Crisis Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 10. Kesäkuuta, 2005 Helposti ehtii juhannuksena ajelee Päivinen tekee laatikon 3 päivässä kun sen sinne vaan vie. Hinta on kyllä aika tyyris mutta mulle se teki ainakin todella pätevän askin. Vai mitä oiski
Ilku Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 13. Kesäkuuta, 2005 Projektin kanssa tuli tosiaan hieman vastoinkäymisiä, mutta eiköhän se tästä... laatikko otetaan pois luultavasti huomenna ja se lähtee Päiviselle. Samalla, kun laatikko entrataan, niin täytyy vaihtaa se perän stefa kardaanin päähän (tihkuu peräöljyä). Seuraavaksi hajoo sit varmaan kone tai perä.
Ilku Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Laatikko on irti ja matkalla Päiviselle. Perään vaihdetaan odottaessa lukkoperäöljyt. Minkähän turbiinin laittaisi? Tuskin nostan stallia paljoa, koska kone vetää alhaalta asti. Ehdotuksia? Päiviseltä löytyisi erittäin vahva vakio turbiini suoraan hyllystä (1400rpm:än stalli) tai sitten hieman korkeempi Corveten turbiini 2000rpm:än stallilla, joka myös kuulemma kestää?
Guest DARK FIREBIRD Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 15. Kesäkuuta, 2005 Mulla olis se uus LT1:n lukkoturbiini "vakio" oliskohan ollu stalli jossain 1400-1700 En nyt muista.Myisin sen 250€ eli puolet siitä mitä olen maksanut. Sopivuudesta en tiedä varmaksi.
Jake Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 tavasti huomenna ja se lähtee Päiviselle. Samalla, kun laatikko entrataan, niin täytyy vaihtaa se perän stefa kardaanin päähän (tihkuu peräöljyä). se pitää sitte purkaa käytännössä niin paljon että samalla kunnostaa koko perän.. Joudut mm. uusimaan sen krymppiholkin, jota ei enää valmisteta
xaekx Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 Ainakin kymppipulttiseen saa krymppiholkkia, mikäs perä Ilkulla olikaan?
Jake Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 19. Kesäkuuta, 2005 niin tuo mun kommentti koski b&w:n perää.
Ilku Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2005 se pitää sitte purkaa käytännössä niin paljon että samalla kunnostaa koko perän.. Joudut mm. uusimaan sen krymppiholkin, jota ei enää valmisteta Miksi pitäisi kyseinen holkki uusia?
Jake Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2005 Kirjoitettu 20. Kesäkuuta, 2005 kun vaihdat stefan, joutuu purkamaan koko perän (no vetareita ei tarvi kokonaan vetää pois) ja kun taas kasaat uuden stefan kanssa pitää saada kiristettyä oikeisiin momentteihin. Tuo holkki on siellä sitä varten että se menee läjään kun vedetään ruuvia momenttiin. Voi toki litistää uudestaan pidemmäksi sitä vanhaa, mutta ei se uutta vastaa. Mä löysin uuden ainoastaan GM:ltä.
Ilku Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 28. Kesäkuuta, 2005 Laatikko tuli haettua eilen Päiviseltä Parolasta, hyvältä vaikuttaa. Laatikkoon tehtiin kaikki mahdollinen. Tänään sitä sitten aletaan laittaa kiinni. Yhtään ei tee mieli ajella...
Ilku Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 1. Heinäkuuta, 2005 Eilen sain sitten auton taas vaihteeksi liikkumaan omin avuin... perään vaihdettiin vuotava Pinionin stefa ja uudet lukkoperäöljyt. Vaihdelaatikko saatiin takaisin paikalleen täysremontin jälkeen. Laatikko tehtiin nyt perinpohjaisesti uusi. Aikaa meni vain laatikon vaihdevaijerin kanssa älyttömästi. En ollut tyytyväinen siihen pitkään B&M:än vaijeriin, vaan se lyhennettiin mahdollisimman lyhyeksi (hopeajuotosta yms. kikkailua). Lyhennyksen jälkeen vaijeri ei edelleenkään liikkunut kunnolla, vaan tarttuili. Ostin sitten uuden vaijerin ja nyt pelittää hienosti, eli keppikin on taas kevyempi käsitellä. Jotain vikaa oli vaijerin asennuksessa alkujaan. Laatikkoon tuli Corveten vahvistettu 2000rpm:än stallin omaava lukkoturbiini. En oikein päässyt vielä selvyyteen laatikon toimivuudesta, kun matka pajalta kotia eilen oli niin lyhyt ja myöhäänkin meni ja auto paukutti korkeimmilla kierroksilla, koska sytkä ennakot oli mitä sattuu ja läppäri ei ollut kiinni. Lauantaina tummennetaan takalasi 3M:än 5%:lla kalvolla yhdestä osasta ja maanantaina säädellään ehkä Haltechia (tuli muuten hankittua invertteri autoon läppärille, jotta pidempi säätöreissu on myös mahdollinen) ja tämän jälkeen päästöt kuntoon sekä konttorille. Josko saisin välimeettiin auton mukaan. Dynotus sitten toivottavasti ennen Kalajokea. Nyt alkaa tuntumaan jo siltä, että voisi tehdä muutakin jo välillä, kuin autoa...
Ilku Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 15. Heinäkuuta, 2005 no niin... Auto katsastettu ja päästötkin mitattu (oli hieno säätää Haltechilla seokset kohdilleen, ensin pudotin seosta ja sitten HC-arvot kohdilleen sytkällä)... Kaikki muuten OK katsastuksessa, mutta käsijarruvaijeri antautui. Uusi vaijeri tilaukseen tänään siis... olihan taas konttorilla ihmettelijöitä... Laatikko pelaa mahtavasti uuden shifterin kanssa, vaihtaa napakasti. Ei mennyt rahat hukkaan. Taitaa se kesä tulla.
Ilku Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Takalasi tummennettu. Onnistui hienosti yhdestä palasta... ps. huomatkaa miten auto vaihtaa sävyä valon mukaan (vertaa tuohon toiseen pikkukuvaan). Moni kaveri on muistanut, että auto onkin punainen. takalasi.jpg_thumb
Ilku Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Ja vielä uusi päivitetty sisäkuva, jossa näkyy mm. uusi shifteri...sisalta.jpg_thumb
Make Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 17. Heinäkuuta, 2005 Hienon näköinen tuo tummennus, peilaa nätisti. Oliko kuinka vaivalloinen laittaa, irrotitko lasin autosta? Olisko kuvaa sivultapäin jossa näkyis myös sivulasit? Olen itsekin miettinyt takalasin tummentamista mutta arveluttaa miltä se näyttää kun sivulasit on kirkkaat. Vaan eipä se kalvo taida kallis olla, täytyy kokeilla joskus.
Ilku Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Hienon näköinen tuo tummennus, peilaa nätisti. Oliko kuinka vaivalloinen laittaa, irrotitko lasin autosta? Olisko kuvaa sivultapäin jossa näkyis myös sivulasit? Olen itsekin miettinyt takalasin tummentamista mutta arveluttaa miltä se näyttää kun sivulasit on kirkkaat. Vaan eipä se kalvo taida kallis olla, täytyy kokeilla joskus. Tämä 3M-kalvo on varsin kallista (n. 50e/neliö). En laittanut sitä itse, vaan jätin ammattilaisen laitettavaksi. Takaluukkua ei tarvitse irrottaa...eikä irrotettu. Mulla ei riitä enää mielenkiintoa tällaiseen projektiin, joten jätin ammattilaiselle. Taisi mennä pari tuntia koko hommassa. Sopii hyvin, vaikka sivulaseille ei ole tehty mitään... mulla kun taitaa muutenkin olla autossa muutenkin vähemmän sävytetyt lasit, kun auto on '87. Uudemmissa on tummennusta enemmän. Tässä vielä pari kuvaa...
Ilku Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 19. Heinäkuuta, 2005 ja vielä ylempää... taas näkyy värivaihtelu (vaikka kuva on otettu samalla digikameralla)...ylhaalta.jpg_thumb
BlackZ Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Hienon näköinen tuo tummennus, peilaa nätisti. Oliko kuinka vaivalloinen laittaa, irrotitko lasin autosta? Olisko kuvaa sivultapäin jossa näkyis myös sivulasit? Olen itsekin miettinyt takalasin tummentamista mutta arveluttaa miltä se näyttää kun sivulasit on kirkkaat. Vaan eipä se kalvo taida kallis olla, täytyy kokeilla joskus. Hieno on! Mulla tehty myös 3M:llä yhdestä palasta ja sivulasit tummentamattomat, käy katsoo kuvat jos kiinnostaa... Ei oo muuten mikään pikku homma yrittää tehdä itse yhdestä palasta, näiden takalasien tummennus ei kuulemma onnistu kaikilta ammattilaisiltakaan joten minäkin jätin ammattilaiselle homman kuten Ilkukin. Kyllä ne pojat sen vajaaseen 2 tuntiin laitto paikalleen, ei olis itseltä onnistunut, ei ainakaan noin siististi!
Ilku Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Siisti on Camaro...
Make Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 20. Heinäkuuta, 2005 Kiitoksia kuvista, hyvin se näyttää sopivan. Heh, muutkin näyttää ruuvanneen ton alkuperäisen antennin irti
Ilku Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 21. Heinäkuuta, 2005 Kiitoksia kuvista, hyvin se näyttää sopivan. Heh, muutkin näyttää ruuvanneen ton alkuperäisen antennin irti Oli pakko "ruuvata", kun alkuperäinen leikkasi kiinni. Nyt sielä on uusi sähköantenni, joka ainakin pelaa hyvin (mitä nyt radiota kerran kesäs kuuntelen).
Ilku Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 25. Heinäkuuta, 2005 No niin auto on nyt katsastettu... piti uusia käsijarrun vaijerit takapäähän (toinen oli kokonaan poikki). Aika halvat oli vaijerit->alle 20,00e/puoli. Nyt olis sitten vain säätöä vailla... Koska jarrulliseen penkkiin en päässyt lyhyellä aikavälillä (menee ensi kuun loppuun ja sit voisi päästä Seinäjoen Tekun penkkiin), niin auto menee nyt sitten Matalamäelle karkeeseen säätöön torstaina. Jotain kummaa sähkövikaakin ilmeni viikonloppuna, kun vesisateella auto vetää seosmittarin mukaan laihalle ja sammuilee? Kuivalla ilmalla toimii hyvin... mitähän pitäisi tutkia? Onko vikaa esim. lämpötila-anturissa, vai Haltechin säädöissä, koska rikastamalla rajusti seoksia auto taas toimii?
Ilku Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Eilen tuli sitten näpräiltyä taas tuota huohotusjärjestelmää... Yksi letku oli ainakin murtunut PVC-venttiilin päästä klemmarin alta ja on heittänyt öljyä pakosarjojen päälle... ihan kiva, kun se sitten taas käryää. Nyt huohotusjärjestelmä tehdään sitten oikein... niin että paine koneessa pysyy tasaisena, eli letkua vaan ahtimen imupuolelle.
Timo Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Tämä 3M-kalvo on varsin kallista (n. 50e/neliö). En laittanut sitä itse, vaan jätin ammattilaisen laitettavaksi. Takaluukkua ei tarvitse irrottaa...eikä irrotettu. Mulla ei riitä enää mielenkiintoa tällaiseen projektiin, joten jätin ammattilaiselle. Taisi mennä pari tuntia koko hommassa. Sopii hyvin, vaikka sivulaseille ei ole tehty mitään... mulla kun taitaa muutenkin olla autossa muutenkin vähemmän sävytetyt lasit, kun auto on '87. Uudemmissa on tummennusta enemmän. Tässä vielä pari kuvaa... Onkos nuo renkaat toimitettu valkoisin tekstein vai ookko ite maalannu ?
Ilku Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Kirjoittaja Kirjoitettu 26. Heinäkuuta, 2005 Onkos nuo renkaat toimitettu valkoisin tekstein vai ookko ite maalannu ? Kyllä ovat alkuperäiset tekstit. Mä en kyllä renkaita maalaa... se olis jo "tuunausta"
Recommended Posts
Luo uusi käyttäjätili tai kirjaudu sisään
Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun
Luo käyttäjätili
Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!
Luo uusi käyttäjätiliKirjaudu sisään
Sinulla on jo käyttäjätili?
Kirjaudu sisään