Jump to content

TBI:n viritys


Haapis
 Share

Recommended Posts

No niin, vaihe 1 on suurimmaksi osaksi toteutettu ja TBI:ssä nyt kevyt viritys

 

Autoon tuli uudet 3" (edelin) peltisarjat ja katalysaattori.

sanoisin että hiukan suurehkot peltisarjat?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 247
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F350

    12

  • Haapis

    47

  • TomiV

    20

  • Hurja

    14

Top Posters In This Topic

Posted Images

sanoisin että hiukan suurehkot peltisarjat?

 

eiköhän tässä nyt vähän tarkoiteta sitä että peltisarjat mitkä on on varmasti hyvät mutta ei 3"  ;)

Link to comment
Share on other sites

Samat sarjat on omassanikin ja hyvin sopivat. Nyt vaan oottelevat käynnistystä ja sen jälkeen kovaa ajoa joka tosin tapahtuu vasta ens keväänä

 

Just! Kevääseen tuntuu olevan vaan vielä turhan pitkä aika....  :-\

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Do diin, aikaa on tuhrautunut tallissa talven verran ja pääsin viimein kokeilemaan LO3:sta noiden kevyiden muutosten jälkeen.

 

On kyllä iso ero viimekesän kokemuksiin (tai sitten alkaa muisti pettämään)  ::)

Tuo kierrosherkkyys parani valtavasti ja ihme ja kumma mutta L03 jätti jo viivaa asfalttiin  ;D

Ainoa huono puoli tuossa on nyt se että virityskuume kasvoi entisestään. Jos jo noilla muutoksilla on noin suuri ero niin pakko saada vähintään uudet kannet ja nokka.

 

Autoon tuli loppujen lopuksi laitettua seuraavat uudet "viritysosat":

Edelin peltisarjat 68723, marteliuksen catback 3" röörillä, MSD:n suurtehopuola, MSD 8.5 mm tulpanjohdot,

open air K&N filtterillä.

Lisäksi tuli käytyä läpi tekniikka perästä keulaan ja tuossa hommassa vaihtui mm. bensapumppu, bensaputkisto, bensansuodatin, kaikki öljyt (perä, laatikko ja moottori) ja suodattimet, jäähdytysnesteet, virranjakajan kansi ja pyorijä, tulpat, jarruihin uudet osat ja uudet kallistuksenvakaajan päät korkanneiden tilalle.

 

Täytyy ehkä aloittaa projektitarinan kirjoittaminen syksyllä kunhan tarpeeksi tuumailtu mitä koneelle keksitään ensi talvena...

Link to comment
Share on other sites

Eikös vakiossa 305 tbi:ssä ole 170hv mutta paljonko vääntöä?Sitten vielä että paljonko on suunnilleen tullut lisää tehoa kun on laitettu peltisarjat ja 3 tuuman putkisto edelbrockkia kaikki rojut,kiitos arvioista m/ Millä saisi helposti vielä lisää?Olen miettinyt ilmanputsarin vaihtoa mutta sitten se imee kuumaa ilmaa konehuoneesta eikä se liene ainakaan tehoja nostavan ::)

Link to comment
Share on other sites

Vääntöä tais olla 350nm. Tuliskohan peltisarjoilla ja putkistolla noin 20 heppaa lisää..

 

Eli ehkä 190hv/350nm AIKA HURJAA ::)

Link to comment
Share on other sites

Eikös vakiossa 305 tbi:ssä ole 170hv mutta paljonko vääntöä?Sitten vielä että paljonko on suunnilleen tullut lisää tehoa kun on laitettu peltisarjat ja 3 tuuman putkisto edelbrockkia kaikki rojut,kiitos arvioista m/ Millä saisi helposti vielä lisää?Olen miettinyt ilmanputsarin vaihtoa mutta sitten se imee kuumaa ilmaa konehuoneesta eikä se liene ainakaan tehoja nostavan ::)

Nokka-akseli vaihtoon. Silla tuleekin sitten kerralla enemmän lisää
Link to comment
Share on other sites

Parisenkymmentä hevosta tuli luultavasti "vahingossa" tässä ekavaiheessa ja näillä hengitystien avarruksilla (pako- ja imupuoli) on nyt tehty

pohjaa jatkon moottorimodauksille.

 

Seuraavaksi pääsee toivottavasti sitten varsinaiseen asiaan eli itse moottorinviritykseen...

Link to comment
Share on other sites

Niin tietysti sitten peltisarjojen vaihdon yhteydessä :)

Nokka-akseli anto mullakin silloin aikas kivan kipinän Tbi aikoina.

Lykkäsin omaani TPI:n kepukan, edelin imusarjan,peltisatsit..

Link to comment
Share on other sites

Nokka käy ihan heittämällä kunhan on orkkis rollerikone ja oikeilla osilla käy myös vanhempaan..

 

Oisko 70 euroa sopiva hinta. Jouset löytyy kanssa jos haluaa tai tarvii vaihtaa. Jouset saa 10 eurolla nokan ostan yhteydessä. m/ Myös tarjouksia kuunnellaan.

 

Osat Nurmijärvellä. Toimitus MH/nouto. ::)

 

Antti

050-5265781

Link to comment
Share on other sites

Nokan aion ostaa, mutta kuka osaa sanoa mikä olis paras vaihtoehto tohon 305 TBI:hin. Mitä tarvii tehdä muuta, nostaa bensanpaineita, Lastun ruukkaus, ...?

 

Noihin kysymyksiin ehkä parhaiten löytyy vastauksia tuolta http://www.thirdgen.org/techboard/tbi/ "Sticky Threads" osastolta.

 

Paljon löytyy myös "LO3 ja LO5" harrastajien sivuja joissa vinkkejä virityksiin. Esim. http://z28boy.cz28.com/main.htm

Link to comment
Share on other sites

Jos on rullalohko,ja nostajat omastatakaa,niin laittaisin ehottomasta LT!:n nokan,on kokemusta,niitä saa käytettynä uudenveroisia suht halvalla(markus),ja mulla on hyvät rullanostajat(uudenveroiset) 70e

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

mites mopo305 ku oot laitellu noita lt1 kansia tbi:hin niin mites onnistus 305tbi->305lt1? ;D eli kannet saa laitettua niin sopiiko lt1 imusarja ja ruisku?  :-[

Link to comment
Share on other sites

mites mopo305 ku oot laitellu noita lt1 kansia tbi:hin niin mites onnistus 305tbi->305lt1? ;D eli kannet saa laitettua niin sopiiko lt1 imusarja ja ruisku?  :-[

 

Sopii. Imusarjaan tarvii tehä reikä virranjakajalle. Sit tietysti sun kannattaa hommata sellanen imusarja missä tulee suuttimet ja bensakiskot mukana(ebay), koska TBI suuttimia et hirveesti pysty hyödyntämään. Ja aivolaatikkohan ei taida tommosia muutoksia ymmärtää alkuunkaan, joten päivitystä sinnekin tarvitaan. TPI:n kohdalla onneks pikkusen helpompaa.

Link to comment
Share on other sites

juu noi on kyl tiedos et tarttee kans vaihtaa. onkohan kellään tiatoo että minkähän verran tollasesta saa tehoa? tarttee alkaa vaaan kartuttaa tiatoo jotta sais lyötyy lukkoon ens talve suunnitelmat...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share


×
×
  • Create New...