GTATL Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 No niin, vaihe 1 on suurimmaksi osaksi toteutettu ja TBI:ssä nyt kevyt viritys Autoon tuli uudet 3" (edelin) peltisarjat ja katalysaattori. sanoisin että hiukan suurehkot peltisarjat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted December 27, 2006 Author Share Posted December 27, 2006 sanoisin että hiukan suurehkot peltisarjat? Jep 68723 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cujo Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 Samat sarjat on omassanikin ja hyvin sopivat. Nyt vaan oottelevat käynnistystä ja sen jälkeen kovaa ajoa joka tosin tapahtuu vasta ens keväänä Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted December 27, 2006 Share Posted December 27, 2006 sanoisin että hiukan suurehkot peltisarjat? eiköhän tässä nyt vähän tarkoiteta sitä että peltisarjat mitkä on on varmasti hyvät mutta ei 3" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted December 27, 2006 Author Share Posted December 27, 2006 Samat sarjat on omassanikin ja hyvin sopivat. Nyt vaan oottelevat käynnistystä ja sen jälkeen kovaa ajoa joka tosin tapahtuu vasta ens keväänä Just! Kevääseen tuntuu olevan vaan vielä turhan pitkä aika.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted April 12, 2007 Author Share Posted April 12, 2007 Do diin, aikaa on tuhrautunut tallissa talven verran ja pääsin viimein kokeilemaan LO3:sta noiden kevyiden muutosten jälkeen. On kyllä iso ero viimekesän kokemuksiin (tai sitten alkaa muisti pettämään) Tuo kierrosherkkyys parani valtavasti ja ihme ja kumma mutta L03 jätti jo viivaa asfalttiin Ainoa huono puoli tuossa on nyt se että virityskuume kasvoi entisestään. Jos jo noilla muutoksilla on noin suuri ero niin pakko saada vähintään uudet kannet ja nokka. Autoon tuli loppujen lopuksi laitettua seuraavat uudet "viritysosat": Edelin peltisarjat 68723, marteliuksen catback 3" röörillä, MSD:n suurtehopuola, MSD 8.5 mm tulpanjohdot, open air K&N filtterillä. Lisäksi tuli käytyä läpi tekniikka perästä keulaan ja tuossa hommassa vaihtui mm. bensapumppu, bensaputkisto, bensansuodatin, kaikki öljyt (perä, laatikko ja moottori) ja suodattimet, jäähdytysnesteet, virranjakajan kansi ja pyorijä, tulpat, jarruihin uudet osat ja uudet kallistuksenvakaajan päät korkanneiden tilalle. Täytyy ehkä aloittaa projektitarinan kirjoittaminen syksyllä kunhan tarpeeksi tuumailtu mitä koneelle keksitään ensi talvena... Link to comment Share on other sites More sharing options...
camarou Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Eikös vakiossa 305 tbi:ssä ole 170hv mutta paljonko vääntöä?Sitten vielä että paljonko on suunnilleen tullut lisää tehoa kun on laitettu peltisarjat ja 3 tuuman putkisto edelbrockkia kaikki rojut,kiitos arvioista Millä saisi helposti vielä lisää?Olen miettinyt ilmanputsarin vaihtoa mutta sitten se imee kuumaa ilmaa konehuoneesta eikä se liene ainakaan tehoja nostavan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Vääntöä tais olla 350nm. Tuliskohan peltisarjoilla ja putkistolla noin 20 heppaa lisää.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camarou Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Vääntöä tais olla 350nm. Tuliskohan peltisarjoilla ja putkistolla noin 20 heppaa lisää.. Eli ehkä 190hv/350nm AIKA HURJAA Link to comment Share on other sites More sharing options...
F350 Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Eikös vakiossa 305 tbi:ssä ole 170hv mutta paljonko vääntöä?Sitten vielä että paljonko on suunnilleen tullut lisää tehoa kun on laitettu peltisarjat ja 3 tuuman putkisto edelbrockkia kaikki rojut,kiitos arvioista Millä saisi helposti vielä lisää?Olen miettinyt ilmanputsarin vaihtoa mutta sitten se imee kuumaa ilmaa konehuoneesta eikä se liene ainakaan tehoja nostavan Nokka-akseli vaihtoon. Silla tuleekin sitten kerralla enemmän lisää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted April 20, 2007 Author Share Posted April 20, 2007 Parisenkymmentä hevosta tuli luultavasti "vahingossa" tässä ekavaiheessa ja näillä hengitystien avarruksilla (pako- ja imupuoli) on nyt tehty pohjaa jatkon moottorimodauksille. Seuraavaksi pääsee toivottavasti sitten varsinaiseen asiaan eli itse moottorinviritykseen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
T0ni Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Niin tietysti sitten peltisarjojen vaihdon yhteydessä Nokka-akseli anto mullakin silloin aikas kivan kipinän Tbi aikoina. Lykkäsin omaani TPI:n kepukan, edelin imusarjan,peltisatsit.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
camarou Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Jos vaikka tuon tpi-nokan ja imusarjan vaihtaisi niin tulisiko niillä vielä toiset 20hv vai enemmän lisää Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Laittakaa LT1:n nokka. Mulla olisi semmonen ylimääräisenä. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Laittakaa LT1:n nokka. Mulla olisi semmonen ylimääräisenä. ...ja mulla Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Käy jos on rullalohko, koska rullahärpättimet tuli TBI:hin , en muista...? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nova Posted April 20, 2007 Share Posted April 20, 2007 Nokka käy ihan heittämällä kunhan on orkkis rollerikone ja oikeilla osilla käy myös vanhempaan.. Oisko 70 euroa sopiva hinta. Jouset löytyy kanssa jos haluaa tai tarvii vaihtaa. Jouset saa 10 eurolla nokan ostan yhteydessä. Myös tarjouksia kuunnellaan. Osat Nurmijärvellä. Toimitus MH/nouto. Antti 050-5265781 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 LT1,on hyvä Link to comment Share on other sites More sharing options...
balez Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 5,7 tpi nokka on hyvä myös ja kummatkin näistä paljon parempia ku TBI oma nokka Link to comment Share on other sites More sharing options...
Markus Posted April 21, 2007 Share Posted April 21, 2007 Jos joku haluaa multa ostaa ton LT1 kepin ni laittaa sitte yv:tä Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haapis Posted April 23, 2007 Author Share Posted April 23, 2007 Nokan aion ostaa, mutta kuka osaa sanoa mikä olis paras vaihtoehto tohon 305 TBI:hin. Mitä tarvii tehdä muuta, nostaa bensanpaineita, Lastun ruukkaus, ...? Noihin kysymyksiin ehkä parhaiten löytyy vastauksia tuolta http://www.thirdgen.org/techboard/tbi/ "Sticky Threads" osastolta. Paljon löytyy myös "LO3 ja LO5" harrastajien sivuja joissa vinkkejä virityksiin. Esim. http://z28boy.cz28.com/main.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mopo305 Posted April 23, 2007 Share Posted April 23, 2007 Jos on rullalohko,ja nostajat omastatakaa,niin laittaisin ehottomasta LT!:n nokan,on kokemusta,niitä saa käytettynä uudenveroisia suht halvalla(markus),ja mulla on hyvät rullanostajat(uudenveroiset) 70e Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 mites mopo305 ku oot laitellu noita lt1 kansia tbi:hin niin mites onnistus 305tbi->305lt1? eli kannet saa laitettua niin sopiiko lt1 imusarja ja ruisku? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Z-mo Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 mites mopo305 ku oot laitellu noita lt1 kansia tbi:hin niin mites onnistus 305tbi->305lt1? eli kannet saa laitettua niin sopiiko lt1 imusarja ja ruisku? Sopii. Imusarjaan tarvii tehä reikä virranjakajalle. Sit tietysti sun kannattaa hommata sellanen imusarja missä tulee suuttimet ja bensakiskot mukana(ebay), koska TBI suuttimia et hirveesti pysty hyödyntämään. Ja aivolaatikkohan ei taida tommosia muutoksia ymmärtää alkuunkaan, joten päivitystä sinnekin tarvitaan. TPI:n kohdalla onneks pikkusen helpompaa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
forssi83 Posted May 28, 2007 Share Posted May 28, 2007 juu noi on kyl tiedos et tarttee kans vaihtaa. onkohan kellään tiatoo että minkähän verran tollasesta saa tehoa? tarttee alkaa vaaan kartuttaa tiatoo jotta sais lyötyy lukkoon ens talve suunnitelmat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now