kaikki liitokset putkistossa katseltiin silmämääräisesti ja kiristettiin klemmarit... en sitten kokeillut tienpäällä nouseeko ahdot paremmin. Ajoin vain auton kotia. Imuilman lämpötila oli tosin 60 astetta, kun se on tien päällä 37-40 astetta välijäähdyttimen kautta. Paljonkos se yksi aste vaikuttikaan tehoihin? Jossain mättää... Seos-suhde mättää ainakin tossa paperilla ja Matalamäen mukaan se oli nyt aika ihanteellinen? Kierrosherkkä se ainakin oli noin muuten penkityksen jälkeen... Hieno on muuten käppyrä, vai mitä? Ei puutu kuin vajaa 90HV:tä viime vuoden dynotuksesta? Mites se menikään... silloin viritys on onnistunut, kun tehot ei putoa kuin... Onko vapariluokassa vielä tilaa, vaikka sieläkin tulee nyt "takkiin"?
Guest pile Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Onpi omituinen vääntökäyrä.... huippu 1000 rpm:ssä... ilkulle jo puhelimessa kerroin ihan samaa että ompa ihme ja sulla on stallikin vasta 2000rpm. jotenkin en luottaisi tuohon käyrään joka on tuolla alle 2000rpm
Ilku Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 ilkulle jo puhelimessa kerroin ihan samaa että ompa ihme ja sulla on stallikin vasta 2000rpm. jotenkin en luottaisi tuohon käyrään joka on tuolla alle 2000rpm Saattaapi olla, että käyrä pitää muuten paikkansa, mutta valehtelee tuola alhaalla... tuo seossuhdekin kyllä ihmetyttää...
Jake Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 hienostihan tuo vääntää, henki loppuu TPImäisesti 4500:ssa. Stealthia tilalle.. aika rikkaalle menee yläkiekoilla mun mielestä. Ei remmi vaan luistanu?
Ilku Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 hienostihan tuo vääntää, henki loppuu TPImäisesti 4500:ssa. Stealthia tilalle.. aika rikkaalle menee yläkiekoilla mun mielestä. Ei remmi vaan luistanu? jep olen samaa mieltä. Henki loppuu... pitää vissiin kylmästi kokeilla ja laihentaa, onhan mulla seosmittari ja se piti vielä paikkansa (ihmettelinkin, miksi pitää olla niin rikkaalla). Pitäiskö tuo remmiliima, sitä olis kotona? Sotkee vain koko konehuoneen totaalisesti... Pile? Vai pitääkö kiristää laakerit pilalle?
Jake Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 eikö se Matalamäki säädä ollenkaan, mittaa vaan?
Ilku Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 29. Heinäkuuta, 2005 eikö se Matalamäki säädä ollenkaan, mittaa vaan? Ei Matalamäki sattunut Haltechiin lainkaan, oli kuulemma sen verran outo juttu. Ite mä sen säädin, niinkuin se sano. Periaatteella:"Lisää sille ja sille kierroslukualueelle soppaa"... "nosta sytkää koko alueella". Pitää vissiin katsoa nyt, kun saa tota ahtoa lisää... saako sitä kaupasta lisää? Pitäis olla jarrupenkki ja kaveri, joka todella osaa ton Haltechin.
GTATL Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Laitoin uusiksi tämän linkkinä, kun tuosta kuvasta ei saanut selvää: http://www.nic.fi/~ilku/dyno_28.7.2005.jpg Missähän mättää? Ahdot eivät nousseet kuin 0,3bar-->yleensä 0,4-0,5bar välijäähdyttimen kautta. Vikaa etsittiin porukalla, ei selvinny, kaikki liitokset putkistossa katseltiin silmämääräisesti ja kiristettiin klemmarit... en sitten kokeillut tienpäällä nouseeko ahdot paremmin. Ajoin vain auton kotia. Imuilman lämpötila oli tosin 60 astetta, kun se on tien päällä 37-40 astetta välijäähdyttimen kautta. Paljonkos se yksi aste vaikuttikaan tehoihin? Jossain mättää... Seos-suhde mättää ainakin tossa paperilla ja Matalamäen mukaan se oli nyt aika ihanteellinen? Kierrosherkkä se ainakin oli noin muuten penkityksen jälkeen... Hieno on muuten käppyrä, vai mitä? Ei puutu kuin vajaa 90HV:tä viime vuoden dynotuksesta? Mites se menikään... silloin viritys on onnistunut, kun tehot ei putoa kuin... Onko vapariluokassa vielä tilaa, vaikka sieläkin tulee nyt "takkiin"? mulla samassa dynossa seuraavana päivänä tälläset lukemat. 316 hv ja 741 nm. sori ilku en mä malttanut super ram rules
Guest pile Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 hyvä tulos antti tuota sopi odottaakkin onhan sulla markkinoiden paras imusarja paketti kelläs muilla niitä samoja paketteja olikaan olikos se arska ja ??
Jake Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 automaatilla nuo vääntökäyrät kannattaa noteerata jostain 2000 alkaen. Automaatti antaa virhettä tuloksiin pikkukierroksilla. Antti: oliko ne sun luvut kone- vai rengastehoja?
GTATL Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 vääntö huippu tuli 2000 rpm.n jälkeen
Arska Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 30. Heinäkuuta, 2005 hyvä tulos antti tuota sopi odottaakkin onhan sulla markkinoiden paras imusarja paketti kelläs muilla niitä samoja paketteja olikaan olikos se arska ja ?? Super ram löytyy tosin hyllyltä kun koko kesä on menny raksa hommis
Ilku Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 31. Heinäkuuta, 2005 No niin... isot vuotokohdat löyty varta vasten vuotokohtia paikantavalla savukoneella. Lykkäsin sillä olemattoman pienen paineen putkistoon ja liitoskohdat antavat yllättäen paljon periksi... Pian paukautetaan uudet teholukemat paperille, joten älkääs pojat vielä nuolasko...
Senior Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Pälyilin tuossa erään ahdetun pirssin dynokäppyrää ; kyseisessä koneessa oli ilma/bensasuhde koko kierroslukualueella 12 - 13 välissä ; tuo sun koneesi taitaa olla hieman rikkaalla.... ?
Ilku Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Elokuuta, 2005 Pälyilin tuossa erään ahdetun pirssin dynokäppyrää ; kyseisessä koneessa oli ilma/bensasuhde koko kierroslukualueella 12 - 13 välissä ; tuo sun koneesi taitaa olla hieman rikkaalla.... ? Jep. Katselin ite samaa, kun Pile huomasi asian mua ennemmin. Laskin eilen bensakarttoja ahtojen puolelta ja alkasi tapahtumaan taas... Eli kone tukehtuu nyt. Eli kun ahdot vielä karkaa, niin syynä on molemmat asiat, eli ahtoja tulee pian lisää ja seos laihentuu aikalailla. Olenkin jo ajatellut, että mihin on hävinnyt ahtimen vihellys. Se kun viheltää aikalailla, kun auto vetää. Torstaina uusi penkitys. Tiukille tuntuu menevän tuon Kalajoen suhteen...
Ilku Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 3. Elokuuta, 2005 Eilen meni koko ilta tiivistäessä putkia... nyt taitaa vuotaa sitten taas jostain muualta. Sain jo ahdot nousemaan välillä, mutta nyt taas vuotaa jostain. Jotain pitää tehdä. Aika loppuu Kalajoen suhteen, mutta ei se mitään, viivalle silti tullaan. No ensi kesänä sitten... koko kesä on muutenkin mennyt auton suhteen aika pieleen. Tuli vaihdettua liian paljon osia kerralla.
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään